Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä on 4 lasta. Ja huomasin just, että tonni hujahti ihan huomaamatta lahjoihin. Ei tuntunut paljolta, mutta nyt kun aloin miettimään markka-aikaa, niin olisinkohan anatanut yhdelle esim. 1200 mk:n lahjakorttia??

Sivut

Kommentit (42)

Eikä niin harmita laittaa enemmän rahaa. Kuitenkin sitä menee vähemmän kuin niissä perheissämenee leluihin, joissaesim äiti tuo JOKAISELTA kaupunkireissultaan kultapalloille tuliaisia. Pienen lelun, kirjan, tarroja tms joka ipanalle. Näitä on yllättävän paljon.

Vierailija:

Lainaus:

Leluja taas meillä ei lapset saa muutoin kuin jouluna ja syntymäpäivänä.

Ovat alle kouluikäisiä, eikä mitään lumilautoja tms. tarvinnut ostaa. Jos pitäisikin, laittaisin pakettiin sitten lahjakortin jolla saisi paljon hienomman laudan alennusmyynneissä ja voisi itse valitakin. Meillä ei olisi kiinni niin rahastakaan, vaan järki jo sanoo vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta meillä lapset ovatkin vasta 7- ja 9-vuotiaat ja sitten 3. lapsi 2 viikon ikäinen eli se ei nyt vielä paljoa tarvitse :-)

Tähän tonniin laksen myös isovanhemmille ostettavat lahjat sekä kummilasten lahjat. Miehellekin ostan jotain pientä..

1500 markkaa lasta kohti, aivan järkyn paljon itse asiassa.

Jos siinä on jotain kalliimpaa vaatetusta tai huonekalua, ymmärrän, mutta muuten en kyllä ollenkaan. Mitä ihmeen järkeä tuossa on?

Riippuu tietysti paljonko rahaa on käytettävissä ja miten se käytetään.

Meillä on kolme lasta ja lahjoja he saavat vain synttäreinä ja jouluna. Ostetaan silloin laadukkaita, pitkäaikaisia leluja, pelejä, pelikone tms.

Urheiluvälineitä ja vaatteita eivät saa jouluhlahjoiksi, ne hankintaan muuten. Pikkuroinaa ei hankita.

Itse lahjoihin tänä vuonna meillä menee arviolta 400 euroa kolmelle.

Vaatteet ja urheilukamat siis ovat erikseen.

saa oikein mitään. Isompien toiveet (tarpeet), kun tahtovat olla hintavampia. Ihan järkevää antaa 200 lahjakortti, jolla lapsi saa ostaa vaatetta, levyjä, käydä leffassa jne. Äidin pussistahan ne on kuitenkin pois.

Meillä 1veen lahjoihin menee ehkä noin 70-100¿, pitää vielä kuulostella mitä kummit ja isovanhemmat ostaa, sitten vasta teen omat lahjapäätökset.

Teini-ikäiselle 200 e vaateostoksiin on varmasti mukava lahja. Mä ajattelin antaa kummipojalle 25 e niin saa sitten kerätä johonkin isompaan, vaikka sitten lumilautaan. Jokainen toivottavasti sijoittaa vaan sen, mihin on varaa eikä esim. kärsi aikanaan isoista luottokorttilaskuista.

Meillä on kaksi alle kouluikäistä. Isovanhemmat ostavat Stigat molemmille ja me hankimme legopaketit ja pyjamat. Kummeilta toivomme DVD- ja CD levyä. Ja joulu tulee meillekin, mutta lahjoihin ei laiteta niin paljon rahaa.

mutta tosiaan, jos teinejä perheessä niin sen ymmärtää. Sen ikäisille ei helposti löydä mitään pienellä rahalla. Minä en itse kuitenkaan ostaisi kauhean paljon lahjoja omille lapsille ihan sen vuoksi, että saavat tavaraa muiltakin kuin meiltä. En halua mahdottomasti tavaraa nurkkiin, kun tuota tilaakin on rajallisesti. Se on tietty eri asia, jos ostaa jotain tosi hyödyllistä ja tarpeelista, joka pitäisi muutenkin välttämättä hankkia oli joulu tai ei.

Meillä meni 4 lapsen joululahjoihin 23000 euroa, eikä oo minusta ees paljoa. Ja tää ei oo provo, eikä tapahtunu Porvoossa, niinku tapahtu tuo ap:n juttu!

johon on siis laskettu myös isovanhempien ostamat lahjat.

Poika kumminkin saa 2 pakettia dubloja (toinen sellainen autohässäkkä ja toinen poliisiasema), junaradan ja 2 DVD-levyä.

Pointti siis, että tuolla summalla sai aika mukavat/kunnon lahjat.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat