Vierailija

lapsillemme ei tule yhtään kummia

Kommentit (18)

Itse tosin voin puhua ainoastaan " kummiudesta" kun en kuulu kirkkoon. Jos keksisin tälle asialle jonkun muun nimen käyttäisin sitä, mutta en ole keksinyt. Ihan hyvällä omallatunnolla rosvoan tämänkaltaisen toiminnan kristityiltä, historiaa kun katsoo niin tuskin on heillä varaa moralisoida toisten tapojen muokkaamisesta tai omimisesta.

Minua ei ole kastettu, eikä minulla näinollen ole kummia. Kovasti olisin arkana lapsena kaivannut jotain " erityisaikusta" , joka olisi joskus kysäissyt miten menee tai lähettänyt kortin tms

Omilla lapsillanikaan ei ole kummeja, toki läheiset aikuiset, sedät tädit ym heitä muistavat, mutta ei ole sitä lisäsidettä johonkin aikuseen.

Minä olen kahden lapsen " kummi" ja elämästä ja kristinuskostakin voin heille kertoa jos sitä kysyvät, mutta en luonnollisestikaan osallistu kristilliseen kasvatukseen. Koen kuitenkin olevani tärkeä aikuinen näille lapsille. Otan heitä joskus mukaan leffaan tms ja juttelen heidän kanssa aina kun nähdään jne

Kummilapseni ovat ystäväperheiden lapsia ja vaikka näissä perheissä on muitakin lapsia joiden merkkipäivät muistan ja joiden kuulumisia kyselen, on suhteeni kummilapsiini kuitenkin erityinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä en olisi halunnut yhtäkään sukulaista tai ystävää asettaa tähän " erityisasemaan" ihan sen takia, että kukaan ei sitä enempää tai VÄHEMPÄÄ ansainnut.

Vierailija:

Lainaus:

Teidän lastanne ei kasteta. Kummi rukoilee lapsen puolesta ja tukee krietillistä kasvatusta. Mihinpä uskomaton kummia tarvitsisikaan.

en varmasti tue yhdenkään kummilapseni KRISTILLISTÄ kasvatusta. En myöskään RUKOILE.

Toivon hyvää ja voin tukea kasvua ihmisenä, mikäli sellainen tilaisuus tulee eteen. Mutta en auta lasta uskomaan Jumalaan, enkä rohkaise osallistumaan ev. lut kirkon toimintaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat