Vierailija

Kai nämä enemmän luokitellaan muljahduksiin ja niihin ilkeisiin tuntemuksiin, kun sydän pomppailee muutaman lyönnin epätasaisesti. Mutta virallista nimitystä en tälle tiedä.

Olen nyt rv 30 ja vaiva on alkanut raskauden aikana, oli tuossa muutaman kuukauden pois ja nyt taas viikon vaivannut. Lekuri sanonut niitä vaarattomiksi, sydänkäyrään niitä ei ole jäänyt kiinni.

Mutta kuinka olette oppineet elämään näiden tuntemuksien kanssa,tuntuvat niin pelottavilta ja inhottavilta..

Kommentit (8)

raskauden aikana täysi vatsa lisäsi tuntemuksia. samoin mahdollinen ilma vatsassa...varmaan siksi, että sydämellä oli muutenkin loppuvaiheessa vähemmän tilaa! juuri aamiaisen jälkeen tuli usein lisälyontejä!!

sama tilanne ap! kolmosta odottaessa niitä tuli loppuvaiheessa mutta vaarattomiksi luokiteltiin. olen kärsinyt niistä n. 18-vuotiaasta lähtien jossain määrin (nyt olen 32...). nyt on vauva jo maailmassa mutta etenkin raskauden aikana koin tuntemukset tosi tukaliksi :(. propralia olen saanut ko. vaivaan ja pärjään hyvin pienellä annostuksella enkä syö kuin ajoittain. mulla taipumusta lisää mm. kahvi (en voi juoda kuppiakaan, väsymys, rintalihasten jäykkyys ja hormonit!).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tämä ehkä johtuu siitä, että normaalisti muljahteluni ovat stressiperäisiä. Raskausaikana olen oppinut ottamaan edes vähän rennommin, joten siksi kai ne ovat helpottaneet. Beetasalpaajaa saa raskausaikana syödä, jos on ihan pakko. Suurin ongelma niissä on varmaan nopea verenpaineen lasku. Mulla myös esim. magnesium on auttanut. Otan päivittäin yhden Magnex-tabletin ja MultiTabs 2+:n, jossa myös on hiukan magnesiumia. Yliannostuksen käytännössä siis...

Tärkeintä muljahteluissa on muistaa, että ne eivät ole vaarallisia. Kun niitä tulee, pitää rauhoittua, sillä muuten hermostunut (yli)hengittäminen sotkee veriarvot ja se aiheuttaa lisää muljahteluja.

TSEMPPIÄ!

Joulukin tulossa ja kauheinta olisi että aatto menisi tämän vaivan takia pilalle!! En joulusta stressaa koska kunto sen valmisteluihin muutenkin huono, mutta siitä taidan stressata, että häröt vaivaavat aaton:)

ap

Ja minä ihmetellyt että miten ne aina silloin alkavat, ruoan jälkeen. Mutta tuossapa ihan looginen selitys:) eikä siis helpotusta ole luvassa ennen synnytystä..

ap

tosin tuleehan niitä sitten taas ajoittain muista syistä mutta harvoin kyllä noin tiheään kuin nyt tässä kolmannessa raskaudessa!! koita olla stressaamatta ja hae propralia, jos ahdistut oireista liikaa! niitä saa syödä tosiin tarvittaessa raskaanakin ja mulla ne lievitti omaa hermostumista rauhoittamalla pulssia, jos hermoilin tuntemuksista liikaa!

Tämä on niin viheliäinen vaiva..

Kahvin olenkin jättänyt pois ja ihmettelen kun mulla ruokailu lisää niitä..hassua..Aamu alkaa ihan hyvin, kunnes aamupalan aikaan ne taas alkaa...(kahvia en juo) Kaikenmaailman vaivoja sitä pitää riesakseen saada..

Voimia myös teille:)

ap

Lisälyöntejä on ollut lapsesta asti, mutta kymmenisen vuotta sitten niitä alkoi tulla jo ihan kauheasti. Ilman beetasalpaajaa niitä tulee tuhansia päivässä, joten lääkäri katsoi lääkityksen ihan aiheelliseksi, vaikka kyse onkin vaarattomista lisälyönneistä. Söin Propralia myös nuorinta odottaessani, mutta vain tarvittaessa. Nykyään joudun ottamaan 40 - 160 mg päivässä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat