Seuraa 

Sivut

Kommentit (17)

Vihdoin minäkin pääsin koneelle. Viikko sitten lauantaina 25.11. nimipäivänäni syntyi ihastuttava poikavauva klo 21.37. Strategiset mitat olivat 3330 g ja 50 cm, pipa 34,5 cm. Vauva syntyi rv 40+4. Kotiuduimme jo keskiviikkona, mutta en ole saanut konetta avattua ennenkuin vasta nyt. Pari viimeistä päivää on ollut aikamoista menoa kun olemme joutuneet käymään TAYSissakin vauvan kanssa vielä bilirubiinikontrolleissa. Onneksi eilen arvot olivat lähteneet laskuun joten kontrolleja ei enää tarvita eikä ole enää pelkoa että joudumme takaisin osastolle valohoitoa saamaan.

Toivottavasti viimeisetkin marrasmurut saavat pian vauvansa kainaloon. Kirjoittelen synnytyspuolelle omaa tarinaani myöhemmin.

Rinnuli + Artturi-vauva 1 vk

Aikasemmin poimin syntyneitä täältäkin tuohon listaamme mutta nyt pyytäisin josko laittaisitte tietoja ihan itse tuohon listaan :) Sieltä saan ne poimittua nopeammin :)

Tämä on meinaan aika hektistä tämä vauva-arki, kun on vielä tuo esikoinenkin tuossa :)

Swehina

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä edelleen. Supistellut jonkin verran koko viikonlopun, mutta ei tarpeeksi kuitenkaan. Tiistaina on se yliaikakontrolli, sinne siis varmaan meen ja toivon mukaan ne ottaa mut sisälle ja käynnistää. En olis ikimaailmassa uskonu, että näin kauan joutuu odottaan. Mäki kun jäin saikulle supistusten takia ja nyt sit vauva ei halua millään tulla ulos. Tyypillistä!

Jos meille sit syntyy itsenäisyyspäivävauva.. =) Toivossa on hyvä elää! Eiköhän meilläkin ole ens viikonloppuna vauva. En usko, että ne kovin paljon yli päästää. 42 viikkoa kun tulee täyteen torstaina.

Nyt tekemään ei mitään. Mikään ei huvita eikä mitään jaksa tehdä. Synttäreille pitää mennä illalla.

rusina 41+3

Täällä vielä yksi, joka odottaa omaa vuoroaan. Viikkoja tänään 41+1, eikä minkäänlaisia merkkejä synnytyksestä. Tiistaita kovasti odotellaan, silloin siis yliaikakontrolli. Saas nähä mikä on tuomio. Viimeistään perjantaina käynnistävät, tai ainakin näin th sanoi. Siihen luotetaan. Toiveet, että vauva syntyisi ilman apuja, on menetetty vaikka aikaa vielä on. Kyllä se odottavan aika on pitkä.

Tämä on ensimmäinen raskaus ja ajatus käynnistyksestä vähän hirvittää ja pelottaa. Paikat oli auki rv 36+2 2cm ja lääkäri sanoi, että kyllä luultavasti tulee ennen laskettua-aikaa, hmm.. niin just.

Oiskohan sillä, että paikat jo valmiiksi auki, niin jokin merkitys käynnistykseen, tarkoitan siis helpottavasti? no, se jää nähtäväksi.

Tsemppiä meille vielä odottaville ja onnittelut nyytin saaneille!

akk83 41+1

Kyllä on rauhallista!! Pinokin aloitettu näin myöhään. Ei meitä montaa taida enää olla.

Eilen tuli mullakin muutama supistus, mutta ei säännöllisesti eikä niissä todellakaan ollut tarpeeksi voimaa. Mä joudun varmaan tiistaina sinne arvioon ja sit toivon mukaan käynnistetään. En kotia suostu lähteen ilman vauvaa.. =)

G: Mistä tietää eron valuuko valkovuotoa vai lapsivettä?? Mulla valu eilen jotain nestettä muutaman kerran ja tänään aloin miettiä että olisko se voinu olla lapsivettä?? Voiko sitä tulla ihan vähän kerralla useaan otteeseen??

Vauvakin on aika rauhallinen masussa joten liikelaskentaa harrastetaan päivittäin. Ja onneksi liikkuu ihan tarpeeksi, huolestuu vain kun ei aina tunne liikkeitä, keskittyy muihin asioihin ja sit yhtäkkiä huomaa et hei ollaanko vielä siellä masussa kondiksessa. Tulis jo se tiistai ellei tämä päätä tulla itsestään ennemmin. En jaksa odottaa enää... =(

rusina 41+2

Oltiin sitten samaan aikaan sairaalassa. Meille syntyi su 26.11 tyttö ja kotiudutiin myös keskiviikkona.

Millä osastolla olit? Minä 2. A:lla ja oli kyllä todella hyvä hoito. Paras mitä koskaan.

Onnea vauva-aikaan, joka on niin lyhyt.

29.11.06 klo:01.25. Strategiset mitat: 4575g, 51cm ja pipo 36cm. Ja rv oli tuolloin 40+3. Eilen kotiuduttiin. Veikkasin muuten syntymäpäivän oikein! Silloin taannoin kuin täällä niitä veikkailtiin ;)

Synnäriä laitan kun kerkeän.

Tsempit vielä lopuille odottajille, enää ei taatusti mene kauaa!!!

äitikki ja typykkä 3vrk

Eli ei sitä mihinkään vielä mennä ;9

Aamulla oli niin paljon tekemistä, et nyt vasta pääsin koneelle... Piti kasata muumipiparkakkutalo ja sit kiireesti luistelukouluun. Nyt laitoin tytöt unille ja lähden itse äitini kanssa käymään kaupungissa, kun tarvitsee apua mein tyttöjen lahjan kanssa (karaokelaitteen). Ei halua mitään lelua ostaa, et on kestävä ja toimii kaikenlaisten levyjen kans - meillä kun ei lastenlauluja kuunnelle, niin pitää iskelmän karaoke-dvd:t toimia :) Meillä kuunnellaan varmaan koko joulu iskelmiä, tyttöjen esittämänä *hih*

Pitää lähteä kohta herättelemään isäntä, et tietää miun poistuvan paikalta - jatkaa kyllä varmaankin unia sen jälkeenkin - on hyvä kun on hyvät unenlahjat....

Masussa edelleen kaikki ennallaan. Ei limatulppaa (ei kyllä kahdella aikaisemmallakaan kerralla), ei supisteluja ja liikkeet tuntee kyllä koko kropalla.... Ei tarvi tarkemmin laskea, kun liikkuu niin kivasti, et kaukosäädinkin lentää...

Mut nyt on mentävä...

--Mirpa ja masukki--

Onnea äitikki, rinnuli ja annitanni! Aikamoisen kokoinen tyllerö teilläkin äitikki ; )

Pikaisesti pääsin minäkin täällä käväisemään. Ei taida paljon enää väkeä täällä ollakaan, itse en ole ehtinyt vielä vauvapuolelle lainkaan, sitä vaan imettää ja imettää ja nukkuu välillä. Poika on kova syömään ja kakkaamaan mutta rauhallinen tapaus muuten. Nyt vaan maitoa tulee niin vuolaasti että vähän vatsan väänteitäkin tulee vauvalle.

silvain ja eetu 1vk

joka ei ole PÄÄSSYT synnyttämään. Olo on ihan ok, mut mieli vähän heittelee. Tarkotan lähinnä, että olo on todella malttamaton ja uskon, että ei se vauva synny ilman käynnistelyjä. Tiistaina yliaikakontrolli ja kai viimestään perjantaina käynnistävät.

Nyt vaan vähän torille kävelemään ja joulunavajaisia kattelemaan, vaikka lumesta ei mitään tietoa.

Ja onnea, ketkä ovat sitten päässeet jo vauvaa hakemaan. Kyllä täältä perästä tullaan.

akk83 41

Onnea kaikille vauvan saaneille! Täytyy sanoa, että alkaa jo kateeksi käydä. Itsellä ei mitään merkkejä synnytykseen vieläkään, ei supistele eikä limatulppaa ei siis kertakaikkiaan mitään :(

Olo alkaa olla ahdistunut vaikka fyysisesti olo on ihan hyvä. Ehkä sellaista raskaampaa oloa havaittavissa ja kävelyn hankaluutta enemmän, mutta vauva ei ole edelleenkään laskeutunut. Yliaikaiskontrolli synnärille torstaina ja kuulemma eivät sieltä enää käännytä pois, vaan ruvetaan käynnistelee (toivottavasti syntys jo ennen sitä).

Ei kai tässä odotellessa muuten mitään hätää, mutta kun tuon isukin on pakko olla jo sit seuraavalla viikolla koko viikko maailmalla, niin hankaloittaa tätä elämää jo esikoisenkin kannalta. Ja ei ole kiva kotiutua ilman miestä. :(

Kun ois joku poppakonsti, että sais homman alkamaan :) mutta ei ole ässät purreet eikä juoksentelut eikä akupisteiden painelu.

Well, uskonpa, että ymmärrämme kaikki hyvin toisiamme tässä odottamisen tuskassa!

Tsemppiä kaikille ja napakoita supisteluita !!!

Minea 75 rv 41+0

Onko vielä muita jäljellä? Eilen aamulla minultakin hulahti jotain märkää ja käytiin synnärillä näyttämässä ja testi näytti, että ei ole lapsivettä supisteli ihan heikosti 7 min välein, olisimme voineet jäädä mutta onneksi ei kun kaikki tuntemukset loppu, mitä nyt alapää on ihan sairaan kipee. Auki olin kolmelle sormelle kaulaa jäljellä n 2 cm, mutta kätolö pystyi tuntemaan vauvan pään tosi hyvin. Tänään on supistellut, mutta ei vielä säännöllisesti.

huomenna olisi aika polilla, toivottavasti lähtisi ennen sitä, hiukan masentaa, kun tietyllä tavalla oli asennoitunut jäämään eilen,mutta ei kun odotellaan...

Joku kysyi siitä lapsivedestä, sitä voi tulla pikku hiljaa hulahtamalla tai kaikki kerrallaan ja vieläpä tihkumallakin. Jos mietityttää käy näyttämässä jollet ole jo päässyt synnyttämään.

Saarimar 41+2

Onhan täällä vielä ihmisiä.

Isäntä yritti kertoa vauva uutiset, mutta oli laittanut ne väärään paikkaan. Joku ystävällinen oli erheen korjannut, mutta en muista kuka.

Eli meille syntyi 29.11 klo 6.27 poika-vauva. Iso poika onkin 4,2kg ja 53cm pipa 36cm. (pikkusen meni se kokoarvio väärin, muka 3,6kg)

Viime tiistaina siis menin sinne kontrolliin ja saatiin itse päättää aletaanko käynnistelemään vai tullaanko torstaina uudelleen.

Alettiin käynnistellä ja käynnistyikin ihan yhtäkkiä, ilman varoittelua puoli kymmeneltä illalla. Eli silloin supistukset tuli alle viiden minuutin ja oli voimakkuudeltaa, kun kovia kuukaitiskipuja. Ei mitään älyttömiä. Menin kuumaan suihkuun tunniksi ja kivut hävisi kokonaan. Olin varma, että siihen se tyssäsi. Hoitaja sitten sanoi, että katsotaan mikä tilanne on ja voin sitten ottaa kipu ja uni lääkettä, jotta voin yön nukkua. Ylläri oli melkoinen, kun sisätutkimuksessa hoitsu huomasi kohdunsuun olevan auki 5cm, ja ei kun saliin.

Siellä ehdin olla kaks tuntia ilokaasua naukkaillen ja olo oli oikein hyvä. Kun kalvot puhkesi, supistukset voimistuivat hieman ja sain epiduraalin. Se onnistui oikein hyvin ja nukuin salissa tunnin, odottaen lisää senttejä. Kolmeen mennessä olin 7 cm auki ja siihen kaikki pysähtyi. Kohdun suu ei aunnut enempää, lapsi ei laskeuunut kanavaan. Kynekologi tuli tsekkaamaan tilanteen ja päätyi siihen, että poika oli ihan vähän väärässä tarjonnassa, mutta just en varran, ettei mahdu alas. Kätilö ja lääkäri pyysi mut kontalleen, josko lapsi olis itse ymärtänyt kääntää päätää. Seuraavat kaksi tuntia olikin aika inhottavia. Lisää puudutteita ei voitu antaa, koska olin kontallani ja jos olisin mennyt johonkin muuhun asentoon, niin mitään ei olis tapahtunut. Viiden jälkeen päädyttiin sektioon, koska lliika odottelu olis vaan vienyt mun voimat ponnistamisesta. Poika syntyi siis lopulta sektiolla 6.27.

Eli aika hauska, eka käynnisteltiin, sitten synnytettiin alakautta ja lopulta sektio.

Joka tapauksessa mua harmitti vaan toi sektio, kun kaiki oli sitä ennen iha uskomaatoman helppoa (lukuunotamatta niitä kahta vikaa tuntia)

Jos pitäis sanoa kivun määrä asteikolla 4-10, niin sanoisin 7.

Poika on joka tapauksessa aivan ihana ja rauhallinen ja syö hyvin. Minä olen toipunut myös tosi hyvin sektiosta ja päästiin jo tänään kotiin. Eli olin sairaalassa vain sektiopäivän + kolme päivää. YLeensä pitää olla 1+4 päivää, mutta poika vakuutti kätilön syömällä kerralla rinnasta 70g!!!! (ehto oli, että mulla maito noussut ja poika syöttöpunnituksessa jaksaa syödä 15g)

Eli kyllä se odotus kannatti ja nyt ei enää pelota kumpikaan tapa synnyttää, jos vielä lapsia joskus lisää siunaantuu =o)

Moi kaikki..pääsinkin aloittamaan pinon tänään..

tosi hiljaista kyllä pitelee, onkohan monet lähteneet synnyttämään viime yönä??

itellä alkaa olo olla yhtä tuskaa..välillä supistaa niin että pitää kontata lattialla..auts. mut kun ne ei oo säännöllisii niin ei se paljoa hyödytä..

verensekaista limaakin on nyt parina päivänä tullu..

maanantaiaamuna on sitten käynnistys edessä jos tää ei oo siihen mennes lähten tulemaan..

mutta ei nyt muuta kuin hyvää vklopun alkua kaikille.

zadu81 rv 41+3

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat