Vierailija

legoja tai muuta leluja?

Vaikuttaa äiti " pihiltä" jos antaa käytetyn tavaran?

Löysin tänään kirppikseltä hyviä käytettyjä leluja ja mietin antaisinko jouluna vai heti. Legot oli just niitä mitä toivoo laps joululahjaksi.

Sivut

Kommentit (32)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

omalle lapselle, varsinkin pienelle, voisin antaa. en ehkä vieraalle ellei perhe olisi semmonen ekohenkinen niinku mekin.

mutta pitäs tosiaan olla uutta vastaava!

todella vanhoja antiikkileluja vois tietenki antaa kelle vaan!

Ihan samanlaisiahan ne ovat kuin uudetkin.

Jotain kulahtanutta pehmolelua en antaisi. Paitsi ehkä jonkun antiikkinallen tai nuken tietenkin.

Kumma juttu muuten, että käytetty on jotenkin huonoa, mutta jos se on " antiikkia" , niin se on hienoa.

Itse sain lapsena ekat luistimet mummolta synttärilahjaksi, ja käytetyt olivat, mutta en minä sitä ajatellut, vaan olin iloinen luistimista.

menee usko joulupukkiin? Voihan sitä lapselle opettaa ympäristöasioita ja kertoa että joulupukkikin kannattaa kierrätystä ettei ihmiset huku roinaan

Olen antanut itsekin aikuisillekin lahjaksi käytettyä. Esim. ostanut kierrätyskeskuksesta valkoista posliinia, maalannut kuviot niihin ja antanut lahjaksi.

Mikä on tosi järkevää, sillä käytettykin voi olla uudenveroinen.

Just Legoissa ei käyttö välttämättä mitenkään näy. sama juttu monen muunkin lelun kohdalla.

Jos saajan perhe on samalla aaltopituudella antajan perheen kanssa, niin mikä ettei. Pieni lapsi ei huomaa mitään eroa, onko tavara kaupasta vai muuten hankittu.

Nykyisessä tavaramaailmassa KIERRÄTYS on tosi mahtava juttu!

Muuten vaan annettuna ok muttei sentään joulu,- tai synttärilahjaksi.

Kierrätys on ok ja harrastan sitä itsekin. Juhlat on arvokkaita ja ei siihen sovi käytetty tavara ellei se satu olemaan antiikkia.

omalle pienelle lapselle voisin kyllä antaa kirppari tavaraa. eihän se poloinen sitä tajua, että onko tavara uusi vai vanha..kunhan toimii. mutta muiden lapsille en menisi niitä kyllä ostelemaan. enkä isommalle lapselle myöskään. Varsinkin kun lapset luultavasti uskovat julupukkiin, niin uskohan siinä menee kun saa käytettyä tavaraa.

Se, voiko niitä antaa jonkun toisen lapselle, riippuu ihan tämän vanhemmista...

Lapsi itse on ihan yhtä iloinen legoistaan, oli ne sitten jonkun toisen vanhoja vai ei. Ei lapsi näistä asioista vielä ymmärrä.

jonnekin kivaan rasiaan, missä niitä sitten voi säilyttääkin. Ihan hyvä lahja. Sitä paitsi niitä myydään irtona, kg-hinnalla, toisinaan, joten kukaan ei voi sanoa, uusia vai vanhoja.

Mä sain kerran isoäitini nuorena hukkuneen veljen potkukelkan lahjaksi. Ok, potkis oli 60v vanha kun sen sain, mutta toimi ja toimii edelleen.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat