Seuraa 

Millä raskausviikoilla ette ole enään mahtunut normaaleihin vaatteisiin? Itse en edellisestä raskaudesta muista.. Tuleeko toista odottavilla yleensä aikaisemmin masu esiin?

Sivut

Kommentit (21)

Kiitos hyvistä vinkeistä!! Hyvä idea tosiaan ottaa mallia leveyden suhteen omista vanhoista topeista.

Rintakeskusteluun: Imetin esikoistani yht. 11kk ja sen tuloksena kuppikoko pieneni yhdellä. Eli saattaa siinä käydä niinkin päin! Minua koon pieneneminen ei haittaa, sillä kokoni oli ennen d tai e.

t:Laurastiina

Mulla on nyt rv 10+4 ja käytän jo äitiyshousuja. Ja ensimmäistä odotan. Ei enää vaan yksinkertasesti mene kiinni entiset farkut. Verkkarit, ym. lökäpöksythän tietty menee, mut muut on jo lomalla. Ihan ekoilla viikoillakin kaikki housut tuntu epämukavilta kun turvotti tosi paljon ja pahoinvointi vaati löysiä housuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ekan kanssa aloin käyttää joskus viikolla 24, tokan kanssa viikoilla 20 ja nyt tän kolmannen kohalla viikkoja koossa hurjat 8+5 ja käytän jo mammahousuja, olen käyttänyt jo viikon.

ja koska normaalisti mulla aikas kireitä paitoja niin nyt nekin on joutanut sivuun koska mulla rinnat kasvaneet tosi paljon, osa paidoista ei mahdu päälle rintojen kohalta ja monet niin tiukalla että koko maha näkyy sitten.

mutta kaipa se on jotain turvotusta tuossa mahassa vaikka vaikuttaa siltä että aikas yleistä.

Maha oli jo heti ihan alusta alkaen sen verran turvoksissa että ei tullut mieleenkään että olis kireitä farkkuja pystynyt pitämään oikeestaan missään vaiheessa raskautta. Joten viime kesänä pidin paria omia kangashousuja, mutta kyllä jo rv 13 oli pakko siirtyä mammahousuihin. Ja sanottakoon että olen hoikka vartaloltani ja tällä hetkellä kiloja on tullut 5kg. Moni on kyllä sanonut että mahani on yllättävän iso viikkoihin nähden. Niin ja ekaa odottelen-

T:Nanna 25+4

myös " työasu" . Housuissa tein niin että pujotin napinläven reijästä tukevan kuminauhan ja kietaisin sen napin ympärille. Pidemmällä paidalla ja tällä systeemillä pärjäsin töissä ihan loppuun asti. Oikeastaan vasta äitiyslomalle jäätyäni aloin käyttää äitiysvaatteita. Muutama t-paita oli mamma mallia, että sai housujen sisään. (ei sitten painanut se kumppari :)

Olen laiha, ja normaali tyylini taitaa olla aika kireä, koska farkut olen saanut heittää nurkkaan jo ihan alkuvaiheessa. Eka raskaudessa ainoat fiksut housut (ei verkkarit) olivat mammahousut rv 15->. Toka kerralla rv 12->. Nyt kolmannella kerralla olen viisastunut, ja mulla on parit masun alle jäävät mammahousut, jotka näyttää ihan tavallisilta housuilta, mutta ei tartte jättää nappeja auki! Käyvät myös synnytyksen jälkeen:)

just alko rv 16 ja parit farkut oon laittanu sivuun. ehkä menisivät vielä, jollei tarttis pitää välihousuja kylmän takia.

varsinaisesti ei vielä masu näy, mutta silleen tuntuu et hiukan löysempiä vaatteita on mukavampi pitää. mietin tossa joku päivä, että taitaa tulla kohta ajankohtaiseksi shoppailu. ehkä tammikuun alennusmyynteihin pärjään vanhoilla :)

Ekassa raskaudessa laitoin mammahousut jalkaani varmaan n. viikolla 18, mutta nyt ollan vasta alkutaipaleella 9+4 ja tuntuu, että housut kiristää ja maha pömpöttää! Tuntuu siltä, että ihmset jo katsoo sillä silmällä, vaikka ihan vielä ei haluaisi pikkukakkosesta toisille kertoakaan.

Tuosta masutuubista, onko siihen jotain kaavoja olemassa vai teitkö omsat päästä? Oliskos sulla(nim. unohtui) antaa vinkkejä, esim. kuinka leveä yms. sen kannattaisi olla? Myös mulla paljon paitoja, joita haluaisin edelleen käyttää, mutta vatsanahka alkaa jo pian vilkkua helman alta.

t: Laurastiina ja papu

ahtaaksi alkoivat käydä rv 20-> mutta kokonaan mammahousuihin siirryin muistaakseni rv 24-25 aikoihin. Mulla ei toisesta tullut maha sen aiemmin esiin kuin ensimmäisestäkään, mutta se on varmaan melko yksilöllistä :)

-H

Eikä...voi sua,voin kuvitella että on hankalaa. Mulla on eka raskaus siis menossa nyt,tai siis oon odottanut aiemminkin,mut mennyt kesken aika alussa,ja siis aiempien alkujen tämän raskauden alun perusteella odotin et tissit kasvaisi paljonkin. Normaalisti 85D sopiva,joissain harvoissa amlleissa menee 90C,mut siis nyt olen perinyt yhdet oikeastaan imetysliiveiksi tarkoitetut aika urheilulliset liivit jotka ei juurikaan normaaleistani poikkea eli niillä ja juhlatilanteissa vielä normaaleilla mustilla pitsiliiveilläni oon edennyt. Tissit ei juurikaan ole muuttuneet,ehkä hiukan napakammat kuin ennen (viikot siis 25+0).

Kaitpas nämäkin tästä kasvaa.

Pitäisi sitä kait nytkin jotkut liivit ostaa ja pikkuhousuja,niissä mulla normihousut painaa ikävästi jo melkein kaikki,mut halpoja en ole löytänyt ja kalliita en raaskisi ostaa,kun en ole töissäkään ollut enää pitkään aikaan. :)

Odotan kuudetta rv 20+4. Mulla kuuluu työasuun mustat suorat housut ja nyt alkaa olla nappi kovilla. Istuessa joudun avaamaan napin, ja ylös noustessa pitäisi muistaa laittaa se kiinni, ettei housut tipu jalasta.

Äitiyshousuja olen kotioloissa kokeillut, mutta maha ei ole niihin vielä tarpeeksi iso, joten meinaavat tippua jalasta. Jostain pitäisi löytää töihin mustat suorat äitiyshousut. Valikoimat kaupoissa on aika niukat, joko mustia farkkuja tai sellaisia ohuita viskoosihousuja. Huominen oikeestaan kauhistuttaa kun ei tiedä mitä päällensä vetäisi töihin mennessä. Verkkareissa kun ei oikein voi mennä.

Joskus rv 15 tienoilla en saanut väljimpiäkään suoria housuja enää kiinni. Sitten tulikin heinäkuu ja siirryin käyttämään hameita ja toppeja. Ihan tavalliset, normaalikokoa yhtä isommat vaatteet kävivät elokuulle eli jonnekin rv 22-23 tienoille. Vähän taisi joutua pitämään hameesta vetoketjua auki elokuun lopulla.

Tuolloin rv 23 tienoilla taisin käyttää ensimmäisen kerran varsinaista äitiysvaatetta: Mamaliciousin hihatonta toppia. Olihan se oikea merkkipaalu.

Äitiyshousuja en ole käyttänyt vielä kertaakaan, sillä olen tykännyt kovasti Belly beltistä. Minulla on paljon suoria housuja, ja parit ovat sellaiset, joiden kanssa bb menee loistavasti. Housujen vyötärön pitää olla juuri sopiva, jotta bb on hyvä.

Yläosastolla olen käyttänyt sitten vaihdellen H&M:n paitiksia ja Mamaliciousin pitkähihaisia toppeja. Olen pärjännyt todella vähillä vaatteilla, sillä olin paljon sairaslomalla ennen äitiyslomalle jääntiä.

Tämä on tosiaan toinen raskauteni ja nyt on menossa rv 38.

Mulla on viikkoja kokonaista 6 mutta jo nyt on pitanyt menna mammakauppaan ostamaan rintsikoita. Minulla on ihan hirveat utareet (kuppi E) jo ennen raskautta ja jo nyt ovat rinnat kasvaneet niin kauheasti etten loyde tavallisesta kaupasta enaa rintsikoita. Mies nauraa, etta tarvitsen kottikarryt tisseja varten 6 kuukauteen mennessa. Minulle on tulossa 3 muksu mutta ennen lapsia rintani olivat nain C kupilliset. Joka muksusta on tullut pari kuppikokoa lisaa ilman etta paino on lisaantynyt eika rinnat ole palanneet entiselleen imetyksen jalkeenkaan. Onko muilla samoja kokemuksia?

Masu mahtuisi vieläkin osaan normaalihousuista,mut käytän pääsääntöisesti mammahousuja,kun ne istuu paremmin. Puseropuolella käytän sekä että tavallisia ja mammaversioita. Tein muutaman masutuubin itse niin lyhyeksi jääneetkin tavalliset t-paidat yms saa käytettyä hyödyksi,on vielä aika kivan näköistäkin... :)

Housuja ja puseroita aloin käyttää oikeastaan säännöllisemmin tuossa 18-20 viikoilla. Paria mekkoa,joita mulla on niin jo ajoittain aiemminkin.

Minä löysin tosi kivat suorat mustat mammahousut Kappahlilta syksyllä jo,vaikkei niillä silloin ollut mulle vielä käyttöä. Hieman joustavaa kangasta,mut ihan suorien hosuujen malliset. Vyötärönauha loppuu kuin normihousuissa tuohon lantion-vyötärön puoliväliin,taskut ja vyönlenkit sillä paikalla,mut sitten masun yli nousee kuitenkin resorikangas,jossa säädettävä kuminauhavyötärö. Oon tykännyt tosi paljon! Hinta oli jotain alle 40¿,mut silloin oli vielä -25% kaikista housuista eli niistä paljoa joutunut kärsimään.

:)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat