Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (33)

melkein kaikilla samanikäisillä kavereilla on lapsia/lapsi. Ahdistaa yli paljon kun he pitävät meitä epäonnistuneina joilla ei ole elämässä sisältöä:( Olen vain ajatellut että minulla pitää olla vakaa toimeentulo ja todellinen vauvakuume, nyt niitä kumpaakaan ei ole.. opiskelen...haaveilen matkustelusta, urasta...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyl mä ainakin olisin iloinen jos mun ystävä sanoisi todelliset ajatuksensa ja sithän siitä saisi uutta keskustelun aihetta kun voisi vaihtaa mielipiteitään (jos haluu)

Yks mun ystävä ei halua jutella asiasta, joten sen on sit sen asia.

lapseton kaveri lähti lontooseen eilen shoppailemaan ja minä ostin aamulla tarjousruokaa ja halpoja vaippoja lähikaupasta ja vietin päiväni oksennustautista tenavaa hoitaen. Nyt kun olen viettänyt sisällä 3päivää lapsen kanssa ja toipunut jo itsekin mahataudista voin jo huomenna lähteä ulos puistoon uhmaikäisen kiukuttelevan tenavan kanssa että pää vähän tuulettuisi. Harmi vaan että puistossa ei yleensä ole toisia äitejä ja saa itsekseen tenavan kanssa lappaa sitä hiekkaa ämpäriin.

Ja en todellakaan juttele baari-illoista, kun en semmoista harrasta. :) Nyt mennään saunaan ja rauhallinen ilta miehen kanssa tiedossa ihan kotosalla.

Ei kaikkien tarvi tehdä samoja valintoja. Ei ne lapset ole sulta pois ja toisinpäin.

Itse kyl tein lapsen vaikkei kiinnostanutkaan, mutkun muutkin ja " niin kuuluu tehdä" . Olen kyl nyt onnellinen ratkaisustani eikä kaduta yhtään.

Elämässä voi olla todella paljon sisältöä, vaikka ei olisi lapsia. Ja ihminen voi tulla " paremmaksi ihmiseksi" muullakin tavoilla kuin oman naperon pyöräyttämällä.

Minulle maailma on näyttänyt niin kurjia puoliaan, että en missään tapauksessa halua tänne synnyttää ketään. Mieluummin pidän huolta niistä ketä täällä jo on.

Mäkin vannoin sun iässäsi etten sitten koskaan varmasti halua lapsia. No mieli muuttui ja nyt niitä on kaksi. Ekan sain 29 vuotiaana. Enkä kadu vaikka rasittavia ovatkin välillä. On ne ihaniakin.

Meinaan vaan et voipi sunkin mieles muuttua. Mutta jos ei niin se on sun oma valinta, ei kenenkään muun. Aika sen näyttää.

" Musta on todella sääli että vapaaehtoisesti lapsettomat eivät myöskään koskaa tule tietämään mitä menettävät."

Kuulostaisiko huvittavalta, jos muut säälisivät sinua, koska

- et ole asunut Japanissa?

- et ole koskaan seurannut läheltä pienen kömpelön varsan kehitystä aikuiseksi kauniiksi ja uljaaksi hevoseksi?

- et tajua miten tyydyttävää on saada etelä-amerikkalainen kaktus kukkimaan Suomen oloissa?

- koska sinulle ei ole ommeltu upeaa iltapukua mittojen mukaan?

- et lasten kanssa päivät pitkät touhutessasi ehdi perehtymään Hawkingin teorioihin maailman synnystä?

Miten on niin vaikea tajuta, että ihmiset saavat suurimman nautinnon ja tyydytyksen eri asioista? Eiväthän kaikki vaikka opiskele sairaanhoitajiksi, vaan toisia kiinnostaa puhdas matematiikka, toisia pohjoismainen filologia ja kolmansia sisustussuunnittelu. SINULLE lapset voivat olla parasta mitä sinulle on tapahtunut, jollekin toiselle lapset ovat täysin yhdentekeviä. Vai väkisinkö pitäisi tehdä joku harjoituskappale ajatuksella että kokeillaan nyt onko se kivaa? Mitäs sitten kun huomaa että lapsiperhe-elämä ei vaan sovellu itselle? Miten siitä kersasta sitten hankkiudutaan eroon?

Mikä loistava huumorintaju, mikä ihana elämänasenne, mikä älykäs suhtautuminen elämään ja ihmisiin....Olen todella onnellinen, että elämässäni on muiden läheisten ohella, nämä kaksi ihanaa nuorta ihmistä! Toivottavasti he ovat lähelläni koko loppu elämäni. Vaikka minulla on aivan ihania ystäviä ja todellisia persoonallisuuksia ystävä/sukulaispiirissäni niin ilman näitä kahta nuorta elämäni olisi paljon, paljon köyhempää. En voi muuta sanoa kuin että VAU!

halua vaihtaa osia äitien ja isien kanssa. Kukin löytää sen oman juttunsa, se ei ole kaikille se elämä lasten kanssa. :)

Sisältöä voi olla niin paljon ilmankin lapsia, mutta sitä on varmasti vaikea ymmärtää jos itselle ne lapset ovat SE JUTTU.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat