Seuraa 

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b]Ensikot:[/color][/b]

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia ¿73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4 kiertoa clomifenia, 1 inssi, suun-nitelmissa seuraava inssi marraskuun lopulla, julkisella ollaan hoidoissa. Vikana ilmeisesti ovuloimat-tomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, ei ihan priimaa. Mulla kaikki ollu tähän asti ok, aukiolotutkimus ei onnistunut. Eli joko putket ovat tukossa :( tai sitten kipu esti kokeen teon (oli ihan todella inhottava kokemus). Seuraavaksi vuorossa laparoskopia, jonka perusteella jatko selviää.

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään lop-puvuodesta.

[color=FF69B4]Bianco

[color=CD1076]Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Tutkimukset alkoivat lokakuussa, tähän mennessä otettu perusverijutut ja tehty aukiolotutkimus, kaikki ok. Simppatestin tuloksia odotellaan.

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä kohta 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: kesäkuussa -05

Mitä tutkimuksia tehty: Minulle tehty noin vuosi sitten perustutkimus työterveyslääkärissä, ja silloin ei mitään vikaa löytynyt. Miestä ei ole tutkittu. Tarkoitus on mennä vuodenvaihteen jälkeen tutkimuksiin yksityiselle, jos ei sitä ennen ihmettä tapahdu.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin täl-löin sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076]Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Perustutkimukset takana, tarkemmat edessä. Ei vielä selvinnut mitään, pelkona on ongelmat munatorvissa. Tällä hetkellä täysin malttamaton olo, ei jaksaisi enää odottaa tutkimustuloksien selviämistä, saatika raskautta. Odotuksen odottajan aika se vasta pitkä onkin!

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä Elisa tai vaikka ED, ihan miten vaan...

[color=CD1076]Ikä: 29 v., mies kohta 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: mulle ensin perusverikokeet ja ultra, jotka oli ok, nyt menossa kierronkartoitus ja miehen simpat syynissä.

[color=FF69B4]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=CD1076]Ikä: minä ja mies molemmat 27 v.

Mistä kotoisin: Pohjois-Suomesta

Koska yritys aloitettu: tammikuussa 2005 eli kohta kaksi toivon ja epätoivon täyteistä vuotta toivottu sitä omaa kääröä

Mitä tutkimuksia tehty: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus vajaa vuosi sitten, eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Elokuussa tehtiin eka (luomu)inssi lahjasiittiöillä, joka meni ajoituksen suhteen pieleen. Lokakuussa tehtiin toinen inssi (clomit + pregnyl) ja nyt lokakuun loppuun tehdään toivottavasti kolmas (clomit + pregnyl). Mulle ei ole vielä tehty tarkempia tutkimuksia vaan yritetään ensin muutama inssi ja katsotaan sitten tilanne uusiksi.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun).

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO-tyyppiset munasarjat 05/06, miestä ei vielä tutkittu. Seuraava lääkäri marraskuun puoli välissä. Viimeiset puoli vuotta käytössä on ollut terolutit ja Metformin-lääkitys.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty (kierronkartoitus, simpat, SSG) Väestöliitossa. Varsinaista vikaa ei löytynyt. Munasarjoissa monirakkulaisuutta, muttei pco-diagoosiksi asti. Inssiä suositeltiin hoidoksi, hoitoihin lähdetään 3/07, jos ei luomuihme yllätä sitä ennen.

[color=FF69B4]kille75

[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.

[color=FF69B4]milka1

[color=CD1076]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8.

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: Miehen tavara on tutkittu ja itseltä otettu verikokeet (kilpirauhanen, progesteroni, prolaktiini...) ja ultrattu. Kaikki näiden osalta ok. Ensikäynti Taysissa tulossa 2.11.' 06

[color=FF69B4]-ninnuli1-

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra. Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily.

Aukiolotutkimus tulossa tällä viikolla.

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 31v ja mies 30

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta

edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muis-ta tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi yritys.

[color=FF69B4]Titi-uu84

[color=CD1076]Ikä: 22-vuotta, mies 25-vuotta

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 4/06

Kaksi alkuraskauden keskenmenoa takana, mitään tutkimuksia ei ole vielä tehty, mutta marssin lekuriin heti vuodenvaihteen jälkeen jos ei ala tärppiä kuulumaan... Nyt ei toistaiseksi ole aikaa eikä energiaa hakeutua vielä mihinkään tutkimuksiin ja yritystäkin on toisaalta niin vähän aikaa, että lääkäri ei vielä suositellutkaan tutkimusten tekoa.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Ei ole vielä aloitettu

[color=FF69B4]Tuittu78

[color=CD1076]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä: 12/04 alkaen

Hoidot: Ollaan oltu asiakkaina Väestöliitossa 2/06 alkaen ja yksi inssi tehty 5/06. Nyt hoitotauolla minun kilpirauhasongelmien takia, kunnes se asia on kunnossa. Muuta syytä lapsettomuuteemme ei ole löytynyt.

[color=FF69B4]trixie2

[color=CD1076]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok. Menemme ava-klinikalle joulukuussa uudelleen käymään. Hoidot aloitetaan ivf-hoidoilla tammikuussa.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki normaalit, SSG normaali, 10/06 todettu lääkärin sanoin " klassiset pco-munasarjat" , simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta huikea kokonaismäärä kai korvaa laa-dun). Tutkimukset tehty yksityisellä, hoitoja mietitään.

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076] Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut. Miestä ei (vielä testattu).

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta 5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä 10/2006.

Sivut

Kommentit (44)

Pikaisesti vaan, ultra meni hyvin, siellä niitä follikkeleita kasvaa ja kehittyy, limis oli tosin kovin ohut. Tuohon siis sain Menopurin, josko se sitten auttais... Maanantaina siis edessä inssi! ;)

Menopurista oiskin kysyttävää, eli sain ohjeeksi laittaa sen " nahkaani" klo 21, mutta pääsen töistä vasta kympiltä... Voikohan tuon siis laittaa vielä silloin? Kun tuntui olevan aika tarkkaa noiden ajoitusten kanssa enkä viitsisi töissä alkaa niitä lääkkeitä sekottelemaan ja pistelemään. :)

Tarkemmin tuonnempana, nyt pitää rientää töihin!

naksu kp8

On mennyt useampi päivä kaikessa tohinassa, niin piti tulla ilmoittautumaan :)

Nyt siis luvassa pikaisesti omat kuulumiset:

Viimeksi olin laskenut koopeet vähän väärin, nyt menossa 35/32 (no, sen verran kierto on ollut pari viime kiertoa, sehän edelleen heittelee jonkin verran). Tänään sitten pientä tuhrua aamusella, joten eiköhän se täti sieltä kaarra paikalle viimeistään huomenna.

En ole hirveän pettynyt, mutta hieman surullinen kyllä. Jotenkin sitä aina salaa toivoo, vaikka sitä ei ole pitkään aikaan ääneen sanonutkaan.

Mutta muitakin kuulumisia, viikonloppuna oli työpaikan pikkujoulut ja ehkä hauskimmat pikkujoulut ikinä! Nyt jaksaa taas puristaa pari viikkoa jouluun.

Toivottavasti muilta piinailijoilta tulee iloisempia uutisia!

Palailen kommentoimaan viimeistään huomenna!

-Diina-

PS. Sen verran pitää kommentoida, että hienoa KILLA kun saitte miehen kanssa puhuttua. Siitä se lähtee! Ja useinhan se henkinen lukko vapautuu jo tuossa vaiheessa, jos se plussa onkin ollut siitä kiinni :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hyvää perjantai aamua (sateesta huolimatta)!

Olen tarkoituksella yrittänyt pysyä poissa täältä, jos vaikka ajatukset olis joskus jossain muussa asiassa. Ei taida auttaa, joten kirjoitan pari sanaa....

Diinalle pahoittelut negasta ja samoin deselle ja aftikselle tädistä!! Aina sitä kummasti jaksaa taas nousta ja herätellä toiveita, vaikka niiiin monesti on tullut petyttyä. Kunpa tästä sais jotenkin lomaa edes joskus....

Diinalle vielä. Mä alotan aina kierron laskemisen kunnon vuotopäivästä. Tosin joskus sekin hankalaa.... Ei, ei oo tehty helpoks edes tätä.

Vannis: meillä on suunnittelukäynti ensi viikolla ja sillon on vaan ultra, että tsekkaa miltä tilanne näyttää. Joulun jälkeen tai vissiin juuri ennen sitä aloitan sumuttelut. Toisaalta ei millään jaksais odottaa, mutta toisaalta hiukan pelottaa ja jännittää. Kaipa se on ihan normaalia.

Missäs Milka on?

Naksu kyseli joululahjojen ostamisesta. Melkein kaikki tekemättä.... ja rakas mieheni aiheuttaa ongelmia. Ei oikein hajuakaan mitä ostais..... aina sama juttu, mutta eiköhän sitä jotain keksi.

Omassa navassa ei tapahdu ihmeempiä. Suunnittelukäyntiä odotellessa ja ovis varmaan ensi viikolla. Ovista en viitsi tikutella enkä stressata, sumuttelut alkaa kuitenkin loppukierrosta, joten ivf:ää kohti mennään. Eipä sitä olis reilu vuosi sitten uskonut, että tässä tilanteessa ollaan. Mutta parempihan se on, että ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan......

Mukavaa viikonloppua kaikille ihanaisille enskoille! Te ootte kyllä parhaita!

Kille

Ihanaa, että on perjantai! Ja pitkästä aikaa tulossa ihan vapaa viikonloppu. Aion tehdä jotain herkkuruokaa ja hemmotella miestä ja siivoskella. Tiedän että miehellä on ollut mun kanssa aika tavalla kestämistä Clomi-huuruisena raivopäänä...

Kuulkaas, kun mä en voi tästä minnekään muualle avautua: mun pikkusiskoni, jolla on jo ihana pieni tytär paljasti, että alkavat yrittää toista lasta. Ette tiedä miten riipaisi, ihan vieläkin itkettää... Esikoinen sai alkunsa heti eka kierrosta, ja nyt jos tämäkin taas ilmoittaa tulostaan heti, en tiedä miten kestäisin sen. Sisko on mulle maailman rakkain ihminen ja toivon tietysti hänelle pelkkää hyvää, mutta toi on vaan semmonen juttu etten tiedä miten pääsisin näistä tunteistani yli. Olenko ihan kauhea ihminen?

Brookelta piti kysymäni, että oletkos ihan varma että täti on tuloillaan? Tokihan sen nyt itse tuntee ja tietää, mutta ainahan on mahdollisuus johonkin muuhunkin bd bd bd bd bd

Naksuli olit tuolla toisessa pinossa kertoillutkin jo pistämisestä; mä en kyllä tajua, miten pystyisin ikinä piikittämään itseäni? Ajatuskin puistattaa! Musta tulis tosi huono suonensisäisten huumeiden käyttäjä... Sullakin oli todella hyvänkokoinen rakkula jo - sehän oli sulla kp8 samankokoinen kuin mulla kp12 (eli nähtävästi sillä on suurikin merkitys että missä vaiheessa kiertoa ne clomit napsii). Maanantaita odotellessa bd meille!! Toivottavasti ehdit kehitellä mehevän limiksen inssiin mennessä. Onko Menopur nimenomaan sitä varten?? Sorry, en oikein ole vielä ehtinyt näihin hienompiin hoitoihin perehtyä, kun itselleni määrättiin vain Clomit.

Ja noista Lugeista mun piti hämmästellä suureen ääneen, että minäpä äkkäsin Tyksin ohjeesta sellaisen asian, että Lugeja eivät saisi pähkinäallergikot käyttää! Itselläni on paha pähkinäallergia joten Luget voi sitten mun osalta unohtaa. Tämä vaan sen takia kaikille tiedoksi, jos joku muukin allerginen aloittelee Lugeja.

Ja nyt tyhjeni pää - ei muuta kuin oikein hienoa/rentouttavaa viikonloppua itse kullekin Ensikolle!

Toivottaa Jessica

Voi Bianco, nyt jänskättää puolestasi!! Täällä on peukut ja kaikki varpaatkin kattoa kohden että nyt lykästäisi! Toivokaamme että pienet kaksoset saisivat alkunsa huomenna : )

Hitsin hitsi, Naksu, mä en tajunnut edes kysyä mitään pienempää satsia noita Clomeja! Olin vaan ihan järkyttynyt kun 20 kpl maksoi jotain 54 egeä tms. No ehkä mä voin diilata ne loput sitten jollekin tarvitsevalle jos kävis niin etten tarvitsiskaan enempää kuin ne 5 kpl.

Mulla ei oo kyllä päänsärkyä tullut Clomeista, mutta kyllä kai sekin voi olla yksi sivuoire.

Killaliini, mä nyt vasta bongasin viime viikon pinosta että olet päässyt miehuksen kanssa juttelemaan hoitojutuista - todella hienoa!! Peukutan tietysti sille että näiden kolmen kk aikana saisit plussan luomuna tikkuun : )

Kauhean monta piinailijaakin näytti olevan L-Enskoissa. Voi kun saatais monen monta plussaa ennen joulua!

Noniin, nyt täytyy taas yrittää tehdä töitäkin... Huomaa että olen ollut täältä liiiiian kauan pois, kun nyt olen taas ihan häirikkönä kommentoimassa koko ajan. Sorry!

Jessis " über-innokas palstailija"

Täällähän nää vanhat kamut sen kun palstailee, kun mä raadan duunissa! ;)

Mahtavaa, Jessis ja Naksu: nyt otatte ne plussat , niin saatte nautiskella seuraavasta BB:stä vauveleiden kanssa! :D

Bianco: johan se nyt nostaa raskautumisen mahdollisuutta, jos siellä kerran kaksi munista odottelee simppoja! Peukutetaan nyt edes sen yhden puolesta! *bd*

Mä oon vaihteeksi hyvällä päällä ja laskeskelen kiertopäiviä, jos vaikka osuisi puuhastelut kohdilleen tässä kierrossa! :) Täytyy kuitenkin nyt alkaa tarkkaan seurata teidän inssiläisten kuulumisia, kun kohtahan on jo maaliskuu! :)

Missäs muut Enskarit piileskelee?!

Killa

Pitkästä aikaa pääsin piipahtamaan. Pahoittelen että olen laiminlyönyt teitä! :) En ole kunnolla ehtinyt kehenkään tutustuakaan, ja nyt käyn vielä niin harvoin täällä.

Mutta jee, saamme piakkoin netin kotiin, sitten mua näkyy useammin.

Tsemppiä kaikille yhteisesti jokaisen omaan tilanteeseen!!

Voisiko mun esittelyn päivittää:

eli siihen jatkoksi: -mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

Jeps, tuossa tulikin samalla ON-kuulumiset. Mieliala on edelleen surullinen noista huonoista simppatestiuutisista, jotka tuli vajaa kuukausi sitten. Olen melkein huolissani, kun en ole saanut itkettyä pois tätä pahaa mieltä. Mutta kai tää on vielä jotain alkujärkytystä.

Onko täällä kellään kokemusta ICSI-hoidoista? Mua pelottaa ne kamalasti, kun en jaksa uskoa onnistumiseen. Pelkään myös että saamme jonkun epämuodostuneen vauvan. Mutta ei auta pelätä, ei se mitään auta.

Täällä taas pitkästä aikaa. Kiirettä on pitänyt, enkä ole taas vaihteeksi päässyt näille sivuilla koneen temppuilemisen takia.

Uusiakin oli tullut mukaan, tervetuloa vaan! Ja en muista ehdinkö Titiä onnitella jo kun viimeksi palstailin, mutta nyt varmuuden vuoksi vielä ihan hirmusti onnea!! (+ niitä tarrasukkia ja vauvaliimoja tietysti : ) )

Nyt seuraa ennätyksellistä omanapaisuutta:

Clomeja popsitaan viimeistä päivää tänään (mulle määrättiin clomit kp5-9). Vatsa on aika turvoksissa, ja kuumia aaltoja tulee siihen malliin, että kyllä jotain tapahtuu. Öisinkin heräilen vähän väliä siihen että olen aivan hiestä märkä! Ohjeena on tikuttaa ovista nyt ke ja to-aamuna ja sitten to-aamupäivällä menen ultraan; laskeskelin vaan että torstai on mulla jo kp12, joten toivottavasti ovis ei nyt vaan ole jo ennen sitä. Hemmetin pyhäpäivät ja viikonloput kun haittaa meidän hoitoja! Eli jos kaikki menis 100% niin kuin on suunniteltu, eivätkä clomit aikaistaisi ovista lainkaan, inssi olis maanantaina 11.12. (joka siis mulla kp16). Jänskää!

Lisäksi on otettu kaikki muutkin aseet käyttöön; greippimehua kuluu ja vitamiineja (sis. foolihappoa) syödään. Ja makkarissa on ahkerasti touhuiltu. Toiveet on korkealla tässä kierrossa - joko tulee se maailman paras joululahja tai sitten ei. Täti nimittäin tulee about jouluaattona jos on tullakseen : (

Tsemppiä kaikille uuden viikon alkuun, ja kertoilkaas kuulumisianne!

xxxxx Jessis (kp9/28-32)

... ja kyllä taas huomaa, että oli loppuviikon ja viikonlopun palstailematta. Pitkän pinon olitte saanu aikaan :o)

Ekaks jäi mieleen ja tuli hyvä mieli, kun Killan mies vihdoin kertoi mitä mieltä hän on asioista. Sieltä se vastaus sitten vaan vihdoin ja viimein tuli. Nyt on paljon helpompi jatkaa ¿rojektia¿, kun tietää mitä toinen on mieltä. Vaikka ymmärrän kyllä sua, että ei oo kivaa odottaa kun se odotus kestääää¿ Mut äkkiä se 3kk menee! Niin pitää uskoo ja ajatella :o)

Voi että kun jännät paikat ainakin Biancolla (x2!), Milkalla, Jessicalla ja Aftiksella. Mää täällä pidän ihan koko ajan teille peukkuja pystyssä salaa, ettei muut ihmettele mitä mä oikeen duunaan¿

Mites Diina? Onko täti kaartanut jo paikalle vai onko sulla pienet piinikset päällänsä¿

Vannis oli ovuloinut ja näin ollen piinaa pukkaa.. Mikä sul on tilanne? Joko on parempi mieli? Ainakin nyt tiedät, että ovis on mahdollinen vaikket sitä tikkuun oo saanukkaan.

Naksulla clomit menossa ja kyselit oireista. Mulla oli ykkösoire kuumat aallot ja pieni huippus. Muuten ihan ok ilman mielialojen muutoksia.

Mikäs Tuitulla tilanne muuten kuin, että sullahan oli selkeet suunnitelmat jatkosta ;o) Onko ollu ovispongailua?

Toivottavasti on Kathyllä jo parempi mieli? Tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu, kun kaikki ympärillä tuntuu helposti tulevan raskaaksi ja jos vielä aletaan jotenkin ¿välttelemään¿ kertomista niin voi kyllä tuntua aika pahalle sekin.

Me ollaan ainoita ¿lapsettomia¿ koko meidän kaveriporukassa ja ollaan ihan tietoisesti valittu avoin linja tän asian suhteen. Ei tuu sitten mitään kummia tilanteita/kysymyksiä. Joskus se elämä vaan koettelee ja vaatii pitkää pinnaa, mutta toivottavasti meidän kärsivällisyys palkitaan..

ON: mä päätin näin joulukuun kunniaks mitata taas vähän aamulämpöjä alkukierrossa, kun muuten on niin himskatin tylsää ;o) Kp 15, voiko olla tylsempää varsinkin kun tietää, että vielä pari viikkoo näillä mun kierroilla ennen kuin voi alkaa taas odottelemaan josko jotain tapahtuis¿

Viime kierron lopussa mun lämmöt oli siis ennen menkkoja aina jotain 36,6 ja pessimisti kun nosti päätään, niin aloin miettimään, et oonkohan ovuloinu ollenkaan, vaikka kaikki oireet kyllä viittas siihen. Ja nyt siis kun oon mittailu aamuisin, niin lämmöt ollu 35,7 eikä yli 36 kertaakaan. Että mulla on aika alhainen lämpötila ja toi oviksen jälkeinen lämmönnousu + oireet kaiken järjen mukaan viittaa siihen, että ovis ois ollu. Ja niinhän se lääkäri aikoinaan sanoi, että vaikka mulla on pitkät kierrot niin ovulaatio tapahtuu kuitenkin ihan normaalisti. Tarvii vaan siihen yrittää uskoa.

Mut terkkuja vilkutuksin kaikille ENSKOILLE meikäläiseltä ja joskohan nyt joillekin tulis tässä kuussa se maailman paras joululahja¿ ;o)

terkuin Piggeliina

liikuttava tosiaan AnnaV:n miehen yksi urhea siittiö:) !! Toivotaan että sillä on pari kaveriakin. Hienoa että löysit Mancosta aisaparin.

Kaikilla meillähän on omat jutut, mutta joskus silti tuntuu että olen kovin yksin täällä pinossakin omien ongelmieni kanssa - siis sen, että mua ei kohdella klinikoilla tasa-arvoisesti raha-asioissa, ja ennen kaikkea että muilla on " loputtomasti" aikaa jatkaa hoitoja, mutta mulla enää puoli vuotta... EmmaEmilian kanssa nyt löysimme kyllä toisemme, molemmilla sama ongelma kun luovuttajista ollaan riippuvaisia!

Keijulle tosiaan tervetuloa pinoon ja onnittelut selvästä oviksesta:).

Kathy sinulla on monenlaista tutkimusta edessä, hienoa kumminkin että tähänastiset tulokset eivät olleet pahaa luettavaa!

Brooke, mikä tilanne?

Kille moi!

Killa mihin greippi ja punkku vaikuttavat? Hassua muuten että puhutte aina noista lämmöistä - mä olen luullut että niiden mittaaminen esihistoriaa. Mulle ei klinikalla missään vaiheessa ole neuvottu mittaamaan. Peukkuja että ovis tulisi sulle ens viikolla!

Mulla on suoraan sanottuna vähän matalat fiilikset. Pp11 ja eilisestä lähtien vihlonnat on alkaneet tuntua enemmän menkkatuntemuksilta... Eihän sitä voi tietää, mutta fiilikset meni heti alas:(. Just kun olin ehtinyt hehkuttaa äidille ja siskolle että nyt on niin hyvät vihlonnat että toivot on korkealla...

Ja alkais sitten h*elvetti ne menkat, miksi tässä pitää kärvistellä!!?

Torstaina saa tehdä testin mutta katsotaan nyt onko tarvetta sinne asti edes odotella. Aion tosiaan vetää ne perskännit jos menkat alkaa, ja jos se on keskellä viikkoa, niin sitten on!

Myönteistä voi repiä siitä, että puhuin eilen lääkärin kanssa ja tuli varmistus, että minut on vihdoin korotettu B-luokan kastista ja minulle ollaan valmiita tekemään ajanpuutteen vuoksi seuraavaksi ivf JA antamaan Kela-korvaus, wau... Nyt vaan vielä vaikeampi valita klinikka, jolla jatkan, kun onkin kaksi aitoa vaihtoehtoa joilla molemmilla on plussansa ja miinuksensa.

Olen nyt muuttanut sotasuunnitelmaa: haluan sittenkin että tehdään pitkällä kaavalla, eli pidettäisiin joulukuussa välikierto ja ne paljon puhutut sumuttelut alkaisivat joulukuun lopulla.

Mukavaa viikonloppua teille jokaiselle, kivaa että olette olemassa!

Kävin eilen pitkästä aikaa kurkkimassa tuolla " vauvakuume-enskojen" puolella ja ilmoittautumassa, mutta laitan vielä tännekin saman asian jos sieltä käy joku täällä " vakoilemassa" . Eli kyllä, minut saa poistaa sieltä listoilta joulusiivouksen yhteydessä. Eipä tässä enää paluuta sinne puolelle ole, vaikka ikävähän sitä on myöntää.

Muutenkin mulle tuli kyllä eilen sellainen olo, että onko tässä ihan hullu kun edes yrittää saada vauvaa, kun ei sitä selvästi ole meille tarkoitettu. Eilen nimittäin kuulin että eräs tuttuni on saanut jo toisen keskenmenon 3 kk:n sisällä, ja toinen tuttu taas on joutunut sairaalaan tiputukseen kun vauva meinaa syntyä ennen aikojaan. Laskettu aika on vasta maaliskuussa.

Itse kun tässä on tuudittautunut jotenkin siihen, että kun sen vauvan vain saisi alulle niin sitten kaikki olisi hyvin. Mutta katin kontit! Siitähän ne huolet vasta taitaa alkaa.

No, mutta kyllä sitä niin hullu vaan on että yrittämistä jatketaan edelleen. Meneillään nyt kp 31/31-33, eli periaatteessa jännät ajat. En kuitenkaan juuri piinaile, sillä olen melko varma että ovis oli juuri sellaisella viikolla kun olin koko viikon reissussa. Eli tätiä tässä odotellaan paikalle parin päivän sisällä. Ja tämä seuraava alkava kierto saakin sitten olle viimeinen luomu-sellainen, olen päättänyt että jos ja kun tammikuun ekat menkat alkaa niin otan puhelimen kouraan ja tilaan ajan tutkimuksiin. Yksityiselle ollaan menossa ja ainakin nettisivuillaan lupaavat, että ei tartte odotella vaan hoitoihin pääsee heti. Toivottavasti se sitten myös pitää paikkansa.

KILLA: Hienoa kun olette vihdoin saaneet puhuttua miehen kanssa! Muutama kuukausi menee tosi nopeasti. Ja eihän sitä tiedä vaikka sitä ennen ehtisi tapahtua jo ihan luomusti jotain! Peukut on pystyssä!

Ja peukut on pystyssä myös kaikille muille piinailijoille. Täytyyhän meidän saada tänne plussauutisia vielä ennen joulua!

Taisi tulla enimmäkseen aika masentava viesti tästä, mutta onhan sentään mukaviakin asioita tällekin päivälle. Nimittäin tänään on veronpalautusten maksupäivä ja minä saan melkein tonnin. Ja huomenna on itsenäisyyspäivä ja vapaa.

Hyvää itsenäisyyspäivää ja mukavaa viikon jatkoa kaikille enskoille,

toivottelee Brooke

Pieni tilannekatsaus heti alkuun OmaanOmituiseenNapaan ja etenkin navan alle. Edellinen viesti jäi omalta osaltani kovin odottaviin tunnelmiin ja tulin nyt sitten päästämään teidätKIN piinasta. Ei olisi pitänyt silloin tiistaina tätiä julkisesti huudella, sillä niinhän siinä kävi, että eilen tättärä sitten kolkutteli ovella ja antoi vihjeen tulemisestaan. Ja tänään se kaiketi rymistelee kunnolla sisään ja asettuu taloksi. Eiliset linnanjuhlat saivatkin sitten meidän kodissa itkuisen lopun. Vaikken pilvilinnoja ehtinyt vielä rakentaakaan, niin kyllähän se mielen matalaksi vetää. No, eipä tähän suohon enää syvemmälle pääse, joten ylöspäin täältä on taas ponnistettava, kun vaan jostain löytyis edes hippunen uskoa tulevaisuuteen. P**ka fiilis, ei voi muuta sanoa.

Toivottavasti jollain muulla olisi pian jotain huomattavasti positiivisempaa kerrottavaa. Sitä uutista odotellessa, mukavaa viikon jatkoa!

~dese~ Kp1 (kai???)

Tässä siis jo ensi viikon pinoa! Lopetin tuo koko-kikkailun, niin esittely näyttää vähän fiksummalta! Plussanneet on vielä päivittämättä, hoidan sen seuraavaan listaan! :)

Täällä pidellään peukkuja teille ja ihanaa lueskella viestejänne, kun on niin positiiviset tunnelmat. Hyvä, niin!

Kila: Mukavaa, kun sait miehesi puhumaan. Ei kolme kuukautta pitkä aika ole. Aika hujahtaa kuin siivillä ja saattaahan niillä luomuvippaskonsteillakin tärpätä. Onnea yritykseen :)

(.) Tulokset tuli perjantaina. Ei ollut onneksi mitään sukupuolitauteja, huh, koska seuraukset minulle olisivat voineet olla hankalemmat. Nyt vaan ei tiedetä mitä on vikana ja onko se ehtinyt aiheuttaa lopullisia vaurioita!?! Huomenna soitellaan ja kysellään pääseekö kunnalliselle puolelle miten nopeasti vai jatkuuko tutkimukset yksityisellä. On kysymys infektiosta, joten pitää selvittää asia mahdollisimman nopeasti.

Tuisku kp 40/28-41

Tässä lyhyt esittely itsestäni.

Keiju

Ikä: 28v. (mies 27v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. ¿Tositoimiin¿ ryhdyttiin 2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Tutkimuksia ei ole aloitettu, vuoden alusta otan yhteyttä lääkäriin.

Joku aika sitten kävin huikkaamassa moit. Siirryn siis tänne tuolta vauvakuumeilun puolelta. Töissä ja elämässä muutenkin on ollut niin kiireistä, etten ole ehtinyt lainkaan lukemaan juttujanne. Nyt nopeasti kahlasin tämän viikon pinon läpi.

Lyhyesti omaa napaa: kp 16/29-37 menossa. Eka kertaa sain tänään ovistestiin selkeän plussan! Jihuu! Jotain siis tapahtuu, olen alkanut jo epäillä... Harmi vaan, ettei mies ole kotosalla viikonloppuna. tänä aamuna tosin pupuiltiin ja su aamuna olisi seuraava mahdollisuus... jospa se riittäisi...

Nyt nukkumaan,

Keiju

pikainen piipahdus töiden keskeltä. Pahoittelut tädin yllättämille, itse täällä vaan odottelen milloin liitytään samaan joukkoon. Nyt on kp 34/31-33 eli tänäänhän sen tädin pitäisi tulla. Mutta positiivista tässä on se, että seuraavan oviksen pitäisi olla joulun paikkeilla, eli ei ainakaan jää ajan puutteesta sitten kiinni yrittäminen niin kuin meillä liian usein käy. Aion kyllä varmaan edelleen pitää kiinni entisestä suunnitelmasta, että joulu vietetään vielä rauhassa ja sitten ensi vuoden puolella varaan ajan lääkäriin. Ei se oikeastaan haittaa, vaikka vähän aikaa joutuisi odottamaan, ehtiipähän sitten kypsytellä asiaa mielessään rauhassa. Ja me kun asutaan pienellä paikkakunnalla, niin voihan se olla että kauhean kauan ei edes tarvitse jonottaa.

Mutta nyt on pakko jatkaa taas töitä, hyvär viikonloput kaikille ja tsemppiä muillekin jotka piinailee! Ottakaahan nyt joku se plussa!

I' m back =)

milka ¿ mitkäs fiilikset? mikä pp?

Bianco ¿ jep, lahjoja löytyi =) ja rahat meni. Niin siinä yleensä käy kun isolle kirkolle lähtee =) Mutta kivaa oli, nähtiin paljon kavereita ja oli tunnelmaa, vaikka vetta satoikin kuin saavista. Ja sun inssi meni hienosti. Kiva kiva =) Hitsi kun jännää. Mä pidän tuhannesti peukkuja, että tärppää.

Killa ¿ jee. Maaliskuu tulee kuule nopeesti =) Ihanaa, että asia etenee. Miehillä usein vähän kestää tuo kypsyttely....

Jessiksellä ja Naksullahan on jännät paikat. Tsempit ultraan ja sitä kautta inssiin =) Mulle määrättiin aikanaan kans clomit kp 5-9, samoin mun työkaverille. Se otti kolme kiertoa niitä ja vaihtoi sitten ihan itse kp 3-7:lle ja sillä kierrolla tärppäsi. Mullahan ei clomien kanssa edes ultrattu, joten niiden toimivuutta en tiedä. Paitsi kuumia aaltoja ne kyllä aiheutti =)

desejo ¿ sinnikäs sissi, testaa jo !!!

Ja sitten ON: ei tullut plussaa ei, tästäkään inssistä =(. Tätsä kaarsi paikalle kesken Hesan vierailun ja tosi aikaisin eli kp 24 muuttui kp1:ksi. Otin asian aika ok eli sinne kuopan pohjalle en tällä kertaa valahtanut. Tähän alkaa jo tottua (??). Ehkä kun oli kaikkea tekemistä siinä niin en ehtinyt sitä murehtimaan ja nyt alan jo orientoitua sitä ivf:ää varten, vaikka saattaa tässä yksi inssikin vielä välissä olla. Myös yksityiselle siirtymistä mietitään miehen kanssa. Jos vain rahaa löytyisi niin voisi Tampereen ava-klinikalle lähteä soittelemaan jo alkuvuodesta...

Kääröllä oli ollut vähän samoja fiiliksiä kuin mullakin. Juteltiin miehen kanssa pitkään nyt tämänkin inssin mennessä pieleen, että meidän pitää nyt varautua siihen, että kaksistaankin tätä elämää voi olla hyvä jatkaa. Mies uskoo ja luottaa ivf:än voimaan, mutta itsellä alkaa jo loppukin usko hiipua. Mikä ihme niitä mun muniksia vaivaa!!! Ugh! No, näillä mennään mitä on annettu...

Siirryn sohvalle telkkarin ihanaan seuraan =) ja ahdistun jo valmiiksi kun huomenna pitää mennä töihin.

Hurjasti plussatuulia kaikille ja ihanaa kun olette olemassa.

t. Afternoon

Moikka!

En sitten eilen ehtinytkään koneen ääreen, mutta parempi myöhään kuin ei ollenkaan. Ja onnea vaan vielä 89 ¿vuotiaalle Suomi-neidolle!

TUISKUTIUSKU: Hyvä, ettei löytynyt mitään sukupuolitauteja, ne kun saattavat olla todella salakavalia. Toivotaan, että infektion syy löytyy ja pääsette asioissa eteenpäin. Oliko se niin, että miehelläsi oli se infektio? Saitko itse ¿puhtaat paperit¿? Miten teillä mennään eteenpäin, joko olette saaneet lisävalaistusta?

BROOKE: Hui, jännittävää! Onko mitään oireita tms, joka voisi viitata iloiseen uutiseen? Se voi hyvin olla, että ovis ei ole ollut silloin kun olet olettanut, joten mahkuja on. Ystäväni harrasti ¿varmoja päiviä¿ ja luotti säännölliseen kiertoonsa ja tulos syntyy nyt alkuvuonna 

KILLE: Sun menkat kuulostaa aika samanlaisilta kun mun omat, eli tosi oudoilta. Kerro jos saat selville syytä tädin moiseen käytökseen. Mulla tulee kanssa tuhrua joskus useampi päivä, sitten saattaa loppua kokonaan. Ja yleensä vasta sitten alkaa noin 2 päivän kunnon vuoto. Tosi kummallista! Ja tämähän tietty tekee kierron laskemisen hankalaksi, kun ei tiedä onko kp1 se päivä, kun tuhru alkaa vai se kun kunnon vuoto alkaa. Toivottavasti lääkäri valoittaa sulle tilannetta. Onnea matkaan!

VANNIS: Pahoittelut tädistä! Tsemppiä IVF:n suunnitteluun, eiköhän se tuo toivotun tuloksen!

DESEJO: Mikä tilanne?!? Joko olisi jotain uutisia? bd bd bd

BIANCO: Onnea onnistuneesta inssistä! Nyt ei muuten kuin rento ote elämään, koska itse ei voi enää asiaan vaikuttaa. Täällä on peukut pystyssä SEN uutisen puolesrta!

NAKSU: Mites ultrassa meni? Kuulostaa oireet hurjilta, mutta toisaalta jos ne tuollaisia olotiloja aiheuttaa, niin eiköhän ne tee myös sitä oikeaakin tehtävää! Mulla joululahja-asiat ihan retuperällä, varmaan tulee taas se kiire ja stressi, kun vikoina päivinä säntäilee jouluruuhkassa. Kumpa sitä oppisi joskus vähän ennakoimaan!

AFTERNOON: Olen pahoillani negasta. Ei tässä oikein muuta osaa sanoa, mutta tsemppiä eteenpäin ja yritä pitää mieli virkeänä. Kyllä teille se oma käärö suodaan, tavalla tai toisella!

OMA NAPA: Kyllä on niin outo täti kylässä, että! Pienen pientä tuhrua, mutta ei mitään muuta. Tämä kyllä harmittaa, sillä ensi kierrossa on kierronkartoitus verikokeilla ja pitäisi pysyä kiertopäivissä mukana. En nyt oikein tiedä onko kp vaihtunut ykköseen vai venyykö kierto¿ Kyllä tämä on tehty nyt harvinaisen hankalaksi. Voisihan sitä tietysti hankkia pahan mielen testaamalla sen negan alta pois, jos vaikka sitten kuitenkin tämä olisi sitä jotain¿

Mukavaa torstaita kaikille!

-Diina

Joo kattokaas muutkin, jos esittelyissä on päivittämistä, niin muutetaan seuraavaan listaan! TITI, sut päivitän myös sitten, edelliseen en ehtinyt! :)

ANNA: voi surkeutta, että ei helpota ahdistus siellä! :( Mä en tosiaan ole mikään ICSI-asiantuntija, mutta olen käsittänyt että tuloksen sillä on hyviä, eikä siinä mitään epämuodostumisriskiä ole! *halaa*

DESE: pahoittelut tätsästä! :( *halaa sitäkin* Mites sut saisi sieltä allonpohjalta kiskottua ylös?!

VANNIS: peukutukset luomuplussan puolesta! *bd* Ja nyt rupeet stressaamaan kamalasti joulusta, niin se 2 viikkoa menee nopsaan! ;)

NAKSU: huhhei! Hirveet peukutukset täältä ekan inssin onnistumiseksi! *bd* valitettavasti en keksi tolle omallekaan ukolle mitään fiksua, joten en oo sullekaan vinkkejä! :)

JESSIS: ja samat sinne! *bd* ja vielä toiset *bd* että ovis osuu vasta maanantaille! Kyllä te tytsyt nyt vaan saatte luvan avata oven tonne o-puolelle, jottamuut löytää perässä! :)

DIINA: voihan outoa meininkiä siellä! Kyllä mä sinuna testaisin... Ihan varmuuden vuoksi! *bd*

AFTIS: Pahoittelut! :( Vitsit kun ei vaan toivottua tulosta teille anneta! Jaksamista IVF:ään asti, siinä on sitten onneksi jo paremmat mahdollisuudet onnistua! Kiitos muuten mun puolesta iloitsemisesta! :)

Vilkutukset vielä kaikille muillekin Enskoille! o/

Killa

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat