Vierailija

Meidän talossa on sellainen varaus systeemi pyykkivuoroissa eli nimi pitää laittaa listaan ja sitten saa pestä vaikka koko päivän pyykkejä.

Varasin pyykkipäivän eilen ja tämä päivä oli vapaana. Menin tuossa kolme tuntia sitten laittamaan pyykit koneeseen ja kuinkas ollakkaan, joku ihana ihminen oli pessyt omat pyykkinsä ja valloittanut kuivaushuoneen ja tunkenut ne pyykkinsä niin, että ne olivat joka toisella narulla ja esim. paidat olivat sillä tavalla pitkittäin narulla eikä helmasta roikkumassa. Ja pyykkikoneessa oli virta ja hanat olivat auki.

Laitoin pyykit nätisti huoneen toiseen päähän, niin että meidän pyykeille jäi tilaa sinne huoneen toiseen päähän ja laitoin nuo toisen pyykit joka narulle ja paidat ym. roikkumaan helmasta. Ja sitten laitoin omat pyykit ja kuivaajan päälle. Ja toiselle pyykkärille lapun, että pesukoneesta pitää ottaa AINA virta pois ja hanat kiinni, kun on lopettanut pesun.

Kävin äsken katsomassa pyykkejä ja kuinkas ollakkaan: meidän pyykit oli laitettu pöydälle (tai oikeastaan roitottu sekaisin) ja vieraat pyykit oli laitettu uudestaan samalla tavalla naruille niin kuin ne olikin. Ja pyykkien päällä oli lappu: Vittuakos sä menet mun pyykkeihin koskemaan! Ja mä olin tulossa pesemään vielä lisää pyykkiä ja sen takia ne virrat olivat päällä.

Kyseessä on uusi asukas, mutta pikkasen kyrpii. Ei siinä mitään, että pesee toisten vuorolla eikä se, että laittaa ne pyykit kuivumaan toisten vuorolla vaan se, että niitä pyykkejä ei voi laittaa nätisti narulle ja niin, että toistenkin pyykit mahtuvat sinne, varsinkin jos listassa ihan selvästi näkyy, että joku muu on varannut pyykkivuoron just täksi päiväksi.

Eli teinkö teidän mielestänne oikein, kun laitoin nuo toisen pyykit nätisti narulle vai oliskos mun pitänyt jättää pyykkivuoro kokonaan väliin?

Kommentit (6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tietenkin saa pestä pyykkejä toisten vuorolla, mutta vasta sen jälkeen, kun varaaja on jo pessyt pyykkinsä. Talossa on yhteensä 26 asuntoa ja ainoastaan 10:n asunnon ihmiset pesevät pyykkejä pyykkituvassa, muilla on oma kone, joten tuo on ihan hyvä systeemi.

Joten kaikki saavat kyllä pesuvuoronsa, varsinkaan kun käyttäjät tuppaavat pesemään pyykkinsä kahdesti kuussa (paljon yksineläjiä ja vanhuksia).

Meidän lisäksi talossa asuu 2 muuta lapsiperhettä (heillä on omat koneet) ja 4 muuta nuorta ihmistä (asuvat yksin) ja loput ovatkin sitten vanhuksia.

KOKONAAN pois koko pesutuvasta. Päälle lappu: Minun pyykkivuoro. Varaa omasi joksikin toiseksi päiväksi! (ja lisäksi muutama kirosana)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat