Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Olen vihdoin saanut ympäripuhuttua mieheni vauvapuuhiin ja pillerit lopetan tammikuussa. Minulla on jo kaksi lasta edellisestä liitosta. Silloin raskautumiseeni meni molemmista pillereiden lopetuksen jälkeen melkein tasan puoli vuotta. Enkä oikein usko, että nytkään heti " tärppäisi" ...

Mutta olis kiva kuulla kokemusistanne, kuinka nopeasti olette tulleet raskaaksi ehkäisyn lopetettua?

Ja onhan se periaatteessa mahdollista tulla raskaaksi jo ensimmäisestä yrityskierrosta, mutta kuinka todennäköistä... siis onko kellään käynyt sellaista onnenosumaa?

Kyselee (toivottavasti jo heti alkuvuodesta tännepalstalle " pääsevä" )

-Hätähousu-

Sivut

Kommentit (33)

...kaikilla on kyllä tosi nopeesti ja hyvällä onnella raskauduttu ilman ongelmia. Halusin Haavemaan myötä myös näitä " realistisia" raskautumisaikoja lisätä tänne joukkoon mukaan, ettei näytä ihan " liian hyvältä" tuo tärppionni. Eli tosiaan kaikilla ei ihan niin nopeeta ja onneakasta toimintaa.

Meillä meni ekaan tärppiin 8kk joka meni rv8 kesken, uudemman kerran raskauduin kyllä sitten heti kun oli se yksi lääkärin suosittelema mensukierto jätetty väliin...valitettavasti myös tämä meni kesken n. rv8. Kolmatta raskautta yritettiin liki vuosi ja tämä onnekas on nyt sitten pysynyt matkassa mukana. Eli kokonaisaika siihen, että tää yksi edes on saatu tänne asti on mennyt n. 2v. Tunnen olevani maailman onnekkain ihminen edelleen tästä onnenpotkusta. Toivon että tällä kertaa kaikki menee loppuun asti hyvin.

Haavemaalle toivon kaikkea hyvää ja ennenkaikkea sitä plussaa teille. Olisitte sen ihan takuulla jo ansainneet.

Myös ketjun aloittajalle tärppionnea. ;-)

titi rv25+3

...tärppäsi, mikä oli itselle aika ylläri. Suvussa kun ei aina ole tärpännyt niin nopeasti. Mä en tosin ole käyttänyt pillereitä (viisi vuotta sitten kokeilin), kun ne ei mulle sovi. Rengasta kokeilin kans, ja sen käytön lopetin puolen vuoden jälkeen maalikuussa, kun ei sekään sopinut. Mutta siitä eteenpäin kondomia siihen kesäkuun loppuun saakka, jolloin päätettiin kokeilla onnea.

Kerttu 21+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ekassa meni 5 kiertoa, ei varsinaista yritystä, mutta pillerit jätettiin pois kuitenkin ja ajateltiin et tulee jos on tullakseen. Toisesta jäi minipillerit ottamatta muutamana päivänä vahingossa ja heti sai toinen alkunsa ja kolmas sai alkunsa kolmannesta kierrosta kuparikierukan poiston jälkeen.

t.kolomonen rv 28

- että ei ooo aina helppoo! Välillä ajattelinkin, että olen aivan turhaan yrittänyt välttää raskautta, kun ei tuntunut tärppäävän... Pillerit aloitin jotain seitsenmäntoista vee, että tulihan niitä popsittua, kun ekan sain sitten 31 vuotiaana!

toisesta kierrosta tärppäsi. Oltiin varauduttu pidempään yritykseen, joten oli suorastaan yllätys, että tärppäsi niin nopeasti. Mahtava yllätys tietysti :)

Tilastollisesti ajateltuna puolen vuoden yritys on ihan normaali ja myös odotettavissa oleva aika, mitä saa yrittää ennen tärppiä. Ja kuten joku sanoikin, on niin monen tekijän summa, että nainen ylipäätään tulee raskaaksi, että on aika ihme, että on näinkin paljon sellaisia joilla tärppi on tullut alle kolmessa yrityskierrossa!

Han ja Rumpali 32+1

Moi!

Mulla oli kans pilsut käytössä ja lopetin tän vuoden helmikuun lopulla. Maaliskuussa huomasin olevani jo raskaana, mut se meni kesken. ei jaksanu pysyä sisällä, snif.

Sit neuvolasta sanottiin et pitäkää kuukausi taukoa, niin elimistö ehtii normalisoitua... tarkoitti varmaan kiertoa tai jotain. Ja heinäkuussa sit plussasin.

Mä kuvittelin et kun olin käyttäny 11 vuotta pillereitä et menis vähän kauemmin, mut näköjään kun ei ota paineita asiasta, niin asiat lutviutuu. Onnea matkalle!

Pilleritä olin syönyt varmaan noin 15 vuotta.

Eka sai alkunsa 3 kuukautta pillerien lopettamisen jälkeen. Poika 07/05

Nyt toinen tulossa, 4 kuukautta ehkäisyn pois jättämisestä.

Rv nyt 10+4

Neljä vuotta takana turhia toiveita. Eli viimeisen pillerin nappasin 10 / 02. Saa nähdä, onnistaako ollenkaan, mutta helpolla ei ainakaan meille lapset tule (jos tulee ollenkaan).

Siis kärsivällisyyttä ja onnea yritykseen!

Eka ja toka tärppäsi toisesta kierrosta (yhdet menkat pillereiden lopetuksen jälkeen) ja kolmas kolmannesta kierrosta. (toisella kierrolla oli ns. kemiallinen raskaus).

AIHA Kera tytsyjen 2v1kk ja 8kk ja rv 15+3

olen syönyt viimeiset pillerit -93. Tuo ei ollut krioitusvihre=) Esikoinen sai alkunsa kahden vuoden " tosiyrittämisen" ja yhden clomikierron jälkeen -99. Toinen reilun vuoden " tosiyrittämisen" ja ekan inseminaation jälkeen tänä syksynä. Syytä raskaaksitulon vaikeuteen ei ole löytynyt. Meitä on siis moneen junaan=)

eli pillerit lopetin heinäkuun lopulla ja kahdet luomumenkat ehti tulla ennen plussaa. Eli varsin nopeasti onnistuttiin ja olen asiasta erittäin onnellinen.

Molemmat tärpit tapahtui heti ekasta kierrosta, eli söin pillerit 7pvän taukoon (jolloin menkat tulee) normaalisti, mutta en aloittanut uutta liuskaa.. Ja tämä masukas tärppäsi vielä paril seksikerral ja molemmat ilman turhaa ressiä ja tikutteluja.

Rv 17+1 ja esikoinen 2,6kk

Mä lopetin tammikuussa pillerit,ja elokuussa testi näytti plussaa..meinasi jo usko loppua,mutta aluksi kierrot meni ihan sekaisin pillereiden lopettamisesta yms..nyt onnellisena jo raskaus yli puolen välin=)

Onnea teillekkin=)

Meillä kävi yllättävän nopsaan (ihan itekin ihmetteli et näinkö helppoa se sit jollain on) eli yhet menkat kerkesi olla eli tokasta kierrosta tärppäsi. Tuttavapiirissä tuntui että kaikilla oli kestänän ainakin lähemmäs vuoden ennen kun mitään tapahtu. Mutta hyvä näin :)

T:Nanna 25+4

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat