Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Meillä yksi seinä oh:ssa maitokahvin sävyinen, muut hieman kellertävään sävytettyjä valkoisia..Mitkä värit esim. sohvassa ja matossa sopisivat hyvin maitokahvin kanssa yhteen?Olin ajatellut tummanruskeaa sohvaa ja mattoa, mutta meneeköhän liian tunkkaiseksi?Mitenköhän limenvihreä pieninä annoksina sopisi maitokahvin kanssa?

Meillä lattia tammiparkettia ja Nunnauunin harmaa takka, mutta kaikki muu sisustus meneekin uudessa talossa pikkuhiljaa aivan uusiksi....

Kommentit (14)

valitsisin kyllä vaalean maton. En tiedä mitä materiaalia mattoon ajattelit mutta joku pellavansävyinen / luonnonvalkinen matto voisi olla hyvä. Itse valitsisin turkoosin limen sijaan, raikastamaan kokonaisuutta. Turkoosi on todella hyvän näköinen tummanruskean kanssa (esim sohvatyynyinä jne). Lime ei ole mielestäni paras pari maitokahville.

...ektropista lähtee päällinen irti joten sen voi pestä koneessa! :-) En suostu laittamaan kaikkea tummanruskeaksi vain siksi että on lapsia - vaikka yläkerran kermanvärinen sohva tosin näyttää jo aika kamalalta samasta syystä. :-O Siihen olen sitten laittanut viltit istuintyynyjen päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli meillä on pähkinälattiat, valkokuultokatot ja kahvinväriset seinät. Tuleva sohva on puhtaanvalkoinen, matto on kermanvärinen ja kaksi nojatuolia tummanruskeat. Sohvapöytä tulee olemaan tummanruskea ja pitkä matala säilytyskaluste valkoinen. Verhot ja sohvan tyynyt ovat limenvihreät, verhot limenvihreä/tummemmanvihreä rokokoo-" tapettikuosi" . Minun lempivärejäni kaikki!!

meillä on olkkarissa yksi seinä maitokahvin sävyä. muut valkoisia. lattia tumman värinen kastanja. meillä on musta nahkasohva, tv-tasot valkoisia, valkoiset apupöydät. matto vaalean beige. Verhot mustavalkoiset paneelit. turkoosia tuomassa väriä sohvatyynyillä ja samasta kankaasta tehdyistä taluissa.

oh:ssa kellertävään sävytetty maitokahvin värinen seinä, 2 seinää luonnonvalkoisia ja tehosteseinä Teknoksen Suede " mokkamaali" väri Chili muistaakseni. Eli murrettu punainen. Tyynyissä sekä tuota lämpimänpunaista että karpaloa, molemmat sopii.

Makkarissa harmaampi maitokahvin sävy, luonnonvalkoista ja " sameaa" turkoosia tehosteena.

Molemmat upeita yhdistelmiä

Katto ja kaikki listat ovat valkoisia, lattia on tammiparkettia. Vehot ovat vaaleita, joissa myös eri ruskeita. Ihan kiva!

Minä haaveilin ruskeasta nahkasohvasta, mutta täytyy sanoa, että vanha sininen sohva on kyllä mukava koroste väri noiden ruskeiden joukossa. Lattialla on vaalea matto, jossa vähän sinistä. Sinistä väriä löytyy myös muutamasta muusta esineestä.

Jos kaikki on sitä samaa vaaleeta, beessiä ja ruskeeta, niin se on liian tasapaksua.

Alcantarasta lähtee " kaikki" pois, useimmiten ihan pelkällä lämpimällä vedellä ja froteepyyhkeellä hankaamalla, pahimmat sitten Fairyllä.

jonka nimi oli muistaakseni Basilicum. Numeroa en muista. Siinä oli maitokahvin värin lisäksi kahdenlaista ruskeaa sekä sinistä. Pelkkä ruskea on ehkä tylsä, joten tehosteena voisi olla jotain muuta.

Limeä en minäkään laittaisi. Turkoosi (tai melkein minkä tahansa sinipohjainen väri) sopisi paremmin. Tai miksipä ei vaikka pinkkikin pieninä annoksina.

Saattaa olla, että valkkaan tuollaisen vähän vaaleamman, neutraalin värisen sohvan (beessi-luonnonvalk.) ja siihen sitten jotain sopivia värejä..Tumman maton haluaisin ihan vaan käytännön syistä - ettei jokainen pikkulika heti siinä näkyisi.

Minkälaista kangasta muuten esim. Tuoksuvadelma teidän sohva on, kun se on valkoinen? Siis miten lapsiperheessä (jos teillä on lapsia) valkoinen menee? Olin itse ajatellut tummaa sohvaakin näistä käytännön syistä...Olisiko jollakuulla muuten ehdottaa hyvää sohvan materiaalia lapsiperheeseen?

Kivoja olkkareita muuten teillä ainakin värien puolesta :-). Täytyy myös tarkistaa se värilastu. Hitsit, muistaakseni jopa mulla on ollut se nyt kun tarkemmin ajattelen, mutta mies taitaa olla " siivonnut" sen jonnekin...

eninä määrinä esim. pöytälampuissa.

Minusta tuohon maitokahviin sopii hyvin valkoinen - raikastaa ja vastaavasti tumma ruskea ja musta tuo särmää ja ryhtiä huoneeseen.

Mutta lisäväriä halutessaan nuo vaaleansiniset ja turkoosi käy hyvin ja joulun aikaan esim. kulta tai syvä punainen, myös vihreä (tummenpana kuin lime) varmasti sopii. Tosta vihreästä esimerkkinä viherkasvit näyttää upeilta maitokahvin väristä seinää vasten.

Mielestäni sininen ei sovi ruskean eri sävyjen kanssa (se olohuoneen uusimisessa jarruttaakin, että tummansiniset sohvat pitäis uusia tai päällystää)

Käyttäisin maitokahvin kanssa luonnonvalkoista, beigeä, tummanruskeaa, limeä

ä varmasti " vesiviirut" eli ihan puhtaanvalkoisena en kyllä alcantaraa tai vst mikrokuitukangasta valitsisi.

Puuvillakankaat - kuten nuo Ikean irrotettavat päälliset - on myös hankalia käytössä, koska jokainen tahra vaatii pesun ja paksua puuvillapäällistä on vaikea saada pesun jälkeen silitettyä suoraksi. Tästä on kokemusta meillä nojatuolissa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat