Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei!

Meillä on kaksi lasta ja kolmatta yritetty tosissaan kohta kaksi vuotta. Jostain syystä ei vain tärppää. Olen yrittänyt uppoutua töihin ja harrastuksiin ja todistella itselleni että nämä kaksi riittää, mutta nyt olen tajunnut että se on itsensä puijaamista: oikeasti haluaisin vielä kolmannen lapsen!

Mutta: onko ihan pöhköä hakeutua hoitoihin kun kolmatta lasta ei kuulu?

Mitä hoidoissa tulee tapahtumaan? laparoskopia, sperma-analyysi, ...?

Clomeja olen syönyt, ei auttanut sekään.

Ajatuksia, kokemuksia, kommentteja?

Kommentit (4)

jos on jo kaksi yhteistä lasta. Ja taitaa olla, että Kela aika nihkeästi maksaa korvauksia yksityisellekään, jos on jo kaksi ennestään...

Hieman riippuu lastesi iästä. Jos nuorin lapsesi on vielä kohtuullisen pieni, en hakeutuisi hoitoihin vain yrittäisin rauhassa. Monella kroppa voi ottaa sen 2+ vuotta ennen kuin tärppää, vaikka mitään vikaa ei olisikaan. Kun kaikki kerta on ennenkin toiminut luomusti ei kannata turhaa hötkyillä. Eri asia jos lapsesi ovat jo isompia, sitten kannattaa toki hakeutua hoitoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja tosiaan meillä on 2 lasta, ikää mulla 36v. ja kaikki tutkimukset, labrat, sperma- ja munatorvienaukiolotutkimukset ollaan saatu sieltä. Hoitoina mulla ollut clomit,( tuloksena 1 tm ja 1km), jos nyt vielä kolmas km tulisi, ( mitä nyt ei todellakaan enää toivota) niin päästäisiin julkisen puolen tutkimuksiin, siitä en tiedä mitä ne pitää sisällään.

Mulla aloitettiin nyt metut ja sitten vuoden vaihteessa taas clomit kehiin, viimeinen yritys lähtee kylläkin käyntiin, jos raskaus ei onnistu niin asia jätetään tähän eikä edes jatkotutkimuksiin lähdetä. Hoidon syynä siis aikoinaan todettu pco ja molemmat lapsemme saaneet alkunsa pelkillä clomeilla.

En tiedä onko julkiselle puolelle vaikeampaa päästä pk-seudulla, mutta olen käsittänyt että hoitotakuuseen kuuluu tehdä tukimukset ja ns. lievemmät hoidot vaikka lapsia on 2, neljännen kohdalla ei enää onnistu.. ja siihenkin sitten pitää ottaa huomioon jos kumppani on vaihtunut välillä ja miehellä ei ole lapsia ollenkaan . Itse asumme Uudellamaalla muttei siis pk-seudulla.

Meillä lapset 8v ja 6v kolmas lapsi ollut toiveissa 06vuodenvaihteesta. Tosin luomusti tärppäsi kesäkuussa 08, elokuussa meni kesken, eli nyt yritetään edelleen.

Raskaalta tuntuu, en tiedä kauanko jaksan toivoa ja petyä uudelleen ja uudellleen. Olen kuullut että km:n jälkeen joutuu odottamaan puolivuotta tai vuodenkin ennen pääsee tutkimuksiin, ellei jo ole hoidoissa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat