Vierailija

Raskausviikkoja takana vasta rv30, mutta lapsi perätilassa. Havaittiin ultrassa.

Sitä vaan kysyn, että saako sektion jos lapsi on perätilassa? Tuntuisi vähän hurjalta käydä synnyttämään vauvaa joka on siellä jalat tai peppu edellä tulossa ulos.

Muutenkin olen ollut synnytyspelkoinen, ja kyllä aikonut silti koko ajan synnyttää alateitse, mutta jos vauva on siellä " väärinpäin" , niin kiitos ei. Kai sen sektion saa tällaisessa tapauksessa? vauva voi kuulemma vielä kääntyä, mutta jos ei käännykään. Apua!

Kommentit (12)

kuinka suhtautuvat perätilaan. Molemmat lapseni olleet perätilassa loppuun asti ja molemmat olen alakautta synnyttänyt. Ovat olleet pieniä syntyessään ja minulla riskit ja toisaalta hyvät puolet olleet tiedossa. Kannattaa ottaa huomioon kaikki tekijät ennenkuin päätöksen tekee. Omat synnytykseni ovat olleet helppoja ja ihan ok kokemuksia. Kivaahan siitä ei saa tekemälläkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja kaikissa sairaaloissa ei ensisynnyttäjä saa synnyttää perätilavauvaa alateitse vaikka haluaisi. Oma vauvani oli loppuun asti perätilassa ja vieläpä jalkatarjonnassa eikä minulta edes kysytty haluanko alakautta synnyttää vaan suoraa synnytystapa-arviossa varattiin sectioaika.

että riippuu sairaalasta, annetaanko synnyttää alateitse, kun kyseessä ensimmäinen raskaus ja synnytys. Sektionhan saa varmasti, kun vauva perätilassa.

Onko sellainen synnytys jotenkin hankalampi, ts. tuleeko vauva yhtä luontevasti sieltä ulos? Pelkään, että jos jokin jalka tai käsi jää pahaan asentoon ja vääntyy tms.

-ap

Toissynnyttäjä saa lähteä yrittämään alakautta ja yleensä hyvin onnistuu.

Synnytystapa-arvio tehdään mahd. myöhään, itselläni toisesta lapsesta rv 38+0. Itseäni vähän hirvitti kun jätettiin niin myöhään, kun esikoinen syntyi jo 38+1.

Niissä on lääkäri aina mukana!

En silti uskaltanut (vaikka lantion mitatkin otettiin magneettikuvauksella) edes yrittää. Eräs lääkäri sitten sanoi, että monesti noista pt-synnytyksistä kuitenkin leikkuriin lähdetään...

Päädyin sektioon. Tästä aikaa pian vuosi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat