Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ja mitä muuta pitäisi ottaa huomioon? Poika haluaisi mp3 soittimen lahjaksi, mutta minä ja miehenikin olemme ihan tumpeloita tämän tyylisen viihde-elektroniikan kanssa. Täältä varmaan löytyisi ihmisiä, jotka tietäisivät aiheesta enemmän. Osassahan on nykyään kai videoidenkin toistomahdollisuus. Kannattaako hankkia suoraan sellainen vai onko kuva niin laaduton, että sillä ominaisuudella ei tee mitään? Entä paljonko pitäisi muistia vähintään olla, että laitetta olisi mukava käyttää ja ei tarvitsisi heti ensi jouluksi olla ostamassa uutta. Entä onko eri malleilla kestävyydessä eroa eli onko todennäköistä, että koko laite on kuukauden päästä rikki?

Kommentit (15)

sopii paremmin pc:n kanssa kuin ipod, joka on helpompi käyttää macillä. Sitten ipodissa oli joku järjestelmä mitä käyttää, niin esim netanttilasta et pysty lisäämään kappaleita, toki kappaleita voi ostaa jostain toisesta lähteestä mutta kun myönsit jo että ootte tumpeloita niin ekhä tämä kotimainen sopisi paremmin sitten teille levykaupaksi.

Toki molempiin voi ladata jo omistamiaan cd-levyjä.

Mulla on iPod Nano. Se on loistava käyttää, aivan ihana, mutta äänen säätöjähän siinä ei ole paitsi voimakkuus. Jos haluaa kovin säädellä kuuntelunkin aikana, niin se ei sitten käy. Itseäni ei tosin ole haitannut, mä en ole niin tarkka. Tyttärelläni (15 v) on Creative, mutta se on lähes vaipunut unholaan, sillä iPod on paljon kivempi käyttää.

Minusta tällaisen laitteen pointti on hyvän äänen lisäksi pieni kätevä koko. Siksi en itse ole lainkaan ihastunut videoiden katselun mahdollistaviin laitteisiin, sillä ne ovat isompia. Juuri se idea tosi kätevästä pienestä taskuun mahtuvasta kuuntelulaitteesta menee silloin mönkään. Itse en kyllä tajua muutenkaan, mitä iloa videoiden katselusta on muualla kuin olohuoneessa TV:stä.

Sanoisin itse että jos ostatte iPodin niin ei ainakaan kovin pieleen voi homma mennä, ja musiikin laittaminen siihen on äärettömän yksinkertaista - mitä ei voi kaikista merkeistä todellakaan sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

sopii paremmin pc:n kanssa kuin ipod, joka on helpompi käyttää macillä. Sitten ipodissa oli joku järjestelmä mitä käyttää, niin esim netanttilasta et pysty lisäämään kappaleita, toki kappaleita voi ostaa jostain toisesta lähteestä mutta kun myönsit jo että ootte tumpeloita niin ekhä tämä kotimainen sopisi paremmin sitten teille levykaupaksi. Toki molempiin voi ladata jo omistamiaan cd-levyjä.

iPodissa ei ole mitään eroa käyttääkö sitä PC:llä vai Macillä. Ohjelma (ei mikään järjestelmä!), iTunes, on ihan sama ja toimii täsmälleen samoin kummallakin. Kappaleita pystyy lisäämään ihan vapaasti on ne sitten ladattu mistä hyvänsä, myöskin netanttilasta. iTunesia voi käyttää musiikin kuunteluun, lataamiseen, tallentamiseen jne.

Älä viitsi kirjoittaa ihan puutaheinää, jos et todellakaan tiedä, mistä puhut.

erityisen tekniikkarajoittuneita ;)

Kiitos vinkeistä, täytyy katsella myös noita Creativen laitteita ja vielä kysellä pojalta tarkemmin toiveita, haluaako hän videoitakin toistavan vai pelkän musiikkisoittimen ja onko merkillä hänelle oikeasti väliä. Hän vähän huonosti kertoo ääneen toiveistaan, mutta ehkä hänet saisi juttelemaan siitä, minkälainen laite olisi noin teoriassa se siistein ja miksi.

kuitenkin taitavat käytössä olla.

Vierailija:

Lainaus:

Jos poikanne haluaa nimenomaan mp3-soittimen, niin ostakaa mp3-soitin, älkääkä iPodia.

iPod on muuten laadultaan paras pieni soitin.

sillä video-ominaisuudella et tee mitään, isommankin iPodin näyttö on niin pieni että ei kannata..

Mutta iPod nano en ehdottomasti parasta mitä sillä hinnalla saa: äänentoisto loistavaa, akku kestää tosi kauan, käyttöliittymä tosi helppo käyttää ja biisien siirtäminen niin helppoa kun vertaa tavallisiin soittimiin. Ja koko---siis niin ohut ettei voi tajuta..

Ja koska olemme joulun matkoilla, jouduin itse lataamaan sinne musiikin, sillä tyhjästä soittimesta ei ole iloa - eri asia tietysti jos oltaisiin kotona, poika voisi opetella itse....

Fletch:

Lainaus:

Osaisiko joku auttaa mp3-soittimen valinnassa? Onko iPod oikeasti ominaisuuksiltaan jollain tavalla ylivoimainen vai onko se brändi, joka siinä maksaa?

Ja mitä muuta pitäisi ottaa huomioon? Poika haluaisi mp3 soittimen lahjaksi, mutta minä ja miehenikin olemme ihan tumpeloita tämän tyylisen viihde-elektroniikan kanssa. Täältä varmaan löytyisi ihmisiä, jotka tietäisivät aiheesta enemmän. Osassahan on nykyään kai videoidenkin toistomahdollisuus. Kannattaako hankkia suoraan sellainen vai onko kuva niin laaduton, että sillä ominaisuudella ei tee mitään? Entä paljonko pitäisi muistia vähintään olla, että laitetta olisi mukava käyttää ja ei tarvitsisi heti ensi jouluksi olla ostamassa uutta. Entä onko eri malleilla kestävyydessä eroa eli onko todennäköistä, että koko laite on kuukauden päästä rikki?

Jos poikanne haluaa nimenomaan mp3-soittimen, niin ostakaa mp3-soitin, älkääkä iPodia.

iPod on muuten laadultaan paras pieni soitin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat