Seuraa 

Olen aivan ymmällä??! Mulla oli aivan normaalit menkat jotka loppuivat n. viikko sitten mutta tänään alkoi taas rusehtava vuoto jota ihmettelin ja jostain syystä sitten tein kaapissa olevan testin, koska olin saanut haamun 3 päivää ennen menkkojen alkua. Testiin tuli välittömästi kaksi vahvaa viivaa. Mitään oireita ei ole eikä tämmöistä ole tapahtunut 2 aiemmassa raskaudessa. Onko kokemuksia? Olen todella kiitollinen kaikista neuvoista.

Sivut

Kommentit (39)

minulle lääkäri sanoi, että kohdunulkoinen raskaus ei välttämättä aiheuta mitään kipuja, riippuu ihan siitä mihin alkio on kiinnittynyt. Minulla oli munatorvessa ja kivut olivat valtavat viikosta 5 alkaen. Jos olisi esim. vatsaontelossa, ei kipuja välttämättä olisi ollenkaan.

Sitten toinen asia. Eli tuo raskaustestien jatkuva tekeminen. Toki niitä saa tehdä kuka haluaa, mutta jos vaikka raskaus olisi mennyt kesken, niin ei se hormonitaso veressä ihan päivässä tai kahdessa laske niin paljon, että negaa näyttäisi. Eli aika turhaa hommaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minusta on varsin käsittämätöntä, etteivät päivystyksessä tee ultraa, jos valittaa vuotoa ja/tai kipuja. Onneksi sait viimein asianmukaista hoitoa. Meille näyttää olevan vauva tulossa vuodosta huolimatta. Täänään lääkärissä vauva näytti voivan hyvin.

Eli myös jeesiä tarvitsen.

4+0 Yliaikainen haamu

4+2 Haalea, selvä viiva

4+4 Pientä vuotoa

4+5 Selvä PLUSSA, pientä vuotoa

4+6 Reilumpaa vuotoa, pyyhkiessä verta, siteeseen ruskeaa tuhrua

Olin ihan varma, että tässä se nyt oli ja itkin itkut vatsakipujen säestäessä.

Vuoto jatkui samanlaisena koko ajan.

5+1 Plussa taas

Ja taas vuoto jatkui

5+3 Plussa taas (tänään)

Testien plussat eivät ole yhtä tummia kuin kontrollit, mutta yhtä vahvoja ja punaisia. Tulevat heti ja vahvistuvat joissakin minuuteissa. Testeinä ollut apteekin omat.

Kysyisinkin, että kuinka paljon vuotoa teillä on ollut. Ihmettelen vaan sitä, että eihän näin alussa pitäisi materiaalia olla juuri mitään. Ja nämä raskausviikot oon laskenut niin, että mikä on aikaisin mahdollinen ovulaatio aika eli aikaisemmin en ole voinut tulla raskaaksi.

Jumppis taas ihan pihalla

ja sulkivat kokonaan pois tuon kohdun ulkoisen raskauden. Sanoivat, että sen kyllä todella tuntee, sillä kivut ovat valtavat samoin vuoto.

Ja minulla ei ole ollut minkäänlaisia kipuja missään vaiheessa, tuo viikonlopun minimaalinen rusehtava vuoto myös loppunut. Yritän nyt olla liikoja ajattelematta ja varsinkaan toivomatta ja testaan loppuviikosta uudestaan. Jos testi vielä sillonkin plussa niin neuvola toivotti tervetulleeksi. Vielä ei siis kannata mennä ultraan eikä minnekään muuallekaan, kun missään ei vielä mitään näkyisi kuitenkaan.

Toivotaan, että tämä nyt vaan on erilainen raskaus kuin nuo edelliset ja jospa se sitten tarkoittaisi sitä, että kahden pojan jälkeen olisi tyttö tulossa. Ja juuri kun lupasin olla vielä haihattelematta mitään niin johan tässä olla kohta jo lasten huoneen seiniä pinkiksi maalaamassa ; ) Miksei sitä ikinä opi...

Eli tiistaina uudelleen Hcg ja jos noussut/sama -> uusi ultra. Tänään " supistellut" jonkin verran ja vatsa kipeä pallo. Niskat myös tukossa ja mieletön päänsärky.

Saa nähdä, miten tässä käy. Sanoivat vaan, että jos kamalat kivut alkaa, niin päivystykseen sitten. Ei ole kyllä yhtään kivaa vaan istua ja joka kerta, kun jostakin vihlasee niin pelkää, että nyt ne kauheat kivut alkaa.

Viime keskenmenossa jouduin odottamaan 9 päivää keskeytystä " ei sykettä" tuomion jälkeen. Jotenkin vit...taa vaan, kun yhtä odottamista ilman lopputulosta...

T. Jumppis

Mulla ei ollut kipuja juuri lainkaan ainoastaan yhtenä päivänä kylkeen oikealle puolelle sattui noin tunnin verran ja sen lisäksi oli normalia raskauteen kuuluvaa jomottelua. Oikeastaan vuoto oli siis ainut oire ja vuoto oli samanlaista kuin kuukautisvuoto ja yhtä runsasta ei tosin enää loppuvaiheessa silloin vaan tipotteli mutta kuitenkin vuosi koko ajan.

Ihmettelen itsekin omaa positiivisuuttani. ehkä se johtuu siitä, että olen saanut molemmat lapseni todella helpolla ja olen aivan varma, että niin käy vielä uudestaan. Tai sitten tipun kovaa ja korkealta mutta se on sen ajan murhe. Ensi vuoden aion kuitenkin yrittää vielä hulluna ja sitten luovutan jos ei tärppää.

Tsemppiä sinulle jumppis! Uskoisin, että raskautesi on menossa itsekseen ohi, koska raskausarvosi on todella pieni. Kerro vielä miten kävi, kun tiedät enemmän.

Ama-83: Ei se raha minua kiinnosta. Ja meillä ei oteta terveyskeskuksessa testejä, koska kotitestit näyttäneet plussaa. Ja ultrassa ei vielä näy mitään. Lähinnä tässä epäilen, että alkio väärässä paikassa ja siksi aiheuttaa vuotoa, koska vuoto ei ole muuttunut 5 päivään yhtään, eikä testien viivat muuttuneet suuntaan jos toiseen. Takana jo yksi km 8+6, joten sitä on tullut vähän herkäksi.

Happymum: Anteeksi, kun pinoosi näin tuppauduin, mutta oli niin samantapaisesta asiasta kyse:)

Jumppis

pakko kommentoida.. Toivottavasti teillä kaikki hyvin ja raskaus sujuu niinkuin pitääkin! :) Onhan se kai melko yleistä että on menkat ja tiputtelua alkuvaiheessa.

Sellainen ikävämpi mahdollisuus vain käväisi mielessä, kun siskollani oli samanmoiset oireet, ja hänellä oli loppujen lopuksi kohdunulkopuolinen raskaus joka meni jo niin pitkälle että toinen munanjohdin repesi :( Että ihan varmuuden vuoksi kannattaisi ehkä käydä pian ylimääräisessä ultrassa, että saa varmuuden siitä että kaikki on hyvin. Anteeksi, en halua pelotella, mutta ovat nuo kohdunulkopuoliset raskaudetkin melko yleisiä..

Toivottavasti kuitenkin kaikki hyvin, pidän peukkuja! Siskollani vaan kukaan esim. neuvolassa ei kehottanut ultraan tms. vaikka oireet näin jälkikäteen katsottuna oli aika selkeät :(

Kohdunulkoinen raskaus on suhteellisen harvinainen, niiden osuus on noin 2 % kaikista raskauksista. Lisätietoja löytyy ainakin linkistä:

http://www.kaypahoito.fi/kh/kaypahoito?suositus=hoi26001

En todellakaan usko, että minäkään olisin päässyt neuvolan kautta ultraan. Sain työterveydestä konsultaatiolähetteen gynekologille ja sieltä minut ohjattiin lisätutkimuksiin Naistenklinikalle. Siellä mulle selvisi, että kyse on todella vaarallisesta tilasta, joka voi aiheuttaa sisäisen verenvuodon. Mulla möykky sijaitsi kuitenkin vatsaontelossa, eli repeämävaaraa ei niinkään ollut.

Niin, sen sijaan alkuraskauden tiputteluvuoto on ihan yleistä. Mulla vuoto oli rusehtavaa, ei missään vaiheessa kirkasta punaista ja sitä tuli noin 3 päivää. Käytin pikkuhousunsuojaa. Kolmannella kuulla vuodon uusiessa (päivä np-ultran jälkeen) soitin ihan hysteerisenä neuvolaan, jossa rauhoiteltiin, että kaikki on kunnossa ellei vuoto ylly runsaaksi ja kirkkaan punaiseksi. Onneksi se kesti taas vain 3 päivää, eikä uusinut enää myöhemmin. Veren näkeminen on aina pelottavaa raskaana ollessa...

Yritän seurata tätä keskustelua ja vastailla jos vain omista kokemuksistani olisi vertaistukea. Palatakaahan Happymum ja Jumppakärpänen kertomaan kuulumisia lisätutkimuksistanne, jännitämme kanssanne.

belleville rv 31+3

Happymum: Olen todella pahoillani! Mun mielestä todella ala-arvoista palvelua sait! Olet kuitenkin kaikesta huolimatta ihanan positiivinen. Ensin itsekkin ajattelin, että nyt kyllä jätän nämä vauvajutut pitkäksi aikaa, mutta kummasti sitä mieli muuttuu. Saanko kysyä kivuistasi? Minkälaisia oli? Ja vuodon määrä?

Täällä nimittäin alkoi poltot eilen kuudenmaissa ja vuotoa tulee nyt enemmän. Eli niukkaa vuotoa/tiputteluvuoto oli se 10päivää ja nyt on niinkuin menkkojen ensimmäinen päivä. Alatsaan tulee kipukohtauksia n.15sek., kestän ne kyllä. Alaselkä ihan tukossa, samoin niskat. Vatsa todella turvoksissa.

Olen aina lukenut, että KU-kivut olisi kovat, että ei voi erehtyä. Mutta kivuttomistakin olen kuullut. Koskahan pitää mennä sairaalaan? Tiistaina vasta se seuraava aika.

Täytyy muuten vielä todeta, että onneksi testailin " sata kertaa" . Muuten en olisi ikinä tajunnut, että jotain olisi ollut vialla.

Rasberry: Ihanaa, kun kaikki on hyvin! Onnellista odotusta!

Jumppis

En osaa sanoa mikä on normaalia vuotoa ja mikä ei mutta en huomannut vuodossa mitään eroa kuukautisvuotoon eli ihan samanlaista oli ja kesti yhtä kauan eli n. 5 pv ja sitten oli tauko n. viikko ja tänään tuli taas rusehtavaa vuotoa jolloin teinkin testin, kkun alkoi ihmetyttää tuo uusinta vuoto. Harmi, kun nyt viikonloppuna en varmaankaan voi tehdä asialle mitään mutta heti ma soitan neuvolaan ja yritän päästä ultraan. Ilmottelen sitten.

tätä ketjua luetaan!

Jatkan siis tietojen päivittelyä, jos joku joskus tästä ketjusta apua saa.

Maanantaina siis Hcg 403 ja kohdunulkoinen epäilys, koska ultrassa näky " jotakin" hämärästi.

Tänään oli uusi veritesti ja Hcg.....TADAA!!! 403!!!Täsmälleen sama luku.

Hoitaja oli ihan ihmeissään, ei ollut kuulemma aikaisemmin samaa nähnyt, kun arvohan tuppaa puolittumaan parissa päivässä tai nousemaan, jos KU. Keskenmenohan oli todennäköisesti jo 10 päivää sitten ja nyt oon vuotanut yhteensä 12 päivää.

Lääkärille soittoaika tunnin päästä.

Onkohan se alkio jossain ruokatorvessa? :)

T. Jumppis, jolla menee kohta hermo

Jumppis voimia tohon epätietoisuuteen!! Kertoile ihmeessä jatkossakin kuulumisia! Olis kiva kuulla miten tarina päättyy.. Toivottavasti selvyyttä saadaan pian tohon tilanteeseen! Voimia!!

Mulla ainakin haalistui testiviiva heti 2 päivän jälkeen keskenmenosta ja viikon kuluttua viiva oli poissa, joten kuulostaisi vauvalta jos viiva vaan pysyy.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat