Vierailija

ke kuntopyörä 30 min

to -

pe aerobic 45 min + kuntopyörä 30 min

la kävely 25 min + yli tunti

su -

ma kuntopyörä 30 min x 2

ti kuntopyörä 30 min + aerobic 25 min

ke reipas kävely 1h



Ja herkut pois kyläilyjä lukuunottamatta, tietysti.

Sivut

Kommentit (44)

Siis lähinnä housun vyötärö, onko alkanut farkut tuntua väljemmiltä?



Liikunnan kanssa laihduttavalla tapahtuu usein iso muutos mitoissa, vaikka paino ei paljon putoaisikaan. Minullakin vaatekoko on pienentynyt 42 -> jopa 38, vaikka kiloja on lähtenut vain n. viisi. (pitkä nainen, muutos normaalipainon sisällä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Parikymppisenä laihdutti kaksi kiloa kahdessa viikossa. Minäkin olen 39 v ja olen jo oppinut, että kahden kilon tiputtamiseen pitää varata aikaa liki kaksi kuukautta.



Nyt olen päättänyt, että en enää ikinä päästä painoani nousemaan. En ikinä... Helpommaksi tämä puoli elämästä ei enää tule.

Lainaus:




Ihminen laihtuu pelkällä ruokavaliollakin, mutta liikunta tukee ruokavaliolaihdutusta.

.




että liikunnassa ei ole tärkeintä se, että se kuluttaa kaloreita, vaan se, että se lisää hyvän olon tunnetta, eikä sitä hyvää oloa tarvi enää hakea syömisellä. Mulla loppui liikunnan aloittamiseen makeanhimo kuin seinään. Joten kyllä liikuntaa kannattaa harrastaa ja reilusti. Se tosiaankin tukee sitä painonhallintaa.

Liikunta on ensisijaisesti KIINTEYTYMISKEINO, ei laihdutuskeino.



Toki liikunta kuluttaa energiaa mutta sen hyöty on siinä, miltä kroppa näyttää: lihakset tulee esiin, kiintetyy jne.



Minä laihduin pelkällä liikunnalla (juoksua tai jumppaa 6 kertaa viikossa tunti kerrallaan) noin kaksi kiloa KAHDESSA VUODESSA! Vasta kun laitoin ruokavalion kuntoon alkoi paino tippumaan n. kilon viikossa... toki kroppa näyttää huomattavasti paremmalta ja ehdottomasti suosittelen liikkumista kaikille, mutta ei sillä pelkästään saa painoa dramaattisesti muuttumaan...

Missään tapauksessa en ole syömisiäni lisännyt, ennemminkin vähentänyt, niin tuntuisi oudolta, ettei suurentunut kulutus näkyisi missään.

Pitänee vaan sinnikkäästi jatkaa ja jättää tuo punnitseminen vähemmälle.

Se juoksija.

Söin juuri lounaan, sulatin itse tehtyä kasvishernekeittoa ja söin 2 isoa lautasellista. Se on kyllä aika laihaa ja rasvaa tosi vähän, ruokalusikallinen viiden litran kattilaa kohti ja sekin oliiviöljyä. Kyytipojaksi söin palan ruisleipää, päällä raejuustoa ja kaksi siivua paprikaa. Toisen lautasellisen kanssa söin 2 palaa juustoa leivän loputtua. Sitten kuulostelin että jaksanko tällä polkea tunnin, parin päästä 30 minsaa kuntopyörällä (käytän tuota kuntopyörällä polkemista samalla ammattikirjallisuuden lukemiseen) ja vastaus oli en todellakaan. Joten söin vielä pari siivua juustoa. Niin joo, ja puolikkaan porkkanaa, ja tämän kahvin. Nyt on sellainen olo, että kyllä tonne mahaan vielä kovasti mahtuisi, mutta tapan sen kahvilla. Aika tavanomainen lounas.

kun aloitin masennuslääkityksen. En tiedä toimiiko niin, että kun voin paremmin en syö niin paljon vai onko vaikuttanut ruokahaluun. Ihan kiva kuitenkin, näin paremman olon päälle ilman vaivannäköä. Tippunut parissa kuukaudessa ja alaspäin vielä mennään.



Nyt 170/72.

Lähtöpaino vaikuttaa, samoin esim. kuukautiskierron vaihe (turvotukset). Veikkaan ettei yhtään ole lähtenyt, mutta aivan varmasti lähtee vielä jos ylimääräistä on.

Mutta kun en minä mielestäni syö mitenkään tolkuttoman paljon. Tänään vedin pitkästä aikaa tuhdin aamiaisen kun ketutti niin käytyäni vaa'alla ja tajusin miten turhaa tämä kaikki on. Söin kaksi ruisleivänpalaa, päällä ohuesti voita (margariini loppui) ja juustoa (yhteensä 4 siivua) , vähän mätitahnaa ja tomaatti siivuina. Ja kahvi, seassa hieman hunajaa ja maitoa. Yleensä syön vain yhden palan leipää ja lisäksi hedelmän. Muutenkin olen lisännyt tosi paljon hedelmien syöntiä. Mutta syön sitten kuitenkin kai liikaa. Täytyy nyt sitten aloittaa ruokapäiväkirjan pito ja ruveta laskemaan kaloreita :((((. Niin ei meikäläisen luonteelle sopivaa puuhaa.

juu ei ole farkut löystyny vyötäröltä. Jotenkin niin sanoinkuvaamattomasti masentaa tämä. Kun tuntuu että olen tinkinyt jo niin paljosta. En muista enää milloin olen viimeksi ostanut kaupasta jotain herkuksi laskettavaa. Nytkin on ollut koko aamupäivän kevyt nälkä, koska tuo aamiainen ei vienyt nälkää kokonaan pois kuin hetkeksi, vaikka tavallista runsaampi olikin. Kai sen eilisen tunnin iltalenkin jälkimaininkeja. Illalla söin sit lenkin jälkeen iltapalaksi _kaksi_ ruisleivänpalaa vaikka ajattelin että pärjään korkeintaan yhdellä ja laitoin kinkkuakin päälle. Tämmöisistä ne kilot sitten tulee. Mutta kun oli niin pirun nälkä tunti pari sen lenkin jälkeen! Ajattelin etten saa nukuttua ja sit yöllä vedän jääkaapin tyhjäksi. Tarkoitus oli syödä vaan yksi ruisleipä mutta oli järjettömän vaikea lopettaa kun alotti. Ei pitäisi sortua, mutta kun on heikko niin sitten on.

paljon ylimäär. energiaa sain oluesta/viinistä!



Kesällähän sitä tuli lipiteltyä väjhän turhankin paljon, 2-3 plloa lähes joka ilta. Nyt, kun olen rajoittanut juomiset vain vkonloppuihin, on paino tippunut 2,5kg pelkästään tällä! Ja maksakin taitaa kiittää....

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat