Vierailija

Kertoisitteko minulle (ihan vain yleisestä mielenkiinnosta), että kun tällaisessa normaalitilanteessa että on normaalit tulot ja normaalimäärä lapsia, ei nykyään saa järkevää asuntoa mukavalta alueelta, niin mistä tingitte? Asunnon koosta, asunnon kunnosta, asunnon varustelusta, liikenneyhteyksistä, etäisyydestä työpaikkoihin, asuinalueen " maineesta" (=missä seurassa lapset käyvät koulua), vai kaikesta tästäkö? Vai käytättekö kaiken tarmon vapautuvien hitaskämppien vahtimiseen? Meillä kovasti mietitään, että mikä on tärkeintä, kun hinnat on niin pilvissä, että aika paljon pitää tinkiä toiveistaan...

Kommentit (5)

Alueesta en eli haluan lapset kunnon kouluun hyvälle alueelle yms. vaikka sitten yksiössä asuen.

Se on kuitenkin tulevaisuuden kannalta tärkeämpää kuin keittiön varustetaso tai onko parkettia vai ei.

niin, äkkäsimme pari vuotta sitten mieluisan kokoisen, varuistelutasoisen ja oloisen asunnon joka oli vasta rakenteilla ja teimme siitä kaupat. Sittemmin hinnat nousseet niin että saisimme tästäkin pulittaa n.80 000e (!!!!) enemmän kuin mitä tuolloin itse maksoimme. Järkyttävää sanon minä näistä hinnannousuista. Sijainti on meille ja meistä ihan hyvä, suurempaan " keskukseen" juna-asemineen on 2km ja ikkunoistamme näkyy metsää jossa pururataa ja vuokrapuutarha-alue. Autotietäkään ei ole 200m lähempänä muuta kuin tuo pieni rauhallinen kääntymispaikka tuossa suht vieressä. Niin ja Helsinkiin on matkaa 17km.

Mutta eipä olisi mahkuja ostella 250 000e kämppiä ei totisesti, mieheni liksa on jonkin verran yli keskiverron ja omani taas reilustikin alle sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

meillä 4 lasta ja keskituloiset vanhemmat.

tilaa tarvitaan. Ja mieluummin oma kuin vuokra, koska esim. 150 m2 vuoka on vähintään 1500e/kk. Eli sillä lyhennetään jo lainaa.

perheen kasvaessa. Ehkä kuitenkin pysytään tässä ja tingitään niistä neliöistä. Tuo asuinalueen taso ja sen myötä hyvä koulu on aika tärkeä kriteeri, toinen on liikenneyhteydet.

Kyllä sijainti merkitsee huomattavasti enemmän kuin asunnon kunto tms. seikat. Asunnon tasoon ja tilaankin voi vaikuttaa itse (neliöitä ei toki voi yleensä lisätä, mutta tilaa tai tilantuntua saa silti järjestelemällä), sijaintiin ei.

Lapsia on kolme ja asutaan 122 neliön rivarissa hyvällä alueella. Matkusteluun ei ole yhtään rahaa, yhdellä autolla sinnitellään (ja sekin on aika pieni ja rupuinen) ja pari kertaa viikossa syödään tosi halpaa ruokaa (tyyliin tomaattikeittoa murskasta tehtynä).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat