Vierailija

Minulla on ajoittain mahakipua, joka kuulostaa kaikkien kuvausten mukaan ihan sappikivulta, paitsi että kipu kestää jopa viikkoja eikä ole hirveän kovaa. Näitä kipukausia on ollut viimeisten melkein 20 vuoden aikana 5-10. Yleensä ne liittyvät kyllä stressiin tai suruun, mikä ei kai viittaisi sappeen?

Kommentit (7)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ultralla kuitenkin selvisi, etä vaivat johtuvat sappikivistä. En halua leikkaukseen, koska pärjään kipujen kanssa. Tuttavalle tuli uusia sappikiviä, vaikka sappirakko on poistettu.

On ollut jo kaksi vuotta. On otettu röntgenkuvia, 2 magneettikuva ja ultria. Ei ole löydetty muuta kuin sappikivet. Minulla ei syömiset vaikuta mitenkään. Kipu on sellaista, että välillä on pahempana ja välillä heikompana. Yleensä hyvin lievää. Alkoi paineen tunteena ja sitten alkoi kipuilla. Minua kummastuttaa, mistä voisi olla kyse, kun ei ole tyypillistä sapelle, että oireilee tasaisesti eikä ruoka-aineista.

Onko sinut ultrattu? Löytyikö laajentuneita sappiteitä tai merkkejä tulehduksesta? Onko senkkasi normaali?

Nyt pistää kyllä myös muualle mahaan, eli saattaa tietenkin olla suolistoperäistä. Ihmettelen vain, miksi tämä liittyy minulla aina stressiin tai huoliin.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat