Seuraa 

Missäs vaiheessa raskautta olette alkaneet hankkimaan tulevalle vauvalle/vauvoille hankintoja ennen kaikkea vaunut, turvaistuin.

Meille vauva on tulossa huhti-toukokuun vaihteessa ja olen jo nyt katsonut millaiset vaunut ja turvaistuimen ostamme. Esimerkiksi valitsemiamme vaunuja (brion kombit) saisi vielä vuoden 2006 väreissä jotka on minun mielestäni paljon nätimmät kuin vuoden 2007, jotka ovat melkein yksivärisiä.

Raskaus on noin vkon päästä puolivälissä mutta mieheni on sitä mieltä että voisimme odottaa suurempia hankintoja helmi-maaliskuun vaihteeseen.

Kertokaa olenko ihan hullu kun jo nyt suunnittelen ostoksia?

Kommentit (10)

Osta ihmeessä ihan milloin itsestä tuntuu että olisi sopiva aika. Minä ajattelin raskauden alussa että en osta yhtä ainuttakaan tavaraa ennen raskasviikkoa 30, suurin syy se että jos jotain tapahtuukin niin ei ole kiva katselle vauvatavaroita ympäri kämppää. Meillä tuo 30 rv tulee täyteen jouluna eli nyt on menossa rv 27. Olen kuitenkin huomannut että esim. tarjoukset juuri kalleimmissa tuotteissa kuten vaunut ja istuimet ovat näin loppu vuodesta kun mallit vaihtuvat eikä enää vuodenvaihteen jälkeen. Vaunut ostimme ehkä rv 25 tienoilla juuri siksi että sai paljon halvemmalla kun ensi vuoden puolella, odottavat edelleen liikkeessä. Tuo oma jaksaminen on myös tärkeä pointti. Vaikka massu on vielä pieni, mulla ainakin ottaa pitkään seisoskelu ja kävely koville saati sitten mitä se on ison mahan kanssa viimeisillään. Joku myös perusteli aikaisia hankintoja sillä, että silloin voi rahan käyttöä vähän jakaa kun ovat kuitenkin aika suuria hankintoja. Kun ostaa yhden jutun esim. kerran kuussa tuntuu se paljon vähemmän taloudessa kun tuhannen euron paukku kerralla.

Mä suosittelisin että katsoo ainakin valmiiksi ajoissa, vaikka ei vielä ostaisikaan just jos ei jaksakaan tai vauveli syntyy odotettua aiemmin niin on kuitenkin katottu jo valmiiks. Monissa liikkeissä ne säilyttää tavaroita jonkun aikaa toiset pari kuukautta toiset enemmän kun maksaa osan tuotteesta. Ja kuluttajasuojalain tai jonkun vastaavan mukaan jos jotain sattuukin niin lääkärintodistusta vastaan voidaan kauppa purkaa, näin sanottiin tampereen Lastentarvikkeesta. Pienempiä hankintoja varmasti ehtii tekeen ihan loppuraskaudestakin mut isommat kannattaa mun mielestä miettiä vähän aikaisemmin.

Malli oli katsottuna valmiiksi jo aiemmin, kyttäiltiin siinä vielä tarjouksia yms. Meillä säilytystila ei ollut ongelma, kun lämmintä kuivaa varastoa löytyi. Vaunukaupastakin tietysti yllytettiin ostamaan " ajoissa" , kun joidenkin värien toimitus kuulemma saattaa kestää monta viikkoa... No joo, muistaakseni saatiin omamme parissa viikossa, taisi olla vain myyntikikka.

Turvakaukalo tingittiin samaan loppusummaan, joten sekin oli hyvissä ajoin valmiina (siis ainakin 3 kk ennen la tavarat kotona).

Nyt toisen kohdalla on tietysti maltillisempaa, mutta eipä tässä toisaalta myöskään tarvitse isoja hankintoja miettiäkään.

Ja jos yhtään lohduttaa, voit aina vedota siihen, että shoppailukin on mukavampaa, kun ei ole ihan viimeisillään raskaana. Ainahan voi käydä niin, että saakin " petituomion" loppuraskaudesta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vaunut viikko sitten, aiemmin ostettuina olisivat suotta vieneet tilaa kotona. Muita hankintoja on tehty tipotellen, olisko raskausviikolta 30 alkaen. Mutta kukin tyylillään =).

Viikkoja nyt siis 37+2.

" oikeaa" aikaa tuskin on.

Muistan varsin hyvin, kun esikoista odottaessa kaikessa huumassa petasin pinnasänkyä jo puolessa välissä raskautta. =) Tavarat oli valmiina mietittynä ja suurin osa ostettuna jo viikoilla 20-25, vaunut ostin osamaksulla, olivat liikkeessä " säilössä" ja hain vasta ihan loppuvaiheessa.

Nyt kun on toinen tulossa (rv 21+), tavarahankinnat on kyllä mietitty valmiiksi, ehkä se on kokemuksen tuomaa varmuutta, mutten aio kiirehtiä. Tiedän mitä haluan ja siihen asti teen vertailua hinnoista. =) Suurimman osan tilaan netin kautta, niin ei tarvitse lähteä esikon kanssa metsästämään pitkin liikkeitä...

Kuka voisi kieltää sinua ostamasta tavaroita, jos sopivat sattuu vastaan tulemaan? (paitsi mies, muttei lasketa sitä ;) )

~Murmutti

joskus voi käydä niin, että vauhti ja voimat alkaa hiipua mitä lähemmäs laskettua aikaa tullaan. silloin ei ole ollenkaan kiva juosta enää kaupoissa ison mahan ja mahdollisten pikku vaivojen kanssa! ´saatat myös joutua vuodelepoon , jolloin ainoa sallittua liikunta on vessassakäynti.. eli osta ihmeessä jo nyt jos kerran tiedät mitä haluat ja tarvitsette.

Meillä ostettiin vaunut vähän puolen välin jälkeen, samoin kuin pinnasänky ja hoitotaso (samalla reissulla, samasta kaupasta) ja saatiin sitten vähän alennusta, kun ostettiin pari isompaa juttua yhtäaikaa. varmaan kaukalokin olisi samalla ostettu, jos tarvetta olisi ollut, mutta se saatiin kaverilta lainaan.

Itse mietin juuri sitä, että jos sitten ei loppu puolella pääsekkään liikkumaan samalla tavalla oman olotilan takia niin sitten menee hankalaksi ostosten hankkiminen ja vertaileminen kaupoissa. ja onneksi meidän kannalta ostettiinkin ajoissa eikä jätetty viimeisille viikoille, koska pikku neiti päätti sitten ihan odottamatta ja ennalta varottamatta syntyä kuukauden etuajassa.

Mutta tee kuten itse parhaaksi näet ja tunnet;D ja oikein hyvää odotusta!

nani ja 1 vkon ikäinen vaavi

Muut tarvikkeet ovat kertyneet nyt syksyn aikana, kun l.a. on joulukuun lopulla. Eniten olen ostellut varmaan loka-marraskuussa.

Ei minusta ole mitään " oikeaa" aikaa hankinnoille. Hanki ihmeessä vaunut nyt, jos tykkäät tämän vuoden väreistä enemmän!

ennen vuodenvaihdetta, LA on helmikuun puolivälissä. Sekin varmasti vaikuttaa, ettei olla ekaa kertaa liikkeellä, mutta suurin tekijä on taatusti tilanpuute. En tosiaan tiedä, miten saamme kaiken kivásti mahtumaan, sillä muutimme juuri vuosi sitten " vähemmän lapsiystävälliseen" asuntoon, kun kuvittelimme, ettei meidän perheemme enää kasva. Tilaa meillä on tosin enemmän kuin ennen, mutta neliöt on hyödynnetty pojan huoneessa, keittiössä ja olohuoneessa - ei kylpyhuoneessa, ei vanhempien makuuhuoneessa...

Osta ihmeessä tavarat juuri silloin, kun sinusta tuntuu mukavalta ja luontevalta niin tehdä ! Onhan sekin aina mahdollista, että lähtö tulee suunniteltua aiemmin tai loppuvaiheessa on tosi tukala olo tai peräti pakkolepo, ja silloin on kiva, kun kaikki on jo hankittuna.

mukavia shoppailuhetkiä !

kirsi-mama rv 29+4

ihmeesti sitä tavaraa on jo kertynyt. sukulaiset ja kaverit alkoi tuoda meille kamaa heti kun aloin odottaa. elikkäs meillä on jo syöttötuoli pehmusteineen, kantokoppa, leikkialusta, leluja, paljon vaatteita, sitteri... tulossa on yhdistelmävaunut ja matkarattaat, sekä turvakaukalo ja pinnasänky. eli semmoiset on mulle luvattu. matkarattaat saadaan uutena, muut käytettyinä...

eli en oo ajatellu äitiyspakkausta ottaa, etenkin kun suurin osa pakkauksen tavaroista mulla jo on. rv 16 alkamassa, eli tosi aikaisin.

taaperoiden äidit on halunnu päästä omista vauvakamoista eroon ja mä olen ajatellu että tuokoon meille kun kuitenkin ovat tuomassa. saapa nähdä, tarviiko mitään ostaa... niin joo, amme saadaan myös ja hoitopöytä, eli vissiin saanen shoppailla äitiyspakkauksen sijaan tulevan pikkusumman ihan itseeni:)

Meillä laskettuaika on tammikuun lopulla, ja tossa noin kuukausi sitten ostettiin kaikki viimeisimmätkin tavarat.. Kaikki tavarat nyt kasassa...

ihan miten haluat niin niitä voi hankkia... Kyllähän ne jokatapauksessa jossain vaiheessa täytyy hommata, jotenka miksei vaikka heti :)

Ja varsinkin, jos tämän vuoden vaunut on susta paremman näköiset, ja rahoitus on kunnossa, niin ostoksille vaan... Sanoisin minä :)

myrtti-rv31+6

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat