Seuraa 

Mitenkäs se nyt sitten menee... Mä olen nyt kahden lapsemme kanssa kotona, iät 9kk ja 2v10kk. Saan kotihoidontukea molemmista ja hoitolisää pienemmästä. Kelan papruissa lukee, että lisässä on huomioitu alle kouluikäisistä lapsista enintään 2 lasta.

Kysymys kuuluukin, että jos meille tulisi kolmas lapsi, huomioitaisiinko se perhekoossamme, tai siis hoitolisässä? Eli kun meillä olisi sitten 5-henkinen perhe, kasvaako tuo hoitolisä sen mukaan, vai lasketaanko se aina vain enintään kahden lapsen mukaan? Eli olisiko hoitolisä sama kuin nyt kahden lapsen kanssa, vaikka lapsia olisi kymmenen?

Kiitos jos joku osaa auttaa!

Kommentit (5)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Piti sulle vastata tätä kautta... ;)

Musta noissa Kelan hommissa otetaan huomioon enintään 4 henkinen perhe!! Ainakin tuolla Kelan sivuilla siellä tuenmäärissä ja tulorajoissa puhutaan vain, että " perheen kokona huomioidaan vanhemmat ja ENINTÄÄN 2 alle kouluikäistä lasta" !!

Mutta soita ja varmista vielä!!

M ja Lucas 8kk

että miten se määräytyy.

Hmm.. mitenhän mä nyt tän muotoilisin.. Eli jos tuo maksimi on 168,19¿. Se riippuu tuloista, ok. Mutta vaikuttaako siihen lapsien määrä? Esikoisesta lisä oli n. 80¿, nyt toisesta lapsesta n.120¿ niin nouseeko tuo summa jos saadaan kolmas lapsi? Miehen tulot pysyy samana, mutta perhekoko kasvaa. Kelan papruissa puhutaan vain " enintään kahdesta lapsesta" niissä maksukriteereissä. Eli nouseeko tuo summa vaikka lapsia olisi kolme tai kymmenen?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat