Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen sairastanut reaktiivisen masennuksen kuusi vuotta sitten, minkä jälkeen koin erittäin raskaat vauvavuodet (kaksi lasta peräkkäin). Nyt elämä on ollut tasaisempaa parin vuoden ajan. Silti tunnen väsyväni helposti ja vaikka saan perheestä, osa-aikatyöstä ja parista harrastuksesta iloa, olen ajoittain erittäin väsynyt ja varoituskellot uudesta masennuksesta soivat päässä.

Koen käyväni koko ajan hieman ylikierroksilla. Arki sujuu, mutta mitään ylimääräistä rasitetta en kestä ja välillä hommat kasaantuvat tukahduttavaksi kasaksi. Esimerkiksi kotityöt jäävät tekemättä, juuri ja juuri ehdin tehdä ylläpitosiivousta. Mies ei oikein ymmärrä tilannettani, jota siis itsekin ihmettelen.

Mikä auttaisi? Ruokavaliossa ei ole suuria puutteita ja urheilen väh. kahdesti viikossa. Luontaistuotteet? Kirkasvalohoito? Siivouspalvelu?Välillä mietin eroakin, vaikka mihinpä elämä siitä muuttuisi. Pahemmaksi vain.

Kommentit (8)

Syökää mahdollisimman paljon kalaa, hyviä öljyjä ja omegaa. Pois liika sokeri ja pasta. Täysjyvätuotteita. Liikuntaa niin, että tulee hyvä mieli. Lähteminen kannataan, aina jälkikäteen on virkeämpi.

Tehkää määrätietoista ennaltaehkäisyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mulle määrättiin mielialalääke viikko sitten. Sairaslomaa vielä viikko jäljellä. Olen sairastunut täydellisyyteen. Minun pitäisi jaksaa kaikki, ja kaikkien muiden ongelmat. Nyt en enää pystykään..

kahdesti avaimet kunnolla hukassa (toiset hävisivät lopullisesti), unohdin tankata auton -> myöhästyin töistä, kun auto ei startannut kotipihassa, unohdin kahden korttelin matkalla, mihin olin matkalla ja näin ollen unohdin hoitaa miehen kiireisen asian.

En käy täysillä, en. Juuri ja juuri uin arjen virrassa ja yritän selvitä. Vielä en ole alkanut " riehua" kotona miehelle tai lapsille, toivottavasti en alakaan.

3, kunpa se olisi vain " ruuhkavuosisyndrooma" . Pelko uudelleensairastumisesta vain on persiin alla koko ajan ja siksi tarkkailen itseäni kenties tarkemmin kuin tarvis. Ap

Mutta koska olet jo kerran sairastunut masennukseen ja selviytynyt, osaat paremmin tunnistaa ongelmat aiemmassa vaiheessa. Ja mahdollisus torjua masennus on parempi. Taipumuksen kanssa oppii elämään. Ja välttämään turhaa kiirettä ja rasitusta. Meillä koti on joskus kaaoksessa, en jaksa siivota. Mutta ehtii sitä myöhemminkin.

Älä ajattele, että asioiden pitäisi olla tietyllä tavalla, opi arvostamaan ja elämään nykyhetkessä. Pois pitäisi ja sitku elämästä, elämä on tässä ja nyt.

mutta itselläni on pienet lapset ja työ ja olen samanlainen " tohelo" kaiken aikaa. Tänään viimeksi olin menossa yhteen joulutapahtumaan, kellonaika oli oikein, mutta muistin päivän väärin... Se on vasta huomenna.

Sama vika vaivaa kaikkia ystäviäni, joilla on sama elämäntilanne!

3

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat