Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onneksi on tälläinen mahdollisuus olla kotona lasten kanssa. Töihin ehtii myöhemminkin, nyt nautin ja onneksi talous on kunnossa.

Kophta menneään tekemään pipareita ja torttuja : )

Kommentit (18)

mulla on 3-vuotias ja 8 kk ikäinen. 3-vuotiaan kanssa saa ravata pää kolmantena jalkana sinne ja tänne löytääkseen kavereita. Tai sitten taistellaan ja uhmaillaan. Jatkuva taustahäly käy myös hermoon. olisipa joskus hiljaista. Toki minäkin rakastan lapsiani yli kaiken. En vaan tahdo jaksaa 24/7. Kertokaa te onnelliset kotiäipät, mistä se onni arkeen tulee. Mitä sellaista teette lasten kanssa, mikä tekee teidät aidosti onnellisiksi?

minä taas olen työssäkäyvä äiti, jolla on rahasta koko ajan huolta. Ja tietenkin rakastan lapsiani, se kai ei liity työssäkäyntiin tai kotonaoloon mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tokihan lapseni päiväkerhoon menee parina päivänä viikossa.

Käy myös liikuntakerhossa jo nyt ja jatkaa sitä myös 3 täytettyään, samoin muskari on kuvioissa.

En hoksannut, että ne pitää erikseen luetella, kun halusin kirjoitella olevani tyytyväinen kotiäiti, kuten ap:kin on.

Vierailija:

Lainaus:

mulla on 3-vuotias ja 8 kk ikäinen. 3-vuotiaan kanssa saa ravata pää kolmantena jalkana sinne ja tänne löytääkseen kavereita. Tai sitten taistellaan ja uhmaillaan. Jatkuva taustahäly käy myös hermoon. olisipa joskus hiljaista. Toki minäkin rakastan lapsiani yli kaiken. En vaan tahdo jaksaa 24/7. Kertokaa te onnelliset kotiäipät, mistä se onni arkeen tulee. Mitä sellaista teette lasten kanssa, mikä tekee teidät aidosti onnellisiksi?

Olen pettynyt ihmisiin, vain omaa perhettäni jaksan.

Minusta se onni tulee niistä ihan pienistä jutuista ja siitä että me elellään siinä omassa pienessä maailmassamme onnellisina.

Ei tarvitse olla kiinnostunut kauheasti mistään, vaan saa keskittyä kerrankin johonkin tärkeään.

Lapset oppii joka päivä uutta, tapaa paljon uusia ihmisiä, saa uusia ystäviä ja saa olla iloinen ja toiveikas tulevaisuuden suhteen. Sillä tuntuu olevan valtavasti tarjolla kaikkea!

nautin suunnattomasti tästä ihanasta vapaudesta. Rennot, kiireettömät aamut yhdessä lapsen kanssa ja mahdollisuus tehdä sitä mitä halutaan.

Voidaan extempore vaikka lähteä miehen mukaan työmatkalle tms.

Aina jotkut vetoaa siiihen, ettei lapsen ole hyvä olla kotona pitkään pelkästään äidin kanssa, mutta mitä nyt se " pelkästään" oikeestaan tarkoittaa? Luulenpa vaan, että meidän lapsi on nähnyt paljon enemmän ihmisiä ja paikkoja ja matkustellut, kuin sellanen joka on joka ainoa pv " pelkästään" samassa päiväkodissa, samojen ihmisten kanssa. Kaikki kotiäidit kun eivät ole rättiväsyneitä, neljän seinän sisällä kykkijöitä, jotka ahdistuksissaan eivät erota huulipunaa lasten värikynästä.

Minustakin on ihanaa olla äiti, vaikka työssä olenkin. Minäkin rakastan lapsiani yli kaiken. Me olemmekin jo piparit ja tortut leiponeet :)

talous vaan ei kestänyt olla kotona lasten täytettyä 3-vuotta. MUTTA löysin ihanan työpaikan, joka on säännöllistä päivätyötä, viikonloput ja pyhät aina vapaat jne. Harvinaista herkkua lähihoitajalle.

kohta 3-vuotias lapsi ja joka aikoo olla vielä vuoden kotona. Sitä tarkoitin, että silloin ei enää pelkkä äiti ja edes leikkipuisto riitä. Pitää olla jokin kerho tms. lisäksi.

Ap:llähän oli " lapsia" .

Tosin vain yksi lapsi ja sekin täyttää kohta 3, mutta sovin juuri mieheni kanssa että jään ainakin vuodeksi vielä kotiin. On niin ihanaa heräillä lapsen kanssa aamulla rauhassa ja puuhailla kaikkea kivaa.

Raha ei meilläkään ongelma, vaan voin olla kotona niin kauan kuin haluan. Pääpointtina kuitenkin, että saan itse hoitaa rakastamaani lasta ja seurata läheltä hänen kehittymistään ja kasvamistaan.

Kiva, että on muitakin tyytyväisiä kotiäitejä.

Lapseni on nyt 10kk ja äippäloma on loppu :( Mielelläni jäisin hoitovapaalle vielä ainakin yhdeksäksi kuukaudeksi. En voi jäädä kun siihen asti kun lapsi täyttää vuoden...mälsää! Meillä on niin kivaa kaksin ja yllättävänkin vauhdikasta. ollaan käyty muskarissa, vauva-uinnissa ja itsekseen temppuilemassa vaikka missä. Hyvin harvoin ollaan homehduttu vain kotona, meidän vauvakin vaatii tapahtumaa ympärilleen. Mutta on ihanaa herätä aamulla rauhassa, halailla ja pussailla monta tuntia! Tätä olis mukava jatkaa! Mutta tulot on meidän perheessä niin pienet, että näillä ei kyllä pärjättäis jos minä jäisin vielä hoitovapaalle pidemmäksi aikaa. Nyyh! No onneksi teemme lisää lapsia ja saan jäädä kotiin vielä useaan kertaan. Siltikin mielestäni on hyvä viedä lapsi hoitoon edes silloin tällöin kun ikää on se 1,5-2 vuotta. tekee hyvää opetella sosiaalisia taitoja, niin että äiti ei ole " puolustamassa" .

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat