Vierailija

1-3 vrk voi olla palkallisesti pois hoitamassa sairasta lasta. Onko tämä määrä aina sairaus kohtaisesti ja lapsi kohtaisesti. Tilanne on että olen ollut poissa 2 päivää hoitamassa kuopusta kotona käynyt 1 pv töissä ja nyt on esikoinen kipeänä.

Kommentit (8)

entä jos esim. äiti on hoitanut 3 palkallista päivää sairasta lasta

ja isä jatkaa vielä 3 päivää? onko luvallista ja kirjoittaako sama

lääkäri vielä ne 3 päivää isälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta jos sulla on esikoiselle lääkärintodistus esim. lauantaille päivättynä niin eka palkallinen hoitopäivä on tänään, sunnuntaina.

voi tarvittaessa kirjoittaa sairauslomaa vaikka kahdeksi viikoksi kerralla. Siihenhän kirjoitetaan vain että lapsi on sairas ja tarvitsee kotihoitoa - vanehmmat itse päättävät kuka lasta kotona hoitaa ja pidetäänkö koko sairausloma. " Ongelma" on nimen omaan vanhemman ja työnantajan välillä ja heidän välisensä sopimus ratkaisee, miten lapsen hoito järjestetään ja saako siitä palkkaa.

Me tehdään usein niin että minä olen esim. kaksi päivää kotona, sitten mies on päivän, sitten mummi ja tarvittaessa minä taas päivän - lain mukaan työnantajan ei tarvitsisi tällaista hyväksyä (koska mun sairauspäivät venyy yli sen neljän päivän jaksolle). Käytännössä tässä voittaa myös työnantaja, koska onhan se parempi että tulen välissä töihin tekemään hommia pinoon kuin että olisin aina heti poissa sen sallitut neljä päivää.

työehtosopimukset on sitten asia erikseen, niissä voi olla sovittu että on palkallista. Ja se tarvitaanko lääkärintodistus riippuu ihan täysin työnantajasta.

Ja ei voi hoitaa ensin 3 päivää äiti ja sitten 3 päivää isä lain mukaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat