Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

pelottaa aika lailla mutta olen päättänyt tehdä tämän operaation päästäkseni kakkuloista. Onko täällä joku käynyt tämän laserleikkauksen läpi. On joku zyoptix-menetelmä

Kommentit (10)

Tuota kosteusongelmaa ei mulla muuten oikeastaan ollut. Ostin kyllä kosteustipat ja käytin ehkä kuukauden tai pari, mutta sen jälkeen ei mitään kosteusongelmaa kyllä ollut. Mulla sen sijaan oli ehkä aavistuksen valoherkkyyttä alussa, ts. pidin mielelläni aurinkolaseja oikeastaan aina kirkkailla kevätsäillä. Toisaalta olen kuullut tai lukenut teorian, että tämä " valoherkkyys" ei oikeastaan johdu varsinaisesti leikkauksesta vaan tottumuksesta. Kun on vuosikausia, ehkä jopa pari-kolmekymmentä vuottakin käyttänyt silmälasja, niin silmät ovat pysyvästi tottuneet jonkinasteiseen " varjostukseen" ja vähäisempään valon määrään itse silmässä. Ihan tavalliset kirkkaat silmälasit ja jopa piilolinssitkin suodattavat silmään tulevaa valon määrää jonkin verran. Kun yhtäkkiä ei olekaan mitään edessä, niin silmät tuntuvat valonaroilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli valoherkkyys ei mua häiritse. Olen aurinkolasien suurkuluttaja, multa löytyy vähän joka lähtöön ja tilanteeseen omat aurinkolasit :-) Ainoa " haitta" minkä huomaan on se, että en pysty käyttämään ihan mitään HM- tai Kappahl-aurinkolaseja. Ilmeisesti siitä syystä, että kun 9-vuotiaasta asti piti silmälaseja, joissa kunnon optiikka ja hionta, niin silmä ei vaan opi epätarkkoihin, ehkä vähän vääristeleviinkin asusteaurinkolaseihin. Onko kukaan muu laseroperoitu huomannut samaa?

Helppoa, kivutonta ja nopeaa. Koko operaation epämiellyttävin osuus oli pieni " palaneenkäry" joka tuli operaation aikana. Todella nopea toimitus, ja näkö parani oikeastaan heti. Seuraavana päivänä näin jo lähes moitteetta. Älä suotta hermoile, huomisiltana saat jo sanoa hyvästit kakkuloillesi!

Likinäköä -6 molemmissa silmissä. Toimenpide ei sattunut, hieman pelottava se oli ja monilla kuten minulla jännitys purkautui hirveänä palelemisena operaation jälkeen.

Toipuminen oli näön parantumisen osalta nopeaa. Samana iltana pystyin jo katsomaan telkkaria ja näkemään siis ilman laseja. Silmien kuivuminen on sitten pidempään jatkunut riesa, joka ilmenee monilla. Vähintään sen puoli vuotta joutuu käyttämään kosteustippoja, monet läpi elämän. Jos tekee päätetyötä, voi silmien kuivuminen alussa tuntua tosi kurjalta. Silmät väsyvät ja illalla on tosi nuutunut olo.

Kaiken kaikkiaan aika ihmeellinen juttu ja suosittelen lämpimästi!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat