Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

3-vuotiaamme on alkanut iltaisin kysellä " tuleeko kummitus ja valkoinen tyttö tänä iltana?" . Hän ei pelkää, mutta itseä hieman mietityttää, että mitä lie on nähnyt sänkynsä laidalla. Outoa myös, että hän erottelee kummituksen ja " valkoisen tytön" .

Sen verran funtsin asiaa, että periaatteessa poikamme on ollut tekemisissä kuoleman kanssa aika paljonkin keskosten teho-osastolla, jossa aika moni samankin huoneen pikkupotilas myöhemmin kuoli. Poikammekin oli välillä tosi heikossa kunnossa. Voisiko olla, että hänen luonaan käy " vierailulla" jonkun sairaalassa kuolleen lapsen kummitus?

Onko kenenkään lapsella samantyyppisiä kokemuksia? Tai onko kenelläkään tuollaisia kokemuksia omasta lapsuudestaan?

Kommentit (9)

hän oli ollut lapsena pikkusiskon kanssa potkukelkkailemassa ja lähistöllä asuva mies tuli vastaan muttei tervehtinyt. Kotona he kertoivat äidilleen joka ihmetteli kovasti koska mies oli muutamaa päivää aiemmin kuollut. Ja mun mummo oli ihan tervejärkinen maalainen.

Itse näin lapsena Mörön, tosin vain kerran. Olin aivan vakuuttunut, että se kävi katsomassa minua. Järjellä tiedän, ettei näin voinut olla, mutta siltikin muistan sen näkemisen yhä hyvin.

Minua mörkö ei pelottanut, vaikka aluksi pelästyinkin. En oikein osaa sanoa, mitä voisit tai pitäisi tehdä. Itse lapsena jotenkin ajattelin, että aikuiset ei nyt vaan ihan aina usko ja ymmärrä kaikkea:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jostain syystä on kyllä kovasti mieltynyt kummitusajatukseen, enkä aina tiedä, mikä on leikkiä ja mikä sitten ehkä ei; nimittäin aina välillä hän toteaa " tuolla on kummitus" ja ihmettelee kovastikin, kun minä en näe mitään.

Uskon kyllä vakaasti että on mahdollista että toiset lapset ovat erityisen herkkiä näkemään jotain mitä me emme ja se ei tarkoita etteikö sitä jotain voisi oikeasti olla olemassa. Nythän puhutaan paljon indigolapsista...

Aikoinaan näistä taisi olla juttua Ellien keskustelupalstalla (SoneraPlaza) ja siellä yliluonnollisissa ilmiöissä oli asiallista keskustelua. Jos se ei ole ihan häiriköiden vallassa, niin kysäiseppä sieltä.

ja tässä maailmassa on jokin muukin ulottuvuus kuin minkä näemme. Lapsilla voi olla siihen vielä suurempi herkkyys. Kannattaa ottaa kuitenkin aika realistiseti ja maalaisjärjellä nämä asiat ja lapsilla on vilkas mielikuvituskin, mutta valkoinen tyttö voisi myös olla henkiolento...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat