Vierailija

Pitäisikö miehen tajuta ehkä jäämään kotiin? Järjestämään apua tai jotain?

Sivut

Kommentit (139)

Ymmärrän sinua. Olen itsekin ollut aivan lopen uupunut muutama vuosi sitten. En hakenut apua, mitä kadun. Lapset oirehtivat tilanteesta ja ongelmat vaan kasautuivat.

Usko pois, on teille kaikille parhaaksi että haet apua HETI. Asetu lastesi asemaan ja katso itseäsi, äitiää Mitä näet lapsen silmin? Onko lapsillasi sellainen arki, jonka olisit itsellesi halunnut? Oletko turvallinen ja jaksava äiti? Jos et, hae apua. Hoida elämäsi järjestykseen ja olet taas lapsillesi mitä mainioin äiti.

Soita neuvolaan, perheneuvolaan, mielenterveystoimistoon. Kunhan haet apua jostakin. Älä anna ongelmien kehittyä yhtään pidemmälle.

Miehesikin varmasti kärsii tilanteesta mutta ei osaa muuta tehdä kuin hankkia perheelle toimeentulo. Sekin on välttämätöntä!! Jos olette molemmat kotona, siinä se masennus ja paha olo vasta iskeekin. Rahat loppuu ja paha olo leviää.

Minkä ikäisiä lapsesi ovat?

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

eli siinä ei ole mitään riskiä että lapset esim huostaan otettaisiin. se on tukitoimi jossa perhettä tuetaan, joko perheenä tai ollaan tukena pelkästään lapsille. se voi sisältää vanhemille vapaapäiviä lapsita tai mitä nyt sitten sovittankin tukiperheen kanssa.

eli sitä on turha pelätä, Ja toisaalt ajos pelkäät tekeväsi itsellesi tai lapsillesi jotain niin olet ehdottomasti tukitoimiin oikeutettu.

Koska tarkoitus tukiperheelläkin on olla tilapäinen apu jotta perhe pääsee jaloilleen. Sen käytön voi lopettaa milloin vain omasta tahdosta.

palkattomanakaan. Sairaslomia ei katsota hyvällä ja seuraavien yt-neuvotteluiden aikana tuleekin sitten fudut. Siinä mielessä ymmärrän miehesi tilannetta. Ja vaikka miehesi ei sano mitään itsetuhoisista kommenteistasi, niin varmaan ymmärtää asian. Minäkin voisin naisena mennä ihan lukkoon, jos puoliso alkaisi puhua tuollaisia kaiken muunkin ahdistuksen keskellä. Ja jos kerran miehesikin on sairas, niin hänen tilansa pahenee vain siitä, että joutuu kantamaan lisätaakkaa sinunkin sairaudestasi. Kuitenkin hyvä, että sanoit asiasta ja nyt vaan tarmokkaammin etsimään apua. Ja ensitöiksi haet hoitopaikan lapselle ja sitten hoidat itsesi kuntoon. Lapselle on kaikkein vahingollisinta olla aikuisen/vanhemman kanssa, jonka mielenterveys on horjunut. Parempi ehdottomasti, että on hoidossa päivät ja sinä saat levättyä ja kerättyä itseäsi myös tarvittaessa lääkityksellä ja terapialla. Töihin ei kannata nyt lähteä, koska ei se elämä helpompaa ainakaan sen jälkeen ole.

Ap, soitat maanantaina ensitilassa lapselle hoitopaikkaa. Sen jälkeen sinulla on aikaa järjestellä omaa tilannettasi. Se ei onnistu lapsen kanssa ja tila vaan pahenee.

Ja mitähän sä pystyisit lepään, kun sun mies tekis varmaan kaikki asiat sun mielestä väärin. Mulla on 6 lasta ja teen kaiken itte, ni kuin hirveesti sulla muka on työtä 2 ton ikäisen lapsen kanssa.

Toisekseen mieheni työssä se onnistuu varsin hyvin. Sinulle joka epäilit. Sanoinhan, että miehellä ei ole työnanatajan puolesta syytä olla ottamatta lomaa tms. hän ei ollut vain nähnyt sitä tarpeelliseksi.

Narsisti en ole, mutta masentunut, väsynyt ja kovin yksinäinen olen.

ap

Sinun tulisi päästää ny lapsesta vähä irti, ja opettelemalla opetella siihen että joku muukin hoitaa häntä kuin vain sinä. Ettei tulisi riippuvuussuhdetta, ikävä lapselle.

Oikeudenkäynti on varmasti se iso tekijä kans joka ressaa. Vaikket syytettynä olekaan. Uskotko että kun se on ohi niin ehkä helpottaa?

Itse olen menossa kans oikeuteen todistamaan todella ikävää tilannetta.. En haluaisi olla mukana koko jutussa mutta koen sen velvollisuudeksi kun olen silminnäkijä. Se asia on ressannut paljon ja vienyt mehuja.

Ymmärrän kyllä tilanteesi, ja olen myös sitä mieltä että miehesi tulisi tukea ensisijaisesti sinua ja osallistua perheen arkeen!

Mutta myös sinun on hyvä oivaltaa että kukaan ei ole vastuussa sinun onnellisuudesta.

Kokeilisit edes että hommaisit lapselle muita hoitajia.

Todellakin sain mitä halusin ja sitä toivon kaikille, toivottavasti tekin jotka pilkkaatte ja kiusaatte saatte joskus rakkautta.

Lämpimin ajatuksin väsystä huolimatta ja toivoa menettämättä:

ap

Yksi keino on kävellä päivystykseen ja ilmoittaa haluavansa mielisairaalaan osastohoitoon, itsemurhalla uhkailevat pääsevät kyllä akuuttihoitoon.

Eikö teillä tosiaan ole isovanhempia tai sisarruksia, jotka voisivat ottaa lapset viikonlopuksi tai viikoksi?

Mitkä ovat miehen perustelut että hän ei tue sinua?

Älä keskity syyllisen etsimiseen (sellaista ei varmaan edes ole, teillä on nyt vain vaikea tilanne monista syistä!). Tämä ei varmaan ole asia, että ahaa, löytyi syyllinen, ongelma ratkaistu!

Keskity syyllisten hakemisen sijaan ongelman ratkaisuun. Se kantaa tulevaan, ei syyttelyyn.

Ja jos sen takia haet syyllistä, että pelkään sen olevan sinä itse, niin ole armollinen itsellesi. Olet lujilla, ei me olla täydellisiä, äiditkään :) Hyvää jatkoa!

Hoitovapaalla vai oman sairauden takia? Jos kotonaolo lasten kanssa ei olekaan " se sinun" juttu? Meitä äitejä kun on niin moneen junaan. Oletko kotona siksi että miehesi niin tahtoo? Mitäs jos ottaisit ja palaisit töihin, luulen että asiat korjaantuisivat kuin itsestään....

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat