Seuraa 

Olipas omalaatuinen otsikko :) Mutta en nyt keksinyt muuta...jospas se keräis meidät, joiden la on toukokuussa 2009.

Voitais tuota otsikko vielä miettiä, että mikäs se olis...

Mulla ei varsinaisesti ole oireita...Tai sellaisia ihan selviä juttuja ei ole... Epäselviä on sit pistelyt alamahassa ja sit olevinaan tuntuu, että on röyhtäyttänyt enemmän kuin normaalisti...eli monta kertaa päivässä tulee sellaisia lieviä röyhtäisyjä...tai oikeammin ehkä vois aatella, että lievää närästystä...jotain kuitenkin tavallisuudesta poikkeavaa...

Kovasti odottelen jo, että milloin tissit tulee kipeäks, kun se olis aika varma merkki.

Teen ehkä vielä varmistustestin ja mahdollisesti soittelen neuvolaan, kun pitää paria asiaa kysellä.

LA olis muuten 3.5.

AngaT 4+4

Sivut

Kommentit (146)

Mulla on eka lääkäriaika 21.9, ja siellä ultrataan. Joten joudun vielä odottamaan jonkin aikaa. Kovasti tekisi mieli nähdä jo nytten että kaikki on ok.

Minä nukuin viime yönä10 tuntia ja pojan kanssa vielä reilun tunnin päikkärit. Voisin nukkua vaikka koko päivän jos voisin. Ihan hirveä väsymys iskenyt.

Kun odotin meidän poikaa niin mulle iski paha olo viikolla 5 ja sitä jatkui kaksi viikkoa (onneksi niin vähän aikaa vaan). Nytten ei ole ainakaan vielä muuta kuin lievästä ällö olo.

Bonnie rv 5+2

Heips!

Uusi vanha täällä!

Minäkin tein eilen testin,vaikka olin melko varma etten minä mitään raskaana voi olla mutta varmistin kuitenkin.

Testiin ilmestyi heti kaksi vahvaa viivaa..ei meinattu kyllä miehen kanssa uskoa tätä todeksi.

En ole esikoisen(07/08) jälkeen ollut kovinkaan kirjanpidollinen menkoistani mutta l.a on näillä näkymin toukokuun 17-20.päivä.2009

eli ihan alussa ollaan mutta toivon kuitenkin että kaikki menee hyvin ja meidän perhe kasvaa uudella jäsenellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tänään käytiin alkuraskauden ultrassa ja siellä kohdussa se pikkuinen todellakin oli ja sydän löi hienosti!! :))) Oli niin ihana nähdä, että kaikki on hyvin ja vauva on ihkaoikeasti massussa. Pienen pienihän se vielä on, 10,8mm, mutta kovaa vauhtia kasvaa ja kehittyy. Ensi viikolla sitten ensimmäinen neuvolakäynti...

Mukavaa viikkoa kaikille!

Onnesta sekaisin KimpaleKultaa ja pienoinen 7+1

Lisäsinkin itseni jo tuohon esittelypinoon. Aiemmin en ole uskaltautunut mukaan, vaikka jo toista viikkoa raskaudesta olen tiennytkin... Meille nimittäin pamahti sellainen yllärivauva, ettei paremmasta väliä... kävin elokuun alussa sterilisaatiossa ja syyskuun ekana päivänä testi näyttikin plussaa...

Koska kyseessä oli sterilisaation jälkeen alkanut raskaus, musta otettiin verikokeita ja taas verikokeita ja seurattiin hCG:n nousua jne. Eilen sitten vihdoin pääsin gynen polille ultraan. Viikkoja 5 tasan, selkeä raskausontelo näkyi kohdussa, hCG reilusti yli 3000. Ensi viikolla uusi ultra jotta nähdään miten raskaus on kehittynyt. Itsellä kuitenkin ollut vahva tieto ja tunne tästä raskaudesta suurin piirtein siitä kun alkio on kiinnittynyt...

Hassua, miten iloinen yllätys tämäkin voi olla vaikka meille ei mitään vauvoja enää pitänytkään tulla ja vaikka kolmonenkin on vasta 7 kk vanha. Nyt siis tässä "sydän toivoa täynnä" pyörin mukana toukokuisten joukossa.

Lasketusta ajasta ei vielä ole mitään varmuutta, eilisen arvion mukaan 15.5. Mulla on ollut kuukautiskierto aivan sekaisin ennen sterilisaatiota, ja viimeisimmän kierron pituus oli jotain 38 vrk. Lääkäri arvioi raskausmuodostelman koon perusteella että kyseessä olisi rv 5 tasan, sen mukaan hedelmöittyminen olisi tapahtunut 21.8. ja sen perusteella tuo laskettu aika siis. Saapi näkyä sitten.

Olo on kyllä ihan samanlainen kuin kaikissa raskauksissa tähän asti, väsyttää, pissattaa koko ajan, päätä särkee, kuvottaa ja rintoja aristaa. Ja haluttaa koko ajan! Ekakertalaisille vinkiksi että orgasmi helpottaa kummasti pahoinvointia :)

Toivotan kaikille kanssaodottajille hyvää vointia ja mukavaa viikonloppua!

T: Oskupauli

Ollut vähän heikko olo, niin ei ole jaksanut kirjoitella, mutta tässä tämän viikon juttuja..

-sunnuntai: eka kerran inhotti syödä ruokaa...lohta ja perunaa...aattelin että kohta se tulee se pahoinvointi.

-maanantai oksensin töissä kerran, koko päivä huono olo, mitään ei tee mieli syödä

- tiistai oksensin töissä kerran, koko päivä huono olo, mitään ei tee mili syödä

- keskiviikko: oksensin aamulla ja töissä niin surkea olo, että lähdin vähän aiemmin kotiin ja kotona vaan makoilin, kunnes menin illalal vessaan ja tuli verta.... en säikähtänyt ihan niin hirveästi, kuin ehkä joku muu olis, kun edellisessä raskaudessa oli sama homma...kirkasta verta pari kertaa, kun pyyhki...Oksensin illalla kahdesti...

- torstai: äitiysneuvolan kautta lääkärille, joka ultras: 7,3 mm ihmisen alku köllötteli kohdussa ja sydän sykki. Viikot vastasivat toisiaan koon perusteella. Yököttävä olo edelleen...ja kolme päivää saikkua, kun huomenna olis yhteen koulutukseenkin pitänyt mennä, mutta en kyllä millään ole siinä kunnossa...

Eli näillä eväin jatketaan matkaa :)

AngaT 6+4

Hei vaan kaikki!

Tein viikonloppuna (ja tänä aamuna) raskaustestin ja testiin piirtyi haalea mutta selkeä positiivinen tulos. Ihan en vielä uskalla riemuita, mutta jahka raskaus varmistuu, niin eiköhän se siitä.

Meillä on pian 10 kk tyttö, joka on saanut alkunsa lapsettomuushoitojen avulla. Sattumusten ja hyvän onnen kautta tämä onkin elämäni ensimmäinen luomuplussa, vaikka ikää on jo 38!

Olo on pelonsekaisen onnellinen. Näin hienoa yllätystä en ole osannut odottaa. Keskiviikkona olen menossa HCG-verikokeeseen varmistamaan että raskaus on todella alkanut eikä kyseessä ole pelkkä kiinnitysyritys tmv.

La on näillä näkymin 14.5.

Mukavaa viikonalkua teille kaikille!

-marvik-

Eli laskujeni mukaan kp 7+2 menossa ja laskettu aika 1.5.

Alkavan viikon keskiviikkona käyn yksityisellä tarkastamassa sykkeen - toivottavasti kaikki hyvin!

Raskaus tosin "lievä järkytys", koska tärppäsi samantien kun pillerit jätettiin pois. Ja se, että ylipäänsä annettiin kolmannelle "lupa" tulla, oli yllätys, koska aika tiukasti oltiin päätetty, että lapsiluku jää kahteen. Mutta tässä sitä nyt ihmetellään... :) Meillä siis ennestään pian 4- ja 6-vuotiaat pojat.

Ja ikää minulla on 34 vuotta; vauvan syntyessä 35.

ps. Onko "toukotoiveille" jo perustettu omaa "suljettua" listaa (esim. yahoo:seen)?

Marvik: Oletko kirjoitellut marrasvauvoissa? Mones päivä marraskuuta teidän lapsi on syntynyt? Meillä poika syntyi 7.11 just laskettuna päivänä.

Soitin tänään neuvolaan ja ensi torstaina on lääkärillä käynti että varmistaavat lasketunajan, kun ei ole noita menkkoja ollut. Kauheasti rupesi jännittämään ja pelottamaan. Entä jos kaikki ei ole kunnossa..... Sain pojalle hoitajan siksi aikaa. Sanoin serkulle että käyn lääkärissä normitarkastuksessa ja papa-kokeessa ;)

Oireista sen verran että vain väsyttää ja helposti tulee nälkä. Muistaakseni esikoisen kanssa oli samalla tavalla, kun katsoin muistiin panoja.

Hyvää vointia tälle illalle!

-tulppa-

[

Joku kyseli suljettua listaa - onko sellaista toukokuisille? Tai voisiko joku perustaa? Minulla ei tämä Vauvan palsta näytä edelleenkään toimivan ongelmitta, saa nähdä lähteekö tämäkään viesti.

tecna 6+1

[/quote]

Eli itse olisin ainakin kovasti kiinnostunut. Ujostuttaa :) kertoilla täällä kovin yksityisiä juttuja, kun kuitenkin pääsee kaikki lukemaan.

Mulla ei ole taitoa varmaankaan tuohon suljetun listan pystyynlaittamiseen, mutta jos ei kellään muullakaan ole, niin voin yrittää....

Sanokaa vaan ihmeessä, jos jollain taitoa siihen hommaan on ja vinkatkaa, jos se ylipäänsä kiinnostaa.

Mahan kasvamisesta:

Mulla on kolmannessa ollut isoin maha ja tullut kaikista nopeimmin esille. Nelosesta taas pysyi vähän kauemmin piilossa (nooo...ei kuitenkaan kovin pitkälle silloinkaan). Nyt ei ole vielä minkäänlaista kasvua tapahtunut, ei edes turvotusta.

piipero ja pikku-ylläri 5+2 (la 17.5.)

Pikaisesti kirjoittelen kun poika nukkuu. Meillä meni viime yökin huonosti ja käytin pojan tänään lääkärissä. Onneksi ei ollut korvissa tulehdusta.

Marvik: Yllättävän pian se aika menee:) Kun lääkäri oli saanut tehtyä tutkimuksen loppuun niin hän kysyi et olenko tyytyväinen tulokseen? En sit tiedä mitä hän sillä tarkoitti,mut hän on muutenkin erikoinen ja osaa päästellä sammakoita suustaan. Neljän viikon päästä on toinen ultra eli n.viikolla 10. Sitten tarkennetaan laskettua aikaa. Sain kuvan eilisestä käynnistä.

Aamuisin on ollut jo hieman pahempaa ällötystä ja tänään meinas tulla jo yli mut onneksi mehu auttoi.

Jaksamista kaikille!

Heips,

Jos kukaan ei ole vielä ehtinyt tehdä tätä, niin aloitin uuden yhteisön yahoossa.

Sinne pääsee mukaan lähettämällä viestin seuraavaan osoitteeseen:

toukovauvat09-subscribe@yahoogroups.com

En tiedä pitääkö olla yahoo osoite liittyäkseen siihen?

Tietenkin varmaan monet haluavat vielä kirjoittaa tänne vauva sivuillekkin. Mutta kokeillaan jos innostusta on tarpeeksi myös tonne yhteisöön Ja toivottavasti saan sen hyvin toimimaan..

Bonnie

Voi Pikku-Ruuta, kovasti tsemppiä pahoinvointiin! Itse olen nyt kolme viikkoa majaillut pää pöntössä ja nyt kyllä alkavat omat voimat olemaan ihan lopussa. :( Kamalan paha mieli on esikoisen puolesta, kun äitiä vaan kiukuttaa ja väsyttää... Pari kertaa päivässä jaksan onneksi vielä kerätä itseni kokoon ja raahautua pojan kanssa lähipuistoon n. tunniksi riehumaan. Vähän olen miettinyt, että uskaltaisiko sitä jo isovanhemmille kertoa, niin saisi enemmän hoitoapua tuon vintiön kanssa... Ensi viikolla on eka neuvola, joten ehkä siihen asti odotamme...

Onneksi tosi moni on vielä säästynyt pahoinvoinnilta! Itse oksentelen 5-10 kertaa päivässä, mikään ei oikein pysy sisällä, paitsi viinimarjamehu! Onneksi edes se :)

Miimi, 6+2

Me päästiin varhaisultraan ihan omalle tk:n lääkärille kun mul on ollu kaiken näköistä täs matkan varrella.. on tuulimunaa -99, sit kaksi tervettä poikaa -00 ja -03 ja nyt viimeksi rypäleraskaus -06 (en sit toivo kyseistä kenellekkään). Ja nyt uusi tuloillaan ja tarkastettiin et onko oikeassa paikassa ja et ei rypäleraskaus uusinut.

Minulla ei ole aiemmissa raskauksissa ollut muuta oiretta kun väsy, paitsi tuo rr -06 jossa kammottava pahaolo alkoi jo 4+? ja älyttömän voimakas (johtuu kuulemma raskaushormoonin äkillisestä noususta.)

Mut nyt on sit kaikki mahdollinen... väsy, palelu, ällöolo (oksentaa ei ole tarvinnut), rinnat TOSI arat, ja nyt vielä kaupan päälle FLUNSSA. Et eikoöhän se siitä.. Joku joku epäili et tyttöä ootellaan kun on oireet noin valtavat ja pojista ei ole ollut mitään... Se jää nähtäväksi..

Onko muuten teillä muilla kokemuksia rypäleraskaudesta ? ? ?

Olisi kiva kuulla kuinka sujunut...

- Tärpäntikkeli 7+6

täällä olo ihan liian hyvä ollakseen totta... aikaisemmissa rankka pahoinvointi, ja nyt ei mitään. Kävin ostamassa raskaus multitabseja, kun alkoi niin uuvuttaa eilen... jospa se auttaisi väsymykseen, se onkin ainut oire, ja sekin tuntuu olevan ohimenevää... viikkoaj 5+3

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat