Seuraa 

Ensimmäinen kerta ikinä kun minkään pinon avaan.

Mutta avattu nyt on!

Inkeli ja Riemu

Sivut

Kommentit (30)

Että mullakin tuntuu olevan vaan läski masu, sais jo vauva masu tulla jo näkyviin.

Työpaikalla ehkä kerron jo ensi viikolla tai seuraavalla.

T:Vacsu ja papu

joten yritän laittaa tuon linkin. Pitäis toimia niin yksinkertaisesti, että kopioi vanhan ketjun osoitekentästä osoitteen ja liimaa sen tuohon "lisää linkki" kenttään tämän ikkunan alle. Mutta näillä uusituilla sivuilla tuo ei kyllä läheskään aina toimi :-/

Katsotaas kuin käy...

Linkkien laittaminen on kiva tapa paitsi siksi, että voi lukea vanhan ketjun lukemattomia viestejä niin voi loppuraskaudesta tai vielä vauvapuolellakin palata näitä ketjuja taaksepäin ja fiilistellä vanhoissa alkuraskauden tunnelmissa. Esikon 1-v päivänä oli kiva lukea ketjua juuri syntymää edeltäneiltä ja sairaalasta palua seuranneilta päiviltä :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Toiset rasittuu työn paljoudesta ja toiset taas sen puutteesta. Itse kuulun jälkimmäiseen kategoriaan tällä hetkellä. Olen täysin pätkätyöläinen ja tällä viikolla työpäiviä kertyy vain kaksi kappaletta. Vaikka toisaalta nautinkin kotona olemisesta ja kerrankin saan rauhassa tehdä rästihommia, tykkäisin olla myös töissä, ihmisten ilmoilla.

Eilisestä asti olen laitellut viimeisen kahden vuoden kuvia lasten albumeihin. Jospa sitten vauvan synnyttyä olisivat kaikki kolme lasta vuodessa 2009 (nyt siis käyn läpi vuotta 2006 ja yritän muistella, mistä mikin kuva on otettu...)

Hienoa Kaisa_kissa, että olet menossa naimisiin! Onneksi nuo ompelijat ovat ammattilaisia ja osaavat muunnella pukuasi mahan kasvaessa. Mutta on tosiaan aika vaikea itsekään tässä vaiheessa miettiä, millaiset vaatteet sopivat puolentoista kuukauden päästä päälle. Hehkutin tuossa alkuviikosta, ettei maha ole juuri kasvanut, mutta ihnmekkös tuo, että siltä tuntuu kun täällä kotona joustavissa jumppahousuissa kulkee.

Eilen aloin todella miettimään, että mitäköhän ulkovaatteita tässä joutuu talven myötä uusimaan. Vaikka olen päättänyt satsata vähän aiempia raskauksia enemmän vaatetukseen, ei huvittais kovin tyyristä talvitakkia yhtä talvea varten hankkia. Työssäni -jos sitä nyt tässä alan sijaisuuksien muodossa saamaan- tarvitsen myös kunnon toppavaatteita, eikä ainakaan viimevuotinen talvitakki hirveästi taida antaa periksi. Oletteko muut jo miettineet moisia?

Viime ketjussa odottaja Italiasta, nimimerkkiä en nyt muista, kyseli neuvolassa otettavista verikokeista jne. Tervetuloa muuten maalismasuihin! Neuvolassa saamassani Vau-kirjassa lukee verikokeista seuraavaa:

* hemoglobiini

* veriryhmä ja Rhesus-tekijä (eka käynnillä)

* kuppa-testi (eka kerralla, säädetty laissa)

* mahdollisesti HIV-testi -minulla ainakin testattiin

* B-hepatiitti-testi

Virtsasta mitataan sokeri ja valkuainen (proteiini) joka kerralla.

Lisätkää muut, jos listasta puuttui jotakin.

mammutter rv 13+2

Tänään krapulainen olo kun tuli valvottua eilen noin 0200 ja päikkäritkin olen nukkunut ja silti väsyttää. Tänään tavoitteen aajoitssa nukkumaan.

Närästystä täälläkin välillä. Tänään etominen on takas. Eilen ei etonut yhtään. Suklaata tekis mieli mutta en kehtää lähteä kauppaa.

T:Vacsuli rv 11+4

Täällä siis edelleen, lähes päivittäin käyn täällä lueskelemassa ja joskus aina kun olo sallii ja kerrottavaa on niin myöskin kirjoittelen.!

Nyt olin kolme päivää nettipimennossa kun mies järjesti kylpyläreissun, saatiin viettää kahdenkeskistä hemmoteluaikaa ennen kuin palaan töihin (to). Tänään sieltä kotiuduttiin ja heti täällä olen lueskelemassa mitä muille kuuluu..=)

Helpotuksen huokaus pääsi kun huomasin ettei ketään ole kyydistä jäänyt..

Särki1: kesäkuussa koin keskenmenon kyllä ja siitä heti raskauduin uudelleen.. Viikkoja tänään tasan se 12.. =) maha kasvaa kovin ja lääkärineuvolassa (rv9+3) lääkäri totesi kohdun vastaavan viikkoja 12.. saatan siis ollakin pidemmällä tai sitten muuten vaan kanssamatkustajalla tilaa enempi.. Ultra on keskiviikkona (3.päivä).. sitä innolla odotan..

Tänään sain jo hienoista rauhoitusta kun tilasin - lähinnä miehelle synttärilahjaksi - kotidopplerin, ja sain äänet kuulumaan.. pikkaisen rauhoitti mieltä kun sen jumputuksen kuuli.. =) Ajattelin että näin pääsee mieskin heti alusta asti kunnolla mukaan, ei tarvitse odotella liikkeiden tuntemisia kuten esikosta..

Kuulumisia toki olisi kiva vaihdella, samoissa viikoissakin kun noin liikuskellaan ja kohtalo koetteli kovin kesäkuussa..

Kuulumisiin; LillaMy rv12

Tänään kaikki on ollut ihan ok,närästystkin on ollut poissa,mikä on ihanaa,aivan kaikki on viime aikoina nimittäin närästänyt!!

Mulla onkin myös lääkärineuvola tällä viikolla (ke) ja oikein odotan sitä,meidän neuvolassa pitäis olla ultralaite ja ainakin sijainen ekalla käynnillä sanoi,et lääkäri ruukaa sitä käyttääkkin,ois ihanaa!

Vaatteista: itse ostin Antoniinasta mammafarkut just eilen ja H&M aiiiivan ihania paitoja 2 kpl ja yhden topin,tosi kivoja värejä,tumma petrooli ja tumma violetti noissa paidoissa ja näytänkin niissä kivasti (pienesti) raskaana olevalta enkä lihoneelta niinkuin normaaleissa vaatteissa :D oikeasti kukaan ei varmaankaan edes huomaa vielä mitään,ei ees sitä "lihomista" mutta itsestä tuntuu siltä koska farkkujen napit ei enää mee kii vaikka yrittäis vähän vetää mahaa sisään...

Talvitakkia en oo vielä miettinyt,mutta nyt kun kysyttiin niin mulla oli esikoisen aikana kaks ratkaisua (ja valtava maha!!). Ihan kylmillä mulla oli sellanen "lepakkohihainen" takki/viitta villakankaasta,sain sen serkulta joka oli muistaakseni itse ommellut raskausviitan jonkun lehden ohjeiden mukaan... Ja toisena todella pätevänä ja ihan ok näköisenä ratkaisuna oli toppaliivi ja lämmin villapaita,niistä tykkäsin kovasti!!

Kengät mulla itseasiassa huolettaa enemmän,loppuraskaudesta tuppaa jalat turpoamaan niin ettei mitkään mahdu...

keyes rv13

Eipä ole tullut taas hetkiin kirjoitettua, kun mustakin (joku muukin on sanonut täällä samaa) on tuntunut ettei ole mitään ihmeempää kerrottavaa.

Olo on suhteellisen siedettävä. Närästys ja ummetus meinaavat välillä ottaa vallan, samoin väsymys. Pahoinvointi jatkuu, mutta paljon paljon lievempänä kuin tuossa aikaisemmin. Joku muukin täällä kävi suosittelemassa niitä pahoinvointirannekkeita, ja niin voisin minäkin parin viikon käytön perusteella tehdä. Voihan olla että olo olisi muutenkin alkanut helpottaa juuri näiden ostamisen tienoilla, mutta ainakin olo on helpottunut huomattavasti näiden hankkimisen jälkeen ja lähes jatkuvasti nää ovat mulla päivisin ranteissa. välillä jos tulee otettua pois ja hetken kuluttua huomaa heikotuksen alkanvan, niin kyllä vaan äkkiä laitan ne takaisin käsiin (ja menen toki tankkaamaan ruokaakin, ei pelkillä rannekkeilla "elä"). Voimia vaan edelleen hirmuisen pahanolon kanssa painiskeleville...

KAISA-KISSA: Mä ostin edellisessä raskaudessa äippävaatteita Lindexiltä, H&M:ltä ja yhdet housut sekä tukivyön lastentarvikeliikkeestä. Nyt en vielä ole tarvinnut mammavaatteita, mutta ostin viime viikolla kirpparilta yhdet äitiysfarkut kun kohdalle osui. Hinta oli vaivaisen euron, syynä varmaan rikkinäinen kuminauha, jonka sitten (riittävän) näppäränä tyttönä vaihdoin ja sain palkaksi superhalvat, hyväkuntoiset housut. Jihuu!:)

Esikolle (tyttö 2v4kk) kerrottiin hiljattain vauvasta ja se tuntuu jotain jo asiasta tajuavankin. Se on pöristellyt (puhallellut ilmaa) kovasti mun mahaani vasten isin mallin mukaan ja eilen saunassa se seisoi selkä kaarella (vatsa pömpöllä) isoa mahaansa näyttäen ja sanoi: "vauva". Ollaan lueskeltu jotain vauvoihin/pikkusisaruksen saamiseen liittyviä lastenkirjoja ja niiden kuvissa äideillä on isot mahat vaikka mulla ei vielä mitään vauvamahaa näykään ja tyttö tuskin minua jäljitteli. Ihana että suhtautuminen tuntuisi olevan positiivinen, todellisuus voi olla sitten vauvan synnyttyä ihan toisenlaista mustasukkaisuusaaltoineen jne...

Nyt täytyy lähteä tytön kanssa saunaan. Mies on ollut koko päivän konemessuilla ja tuskin tulee ennen iltaa kun äsken vasta jostain terassilta soitteli. Mukavaa illanjatkoa kaikille!

Nasuliini ja Skepi rv 10+4

Täällä jatkuu elämä samanlaisena kuin ennenkin. Eli pahoinvointia on, väsyttää edelleen, mielialat hyppelee ja kaikki on ihan sekaisin.

Tällaistako se on olla raskaana?

Tänään alkoi 11 raskausviikko, ja jos uskoo noita raskausoppaita, niin pian pitäisi pahoinvoinnin loppua ja energisen raskausajan alkaa. Sitä odotellessa.

Tänään menen hääpukuni kanssa ompelijalle, josko sitä saisi suurennettua muutamalla koolla, kun tämä vatsa vain kasvaa ja kasvaa.

Häihin on vielä puolitoista kuukautta ja millään en tahdo uskoa, että tosiaan, ne ovat minun hääni ja ne lähestyvät. ARG!

Pikkuhiljaa alkaa stressiä pukata. Varsinkin kun eilen valokuvaaja peruutti tulonsa.

EI kiva lainkaan.

Eipä nämä häät juurikaan vauvaan liity, mutta mielen päällä ne ovat juuri nyt. Tuntuu, ettei raskaus oikein edisty, siis en pääse ultraan, enkä kuule sydän ääniä, enkä tunne liikkeitä, No ei kukaan varmaan tässä vaiheessa, mutta turhauttavaa silti.

Isompaa asuntoa jonotetaan, eikä siltäkään saralta kuulu mitään. Kärsivällisyys on hyve, jota harjoitellaan.

No kuis olot on muilla maalismasuilla?

Aurinkoista päivää (vaikka joka paikassa taitaakin olla pilvistä.)

Terkuin

Kaisa ja rv 11

Mulla on tänään ollut megalomaanisen kamala olo. Koko päivän ja aamun ja edelleen jatkuu. En ymmärrä mistä tämä johtuu. Saisi jo loppua koko öllötys!

Illalla pitäisi lähteä töihin, joten ei kiva, jos olo ei yhtään tasaannu.

Mä kävin eilen tulevan mieheni kanssa shoppailemassa. Mulle ei oikeastaan ostettu mitään, paitsi maailman hienoin vihkisormus! Mä voin ajan kuluttua laittaa teille toverit kuvan siitä, kunhan saan oikean kokoisen sormuksen pohjattuna. En tiedä kiinnostaako tämä mun häähössötys teitä, mutta kerron siitä silti.

Olen koittanut etsiä itselleni mammavaatteita, mutta en ole sellaisia vielä löytänyt. Pitää varmaan ensi viikolla kokeilla henkka maukkaa. Mistä te olette vaatteenne ostaneet?

Oikeastaan muuta viisasta sanottavaa mulla ei ole. Mun alkoi tehdä ihan tajuttomasti mieli omenapaistosta, joten pitää etsiä sellaisen ohje.

Hauskaa lauantaipäivää!

Terkuin

Kaisa_kissa ja toukka 11+2

jos loppuisi tuo närästys... Söin tänään kaksi ruispalaa juustolla ja paprikalla. Ei ollut hyvä idea ;).

Edelliskerrasta on uutta, että esikoiselle on kerrottu vauvasta. On aivan innoissaan, kyselee koko ajan jotain ja keksii nimiä. Monet on vaan serkkujensa nimiä, eikä ymmärrä miksei voi ottaa toisten nimiä...

Nyt ei tarvi enää salailla, esikoinen pitää huolta, että vauva ei ole enää salaisuus. Se taas saa toivomaan entistä enemmän, että kaikki sujuisi hyvin.

Selkää on särkenyt, pitkään istuminen ei tunnu mukavalta. Jos näin alussa on selkäkipuja, mitähän myöhemmin?

Vaatehankintoja on kaksi. Masutuubi (uusi tuttavuus) ja ekstrahalpa talvitakki, isoa kokoa, mutta hiat ja olkapäät oli ihan ok. Toivon sen mahtuvan maaliskuulle asti.

Maha pömpöttää enemmän kun normaalitilassa. Mutta vaan niin, että näyttää lihoneen. Kovasti toivoisin jo selvää vauvamassua.

Huomenna on jo syyskuu! Ja tänään alkoi viidestoista (!!!) raskausviikko. Voi kun aika kuluisi yhtä nopeasti tästäkin eteenpäin.

AnniHelena rv14

huomasin sun viestin tuolta aiemmasta ketjusta,yritin bongailla muitakin tuosta maalismasut esittäytyy ketjusta,siis että onkohan LKS:ssä synnyttäviä,pari taisi olla meidän lisäksi :)

Jostain luin tutkimuksen ettei maaliskuu kuuluisi kovinkaan vilkkaisiin synnytyskuukausiin joten ehkä siellä on sit tilaa ihan mukavasti,meinaan edellinen synnytykseni oli NKL heinäkuussa 2003 ja se oli yks kiireisimmistä ajoista ja oli tuuria jos sai kunnon huoneesta sängyn :D

Terkut ultrasta! Eilen aamulla käytiin. Siellä se pikkuinen polskutteli, näytti liikkuvan kovasti. Syke nähtiin ja kuultiin. Vastasi täysin viikkoja, eli lask.aika virallisestikin 25.3. viikot siis nyt 10+2. Päätin, et jos ultrassa kaikki näyttää olevan ok, alan pikkuhiljaa uskoa, että meille on tulossa vauva. Nyt on jotenkin helpottunut olo. Toivottavasti kaikki myös jatkuis hyvin!

Eilen illalla kerrottiin lapsille. Poika (ekaluokkalainen) on aivan onnessaan. Selitin sille, et ei voi olla koskaan ihan varma, miten raskaus menee, mut toivottavasti meille tulee vauva maaliskuussa. Se halaili mua koko illan suu leveässä hymyssä ja sano monta kertaa, et voi että ku se tulis. Tuntuu kyllä niin hyvältä, että hän on noin onnellinen kaiken uhmaamisensa keskellä. En olis ikinä uskonut, että tollasia reaktioita häneltä nään. Tiesin kyllä, että toivoo vauvaa, mutta silti yllätti tuo onnellisuus. Pienempi (tyttö 4-v.) tuntui ymmärtävän asian. Katsoi käsityölehdestä vauvanvaatteita ja sanoi, et tuo olis kiva sille vauvalle, jos se tulee. Ihanaa ensimmäistä kertaa odottaa koko perhe yhdessä. Esikoinen oli niin pieni, kun tyttöä odotin, ettei hän silloin ymmärtänyt kunnolla koko asiaa. Nimiehdotuksiakin sain illalla.. Ihan varteenotettavia!

Että tällasissa tunnelmissa täällä. Ensimmäistä kertaa tän raskauden aikana oon uskaltanu innostua asiasta. Toivottavasti saan jatkaa intoilua loppuun asti. Sitä toivon meille kaikille! Monella onneks alkaakin olla jo aika hyvät viikot.. Itse tulen perässä loppukuisena..

Jotain oli vaatteista puhetta.. Mä suunnittelin et voisin ommella parit housut, kun löytyis hyvät kaavat. onko kellään vinkkejä, missä käsityölehdessä olis??? Mulla on useita väljiä tunikoita, jotka varmaan mahtuu loppuun asti. Hui.. mä oikeesti alan pikkuhiljaa ajatella tätä asiaa ihan todellisena. Voi ku ei tartteis tällä kertaa pettyä..

Mukavaa päivää kaikille! Kai se on pakko vaan töitä alkaa tekeen muutamaks tunniks..

t. iiiik ja pikkuinen 10+2 (pitääpä antaa lasten keksiä pikkuiselle persoonallisempi tekonimi)

Palstailu vähissä kun tuo työ rajoittanut täällä hengailua.

PIIPERÖ: migreenin on kamala ja raskaana vielä kamalampi kun ei voi ottaa lääkettä normaalisti. Itsekin siitä kärsin ja jo pari kohtausta ollut mutta olleet paljon lievempiä kuin ennen raskautta (Panadolia vain eikä oksentamista), aura-oireet tuleet kuten tavallisesti mutta loppu paljon helpompi.

Himotuksia tuntu tulevan lisää muillekin. Mulla himottanut suklaa (no yllätys) ja itsetekelmä omena hillo (se vaan tuppaa närästämään)

Muuten vointi aika ok. Etoo iltapainotteisesti ja tuntuu olevan vähenemään päin. Nälkäkin laatumassa. Nyt pitäis ruveta liikkumaan enemmän kun olen tervehtynyt flunssasta. Itseasiassa ajattelin kohta nykäistä kuntopiirin kotona. Tänään mennään kaverin häihin. Kaikki kaverit tietää (n.99%) kun mies pisti utrakuvan nettiin. Sukulaisista mies on kertonut isälleen.

T:Vacsuli ja papu 11+3

Täälläkin maagiset 12 viikkoa nyt täynnä. Aika nopeasti tuo aika kuitenkin on mennyt ja kohta sitä alkaa tuntemaan pienen ihmisen liikkeitä. Ihanaa!!!

Lääkärineuvola takana ja kaikki ok. Sydänäänet (154) kuuluivat hienosti. Ensi keskiviikkona sitten np-ultra. Kävin viikolla 10+5 jo ultrassa, mutta silloin ei vielä niskaturvotusta saanut kunnolla mitattua. Kivaanhan se on uudelleen päästä vauvelia katsomaan.

Pahoinvointi alkaa helpottamaan, mutta väsymys on ihan mieletöntä ja sellainen yleinen saamattomuus.

Täällä myös yks BB-fani ilmoittautuu. Jännä ajatella, että sitten kun tää kausi päättyy, niin me ollaan jo kunnolla mahakkaita kaikki :) Mulla on ekaa kertaa istukka takana, joten mahan kasvu on ollut alun turvotuksen jälkeen pientä. Aiemmin mulla onkin istukka ollut edessä.

Toivottelen jo tässä vaiheessa kaikille mukavaa viikonloppua!

andoliniska 12+0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat