Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

kaksi edellistä lähti vähän ajoissa, kun tyttö on tuossa vieressä... :)



Mietin tässä, että haluaisin tänä vuonna viettää adventin aikaa. Adventtihan on paaston aikaa, ja paaston tarkoituksena on antaa enemmän aikaa jumalasuhteelle.



Ajattelinkin haastaa itseni ja kaikki muut kristityt RUKOILEMAAN oikein eirtyisellä tavalla nyt adventin aikana! Ehdotan, että rukoilemme joka päivä noin kello 18 -oli se sitten lyhyt huokaus ruuhkabussissa, tai parin tunnin kestävä sessio yksin tai porukassa :)



Joka päivälle voisi olla tietty teema, olisi mukava tietää, että monta sisarta ja veljeä rukoilee samaan aikaan samojen asioiden puolesta.

Mitä teemoja ehdotatte? Itselleni tuli ainakin heti mieleen esim. ei-uskovat ystävät ja sukulaiset, kristillinen kasvatus kodeissa ja kouluissa, äitinä jaksaminen, hengellinen työ seurakunnissa, pastorit ja muut hengellisen työn tekijät, herätys, kristittyjen uudistuminen, sairaat ystävät, omat lapset... Aiheita tietysti olisi vaikka kuinka paljon!



Kuka lähtee mukaan?!?



Kommentit (9)

Aluksi ajattelin, että se on hiukan teennäistä, mutta kun tarkemmin ajattelin, niin tulin toisiin ajatuksiin. Harvoin sitä oikeasti arjessa muistaa noiden asioiden puolesta ruokoilla!



Onhan Jeesus itse luvannut, että mitä tahansa teistä kaksi tai useampi yhdessä rukoilee Hänen nimessään, on sen saava.



Tuohon tämän päivän aiheeseen haluaisin lisätä rukouksen Saniksen puolesta! Hän on ennenkin pyytänyt esirukouksia

Jes! Nyt meitä on ainakin kolme, ja lisää saa tulla koko ajan mukaan! Jos lähdette mukaan adventtipaastorukoilemaan, laittakaa viestiä tänne -mitä enemmän meitä on, sitä kivempaa on rukoilla tietäen että me kaikki rukoilemme samaan aikaan!



Kokemuksesta tiedän, että joka päivä sitä ei muista rukoilla juuri tuohon aikaan, mutta älä anna sen lannistaa itseäsi -rukoile kun muistat! Tärkeintä on että edes yritämme jaksaa ja muistaa! Kännykkään vois laittaa vaikka muistutuksen kello 18?



Erityisiä rukousaiheita voi laittaa tänne, lisätään niitä listaan teeman mukaan.

Ehdotan teemoiksi:



Maanantai: ei-uskovat ystävät ja sukulaiset, naapurit... Ketä tahansa meillä on erityisesti mielessä. Sepekan mies.

Rukoillaan, että Pyhä Henki koskettaisi heitä, murtaisi epäluuloa ja -uskoa. Jumalan rakkaus saisi koskettaa. Kiinnostuisivat uskosta, Jeesuksesta, pelastuksesta. Me osaisimme lähestyä oikealla tavalla. Että he tulisivat uskoon!



Tiistai: Äitinä jaksaminen. Kaikkea äitiyteen liittyvää. Kristillinen kasvatus kotona ja kouluissa. Kouluun liittyen erityisesti uskovien opettajien ja uskontotuntejen ja aamunavausten puolesta.



Keskiviikko: Lapset. Omien lasten akuutit asiat, ja Suomen lapset yleensäkin. Varjelua mm. median vaaroilta.

Tähän minun erityinen aiheeni: tyttömme nukkuminen, että alkaisi nukahtaa ja nukkua hyvin (että itsekin saisin levättyä ja jaksettua paremmin)



Torstai: Kristittyjen avioliitot. Muut parisuhdeasiat. Kumppania etsivät ystävät ja sukulaisemme.



Perjantai: Sairaudet ja kivut (fyysiset ja psyykkiset), riippuvuudet. Sairaat ystävät ja sukulaiset, heille ja meille parantumista.



Lauantai: Ulkomaan asiat. LÄhetystyö, nimikkolähetit, sodat...



Sunnuntai: Suomi ja erityisesti oma paikkakunta, varjelu kaikelta pahalta. Hengellinen työ, hengellisen työn tekijät ja heidän jaksaminen. Herätys omaan paikkakuntaan ja Suomeen.



Jos tulee yleisiä tai erityisiä rukousaiheita, laittakaa tänne! Myös rukousvastauksia otetaan vastaan :)



...ja muistakaa että tärkeintä ei ole miten ja kuinka pitkään, vaan sydämen asenne.

Jos on aikaa (sehän on vain järjestelykysymys?!) niin rukoushetkenä ajattelin itse kuunnella ylistys/muuta hengellistä musaa, lukea Raamattua, rukoilla päivän teeman ja muiden asioiden puolesta. Ja lopettaa Isä meidän -rukoukseen.



Siunattua adventin aikaa! Tänään aloitamme taistelun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse kaipaisin erityisesti ei-uskovaisten puolesta rukoilemista kun mieheni ei ole uskossa joten aloitetaanko tänään sillä aiheella ja klo 18.00 siis.

mutta täytynee laitaa paperille tai puhelimeen muistutus. Myös sellainen aihealue voisi olla hyvä että ruokoillaan sen puolesta jos tulee oltua itsekäs tai tulee ajateltua lähimmäisistä pahaa. Että osaisimme siis rakastaa kaikkia lähimmäisiä ja olla hyvä myötäeläjiä heidän suruissaan ja iloissaan. Siihen syntiin tulee ainakin itse aina joskus langettua.

sepekka:

Lainaus:


mutta täytynee laitaa paperille tai puhelimeen muistutus. Myös sellainen aihealue voisi olla hyvä että ruokoillaan sen puolesta jos tulee oltua itsekäs tai tulee ajateltua lähimmäisistä pahaa. Että osaisimme siis rakastaa kaikkia lähimmäisiä ja olla hyvä myötäeläjiä heidän suruissaan ja iloissaan. Siihen syntiin tulee ainakin itse aina joskus langettua.






Sepekka puhuu asiaa. Kristittyjen uudistuminen -alkaen omasta itsestämme- on edellytys myös herätykselle.

Syntien anteeksiantoa, armoa, tarviimme joka päivä ja hetki.

Onneksi pelastus ei riipu teoistamme vaan on täysin pyyteetöntä (armo: ansioton rakkaus meidän osaksemme)



Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat