Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olin eilen yhdessä lähiö Bubissa pikkujouluissa. Sen olen teinnyt että paikan omistaa kiinalainen nainen. Kerran käynyt tuomassa jotain tavaraa bubiinsa kun olen siellä ollut. Eli siis muutoin mitä olen käynyt on suomalaiset työntekijät. Nyt kun oli pikkujoulut niin hän oli koko perheensä kanssa siellä siis isä, äiti (omistaja) ja heidän 5-6v poikansa. Eli nyt päästään asiaan. Pikku joulut kestivät klo.20.00 asti yksityistilaisuutena ja tämän jälkeen taas bubi avoinna kaikille. Niin tämä pieni poika oli vielä puolen yön aikaa riekku siellä humalaisten seassa ja teki töitänsä siellä. Sain eräältä vakioasikkaalta tietää että on reikkunut tämä pikkupoika siellä jo 2 vuotiaasta lähtien viikolla ainakin iltaisiin juuri sulkemiseen asti eli puolille öin (vloppuna auki kahteen). Mielestäni alla 18v eivät saa olla klo.18.00 jälkeen bubissa jos on alkoholitarjoilua. Ja ei muutenkaan sovelias paikka tuon ikäiselle illanvietto paikkana mielestäni. Siis mitäpä teen? soitanko paikalliseen sosiaalitoimistoon nimettömänä? Mitä voin sanoa kun en tiedä omistajan nimeä saatika osoittetta? Sanonko vain Bubin osoitteen ja että selvittäkööt itse omistajan tiedot vai pitkääkö leikkiä salapoliisia ja selvittää asuin osoite ja nimi?

Kommentit (21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sen takia koska osa asiakkaista ja työn tekijöistä käyttää tuota nimitystä kapakin omistajasta. Ja tosiaa en nimeä tiedä. Muo ei voisi vähempää liikuttaa vaikka paikan omistaja olisi supi suomalainen. Ja jos lähdetään siitä liikkeelle niin ettei voi teitää sitä että olenko minäkään suomalainen. Mutta huolestuttavinta mielestäni oli tuo 5v lapsen olo tuollaisessa paikassa mikä on täysi humalaisia missä anniskellaan alkoholijuomia. Itse laskisin todellakin heitteille jätöksi koska äiti ei ollut valvomassa lastaan vaan tiskin takana ja takahuoneessa näytti olevan suurimman osan ajasta. Lapsi kuskasi tyhjiä tuoppeja pöydistä tiskiin ja riehui ja pyöri humalaisten seassa. Ja osa humalaisista kirjaimellisesti kiusasi lasta.

Esimerkiksi Ruotsin- ja Tallinnan-risteilyillä näkee jatkuvasti lapsia ravintolassa vanhempiensa kanssa, ja vanhemmat voivat olla kännissäkin. Eikä heistäkään kukaan ilmoitusta tee.

Mun mielestä on hätävarjelun liioittelua tehdä ilmoitus. Kai teet ilmoituksen silloinkin jos vanhemmat juo kotona lasten läsnäollessa?

Ja ei, meillä ei käytetä alkoholia juuri ollenkaan, ja laivallakin menen lasten kanssa hyttiin ihan viimeistään klo 22 (kun laiva on lähtenyt klo 20-21). Mutta liika kyttääminen ärsyttää. Tuntuu, että ap on ärsyyntynyt lähinnä siitä, että lapsen vanhemmat on kiinalaisia (miksi se muuten olisi mainittu, kun ei liity oleellisesti tapahtuneeseen millään lailla?).

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat