Vierailija

Onko ketään kenelle tulee ihan kaikkien juhlien (sukujuhlat, lasten synttärit, glögijuhlat, pikkujoulut jne) jälkeen morkkis? Ei siis mitään yhdenillan-juttu morkkiksia tai että tuli otettua liikaa. Vaan jatkuvaa vatvomista " sanoinko nyt jotain tyhmästi, puhuinkohan liikaa, nauroinko liian kovalla äänellä, unohdinko puhua jollekulle, puhuinko tyhmistä asioista" jne. jne. Minusta tämä on todella rasittavaa ja ihan hirveä ahdistus aina juhlien jälkeen. Tekisi aina mieli olla menemättä, kun tämä aina tulee...

Kommentit (6)

voi olla...olen hirveän räiskyvä persoona ja koen aina, että sanon jotain sopimattomia...vaikka olen kyllä ihan kohtelias, mutta hirveän puhelias...ja kaikkihan tietää, miten rasittavia puheliaat ihmiset on...

Jotenkin vaan ihan hirveätä, ahdistaa. aina juhlien jälkeen. " Mikset nyt voinut puhua vähemmän? Miksi et nyt voinut olla hillitympi? Miksi sanoit niin? Mikset puhunut jostain muusta?"

Haluaisin olla hillitty ja rauhallinen, mutta aina pulppuan joka suuntaan. Sitten ajattelen, että ihmiset säälii minun lapsiani, kun niillä on tuollainen kauhea lörppö äiti, joka ei osaa " pysyä housuissaan" (tarkoitan siis, että esim. innostun ihan MAHDOTTOMASTI puhumaan vaikkapa Stockmannin juustotarjoilusta).

Mikä ihme minua vaivaa?

Tajusin yhtäkkiä, mikä minua vaivaa: minusta kaikki muut on hienoja ja ihania persoonia (kaikkine vikoineen tietysti, täydellisiksi en ihmisiä kuvittele), mutta häpeän itseäni. Pelkään olevani epäkelpo ja että kaikki halveksivat minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minullakin on muuten tätä samaa, kun tapaan ihmisiä, ystäviäkin. Ihan vain lounaalla tai muuten. Mutta jotenkin isojen tapaamisten ja useiden ihmisten seurassa oltua olo on vain 100 kertaa pahempi. Usein itken koko loppuillan juhlien jälkeen kotona.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat