Vierailija

Ja kyse ei ole kaksosista eikä ihan pikkulapsistakaan.

Ja AINA sukkia myöten samat vaatteet.

Sivut

Kommentit (22)

kokonaisuudeksi, miksei heidän voi antaa olla omia persooniaan? Jos kerran lapsesi ovat ihan erinäköisiä, niin miksi väkisin yrittää tehdä heistä keskenään samannäköisiä? Eivät he vaatteilla identtisiksi muutu...

Vierailija:

Lainaus:

Haluan,että ihmiset erottaa lapseni kaksosiksi. Toinen kaksosista vähän pienempi ja ovat ihan erinäköisiä.

Eikö perhe muka saisi mitenkään korostaa yhteenkuuluvuuttaan? Vaatteet ovat joka tapauksessa vain ulkonaista, eivät ne kerro persoonasta yhtään mitään, eivätkä varsinkaan muuta kaikkia perheenjäseniä samanlaisiksi :D

Mutta kuitenkin - perheenä ja sisaruksina heillä on erittäin vahva yhteinen asia, erittäin tärkeä ja perustavaa laatua oleva asia, koko elämää pohjustava asia. Miksi sitä ei saisi korostaa yhteisellä pukeutumisella? Aina on haluttu jotenkin " yhteisillä merkeillä" korostaa oman ryhmän yhteekuuluvuutta. Katsokaa teinien kaveripiirejä miten heillä on samanlaiset vaatteet, katsokaa jonkun tietyn ammattiryhmän tai sosiaaliluokan edustajaa millaisilla koodeilla hän statustansa ilmentää. Miettikää miksi niin monissa maailman kouluissa käytetään koulupukua?

Muuta en osaa kuvitella kuin että teidän mielestänne perhe ei saa kuulua yhteen. Teidän mielestänne perheen pitää olla kokoelma ihmisiä, jotka nyt jostain syystä asuvat yhdessä, ainakin väliaikaisesti, mutta joitten liiallinen yhteenkuuluvuuden tunne on vähintään epäilyttävää ellei tuomittavaa! Vai onko kyse kateudesta? Itse jääty paitsi jotain omassa lapsuudessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei se identiteetti niistä vaatteista ole kiinni. Siinä tapauksessa minun peruskouluaikaisillani luokkatovereillani pitäisi olla todella vaikeita identiteettiongelmia. Ollaan kotoisin pieneltä paikkakunnalta, jossa oli vain yksi vaatekauppa. Kuten arvata saattaa, niin valikoima ei ollut suurensuuri. Oli ihan normaalia, että kolmella luokkatoverilla saattoi olla samana päivänä ihan täsmälleen samanlaiset vaatteet päällä.

Kevät/joulujuhlista puhumattakaan. Juhlasali vilisi samanlaisia mekkoja, hameita ja puseroita.

Eiköhän tässä taas ole tehty paljon melua tyhjästä.

Minä ainakin tykkään pukea sisarukset (tyttö ja poika, ikäeroa 2 v) samankaltaisesti. Esim. pojalla siniset samettifarkut, tytöllä punainen samettihame. Samankaltaiset puserot jne.

muutama neule,huppari,farkkutakit ja jotkut Marimekon raitapaidat. Joskus on kiva pukea samanlaisiin, tosin silloinkin yleensä housut tai hameet on erilaiset, jos yläosat samanlaiset...

Kaksi tytärtäni saa sieltä vaatteita ja yllättäen haluavat aina prikulleen samanlaista. Tulee hirveä huuto, jos vaan jossakin on pieni poikkeama.

Kaipa tääkin vaihe ohi menee, mutta enpä ole ajatellut, että joku sitä tarkkailisi. Ties vaikka kohta on lastensuojelu kynnyksellä, kun noin törkeästi lapsiani kohtelen.

Jokainen mielensä mukaan. Mutta tykkään kyllä kvoasti jos joku on nähnyt vaivaa ja pukenut lapsensa " samalla tavalla" . varsinkin jos tytön ja pojan vaatteet sopii keskenään yhteen.

Ja tosiaan moni lapsi _haluaa_ samanlaiset vaatteet kuin isommalla sisaruksella. Tuttavapiirissä useitakin tällaisia perheitä. Ja varsinkin pojille tuntuu olevan tärkeää pukeutua kuten isoveli.

Meillä on vaan yksi lapsi, mutta kun lähdemme juhliin tai vähän paremmin puetulle vierailulle ystävien luo pyrin kyllä siihen, että meidän perhe on yhtenäsesti puettu :). Esim. yhteinen väriteema.

on identiteetti vähästä sitten kiinni, sanon minä.

Miljoonilla ja miljoonilla maailman lapsilla ei sitten ole identiteettiä, kun heidän pitää pukeutua samanlaisiin koulupukuihin. Aikuisilta menee identiteetti pilalle, kun on samanlainen työasu kuin muillakin.

Hei haloo. Lapsen identiteetti kehittyy sen mukaan, miten häntä kohdellaan, ei mitkä rytkyt hänellä on päällään.

halutaan matkia isosiskoa jne...

Miksei anneta lasten olla yksilöitä? Mitä liikkuu vanhempien päässä kun pitää pukea sisarukset täysin samanlaisiin?

ja äitini puki lapsena meidät juhliin aina samanlaisiin vaatteisiin. Minun kannaltani ihan kiva, muuten en olisi varmaan nuorimmaisena saanut koskaan uusia vaatteita...

Silloin, kun minä aloin jotain jo jutuista muistaa, oli vanhin siskoni jo niin vanha, ettei meitä enää sekoitettu keskenään, mutta silloin kun olimme 2-4-vuotiaita, olivat vanhemmat sukulaiset kuulemma menneet aina sekaisin siitä, kuka kukin meistä oli.

Muutenkin, on täysin TYPERÄN näköistä, jos lapset saatika kaksoset on samanlaisissa vaatteissa. todella vanha vitsi, eikä edusta kuin huonoa makua kaikkien kannalta.

sille yhdelle vastaajalle: mitä väliä on erottaako ulkopuolinen lapsesi kaksosiksi? hommaa jo nyt se järki jostain

Mun mielestä on suloista jos sisarukset on puettu samalla lailla, varsinkin kaksoset, ja tietty samaa sukupuolta edustavat. Minullakin on kaksi tyttöä kolmen vuoden ikäerolla ja aivan taatusti ostan aina samanlaiset kuteet jos vain löytyy! Ihan terveen kirjoissa olen.

Haluan,että ihmiset erottaa lapseni kaksosiksi. Toinen kaksosista vähän pienempi ja ovat ihan erinäköisiä.

Olipa taas typerä aloitus. Kateuttako vai?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat