Vierailija

Synnytin toisen lapsemme 8 vkoa sitten. Ennen esikoista olin normaalipainoinen, mutta tyytymätön itseeni. Koin olevani lihava jne. Itsetuntoni oli melko mitätön. Seksielämä oli suht vilkasta, mutta häpeilin itseäni enkä osannut heittäytyä nautintoon tms.

Esikoisen raskaudesta jäi 11kg läskiä, löllyvä maha, miljoona raskausarpea ja riipputissit. Oma ulkonäkö m asensi ja " paransin" masennusta syömällä ja syömällä. Kohta olikin 30kg ylimääräistä. Seksi oli peiton alla pimeässä-touhua (minun vaatimuksestani) ja inhosin itseäni. Sitten n. vuoden päivät surkuteltuani otin itseäni niskasta ja laihdutin ruokaremontilla ja erittäin paljolla liikunnalla 18kg. Olin vielä ylipainoinen, mutta timmimmässä kunnossa kuin aikoihin ja tosi tyytyväinen itseeni. Moni mies kehui ja oma mies kannusti kovasti. Seksielämämme koki uuden elämän, pystyin heittäytymään siihen erilailla kuin ennen ja sekstailimme paljon, kokeilimme kaikkea uutta ja olimme onnellisempia kuin koskaan.

Toisen raskauden alussa päätin, että nyt en päästä itseäni paisumaan. Mutta kävikin vielä pahemmin kuin eka kerralla ja nyt painan enemmän kuin koskaan. Mies ei asiasta välitä, haluais seksiä kuin ennenkin. Pari kertaa on sanonut, että " laihduta, jos muka oot niin kauhean näköinen" .

No, ei vaan tunnu nyt onnistuvan. Päätän joka ilta, että huomenna aloitan, mutta viimestään iltapäivällä sorrun syöpöttelyyn. Suklaata ja pitsaa kuluu jne. Peiliin katsominen saa kyyneleet silmiin ja vaaka tekis mieli heittää seinään. Olemme olleet kerran sängyssäm mutta mulla melkein itketti, häpesin niin itseäni.

Mikä siis avuksi?

Kommentit (3)

Sä voisit mennä juttelemaan vaikka neuvolapsykologin kanssa tai soita vaikka Väestöliiton parisuhdepuhelimeen. Siellä puhelimeen vastaavat psykologit.

Tokaksi ja tosiaan vasta tokaksi olisi sitten varmasti hyvä, jos pystyisit laihduttamaan - jos kerran vain sillä tavalla olet itseesi tyytyväinen. Mene vaikka Painonvartijoihin, jos mahdollista. Siellä laihtuu tehokkaasti ja terveellisesti ja opit keinot painonhallintaan jatkossakin.

Aloita joku mielekäs harrastus, joka pitää poissa herkuttelemasta. Liikunta myös hoitaa lievää masennustakin, endorfiinit erittyvät ja tuovat hyvää mieltä. Sauvakävelyä vaikka tai mistä vaan tykkäätkin. Pyydä joku kaveri tai naapuri mukaan, niin voi vielä jutellakin samalla. Ja tulee lähdettyä, kun on jonkun kanssa sopinut.

Älä osta kotiin lihottavia herkkuja. Sen sijaan herkuttele hedelmillä, porkkanoilla yms. Kokeile Painonvartijoiden keittokirjojen ohjeita.

Tsemppiä! Ihanaa, että miehesi sinua haluaa ja tykkää vartalostasi, eikös! Opettele vielä itsekin siitä tykkäämään, joohan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vähennä ylimääräinen herkuttelu, mutta ei mitään kuvitelmia kovista laihdutuskuureista ihan vielä. Ja se halu voi olla hormonienkin takia jossain tosi kaukana. Oma mies joutui kokemaan lähes vuoden selibaatit molempien lapsiemme syntymän aikoihin, kun en vain yhtään halunnut.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat