Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Naapuri väittää että, kun sen mies on myyntijohtaja että se on ylempi arvoinen kuin myyntipäällikkö, joka minun mieheni on. Mistä löytäisin tietoa että voisin näyttää että se on väärässä?

Kommentit (10)

Mun mies esim on isossa firmassa yksikönpäällikkö ja hänen pomonsa on firman toimitusjohtaja. Miheni alaisia taas on mm. palvelupäälliköt ja palveluesimiehet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pääsi liian nopeasti viesti menemään...

Eli yleensähän, jos katsoo firman organisaatiokaaviota, johtajan alapuolella on päällikkö. Esim. asiakaspalvelujohtaja--->asiakaspalvelupäällikkö-->tiiminvetäjä-->työntekijät.

Toisinaan kuitenkin johtajiksi nimitetään ihan vaan statusmielessä alempiakin toimihenkilöitä ja päälliköllä voi isossa firmassa olla kymmeniä alaisia.

mutta jos on ison firman päällikkö on se käytännössä enemmän kuin pikkufirman johtaja.

Olettekos te hiekkalaatikolla? " Mun äitini tekee parempaa ruokaa jne..."

Eli se; jolla on enemmän myyntiä alaisia ja on suuremmassa firmassa, on korkeammassa asemassa riippumatta tittelistä.

Mutta miten niin " kumpi on parempi" ?

Tuskin löydät mistään faktaa. Yleensä, siis yleensä, johtajat ovat korkeammalla hierarkiassa kuin päälliköt. Tietty jossain firmassa voidaan yrittää saada ihmisille hienon kuuloisia titteleitä ja noita sekoittaa, mutta mielestäni se antaisi vääristyneen kuvan työtehtävistä.

Myyntijohtaja vastaisi yleensä koko yrityksen kaikesta myyntiin liittyvästä ja heitä on yleensä 1 / firma ja hän on esim. myyntipäälliköiden, myyntisihteereiden jne pomo.

Onhan firman ylin " pääpomo" yleensä toimitusjohtaja. Toimituspäällikkö tekisi jotain ihan muuta, todennäköisesti vastaisi toimitusketjusta tms.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat