Seuraa 

Minkäs ikäisenä olette laittaneet vauvan/lapsen nukkumaan isosiskon/-veljen kanssa ja kuinka olette onnistuneet öitten suhteen?

Kommentit (7)

Äskeinen viesti karkasi...

Aihe siis meilläkin ajankohtainen, esikoinen 4v ja kuopus alkanut nukkua yksin omassa huoneessa (ikää 8kk). Miten olette tehneet siirron, käyttekö heti katsomassa, jos ääniä kuuluu, laitatteko yhtä aikaa nukkumaan, miten iltatoimet (sadut jne.).

Kaikkea käytännön pientäkin vinkkiä kaipaan, vaikka uskoisin kaiken sujuvan kyllä ok. Onneksi on niin päin meillä, että esikoinen on sikeäuninen ja tämä pieni herkempi. Ensi viikonloppuna kokeillaan...

jatkan tuohon aiempaan viestiini viitaten, että pikkuveikan sängyssä on itkuhälytin ja minulla on hälyttimen toinen pää yöpöydällä kyllin kovalla, että herään vauvan ähinään ennen kuin hän ehtii alkaa parkumaan nälkäänsä. Siksikin tarvitsen tuon itkuhälyttimen, vaikka lapset nukkuvat viereisessä huoneessa ovi auki, että nukun itse syvemmin, kun en alitajuisesti havahdu koko aikaa kuuntelemaan, että itkeekö vauva vai ei.

Syy siihen, miksi laitoimme vauvan omaan pinnasänkyyn siskon huoneeseen näin aikaisin on se, että isosisko ei koskaan oppinut pinnasängyssään nukkumaan, kun hän nukkui 8kk ikäiseksi asti vieressäni. Nyt olisi sängyssä ahdasta kahden lapsen kanssa. Toki lapset kulkeutuvat aamulla sänkyymme kumpikin aamu-uniaan jatkamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

siirsin pienemmän sängyn esikoisen huoneeseen, nyt nukun siellä molempien kanssa. Tosin nukuimme jo siellä ennestään perhepedissä kaikki mutta itse nukuttaminen oli tapahtunut eri huoneissa ja siirryimme samaan huoneeseen vasta ensimmäisen yösyötön jälkeen (halusin että vauva oppii nukahtamaan omaan sänkyynsä). Nyt ovat pikkuisen tottuneet kivasti toisiinsa eikä haittaa jos jompikumpi meuhkaa kun mennään nukkumaan tai pienempi herää rinnalle.

Pikkuveikka siirtyi siskon kanssa samaan huoneeseen kuukausi sitten ja siihen loppuivat myös esikoisen yökulkemiset. Nousen imettämään 1 krt yössä, sisko ei vauvan itkuun herää.

Meillä esikoinen siirtyi itsekseen nukkumaan aikoinaan 10 kk:den ikäisenä. Kävin sitten vielä muutaman kuukauden viemässä yöpullon kerta yöhön...

Kakkonen siirtyi isonsiskon kanssa samaan huoneeseen kun yösyömiset lopetti, eli tuossa 9 kk:den iässä. Ikäeroa tytöillä on 2 vuotta.

Meillä toimi heti alusta alkaen hyvin, mitään ongelmia en muista olleen.

Meillä ei lapsia ole isännän levottoman nukkumisen vuoksi opetettu meidän sänkyyn ollenkaan, joten eivät öisin viereen ole tulleet sen vuoksi. Meidän sänkyyn tulevat nukkumaan vain jos ovat kipeitä ja silloin isäntä laitetaan evakkoon sohvalle ;)

Nyt kolmonen olisi tarkoitus siirtää omaan huoneeseen piakkoin, vaikka ikää on vasta vajaa 4 kk.

Minusta yösyöjän on parempi nukkua vanhempien huoneessa, koska silloin itse herään jo vauvan ähinään ja ehdin hakea pullon ennenkuin vauva herää kunnolla ja herättää itkullaan muut. Kolmas nukkuu siis edelleen meidän huoneessa ja näin parempi kaikille.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat