Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miten jaksoitte?

Minulla menossa toinen kolmannes. Edelleenkin oksennan joka aamu. Koko loppupäivän on kamala olo. En jaksaisi ollenkaan. Haluaisin elää jo normaalia elämää!

Kommentit (9)

Lapsi syntyi rv 41+2 ja oli 53 cm ja 2515g, eli pikkuriikkinen vaikkakin aika pitkä.

Kahdessa seuraavassa raskaudessa lapset olivat eri sukupuolta (esikoinen tyttö), oksentelua ja pahoinvointia oli vain ihan alkuraskaudessa. Syntymämitat vauvoilla 3995g ja 52 cm (rv 40+1) sekä 4355g ja 54 cm (rv 41+1).

Uskon, että esikoisen pieni syntymäpaino johtui pitkään kestäneestä ja rajusta oksentelustani. Istukan toiminnassa ei raskausaikana havaittu mitään poikkeavaa, eikä siinä synnytyksen jälkeenkään näkynyt mitään outoa. Ressukalla on vaan ollut äidin masussa nälkä :(

Vierailija:

Lainaus:

Oksensin rv 18 saakka, välillä sairaalassakin jouduin käymään. Kesän helteet pahensi vielä nestehukkaa. Toinen kolmannes meni ihan mukavasti. Nyt viimeisellä kolmanneksella olen taas alkanut voida huonosti, oksentanutkin pari kertaa. Olo on ihan samanlainen kuin alkuraskaudessa. Voiko pahoinvointi alkaa uudestaan? Huolestuttaa myös, mitä sanovat neuvolassa. Paino on laskenut edellisestä käynnistä. Vauvaa on ultrattu tässä välissä, ihan norm. kokoinen mussukka.

*M* ja Tuuti 30+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

alussa useita kymmeniä kertoja, lopussa enää kerta tai pari päivässä. Viimeinen oksennus tuli synnyttämään lähtiessä. Tämä sama on toistunut kaikkien kolmen lapsen kohdalla ja enempää lapsia ei tule. Kyllä se oli järekyttävää aikaa. Kun kerran oksensin asematunnelissa roskikseen, minua katsottiin kuin pahintakin juopporetkua. Eipä ollut mukavaa se.

Oksensin rv 18 saakka, välillä sairaalassakin jouduin käymään. Kesän helteet pahensi vielä nestehukkaa. Toinen kolmannes meni ihan mukavasti. Nyt viimeisellä kolmanneksella olen taas alkanut voida huonosti, oksentanutkin pari kertaa. Olo on ihan samanlainen kuin alkuraskaudessa. Voiko pahoinvointi alkaa uudestaan? Huolestuttaa myös, mitä sanovat neuvolassa. Paino on laskenut edellisestä käynnistä. Vauvaa on ultrattu tässä välissä, ihan norm. kokoinen mussukka.

*M* ja Tuuti 30+1

Joskus oksensin vain 5 kertaa päivässä, joskus yli 20 :-(

Olin rv 35 kun tuli ensimmäinen päivä ilman oksennusta. Lapsi syntyi rv 36+3, eli kauan en pahoinvoinnittomasta odotuksesta saanut nauttia ;-)

Kuopuksesta oksensin vain muutaman viikon, ja se oli aivan ihanaa!

ihan hirveää pahoinvointia (sairaalaankin vievää) rv11-18, kovaa kuvotusta rv 19-23 ja ihan lievä pahoinvointitaipumus siitä eteenpäin

Eli älä masennu, jos ei se loppunut 12+0, ei se tarkoita, että loppuun asti kestäisi

ja meille tuli terve vauva, vaikka pahoinvointi oli poikeavassa aikataulussa

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat