Seuraa 

Aloitetaan uusi pino jo hieman etukäteen :)

Väsyttää jo kovasti, pakko pötkähtä kohta itsekin nukkumaan. Liian nopsaan menee nämä viikonloput ja arki taas koittaa..Sataisi edes lunta niin oma mielikin siitä hieman virkistyisi.

Taas kyselen että miten teillä vauvat nukkuu päivällä?

Meillä tyttö esim. tänään nukkunut ihan koko päivän. Viime yökin oli ihan ihmeellinen kun illalla nukuttaessa annoin typsylle tutin suuhun niin tykästyikin mokomaan kapinaan sen verta paljon ettei halunnut edes syödä. Arvaatte varmaan että tissit oli räjähtää =O

Oltiin mun äidin ja tytön kanssa joulumarkkinoilla ja tyttö nukkui sielläkin koko kolmituntisen reissun. Kotiin tultiin-nukkui. Heräsi sitten kun piti toinen kylvettää, kylvyn jälkeen söi ja nyt taas nukkuu...

Onko se unohtunut mielestä että miten paljon noin pieni nukkuu vai nukkuuko tuo meidän typykkä jotenkin tavallista enemmän?

Toivotaan lumisateista viikkoa ja masuvaivattomia öitä kaikille meille!!!

Terkuin,

Camelot ja " Touhis" piirun vajaa 6 vkoa

Sivut

Kommentit (35)

Nytpäs pääsenkin kehumaan pitkästä aikaa HYVIN nukuttua yötä. Tuomas nukkui 9 tuntia ja söi vain kerran siinä välissä (3 aikoihin). Myös tytöt nukkuivat hyvin, vain kerran piti käydä pienempää silittelemässä.

Mulla kyllä naurattaa nuo teidän ihailut minun arjen pyörittämisestä :) En minä tosiaankaan aina hymyssä suin täällä lasten kans touhua vaan joskus menee hermot mullakin. Ja toisaalta meillä on monesti talo ihan sekaisin, kun kotityöt jää tekemättä, jos ei riitä energiaa jne.Toisaalta oon minä parilta kaverilta kuullu, että niillä menis järki jos pitäs vaihtaa elämää minun kans ;) että kai tämä sitten jonku mielestä voi olla hatun noston arvoista :D

JOULUSTA: Me oltiin vasta viime jouluna ekaa kertaa kotona, aina ennen on oltu vuoro vuosin minun vanhemmilla ja anoppilassa. Nyt ei sitten tiedetä missä ollaan, kun tuo saunaremppa ei kyllä jouluksi valmistu. Minun visio ois, että minä heräisin aamulla ensimmäisenä ja laittaisin joululaulut soimaan ja keittäisin riisipuuron. Sitten heräis muut, syötäs ja koristeltas kuusi. Sitten voitas käydä hautuumailla viemässä kynttilät ja käydä viemässä isomummuille joulukukat. Jouluruoka voitas tehdä kotona oman perheen kesken kunhan nuo em paikat on kierretty ja syönnin jälkeen vois käydä joulupukki. Ja sitten voitas illalla ajella saunomaan vaikka niin, että minä menisin kahden lapsen kans mun porukoille ja mies kahden muksun kans omille vanhemmilleen.

Mutta jotenkin kyllä luulen, että tuo minun visio ei toteudu moneltakaan osin. Anopilla tuntuu olevan pakkomielle saada meidät koko jouluksi sinne jne. Eli pitää nyt katsoa mitä tehdään ja missä ollaan. Pitäs kyllä kohta päättää, että tietäs suunnitella ruoka, pukki jms juttuja.

Jeps, mutta nyt Tuomas kitisee ja pienempi tyttö juoksee potta kädessä pitkin taloa, joten ois kai aika lopettaa ;)

Mianni ja lapsinelikko

Zimpura:

En minäkään mitään suurta vihkijuhlaa järjestä vaan vieraat ovat vain ne samat jotka tulisi muutenkin ristiäisiin :) Noin 30 henkeä. Ajateltiin että on kuitenkin ihan sama nyt sitten " virallisesti" juhlistaa niitäkin kun kuitenkin silloin kun mentiin kesällä maistraatissa vihille niin ei juhlittu ollenkaan. Ja suurin kiitos kuuluu minun äidille ja kaventaville sukkahousuille :D

Kiitos onnitteluista :)

Tänään tuli ne kahviliinat tytön nimellä. 14¿ postikuluineen 40kpl. Nätit oli.

Tänään olis tarkoitus leipoa pipareita ja pasteijoita kun mies lähtee iltavuoroon.

Ei meinaa viihtyä vaunuissa parvekkeella tuo typy. Toisin kuin veljensä aikanaan..Oltiin pihalla pojan kanssa pelaamassa ja tyttö nukkui kiltisti vaunuissaa. Sisälle tultaessa siirsin sitten parvekevaunuihin jatkamaan uniaan, nyt jo piti nostaa pois kun ei nukkunut. Joka kerta sitten jatkaa sisällä uniaan..Nukkuu kyllä liikkuvissa vaunuissa hyvin, mutta mistä lie johtuu että aina herää tuossa partsilla...

Nyt jotain apetta pöytään ja sitten päikkäreille.

Mukavaa päivää kaikille!!

C ja Touhis 6 vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nopeesti piti käydä lukees teidän kuulumiset. Oltiin Elman kanssa synttäreillä, ja sitä ennen käytiin kattomas mun työkavereita, niitäkin on niin ikävä, ja kaupoissa. Elma karju, kun oltiin eläinkaupas, meinas mammalle tulla ihan hiki.. :)

merileijonako se sitä kiikkua meinasi (muistankohan oikein..). Ostettiin toi lainakeinu, kun se auttanut meillä selvästi. Itkee ja valvoo silti, mutta se itku on niin vähäistä siinä. Äitikin torkahtelee aina välillä. Pakko aatella ittiänsäkin, vaikka se tuntuu vähän jotenki karulta laittaa Elma siihen keinuttelemaan. On niin väsy välillä. Lainasin serkulta vielä jumppapalloa. Se on toinen tosi kätevä vekotin ainakin koliikin rauhotukseen ja muutenkin. Ajaa sen sängylläpomppimisen eikä oo musta ainakaan yhtä raskasta. Vauva tiukkaan syleilyyn ja eikun pomppimaan :)

Galluppiin piti vielä vastata, Elma paino 1 kk ikäisenä 4520 g (3480 g) muistaakseni. Pituutta ei mitattu, kun terkka kävi sillon kotona. 2 kk ikäsenä painoa oli kertynyt jo 6030 g ja pituutta 58,5 cm (50). Hurjasti on jo kasvanu ja sen kyllä jo huomaa. Kovasti jo kattelee ympärilleen, helpottaa suunnattomasti. Silti on vielä täysin sylivauva. Lattialla ei viihdy oikeen ollenkaan.

Toinen gallup tulikin siitä mieleen, meillä Elma rauhottuu paljon paremmin mun syliin ja mun kans kun isukin. Mutta eiköhän tuokin opi. Monesti teen vaan sen virheen, että meen väliin; anna mä otan, kun tiedän että rauhottuu nopeemmin. Mut saisivat molemmat oppia sen, että aina äiti ei oo siinä vieres.

Jepulis, nyt vielä pyykit laittaan, kohta alkaakin koliikki-itkut :(

bernuski ja Elma reipas 10 vkoa

Huh, kyllä nyt väsyttää! Viimeyönä tuli nukuttua klo 23.30-1, sitten n. klo 3-4 ja sitten sen jälkeen vajaa tunti sellaista torkahtelua. MOLEMMAT tytöt nukkuivat tosi levottomasti, kävin alkuyöstä monta kertaa heitä silittelemässä ja lopulta 4 aikoihin molemmat tuli viereen. Tuomas nukahti klo 22 ja söi n. klo 1, 2.30 ja nyt 5.45 herättiin.. Lisäksi piti yön aikana vaihtaa KAKSI kertaa pojalta vaippa ja vaatteet, kun pissa oli taas tullu ohi vaipan.

Mutta, jotain hyvääkin. Erittäin monen helvetillisen illan (tytöt rallannu puolille öin ennenku nukahtaneet, Tuomas itkeskellyt) eilen illalla tytöt nukahtivat iltasadun aikana ja Tuomaskin vain ähisi ja ähisi, ei itkenyt. Saatiin siis kerranki miehen kans edes vähän kahdenkeskistä aikaa :)

Meillä Tuomas nukkuu päivisin huonosti. Ulkona nukkuu kyllä sikeesti semmosen 2-4 tuntia, mutta sisällä vaan pikku torkkuja.

Huomasin eilen, että ei enää uskalla jättää vauvaa esim. sohvalle, kun ukkeli kääntyilee ja vääntyilee jo sen verran, että voi vaikka pudota. Kova hinku tuntuu nyt jo olevan mahalleen, saa nähdä missä iässä alkaa kääntymään. Muut meillä kääntyneet mahalleen 3-4kk iässä.

Mutta nyt taitaa nälkä iskeä sekä äitiin että vauvaan.. Mukavaa viikonalkua kaikille!

Mianni ja Tuomas 29.10.

Heh...Tässähän pian paljastuu ;)

Täytyy sanoa että tänään pihalla kun postin hain ja pyörittelin niitä servettejä käsissäni niin ajattelin että kaikkeen sitä rahojaan tuhlaakin..;) Nättejä ne kyllä on.

Ja meidän Touhulainenhan se siellä on, jopas meillä nyt on kaikki niin samanlaista :) Ihana on teidänkin masulainen <3

Piparit on leivottu ja ranne ihan sippi kun yritin puristaa sellasta vaal.pun. mönjää pipareiden päälle.

Samalla tein äidille huomiseksi viemisiksi sinihomejuustopipareita :)

Nyt kutsuu typy vaipan vaihtoon...

Hyh, onpa " tosi" joulukuinen keli tuolla ulkona :S Hiivatti, jos ei edes jouluna ole lunta, niin pöh.. :(

[b]Camelot[/b], olin revetä, kun luin että sulle tuli servetit tytön nimellä just! Nimittäin niin tuli meillekin ja just sen 14¿ eli samasta paikasta on näköjään tilattu... Hih, eivät sentään oo sotkeneet, kun on samalle paikkakunnalle samalle päivämäärälle tehdyt servetit laittaneet ;) Nätit nuo oli minustakin :) Ja se piti kysyä, että eihän teidän typyn kuva vaan ole syntyneet.fi:ssä?? Kun pvä ja " tekonimi" täsmää.. Siinä tapauksessa ollaan siellä nimittäin peräkkäin! ;)

Meidän tytön nimi on kyllä top10-listoilla, mutta kun siihen ollaan jo ihastuttu aika päiviä sitten ja se vaan nytkin tuli koko ajan vastaan (eikä lähipiirissä ole samannimisiä), niin siihen päädyttiin. Meillä sukunimi on tarpeeksi vaikea(tämä C:lle vinkkina ;D) ja r siinäkin, niin on valittu sitten tuommosia pehmeämpiä etunimiä. Vaikka tosin kakkosella särähtääkin... mutta se on kyllä niin temperamenttiin sopiva sitten! ;)

Galluppeja oli ainakin se 1kk:n mitat: meillä neiti kävi neuvolassa viimeksi 3-viikkoisena, joten ne mitat: 4900g(4260) ja 55,5cm (51). Viikon päästä saadaankin sitten 2kk mitat, kun on nlalääkäri niin äidillä kuin tyttärelläkin. :) Kovasti on kyllä kasvanut, kun 56cm vaatteet ei enää mahdu, ja osa 60cm bodeistakin on nafteja. :) Kotivaaka arvoi painoksi n. 6kg. :)

Ja olikos syöttöväleistä jotain...? Meillä suunnilleen 2-4tuntia nuo välit päivällä, vaikka välillä menee sitten näin niinkuin tänään, että useamminkin ottaa pienet " huikat" ..

Jaahas, tuolla tuo neiti taas kutsuukin. Ei ole tänään oikein nukkunut kuin tuommoisia pikkupätkiä sylissä tai hetken jossain muualla. :/ Välillä tämmöisiä päiviä.

sateisesta säästä huolimatta mukavaa tiistaita!

Jedelede ja tyttelistyy tasan 7 vkoa :)

eli omaan galluppiin vastaus.

Me ollaan yleensä oltu mun vanhemmilla syömässä puolilita päivin, myös mun veli ja sisko miehensä kanssa on siellä ja mun pappa. Eli koko perhe koossa ja ollaan edelleen menossa sinne syömään. Aamulla käydään varmaan kotona joulusaunassa ennen lähtöä. Meillä joulupuuro syödään aina jälkiruokana - aamu kasvatellaan nälkää eli " sääntönä" on ettei yleensä syödä aamupalaa. Tosin imetyksen takia pakko syödä ja tottakai esikoiselle annetaan aamupala.

Kotona koristellaan myös kuusi aamulla. Ja mummulassa koristellaan vielä esikoisen kanssa kuusi. Traditioon kuuluu myös että koko porukalla on aina katsottu joku disneyn piirretty elokuva ruuan jälkeen. Mutta lasten syntymien jälkeen ollaan yleensä lähdetty toiseen mummolaan. Mä vaan haluaisin olla mun vanhemmilla suurimman osan päivästä kun äiti aina laittaa joulun niin kauniisti, kattaa pöydän viimeisen päälle, koristelee, kaikilla on " ykköset" päällä, tunnelma on tosi rauhallinen ja kodikas ja jouluinen kun taas anoppilassa ei tuollaista tunnelmaa ole. Heillä ei ole edes kuusta (varisemisen takia..), lapset tulevat kotiin jos jaksavat, ruoka syödään kun on nälkä eikä koko perheen kesken kuten meillä, jokainen kulkee missä vaatteissa haluaa, eikä siis joulutunnelmaa oikein ole. Haluaisin aikanaan järjestää omille lapsille samanlaisen ihanan tunnelmallisen joulun kuin oma äitini.

Tilasimme joulupukin tänä vuonna ja se tulee omaan kotiimme illalla, jolloin vanhempani ja sisarukseni tulevat meille avaamaan lahjoja. Meille siis joulu on todellinen perhejuhla.

Tänä vuonna päätin itse opetella tekemään jo joululaatikot itse. Perunalaatikko on parhaillaan uunissa ja porkkanalaatikkoa aloittelen. Leipominen ja joulun tuoksu on minulle tärkeä joulutraditio!

Nyt jatkamaan touhuamista!

Nazu ja pikkutontut 1v 10kk ja reipas 2kk,, olisiko jotain 9,5 vkoa..?? Ei pysy enää perässä..

Meillä oli tänään 2kk neuvola tai siis Lilia on jo 2kk 1,5vkoa mutta kaipa tuo oli 2kk neuvola. Meillä nuita neuvoloita on ollut tähän saakka 2 vkon välein. Nyt sitten vasta kk päästä seuraava.

ZIMPPURA; meidän tyttö painoi 1 kk neuvolassa 5200g (4140g) ja nyt tänään tuossa 2kk+ neuvolassa tasan 6000g ja pituutta oli 59cm. Paino ei ollut noussut enää samaa tahtia kuin tähän saakka mutta ei kuulemma vielä tarvi antaa lisämaitoa jollei yöt huonone.

Itse asiassa kaksi edellistä yötä ovat olleet erilaisia, joskin nekin hyviä eli Lilia on nukkunut 22-07 kahdella syötöllä kun tähän asti on mennyt sillä yhdellä syötöllä sairaalasta asti. Eipä tuo kaksi syöttöä ole silti paha, mutta muutos silti. Jos Lilia alkaa syödä tästä eteenpäinkin tuon kaksi kertaa niin koitan antaa viimeiseksi illalla vileä jonkin verran korviketta. Tosiaan onhan tuo kaksi kertaakin tosi vähän kun nukkuu muuten kuin tukki, mutta silti. Justiin neuvolassa sanoin kuinka ihanaa on ollut kun Lilia ei ole kuin kerran koko 2kk+ elämänsä aikana valvonut yöllä n puoli tuntia. Se oli joskus parin viikon iässä eikä silloinkaan itkenyt.

AXELARAN galluppi; meillä kanssa aluksi ekan kuukauden aikana Lilialle ei kelvannut etenkään iltaisin kuin äiti, mutta nyt tyttö on tosi tyytyväinen isin kanssa.

Mitäs muita galluppeja olikaan?? Ei taas muista kun ei tullut kirjoitettua ylös. Mulla alkaa olla muuten paniikki joululahjoista ja muusta joulukrääsästä!!!! Pitäis varmaan tästä päästä kaupoille mutta mihin nämä päivät katoaa??

Lilia nukahti matkalla neuvolaan (aika oli klo 9.00) ja oli hereillä hymyillen punnituksen jne ja nukahti uudelleen kun lähdettiin. Nukkuu edelleen kun siirsin hänet vaunuhin tuohon eteiseen. Nyt voisin jo sanoa että aika lailla rutiinin omaisesti neiti nukkuu joka aamu päiväunet klo 9-11.00 ja iltapäivällä 13-16. JOs aamupäiväunet eivät maistu niin silloin neiti nukkuu melko varmasti n. klo 11-15. Eli hyvät pätkät nukkuu joka päivä.

Nyt pitää mennä vähän esikoisenkin kanssa touhuamaan;)

Nazu ja tytöt 1 v 10kk ja reipas 2kk

PS: ihanaa veronpalautukset tulivat!!

Kirjoitetaanpa itekin itse aloittamaan pinoon :)

Ihan ensiksi onnittelut hienoista nimistä. Varsinkin Sisu nimi oli oikein ihana ja komea pienen pojan nimi =) Itse tykkään just tuollaisista reippaista nimistä ja r-kirjain lisää sitä reippautta lisää ;)

Vinkkejä Jedeledelle ;)

Meillä pikku nainen, yllätys yllätys, nukkuu. Sain itekin pitkästä aikaa nukuttua päikkärit ja tosi hyvää teki. Laitettiin tänään kaikki joulukorosteet esille, ei kyllä tunnu joukulta sitten yhtään pätkää. Huomenna vois leipoa ristiäisiin pipareita :)

Nyt istun täällä paplarit päässä kun kaveri tulossa kokeilemaan mulle juhlakampausta ristiäisiin :) Ihan törkykallista olis ollut jos liikkeeseen olisin mennyt kampausta tekemään, 74¿ =O

Menen nyt sitten vain pelkkään meikkiin ammattilaiselle.

Siksi tuo kampaus&meikki hössötys kun meillähän juhlitaan nyt sitten ristiäisten kanssa meidän vihkiytymistä. Saadaan myös avioliiton siunaus eli oikeastaan on nyt sitten kaksi kärpästä yhdellä iskulla tj...Mutta voi kun jo toivoisin että olis koko hössötys ohi.

Jos jollain on hyviä virsiä tai muita lauluja em. tilaisuuteen sopivia niin kiitollisena ottaisin vcinkit vastaan :)

Ulkona sataa...vettä.

Taitaa tulla musta joulu, hyi kun kuulostaakin niin kammottavalta...

Nyt välipalaa ennenkun mies ja kaveri tulee :)

Koska saa viedä vauvaa saunaan? Koska ootte vieny vanhempia lapsianne?

Mä oon ihan hullu saunoja, haluisin ottaa Elmaa mukaan niin pian kun vaan saa. Äiti sano, että on vieny mun pikkuveljeä ihan pienenä, mut miten suositellaan?

Meillä oli eilen ristiäiset ja poika sai nimekseen Sisu Matti Ilmari, kaikki meni hyvin: Sisu oli rauhallinen koko kastetoimituksen ajan ja isommat lapset käyttäytyivät hienosti.

Meillä oli ihana tilanne kun mitään muuta ei tarvinnut tehdä itse kun mennä paikalle: " pippalot" pidettiin mun äidin työpaikan juhlatilassa ja tarjoilut, koristelut yms hoitivat äiti ja anoppi yhdessä.

Ihanaa silti että on taas ristiäisetkin ohi, oon hiukka stressikone ja vaikkei edes tarvinnut tehdä mitään niin ressasin taas ihan turhaan etukäteen. Nyt sit voikin alkaa odottelemaan joulua, heh ja huoh...

Päiväunikyselyyn: Meillä ei oikein oo päivisin vielä mitään rytmiä, välillä melkein koko päivä menee valveilla ollessa ja 10-15 minuutin torkkujen voimalla, välillä Sisu nukkuu jopa kolmenkin tunnin päiväunia. Yöt onneksi yleensä nukutaan, joinakin öinä saattaa herätä montakin kertaa syömään mutta on kuitenkin koko yön " puoliunessa" .

Kutsu kuuluu, hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

merileijona ja Sisu, pian jo 6 viikkoa

Tuossa aloitin tekemään imellettyä perunalaatikkoa ja mieleeni tuli laittaa tänne Gallup eli

G: MITEN VIETÄTTE JOULUA? MITÄ KUULUU PERHEENNE PERINTEISIIN JOULUVALMISTELUIHIN JA TRADITIOHIN?

vastaan itsekin myöhemmin kun esikoinen kutsuu

galluppiin että Sisu oli 1kk neuvolassa 5795g (syntymäpaino 4030g)

Nyt on varmaan 6kg jo reilusti yli, ihanaa että maito maistuu ja paino nousee mutta on tota möllikkää raskas kantaa, varsinkin kun oikein muualla ei viihdy kun sylissä... hauisten kasvua odotellessa,

merileijona ja Sisumies (huomenna tasan 6 viikkoa)

Ainiin, ollaan harkittu sellasen itsestään keinuttavan keinun (mikäköhän sellasen vempaimen ihan oikea nimi on?)hommaamista. Bernuskillako sellainen oli lainassa ja lapsi oli viihtynyt? Onko muilla kokemusta?

Jotenkin vähän mietityttää kun hintaa kuitenkin on n. 170e että jos ei Sisu viihdykään siinä yhtään...

pikaiseen pinoudun.. Hyvää itsenäisyyspäivää!!!

MIANNI: Meillä on kokeilussa Pirkka-vaipat. Hyvin on pysynyt poika kuivana koko yön, vaikka aamulla on vaippa tosi painava pissasta. Ainakaan toistaiseksi ei ole falskanneet. Kannattaa kokeilla!

Bluewish ja poika 6 vkoa 3 päivää

Meillä myös eilen oli ristiäiset, neiti sai nimekseen Nella Maria. Koko toimituksen ajan tyttö vain nukkui ja muutenkin meni hyvin. Mummot hoiti meillä tarjoilut, joten päästiin todella helpolla..

Meillä on nyt melkoinen UNIONGELMA. Päivällä Nella nukkuu torkahdellen ja17-19 aikaan ottaa muutaman tunnin unet ja sitten mennään 10-30 minuutin unilla aamu 6-7 asti!! Silloin alkaa vasta kunnon " yöunet" ja nukutaan yhdellä syötöllä noin 17 asti.. Sinäänsä se ei haittaa koska on meidän ainoa lapsi joten voin silloin itsekin nukkua, mutta haluaisin rytmin kyllä normaaliksi! Tätä on nyt jatkunut muutama viikko.. Olisiko mitään neuvoja? Ollaan yritetty että valvotetaan päivällä, mutta sitten vain hermostuu ja valvoo jopa kauemmin torkkujen voimalla.. en tiedä mitä voisin tehdä..

gurbis ja Nella 7vkoa

Mun on pakko hehkuttaa täällä kun nukutin äsken isompaa tyttöä kun sen uniaika meni jo ohi ja se oli yliväsynyt. Mun oli pakko pitää tyttöä tiukasti vieressä ja rauhoitella jotta nukahtaisin. Laitoin Lilian omaan sänkyyn ja mobilen päälle ja kun isompi nukahti niin menin hakemaan Liliaa ja siellähä äidin pienempikin kulta nukkui niin ihanasti;) Lilia on kyllä tosi hyvä nukahtaja ja nukkuja - ainakin vielä. tyttö nukahtaa sek päivällä että illalla itsekseen kun vaan vien omaan sänkyyn. Toivottavasti näin jatkuu! Mutta toisaalta, tuo isompi tyttö ei kyllä nuku itsekseen ei päivällä eikä illalla joten tasapainottavat toisiaan tuossa asiassa,)

MIANNIlle täydet tsempitykset noiden öiden kanssa. Ihaillen minäkin aina luen sinun kertomuksiasi miten pyörität neljän lapsen arkea.

Tuosta tulikin mieleeni NELJÄSKÖ (meniköhän se nimimerkki noin?). Miten teillä sujuu? Muistelin että kirjoitit, että koliikkia on ollut teillä nuorimmaisella.

Entäpä SIngorina-Iiris ja Lupicaia? Ja JE_NI?

En monta kertaa ole tänne pinoon kirjoittanut pojan synnyttyä, mutta lueskelen kyllä kuulumisia.

Ihan mahtavaa vertaistukea. Meiltä esimerkiksi sukulaiset kyselee " No joko poika nukkuu öisin pitempään" , " Jokos teillä on rytmi muodostunut" ja tosiasia on, että nukkuu kolmen tunnin pätkiä öisin (mitä en pidä ongelmana kun perhepedissä nukutaan), ja ei, päivisin ei ole mitään rytmiä - eilen oli nimiäiset ja poika valvoi koko päivän, tänään onkin sitten nukuttu melkein koko päivä.

MERILEIJONA, oli ihan viittä vaille ettei meidän pojasta tullut Sisu, mutta tulikin sitten Tarmo Aaron Olavi. Työnimenä oli " Into" , kun oli masussa niin kova potkimaan, ja luonne on edelleen sellainen touhukas ja kärsimätön. Nimiäiset oli tosi mukava tilaisuus, kirkossa käytiin ehtoollisella hakemassa lapselle siunaus (häntä ei kasteta, kun äitinsä on pakana) ja meillä kotona kahviteltiin. Kaikista lahjoista ihanin taisi olla kummienon ostamat Adidaksen Superstar-lenkkarit kokoa 19. :D

G: Ehkä tätä on enemmänkin pinoissa käsitelty, kun en ole perusteellisesti aina lukenut, MUTTA: Kuinka usein teidän vauvat (siis täysimetyksellä olevat) on päivittäin tissillä ja minkälaisia aikoja? Meidän Tarmo on niin mahdoton iilimato ja huono nukkumaan päivällä, että pahimmillaan äiti ei meinaisi päästä edes vessaan saatikka syömään tai kotitöitä tekemään, kun koko ajan pitäisi olla syöttämässä. Tämä päivä on säännön vahvistava poikkeus, kun pikkukaveri vetelee jo toisia pitkiä päikkäreitä. :)

Hyvää viikon alkua ja jaksua kaikille,

Ketsup + Tarmo 11.10.

kun tytöt sattu yhtäaikaa nukahtamaan, ite taidan kömpiä kans kohta petiin..

Nazu: Vanamo nimi ei oo meijän suvusta, meijän suvussa on sellasia oikein hirmu tavallisia nimiä :) Ja ku miehen suku niin iso, niin joutuu miettimään aina hirveesti että ei tulis samaa nimeä. Tohon Vanamoon ihastuttiin kun nuita nimiä plärättiin läpi. Ja tuo Usvahan on aika harvinainen nimi, yhen Usvan tunnen ite josta sen " idean" nimeen sainkin. Että onpas vaan teidän tutuilla nätti ja harvinainen tytön nimi ;)

Mutta nyt nukkumaan, jospa sitä illalla selviäis vähän jouluostoksilleki.

Jääsydän

BERNUSKI: Oikein mukavaa kuulla, että Elman itkut on vähentyneet! Jaksamista toivottelen kuitenkin edelleen, jospa ne kohta itkut loppuis kokonaan.

Meillä siis Tuomaksen isot sisarukset on syntyneet 1/05, 7/03 ja 2/99. Vanhin on poika ja keskimmäiset tyttöjä :)

Saunaan voi minunkin mielestä viedä n. vuoden vanhana, mutta tokihan ihan mietoja löylyjä voi ottaa kai jo aiemmin. Meillä on taidettu kans aloittaa saunomiset sitten, kun lapset on itse kävelleet :)

Kävin kaikkien lasten kans mun mummolassa leipomassa pipareita. Mummi kun on itse halvaantunut, niin ei kovin helposti käytä leipominen (toinen käsi ei toimi lainkaan). Oli kyllä mielissään, kun katseli meidän pikkuleipureita :) Varsinki tuo 1v 10kk ikäinen on niin tomera, kun kaulimen kanssa heilui ja hällä on nyt todellinen ITE-vaihe eli kaikki pitää saada ihan itse eikä missään saa auttaa :)) Niin ihana ikä, vaikka joskus hieman rasittavakin.

Mies aiko lähtee harrastukseensa vaikka on itsenäisyyspäivä ja mulla pitäs raahutua nelikon kans jonnekin saunaan. Haluttas lähtee mun porukoille,mutta kun sinne on niin pitkä matka (35km) ja inhoan pimeellä ajoa. Täytynee kysäistä mun tätiltä, josko siellä vois käydä kun se on lähellä.

Vielä lopuksi kysymys: VUOTAAKO TEILLÄ MUILLA VAUVOJEN VAIPAT USEIN?

Tästä oli kai aiemminkin puhetta, mutta pakko taas udella. Meillä kun Tuomaksella menee JOKA päivä ainakin kerran (yleensä pari-kolme kertaa) pissat huti vaipasta ja öisin myös, ainaki kerran. Viime yö oli ihme poikkeus, kun oli samoissa vaatteissa koko yön.

Tästä johtuen siis meillä on lähes aina poitsun vaatteet (tai lähinnä bodyt) vähänä, nytkin on enää 2 puhdasta! Vasta viime viikolla ostin kaks uutta, mutta nyt en viittis enää ostaa, kun taitaa saada joululahjaksi. Meillä kun ei oo nyt omaa pyykkikonetta tuon rempan takia niin seki hieman hidastaa pyykkäystä, vaikkakin äitini pesulapalvelu toimiikin hyvin :) Mutta siis, mielelläni kuulisin vinkkejä, onko joku tietty merkki vaipoissa parempi vai mikä auttas?

Mielestäni Libero on hieman paremmin pitäny kuin muut, mutta kyllä neki falskaa. Kokeiltu on jo Muumi, Libero, Pampers, Lidlin vaipat, Napero ja Daily. Pampersit ois muuten ihania, niin ohuita jne, mutta minä inhoan niitä tarroja ja neki kyllä päästää pissan ohi. Ne tarrat on minun mielestä liian leveät ja jotenki lyhyet tjn, monesti hankaa reiteen punaisen jäljen vaikka kuinka oikoisi hyvin.

Oho, tulipas tästä tekstiä. Nyt alan murekkeen tekoon tyttöjen kans ja sitten kyselemään sitä pesupaikkaa..

RATTOISAA ITSENÄISYYSPÄIVÄN ILTAA KAIKILLE!

Pienempi nukkuu sitterissä mutta isompi otti tänään pätkäunet, GRRR. Pari tuntia omaa aikaa iltapäivisin on mulle elintärkeää, muuten olen kuin p***seen ammuttu karhu. Tai kauhu, kuten meidän esikoinen sanoo=) No, sehän sopii hyvin, olen loppupäivän kuin ammuttu kauhu. Uloskaan ei päästä kun on niin p***a keli ja isompi tyttö lisäksi toipilas. Eli GRRR monestakin syystä.

Merileijona, en nyt tiedä tarkkaan minkälaista keinua tarkoitit, mutta huutonetissä surffaillessani sattui silmään Fisher Pricen tällainen:

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=42757172.

Ei kyllä ihan ilmainen tuokaan...

Meillä ei ollut neuvolaa 1kk:n iässä, mutta 6-viikkoisena Ellis painoi 4400g (3200g). Melko siro tyttö vissiinkin meillä?

Syöttövälit päivisin ovat keskim. 3 tuntia. Yleensä Ellis syö yhden rinnan kerrallaan, mutta tankkaakin sitten monesti kaksi kertaa tunnin aikana. Ei kai jaksa molempia tissejä peräjälkeen, mutta joskus nälkä tulee uudelleen jo vartin päästä. Aika usein taitaa kuitenkin syödä vähän liikaa, sillä pulauttelee megalomaanisen paljon. Eilen meni päivän aikana 4 bodya...

Äh, olen yhtäkkiä yksikätinen ja kirjoittaminen turhan hankalaa.

Lillis ja ElliS=)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat