Vierailija

onko kukaan laittanut hoitosopimuksen tulojenselvitys kohdassa ruksin siihen kohtaan, että tulot menee yli ja maksetaan suurin päivähoitomaksu? jolloin ei tarvitse ilmoittaa tuloja eikä viedä palkkatodistuksia ym. kun laskin tuolla laskurilla että meillä olisi tuloja sen verran että pitäisi joka tapauksessa maksaa se suurin maksu. millä tuloilla olette tuon kohdan ruksanneet ja laskitteko sen tuolla laskurilla? mietin vain että heittääkö tuo laskuri kuinka paljon todellisuudesta.. ja toinen juttu, eikös se kotihoidontuki lähde kokonaan pois kun lapsi menee hoitoon? ja hoitomaksuihin ei ilmeisesti tule mitään tukia vaan ne maksetaan kokonaan itse?

Kommentit (7)

jotta he lopettavat tuen maksamisen. Ei ole kiva maksella niitä sitten takaisin... Ennen päiväkodista ilmoitettiin kaikki uudet lapset, jotta näitä turhia maksuja ei tulisi. Nykyään luulen, että asia on vanhempien vastuulla.

Kunnalliseen hoitoon ei siis saa tukia, yksityiseen hoitoon saa yksityisen hoidon tuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ollaan alle suomalaisen keskitulon mutta olen myös laskenut itse että menee aina joko melkein täysi maksu tai korkeintaan alle 10 euroa alennusta kuukaudessa saataisiin tulojen perusteella. Sitten jos saisi pienenkin korotuksen palkkoihin tai tekisi enemmän ylitöitä, pitäisi ainakin teoriassa ilmoittaa tulojen muuttuneen. Siihen en viitsi lähteä vaan ennenmmin maksan suosiolla täydet. Kannattaa tietysti ilmoittaa tulot jos saa niiden perustella isonkin huojennuksen maksuihin.

Mitään tukia ei maksuun saa.

mutta vastaan tuohon että Kelaan voi ilmoittaa vaikka puhelimitse kun lapsi menee kunnalliseen hoitoon, niin kotihoidontuki päättyy. Mitään tukia ei hoitomaksuihin tule. Ainoastaan saa alennusta jos tulot jää alle niiden tulorajojen. Ja meillä onneksi näin. Lisäksi lapsemme tekee vain 6h päivää joten senkin perusteella maksu on vain 80%.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat