Vierailija

Saako poissaolotodistuksen (siis että lapsi on olut poissa tarhasta) kirjoittaa lastentarhanopettaja tai lastenhoitaja? Vai pitääkö sen olla päiväkodinjohtaja?

Sivut

Kommentit (21)

siitä että päiväkodin johtaja todistaa että lapsesi olivat ko. päivät poissa tarhasta? Varma en voi olla, mut mun mielestä siin ei pitäis olla mitään väärää, jos päiväkodin johtaja todistaa omalla allekirjoituksellaan ettei ko. lapset olleet tiettyinä päivinä tarhassa. Muutahan hän ei voi todistaa eikä allekirjoittaa. Jos työnantaja hyväksyy sen poissaolotodistuksena, kaikki pitäis olla jees. Työnantajahan itse päättää mikä riittää palkanmaksuun.

työnantaja haluaa todistuksen jos lapsi haetaan pk:sta kesken päivän, ilmeisesti juuri siksi että vanhempi on todellakin poistunut työstään ko. syyn vuoksi eikä muihin rientoihin! Tai että vanhemmat ovat olleet lapsen kanssa kotona juuri ne päivät mitä lääkärintodistuksessa lukeekin, eikä vieneet lasta hoitoon ja olleet itse kotona...

T: lastenhoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Katsos, sen vuoksi kyselen, etten mene turhaan hakemaan todistusta aamulla. Aamu menee muutenkin kiireeksi, päivkoti aukeaa vain hetkeä aiemmin kuin minun täytyy olla jo töissä. Mies vie lapset vasta yhdeksäksi.

ap

Eli lapsun pitäisi kirjoittaa jonkun toisen ryhmän hoitaja. Onnistuukohan se?

Tarvitseeko hän jonkun kirjanpidon, miten lapsi onllut tarhassa, vai riittääkö, jos sanon suullisesti, miten lapsi on ollut pois?

ap

pois. Se riittää työnantajalle todistukseksi poissaolosta ko. päivän osalta.

Meille ei ainakaan ole sanottu, että kirjoittajan pitäisi olla johtaja, ennemminkin maalaisjärjellä ajateltuna sen pitää olla joku, joka tietää lapsen oikeasti olleen kipeä: siis joku omista hoitajista.

Työnantajalle siis riittää tarhasta annettu todistus, mutta tarvitsisin sen todistuksen niin aikaisin aamulla, että johtaha tai lapsen ryhmän henkilökuntaa ei ole paikalla.

Voiko sen kirjoittaa kuka tahansa tarhan henkilökunnasta?

ap

Kun en tyhmyyttäni heti ensimmäisestä päivästä käynyt lääkärissä. Sitten meille iski vatsatauti, enkä päässyt todistusta hakemaan lääkäristä kuin vasta kun olin ollut pois töistä jo 5. päivää. Nyt työnantaja haluaa tarhasta tosidtuksen että lapsi on ollut pois nuo päivät.

Aamulla tarvisin sen heti, ennen kuin päiväkodinjohtaha on töissä. Saako hoitaja sen minulle kirjoittaa?

ap

meillä lasten läsnäolot merkitään koneelle päivittäin, siis omaan ohjelmaansa, josta helppo tarkistaa, onko ollut paikalla vai ei.

t. lto

Vierailija:

Lainaus:

ja olen lto. Pitäisi siis riittää ryhmän työntekijän, vai riippuuko työnantajasta (siis sun), en tiedä.

Ihan uteliaisuudesta kysyn, mitä syytä varten vanhemmat ovat tarvinneet lapselleen poissaolotodistuksen?

Meillä ei kunnasta saa terveydenhoitajan todistusta ilman että hän näkee lapsen, joten olen myös käytänyt tuota todistusta päiväkodista. Lapsen sairauden vuoksi poissaolosta tarvitaan nimittäin todistus jo yhdestä päivästä.

Jos on kiire olisi parempi että teet valmiin todistuksen jonka joku allekirjoittaa. Saa sitten tarkistaa päivät mistä haluaa, jollei satu muuten muistamaan. Kuka tahansa päiväkodin henkilökunnasta kelpaa allekirjoittajaksi.

Päiväkodin henkilökunta ei voi kirjoittaa että lapsi on ollut sairas, elleivät itse ole juuri sen vuoksi soittaneet vanhempia hakemaan lapsen pois. Tällöin he voi kirjoittaa kyseiselle päivälle, että ovat sairauden vuoksi pyytäneet hakemaan lapsen kotiin, mutta seuraavasta päivästä ei enää. He kun ei ole terveysalan ammattilaisia, joten eivät voi arvioida kuinka pitkän sairasloman lapsi tarvitsee.

Printtaa todistus tyyliin:

Todistan, että Anna Muttilainen synt. 24.12.2004 (vanhemmat: Minni ja Mikki Muttilainen) on ollut poissa päiväkodista 15.11 - 18.11 välisen ajan.

Lastenhoitaja Iines Ankka (Tämän voi kirjoittaa käsin kun näkee, kuka siellä allekirjoituksen tekee)

Päiväkoti Tenavatarha

Helsinki 4.12.2006

Vierailija:

Lainaus:

pois. Se riittää työnantajalle todistukseksi poissaolosta ko. päivän osalta.

Meille ei ainakaan ole sanottu, että kirjoittajan pitäisi olla johtaja, ennemminkin maalaisjärjellä ajateltuna sen pitää olla joku, joka tietää lapsen oikeasti olleen kipeä: siis joku omista hoitajista.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat