Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli tilanne,

löysin mol.fi sivulta itseäni todella kovasti kiinnostavan työn, työ on osa-aikaista ja niin oikeastaan nyt toistaiseksi toivonkin kun hoidan lapseni vielä kotona, mutta lisätulo ei olisi pahitteeksi ja jotai nmuutakin olisi kiva tehdä kuin 24/7 lapsen kanssa oloa, olen yh.

Hakemukset pyydettiin sähköpostitse kiireiden vuoksi ei puhelintiedusteluja, lähetin 2 viikkoa sitten hakemuksen sähköpostilla, työn pitäisi alkaa elo-syyskuussa, minulle ei ole vastattu mitään,

toivin niin saavani tuon paikan, ja nyt aloin jo epäillä josko hakemukseni ei koskana saapunut perille, kun samalla viikolla tietokoneeni hajosi ja mm sähköposti lakkasi tilapäisesti toimimasta, oletan kyllä että silloin kone toimi moitteetta, mutta..

No, kuitenkin, hakemukseni on ihan ns oikein laadittu, en usko että siinä suurta vikaa voi olla, miksei ne vatsaa mitään, jos ei halua mua? Mol-sivuilla yhä on se paikka auki, eli kai ne vielä etsii,

tarkoittaakohan että mä en kelvannut vai että muuten vaan katselevat vielä vaihtoehtoja? Siinä ei ole mitään pvm mihin mennessä olisi haettava,

no, laitanko minä vielä sinne sähköpostia? Jos on korrektia laittaa, eikä liian ahdistelevaa. niin mitä laitan?

Lähetänkö hakemuskeni vaan pokkana uudestaan? Kyselenkö saapuiko lähetykseni 2 viikkoa sitten? Oletanko että saapui ja tyrkytänkö itseäni vielä lisää?

Mitähän kannattaisi tehdä, juuri tuon paikan mä haluaisin,,,

Kiitos jos jolalin on kokemusta työnantajan kannalta tai sitten muuten vaan näkemystä :)

Kommentit (16)

Lainaus:

Harvemmin ei-valituille ilmoitetaan mitään.

Varsinkin nykyään kun sähköpostit on kaikilla. Joskus tähän olen törmännyt. Mun mielestä kyllä harvemmin ei ilmoiteta.

Ap, sinuna lähettäisin sähköpostitse kyselyn, että haluaisin varmistaa onko hakemukseni saapunut perille ja milloin heidän on tarkoitus ottaa haastateltaviin yhteyttä/tehdä valinta. En laittaisi uutta hakemusta tuossa tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olinko muka niin viallinen hakija?

ap

Et suosittele edes kysymään perään? Mit äsiinä häviää, joutuuko ns mustalle listalle että ahdistelee pomoa ja sitten sinne on turha hakea enää muihinkaan mahdollisesti avautuviin paikkoihin ;)

Uusi hakemus herättää varmasti huomiota, mutta ei mielestäni positiivista. Näin me tulkitaan näitä eri tavoilla ;-) "Et menetä mitään" ei mun mielestä päde tähän. Tulee lähinnä joku sekopää mieleen jos lähettelee samaan paikkaan samaan hommaan monta hakemusta. Ei tule mitään kiinnostunut, aktiivinen, innokas -fiiliksiä mulle ;-D

kun nyt oikeasti aloin jahkata josko hakemus ei saapunut perille,

ei siinä ollut umpeutumis pvm, mutta se ilmotus on laitettu jo kesällä mol-sivuille, että kiire, ja nyt ei sitten kuitenkaan ole kai ketään otettu? Hmm,

tuo oli minusta hyvä ehdotus että silloisen konerikon takia kyselen onko hakemukseni saapunut, onko muistakin se hyvä, kuulostaako paniikkivalheelta (jota ei edes ole)? Ja jos liitän vaikka hakemukseni siihen vielä uudemman kerran varmuudeksi? Sen saman. Ja samall kysyn tuon mitä joku ehdotti että koskahan he päättävät haastatteluun päässeet?

Mietin kyllä että jos ei mua siksi valittu kun olen yh, että pelkääkö sairaspoissaoloja tms :(

ap

Samaa mieltä kuin edellinen, älä hakemusta lähetä uudelleen. Sen sijaan kysele lisätietoja paikasta tai osoita muuten kiinnostuksesi. t. 7

Lainaus:

Olinko muka niin viallinen hakija?

ap

Et suosittele edes kysymään perään? Mit äsiinä häviää, joutuuko ns mustalle listalle että ahdistelee pomoa ja sitten sinne on turha hakea enää muihinkaan mahdollisesti avautuviin paikkoihin ;)

Osoittaa tietty määrättyä aktiivisuutta jos kyselet perään. Se olisi erittäin positiivista jos työpaikka on sen henkinen, koska en tiedä, en osaa suositella. Laita vaikka ns. avoin hakemus lisäksi.

Sehän on ihan hölmöä, jos kerta olet yhden jo lähettänyt. Sen sijaan voit ihan hyvin soittaa tai meilata ja tiedustella, mikä on tilanne.

ajattelisin että sekopää jos lähettää samaan paikkaan saman hakemuksen ilman selittelyjä, tai että hakee kaikialle eikä itse muista mihin on edes jo hakenut :D

ap

on se sen henkinen tai ei, en kai voi enää pahentaa,

jos he eivät mua halua niin mitä haittaa on laittaa perään vielä viesti,

mitähän siihen olisi hyvä laittaa, kysynkö saapuiko viestini vai lähetänkö saman uudestaan pokkana vaan vai laitanko jotain että mikäli valinta ei nyt osunut minuun, niin olen jatkossa kiinnostunut mikäli vastaavia paikkoja aukee uudestaan? ;)

Vai annanko vaan olla ja itken pettymykseni tänne avlle :D

Siis ilman muuta kyselet perään, jos oikeasti olet paikasta kiinnostunut. Ei se koskaan ainakaan huonoa kuvaa anna, jos lisätietoja kyselee! Päinvastoin. Sillähän juuri osoitat kiinnostuksesi. Voi silti olla, etteivät pidä sinua sopivana. Ja tosiaan, jos sinua ei ole valittu esim. työhaastatteluun, niin yleensä siitä ei erikseen ilmoiteta. Ikävä kyllä.

Mä en edes hötkyilisi ennen mainitun hakuajan päättymistä, olen jotenkin ajatellut ettei ne välttämättä käy läpi ainakaan kaikkia hakemuksia ennen sitä, varsinkin jos hakemuksia on paljon.

Jos joku hakuaika on annettu, ei kai firma periaatteessa oikein voi ennen sen päättymistä lähettää kieltäviä vastauksia. Luulisin??

Uusi hakemus herättäisi sopivasti huomiota (etenkin jos alkuperäinen hakemus ei ole mennyt perille :-)). Itse toki huomioisin tuollaisen aktiivisuuden ja tottakai positiivisesti, siitä huomaa, että hakija on oikeasti kiinnostunut ja haluaa tehdä paikan eteen töitä. Tsemppiä!!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat