Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (27)

kurvattiin koiruuksien kans heti aamusta metsälle tallustelemaan - suppilovahverot alkaa näemmä kasvaa uudestaan, että eikun sieneen!. Ihme kyllä ajurin päähän on iskeny jokin - liekö järki/viisaus/vanhuus vai mikä, mutta tuo rontti kömpi autolle jo vajaan 5 tunnin metsäilyn jälkeen, joskus kun on joutunu odottelemaan jopa 9 tuntia (juu, antaa se kiinni jos jaksaa etsiä koiran ja kammeta ittensä koiran ja jänön väliin ja huutaa niin maan pirusti..sillonkin se valitsee kuuleeko vai ei).

Eilen tehtyä piparkakkutaikinaa sitten tänään paistelin, olin tekevinäni ISON taikinan, mutta se oli yön aikana kutistunu joten ei tullukaan kun 5 pellillistä ohuita pipruja..kummaa. Toisaalta, ei meillä kukaan tykkää niistä pipareista, syödään innolla taikinaa (joo, tiedän että siinä on sitä raakaa kananmunaa ja kaikkee, mutta silti..vähän vaan), ja koristellaan pipareita - sitten toivotaan että tulee vieraita joille ne voi syöttää - jollei tule niin koirat herkuttelee niillä sillon tällön. :)

Sitten mä vetelin kahden tunnin päiväunet ja nyt tarttis tehdä ruokaa ennenkun mies raahautuu navetalta.

Olevinaan taas kauheen tylsää kun ei ole mukamas mitään tekemistä - ihan kun ei vois vaan olla ja levätä! Telkkaristakaan ei tuu mitään ja *valivali..

Taidan mennä laittamaa sen safkan tulille..

Tappert ja Puksu 25+6 ja kohta TAAS poksuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ei sitten kait olekaan niin sio kuin luulin...ympärysmitta noin 92cm. Oon aika lyhyt 160cm ja lähtöpainoa oli turhankin paljon, eka neuvolassa oli 84,2kg...viimeksi käydessä paino samassa kuin ed. kerralla eli 79,6kg...nyt uskoisin et olisi tullut hiukan lisää,mut tuskin paljoa kuitenkaan. Mun paino ei ole tippunut ainakaan pahoinvoinnin takia kun en montaakaan kertaa ole joutunut oksentamaan,mut kyllä kuvotus ja ruokahaluttomuus alussa siihen varmaankin vaikutti aikas paljon. Viimeksi neuvolassa sf oli 17,5 ja silloin oli siis viikkoja 21+1.

Nyt tulee vähän turhan pitkä väli neuvolakäynneille(uusi aika vasta 14.12) kun neuvolatäti lomailee ja en halunnut mennä uudelle hoitsulle,tulevan muuton takia hoitaja vaihtuu kuitenkin loppuraskauden ajaksi eli en jaksa kokoajan uusiin ihmisiin totuttautua.

Saapas nähdä kuin paljon on kaikki " arvoy" muuttuneet viime kerrasta. Nyt tiistaina mulla on sokerirasitustesti edessä,kun lähtöpaino oli niin korkea,mut viimeksi neuvolassa ainakin sanottiin,ettei mulla varmaan ole siinä mitään ongelmia.

Ylipäätänsä kaikki on mennyt tosi kivasti, verenpaineet on jopa alhaisen puolella,mut ei aiheuta ainakaan vielä ongelmia ja veriarvotkin ihan samassa kuin alussa eli 134.

Hoh hoijaa kun väsyttää. Mikä lienee, laiskuus...?

Tänäänpä en ole juuri muuta ehtinyt tekemään kuin ruokaa, pessy pyykkiä ja sit tein kankaanpainantaa. Kummasti aika vaan vierähtää, tuntuu ettei oo saanu mitään aikaiseksi. Mies kävi pojan kanssa lenkillä ja pihalla leikkimässä. Sitten se vielä imuroi ja moppasi.

Poika on ollu tosi kiukkuinen tänään. Noi hampaat kai sitä vielä kiukuttaa. Ruokakaan ei maistu ollenkaan. Tosin, huonosti syödyn aamupalan ja ulkoilun jälkeen ruoka maistui pojalle ihan kummasti. Hyvä kun äitin pöperöt kelpaa. Hampaista huolimatta. On tässä jo useampi päivä ihmetelty, että miten se pysyy hengissä noin vähillä eväillä. Sitten huomattiin, että on aina joku ateria, jolla poika syö enemmän; yleensä iltapuurolla ruoka maistuu.

Mittasin mahan ympäryksen: näytti 89cm! Normaalisti toi ympärys on ollut 80-83cm, eli ei se nyt ihan kauheesti oo kasvanu ulospäin. Ylöspäin kyllä, ainakin sf-mitta oli ihan pilvissä! Jonnekin lonkan sisään vauveli kai pääsee piiloon. Hih! Esikoista synnyttämään mennessä samainen mitta oli 98cm. Nyt on varmaankin tulossa isompi maha. Napa tuntuu kumman kireältä. Äippävaatteet on vaan vieläkin vähän liian isoja, enkä pienempiä raski enää tässä vaiheessa ostaa. Onneksi on parit tosi venyvät housut. Masutuubi vois olla hyvä juttu. Paidat alkaa käydä lyhyeksi.

Nyt kahville! Jospa söisi hyvillä mielin joulutortunkin, kun sokrurasituksessa tuli niin hyvät arvot ;)

rimma ja mykeltävä maha 25+3

Kaupoilla käyty ja pojat unilla. Mieskin vapaalla 3pv, JEE :)

Tosin.. mies lähtee illalla pikkujouluja viettelemään. Mutta ihan kiva että pääsee edes mies jossain käymään. Oli puhe, että minä siten seuraavaksi pääsen vähän rentoutumaan. Jos jonkun ystävän kanssa vaikka lähtis joku ilta leffaan ja syömään.

Noista pienistä ikäeroista. Siis oon kyllä oikeesti mielissään, ettei isoja ikäeroja tule. Mikään muu ei niin paljon mietitytä, kun tää mein kuopuksen suhtautuminen. Hän kun on sellainen äidinpoika! Aika herkkis ja muuenkin minuun takertunut (keneenkäs muuhunkaan kun äidin kanssa kotona vaan ollut...) Hoitoon häntä ei varsinkaan yöksi tahdo saada, kukaan ei tunnu uskaltavan ottaa kun on aika huono ollut nukkumaan yönsä ja voisi sanoa, että aika huutavainen lapsi ollut. Mutta ihana pakkaus silti!! :)

Kiva oli myös kuulla, että muutkin on aloittaneet tämän lapsenteon nuorena :) Meillä täällä synnärillä tuli kieltämättä aika nuori olo viimeksi. Kun muutama äiti totesi, että nuorena olet lapsen tehnyt ja sai korjata että tämä on jo toinen :)

Esikoisen synnyttyä olin vielä 20v. (tosin, täytin n. 1½ kk päästä 21) ja kuopus syntyi sitten minun juuri täytettyä 23v. Nyt kun kolmas syntyy olen sitten 24½v.

Hannalle: Meillä ei sitten ainakaan tule kielimuuri vastaan :) Ihan olen syntyisin lpr:sta. Se on mukava, että joku ymmärtää miun köpsäilyjä ;)

Mutta nyt syömään... siis ihan kamala nälkä!!! Pitää ettiä samalla se mittanauha ja uskaltautua mittaus puuhiin. Tuota vyötärönympärystä kyllä löytyy jo omasta takaakin :(

t. K@tju

Onpa tosi joulunen fiilis, joulukuun toista viedään ja täällä aurinko paistaa täydeltä taivaalta ja mittari paukkuu plussaa! On niin lämmin, et pihalla tarkenee hupparissa. Tosi kiva, mut en valita :)

Lapset meni just ulos, " tekemään töitä" ... Rakentavat hiekasta asfalttia.

Meille syntyi eka, kun oli 19v3kk ja toinen sitten kun olin 20v8kk, eli nuori oli ja ikäeroa näillä vesseleillä 1v5kk. Mies oli ekan syntyessä just täyttänyt 26v ja tokan syntyessä siis 27v5kk :) Nyt tuo täyttääkin jo 31, kun kolmas tupsahtaa maailmaan ja minäkin huimat päälle 24.

Massu kasvaa tasasta tahtia. Jos nyt joku haluaa, niin mahakuvia voi käydä urkkimassa irc-galleriassa nimim. Dharma82 ;)

Sieltäkin oon löytäny kivoja yhteisöjä ja samanhenkisiä ihmisiä :)

Vaaleaa(vaalennettua/värjättyä) hiusta ei itse kannata lähteä tummentamaan.Voi vaatia pohjalle ammattilaisen pikmentoinnin.Samaa sävyä ja kiiltoa voi toki itse laittaa.Permanentista on mulla myös omakohtainen kokemus.Afrot laitettiin kun en vielä tiennyt odottavani esikkoa ja ihmettelimme ettei kiharat pysyneet.Uusintakaan ei pysynyt.Syyksi paljastui raskaus tai ainakin sen syyksi asian laitoimme=)

Voipi toki olla ja onkin, aineet muuttuneet sinä aikana kun olen ollut " vaan" kotona,mutta suuria muutoksia hiuksiin raskausaikana ei kannata tehdä kun ei voi tietää senkään vertaa miten hiukset käyttäytyy,hormoonit kun niihinkin vaikuttaa..

Oli täällä muitakin pa-ka,oikaiskaa jos olen väärässä=)

L

no joo... mittailin sitten tuota masun ympärystä ja melkoiset lukemat sain. 105cm. Että isomahaisia ollaan...

Kaverin kanssa tuosa illalla höpisin ja hän lupaili tehdä minulle pari masutuubia (menikö oikealla nimellä?!)

Jollain taisikin niistä kokemusta olla, onko hyviä?!

Kun alkaa olla nuo paidat lyhyitä ja en viitsisi ihan hirveetä kasaa äitiyspaitoja/ muuten isoja paitoja ostaa... Ja se näytti kuvassa ainakin tosi kivalta!

Meillä mies pikkujouluissa ja mie täällä en oikein mitään osaa tehdä. Ei oikein nukutakkaan, kun tuli iltapäivällä vetästyä tirsat... Pojat on vedelleet unia jo pari tuntia.

Tajusin tässä tänään, että tosiaan kohta 3kk kun olisi se la tälle pikkukolmoselle. Pitäisi sitä ennen kokeilla, nukkuisiko tuo meidän kuopus jatkettavassa niin ei tartteisi kahta pinnasänkyä. Jatkettava meillä tuolla odottelee jo. Ja poikien huonetta pitäis sitä varten vähän laitella uuteen uskoon. Pikkuisia vaatteita en ole vielä ollenkaan hypistellyt ja mitään ei ole tullut hankittua... No, tosin, ei mitään oikein tarvitse hankkiakkaan. Katsotaan nyt ensin kumpi sieltä tulee. Kivahan se olis niitä hepeniä sitten lähteä ostamaan, mutta saattaapa hyvinkin tää meidän veljessarja kasvaa... tiedä häntä :)

Rattaita olen kyllä pessyt... tuplat pesin ja ne varastossa odottelee käyttöä. Vielä pitäisi pestä nuo meidän yhdistelmät... mutta kun kuopus niitä nyt käyttää ja kamalat kurakelit, niin turhaa vielä käydä niitä huoltamaan.

Huomenna meinattiin luoda vähän joulu tunnelmaa. Laitetaan vähän jouluvaloja pihalle. Harmittaa vaan kun ei sitä lunta näy eikä kuulu... ei edes tunnu että olis joulu näin lähellä. Lahjatkin KAIKKI ostamatta. Meinatiin jos huomenna vaikka niitäkin lähtisi katselemaan. Jos tuo mies nyt on jotakuinkin shoppailu kunnossa ;)

Mutta jospa telkkarista jotain tulisi... tai sitten viisaana lähtisi nukkumaan ja olisi aamulla pirteä :)

t. K@tju

Päivitin tota meidän listaa äsken, ja lisäsin sinne maalismasujen masuasukkien sukupuolet-kohdan, eli jos teillä on tiedossa tai arvaus kumpi sieltä on tulossa niin sinne vaan lisäilemään tietoja.. Kiitos. =)

Tervetuloa kaikille uusille, ja eikun esittelylistaan vaan lisäämään tietoja: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8993667&p=1&tmode=1&smode=1

Meillä olis huomenna neuvola, ja koska eka sokeriarvo oli 4,8 joudun sitten alkaamaan mittaamaan sokereita kotona, ja saan huomenna ne laitteet mukaani.. Harmittaa niin vietävästi, kun tiedän/luulen että itse sen aiheutin kun tuli vedeltyä vähän täytekakkua juhlissa, vaikka terkkari oli kyllä sanonut että älä syö mitään makeeta muutamaan päivään ennen testiä.. Kaksi muuta sokeriarvoa olivat kuulemma ihan ok..

Olen ollut nyt viikon töissä taas kokeilemassa ja on mennyt ihan yllättävän hyvin, eli selkä on kestänyt, ainoastaan maanantaina ja perjantaina oli kipeä, maanantaikin johtui varmaan vaan siitä että oli muussa asennossa kun sohva vasten selkää.. =) Saas katsoa kuinka pitkään sitä jaksaa, nyt onneksi näyttää aikas lupaavalta.

Eipä tässä kummempia, olen taas kovin omanapainen.. Noh, ehkä se vielä tästä joskus.. (toivossa on hyvä elää.....)

sohvi84 + sipsu 24+5

Aamulla paistoi ihanasti aurinko ja nyt taas sataa vettä.Huippu joulukuu. Ajattelin mennä huomennna plantageeniin tai bauhaussiin kattelemaan jos olisi edullisia joulukukkia, jotta saisi enemmän joulun tuntua kotiin.Hyasintit on mun lemppareita.

Tänään meni sitten 24 viikkoa täyteen.Miten aika meneekin näin nopeesti :)

Pulla potkiskelee todella mukavasti joka päivä ja vointi on ollut hyvä.Eli ei siis mitään valittamisen aihetta.

Meillä esikoisen ja tulokkaan välille tulee 6v&2kk, meni siis aika kauan ennen kuin tämä pikkuinen ilmoitti tulostaan. Mutta ei tuo ikäero minusta haittaa mitenkään.Saanpahan olla kotona kun poikani aloittaa koulunsa 2008 syksyllä.Ja en aijo muutenkaan kiirehtiä takaisin töihin, jospa vaikka vielä kolmannen tekisimme,kuka tietää...

Illan jatkoja kaikille myöhään kukkuville,

Hanan ja pulla

Aivan julmettu väsymys on palannut. Ehdin jo innostua, että menipä keskimmäinen osio odotuksesta hyvin ja reippaasti, en varmaan yksiäkään nokosia ottanut ja olin kuukausitolkulla superpirteä. Vaan enpäs ole enää! Tänään otin vaivaiset kolmen tunnin alkuiltatirsat ja eilen myöhästyttiin pikkujouluista kahden tunnin tirsojeni takia. Ootteko muut olleet väsyneitä?

Näköjään tulee taas näitä alkuodotuksen oireita takaisin. Masuakin kutittaa, tai ihoa paremminkin, tosi paljon, olisiko vauva nyt kasvamassa nopeammin.

Eilen oli myös hitusen verran kiertoa vatsasssa ja ajattelin, että alkaako taas monen viikon pahoinvointiputki. Tänään ollu ok olo, paitsi nuo tirsat.

Huomenna pitäisi ehtiä kaksille joulumarkkinoille. Päivällä kyllä jaksaa, mutta alkuillasta väsähtää. Pikkujouluissa oltiin eilen vain 2 tuntia, eikä mieskään viitsinyt drinkkilippujaan käyttää, vaan antoi työkavereille. Mutta tulipahan syötyä jouluherkkuja - ja melkein nukahdettua pöytään. Kotona oltiin jo ennen yhtätoista - ja heti nukkumaan!

Lasten ikäeroista ollut täällä näköjään puhetta. Esikoinen siis tänne tulossa, joten minulla ei ole tähän aiheeseen kommentoitavaa.

Mimimarle

Ja taitaa olla jo rv 27+0, jiihaa !!!

Onpas taas aikaa vierähtänyt, kun viimeksi olen täällä vieraillut. On niin kiireistä, kun töissäkin yritän vielä rehkiä. Meillä vielä tosi epäsäännölliset työvuorot. Onko kellään muulla palannut uudestaan sama väsymys, kun alkuraskaudessa? Minä olen välillä niin poikki, että pakko ottaa päikkärit ja silti odotan iltaa, että pääsis yöunille. Pikku veijari (1v 5kk)vielä nukkuu välillä tosi huonosti. Olin tuossa viikon sairaslomalla, kun kävin lääkärissä ja oli kohdunsuu jo pehmentynyt. Töissä istuminen kieltämättä aiheuttaa supistuksia, ei kipeitä, mutta maha kiristyy todella kovaksi. On pakko nousta ylös tuolista. Minulla masu on jo todella kookas. Köntysolo on jo hyvinkin.

Oli keskustelua lasten ikäeroista. Mulla on lapset aika pitkillä ikäeroilla. Tämä väli on nyt lyhin eli 1v 8kk. Sain ensimmäisen parikymppisenä ja toinen vähän yli 22. Kolmas syntyi, kun oli 26v. Neljäs 31v. Omat hyvät puolensa on tuossakin. Kolme vanhinta ovat jo melko itsenäisiä ja osallistuvat hoitamiseen sekä jonkin verran kotihommiin. Nyt ajattelin tehdä melko perään, kun ei tässä enää nuorenekkaan ja tämä pienin sais kaverin. En tiedä jääkö tämä vielä viimeiseksi. Saa nähdä. Mutta joka kerta odotus, kyllä tuntuu työläämmältä, vaikkei minulla onneksi ole ollut mitään erityisongelmia. Kun vielä sinnittelis edes vuoden vaihteeseen töissä. Tietysti, jos lääkäri laittaa aiemmin saikulle,niin täytyy totella. Mulla kolmen viikon päästä uudestaan lääkäri, jossa kasvu-ultra ja katsotaan taas kohdunsuun tilannetta. Mutta täytynee alkaa puuhailla jotakin. Kuulemisiin.

äitiliini74 rv 26+6

Masugalluppiin ympärysmittaa: 107cm!!!

Tää on aivan älyttömän kokoinen. Olen kuitenkin ihan normaalipainoinen...

Hain tänään turvakaukalon. Ostin sen huutonetin kautta 60e. Britaxin Baby-Safe Plus. Ihan kohtuu hintaan mun mielestä lähti:)

Vaunut oon tilannut Saksasta, pitäis tulla helmikuun alussa!

Ennestään meillä on tuplat, jotka on uuden tulokkaan saapuessa 2v9kk (huh kun kuulostaa " vanhalle" justhan ne oli vauvoja)

Oon 25v, eli vähän varhemmin on aloitettu myös vauvajutut kuin keskimäärin.

t.raikku&jalmari-jyskyttäjä26+5

Tervetuloa vaan uudetkin..kivaa kun tulee uusia!

mä oon ollu tän pvää niin pirtee ettei mitään rajaa..mieskin oikein ihmetteli.

Tyhjättiin uunista tuhkat ja kiikutettiin mökille metsikköön, ja vietiin kauheesti papereita ja lehtiä keräykseen ja pulloja kaupalle ja siivottiin pari kaappia..täytettiin halkolaatikko mulle ens vkoks valmiiks ja kaikkee..aattelin vielä väsätä muutaman joulutortun iltateelle :)

Paskiaiset (lue; pomo) tekstas vaihtaneensa mun työvuoroja..kiitokset vaan hyvästä ajotuksesta ja loistavasta informaatiosta hyvissä ajoin..eikä mokoma vastaa edes luuriinsa..idiootti. No, menen sitten aamulla töihin vakipaikkaan, ei olis kun huominen ja tiistai, mutta menen kiusallaankin valittamaan lääkäriin, saan kuitenkin itteni - tai siis kohtuni taas kipeeks kyykkimällä, just kun se on alkanu rauhottua MUR!

Heheee, täällä jännitys tiivistyy, heittelin hiusvärin hiuksiin (ja kaikkialle muuallekin) ja odottelen että pääsis pesemään..kymmentä vaille sais pestä pois..tummaa mahonkia yritän näistä saada, ei paljoa eroa omasta väristä, mutta omat on jotenkin vähän " kauhtuneen" väriset.

Hankalaa on se, että mulla on suht ohuet hiukset, ja ne on tosiaan tummat..nyt kun sitten saan värin tarttumaan vaaleaan hiuspohjaan niin oonki tosi villin näkönen taas..yritin keskijakausta suojella suurelta värimäärältä mutta saas nähdä kuin eukon käy. Ties vaikka noista tulis vaaleenpunaset tai jotain, kerran sain sinertävällä värillä (oisko ollu villiluumu tms) hiukset oransseiks :) Ei siis pidä kertoa kenellekään värjäävänsä niin luulevat että oli tarkotuskin saada hiukset kumman värisiks.

Jooh, tuun illalla kertomaan kuin käi, kunhan letti kuivuu että näkee..täytyy mennä kattomaan ettei ole korville valunu väriä..niinku yleensä, ja kattomaan samalla vessan tuhoja :)

Tappertti ja Pukkeli

Rakastan kirjoittamista,mut myytiin just muuton alta meidän tietokonepiste pois ja pöytä normipöydällä ja tuolina keittiöntuoli eli kun asento muuttui-tulee kirjoitusvirheitä ihan kamalasti---älkää välittäkö siis...sanasokeuskin tai vauhtisokeus ajoittain on syynä, ei kaikkea voi olosuhteiden syyksi laittaa.

Tässä siis hiukan faktaa minusta/meistä:

Oon 33v nainen,tänne kirjautunut nimimerkillä Masu-mamma. Asustan vielä nyt Vantaalla avomieheni ja kissani kanssa,mut ukkeli on ostanut Keravalta rivitalokaksion eli sinne muutetaan ennen vauvan syntymää.

Mulla on siis meneillään rv 25+0 ja laskettuaika 18.3.2006. Oon menossa synnyttämään Kätilöopistolle Helsinkiin ja siellä oon käynyt myös molemmat ultrat,joissa ei ole havaittu mitään hälyyttävää...mikä on tosi hyvä juttu,mulla kun on taustalla 10 vuotta sitten keskenmeno niin olisin varmaan hajonnut,jos nyt olisi ilmaantunut paljon ongelmia.

Raskautta ei meillä varsinaisesti yritetty,mahdollisuuden olemassaolo oli titenkin tiedossa,kun ei ehkäisyä ollut,mut suhde oli vähän heikossa hapessa,joten punkkapaini suhteellisen harvinaista. Vauva kuitenkin ilmoitti itsestään heinäkuussa mun Kuopion matkan aikana erikoisella ololla ja vaikka kuinka tahdoin väittää kaiken johtuvan helteistä,tiesin itse sisälläni mikä oli tilanne,enkä siitä myöskään ollut pahoillani.

Testi tehtiin sitten 18.7. ja se oli selkeää plussaa heti,seuraavana päivänä vielä varmistettiin labrassa jne. Eka neuvola oli 10.8,silloin lähtöpainoa oli 84,2kg, hb oli 133 ja verenpaineet 107/77 ainakin muistaakseni. Viimeksi kävin neuvolassa 4.11. viikoilla 21+1, paino oli 79,6kg, hb 134 ja varenpaineet 102/60 (tosi alhaiset siis). sf oli 17,5. Tänään mittasin masunympärystän ja se näyttää noin 92cm. Tiistaina on tulossa sokerirasitustesti,se vähän mietityttää,vaik neuvolan hoitsu olis itä mieltä ettei syytä huoleen pitäisi olla.

En ole paljoa kärsinyt pahoinvoinnista, pientä yökkäytystä oli alkuun ja hiukan ruokahaluttomuutta ja väsymystä. Virtsatieinfektiot kiusasi niin paljon alkuun et sain estolääkityksen loppuajaksi,resepti pitäisi muuten käydä uusimassa,lääkkeitä nyt jäljellä pariksi viikoksi,kontrolli asian tiimoilta kerta kuussa. Ja sit selkä mua vaivasi jo ennen raskautta eli sen pahennuttua sain fysioterapeutilta tukivyön,jonka pitäisi auttaa, en tiedä auttako,kun tällä hetkellä selkä ei oo pahana kovinkaan usein.

Suhde voi nyt paremmin kuin koskaan,välillä tietty tingataan,mut ollaan paljon läheisempiä kuin aiemmin.

Oon päivät kotona,kun mun määräaikainen työsopimus ehti just loppua juhannuksena ja piti jatkua syksyllä mut eipä jatkunut kun selvisi et oon raskaana, eikä musta kyllä siihen hommaan nyt olisikaan. Jouduin ajoittain tekemään myös uimahallien siivousta eli painavat painepesurit, saunan pesut ja pesuainehöyryt ei kiinnosta.

Ajankuluksi siis kun laiskamato on puraissut, eli aika usein, oon netissä ainakin osan päivästä. Mulle voi myös meilata Masumamma@luukku.com

:)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat