Vierailija

Leivoin tänään pullaa. Viimeksi leivoin pullaa noin vuosi sitten. Kaikki meni ihan hyvin, kunnes ensin tiputin vaivatun taikinan lattialle. Eipä suurta vahinkoa, onneksi olin juuri aamulla luutunnut lattian. Vähän putsaamalla leivonta saattoi jatkua. Kun pullat oli pyöritelty, laitoin ne uuniin. 10 minuutin kuluttua huomasin kuitenkin, että uunissa oli ollut pelkkä valo päällä. Olin siis kääntänyt vain lämpötilavalitsinta, enkä sitä toista namikkaa ollenkaan, josta uuni menee päälle. Laitoin uunin päälle, ainakin pullat kohosivat nätisti. Tästä aiheutui kuitenkin se, että makaronilaatikon sijasta syötiin tänään makaroni-jauhelihamössöä, koska pullat olivat uunissa arvioitua pidempään. Ruuan jälkeen lähdin täyttämään pesukonetta ja unohdin pullat, joten ne paloivat. On niistä muutama vielä ihan syömäkelpoisia, tässä niitä napostelen lapsen ollessa päiväunilla, maku on ihan ok kaikesta huolimatta. Taitaa taas mennä vuosi-kaksi, ennen kuin seuraavan kerran olen unohtanut, että minusta ei ole leipomaan pullaa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat