Seuraa 

Mitenkäs nämä pahoinvointijutut menikään. Odotan kolmatta rv 7+ ja pahoinvointi on iskenyt hurrikaanin lailla. Edellisissä raskauksissakin on ollut pahoinvointia, mutta ei lähimainkaan näin voimakasta. Aamupäivällä pahoinvointi on siedettävää, mutta iltaa kohti se pahenee sietämättömäksi. Oksentanut olen vain kerran, mutta pahan olo velloo mahassa ja yökkäyttää. Tuntuu, että pienikin ruokamäärä turvottaa mahan pullolleen ja ähky olo vaivaa. Antakaa hyvät kanssasisaret jotain vinkkejä, miten helpottaa oloa.

Olen päättänyt olla puhumatta tästä raskaudesta työpaikalla, mutta nyt pelottaa, että kuinka ihmeessä tämän pahoinvoinnin voi kestää naama pokerilla..

Kommentit (2)

Minulla myös painottuu iltaan tämä pahoinvointi. Aamulla on herätessä hyvä olo, mutta siitä nopeasti alkaa heikkenemään ja illalla viimeistään olen ihan rojuna. Maha on kuin käymistilassa ja usein on pientä lämpöäkin. Välillä vilu ja välillä tuskan kuuma! Tosi inhottavaa! Voi kun tämä jo helpottaisi! Mutta mullakin vasta rv8 menossa, joten vielä saan odotella pitkän aikaa, kun esikoisellakin kesti rv16 saakka. Kuvotuksen ja yökötyksen olen saanut kuitenkin kestämään aisoissa ilm. B6-vitamiinilla. Aloin syömään sitä reilu viikko sitten ja nyt ei enää ihan niin pahasti yökötä koko ajan. 400mg päivässä sitä otan. Muut oireet kyllä tallella, mutta se yökötys sentään poissa, suurimmanosan aikaa.

Toinen mistä juuri kuulin (tällä palstalla) on apteekissa Multitabsin Raskaus Inkivääri. On kuulemma ihan uusi tuote ja saattaisi auttaa pahoinvointiin, koska inkivääri joillakin auttaa.

aamu-ja iltapahoinvointiin paras apu se, että annan oksennuksen tulla. Sen jälkeen kun maha on tyhjä (ruuasta tai " ylimääräisestä" mahanesteestä), yritän äkkiä syödä vähän puuroa. Minulle puuro on ollut näiden kolmen viikon aikana oikea pelastuskeino, se ei tule minulla ylös vaikkei niin herkulle maistukkaan (varsinkaan 3vkon syömisen jälkeen!). Iltapäivästä sitten saattaa alkaa mennä jotain muutakin alas.

Kylmä piimä on pitänyt mulla myöskin ruuan hyvin vatsassa ja sekään ei ole tullut kertaakaan ylös.

Joskus olen myös ruuan jälkeen syönyt mehujäätä/jääkylmää hedelmäsalaattia, joka on auttanut lämmintä ruokaa pysymään sisällä (en tiedä miksi näin minulla).

Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa pärjäämiseen!

T. Pöntön ystävä Weatherby 7+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat