Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

oon yh-äiti minimiäitiysrahalla ja ruuat saa ostettuu mut lahjoja ei, isommille lapsille oon sanonu et äitillä ei ole varaa lahjoihin ja pienemmät ei ymmärrä lahjoista.. Ja sit kun täällä lukee näit juttuja ko anoppi vie joulumielen nii jotenki naurattaa koska niiden lapset saa lahjoja. Ja sukulaisiltakaan niitä lahjoja ei ole tulossa. Kotia ei jouluiseksi koristella koska hintojen takia koristeet jäävät kauppaan mut jos ees jouluruuat tekee niin lapsille riittäisi se ja täysin selvä äiti.

Sivut

Kommentit (222)

hänestä sen meilin perusteella. Musta olisi ihana ap myöhemmin kuulla miten joulunne meni, voitko kirjoittaa palstalle tai laittaa meille s.postiin pienet meilit joulun jälkeen :D T. Jyväskyläläinen

p.s. Jos joku treffaa ap:n ja menee Jyväskylän kautta niin annan paketit mukaan, muuten lähetän postissa.

Saat pelkästään lapsilisiä kuukaudessa 1056,60 ¿. Verojen jälkeen vanhempainrahasi on 304 ¿. Elareita saat kuudesta lapsesta yht. 708 ¿. Eli yht. tulosi/kk ovat n. 2068 ¿. Siihen sitten vielä asumistuki päälle. Mihin ihmeeseen tuon kaiken hassaat, jos et saa lapsillesi nyt edes yhtä lahjaa/naama hankittua? Ei ne vaipatkaan nyt sentään NOIN PALJON maksa!

Ihmettelee toinen senttejä venyttävä ja silti lapsilleen joulun tekevä yh

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Havuista voi askarrella kranssin tai muita koristeita.

Ei ne lahjat vaan yhdessä oleminen ja mukavien asioiden yhdessä tekeminen. Se kuulostaa varmasti hölmöltä jos rahat on niin tiukilla kuin teillä on, mutta sellaiset asiat jäävät mieleen, ei niinkään se, mitä on saanut lahjaksi.

mistä kaupungista olet matkaan lähdössä? ajattelin että olisinko saanut oman pakettini kauttasi matkaan? olen myöskin vaihtanut hänen kanssaan mailia...

Laita mulle meiliä ja kerro vähän, millaisista lahjoista lapsenne tykkäisivät. Laitan jotain pientä ja kivaa tulemaan. =)

inkai ( a ) jmail. fi

Sinulla on laillinen oikeus saada elatusta 118, 15 euroa/lapsi/kuukausi. Jos et tätä summaa saa isiltä, niin saat sen asuinkunnaltasi, sosiaalitoimiston kautta. Eli varaapa heti aika lastenvalvojalle ja saat joko koko summan tai sen erotuksen joka puuttuu isän maksaman elatuksen jälkeen.

Olen ollut yhteydessä ap:hen ja minulla on lähettää lahjat pienimmille; toivottavasti jollain myös isommille? Ja huom! Ap ei ole täällä mitään ruikuttanut tai pyytänyt; ihan omasta tahdostani haluan lähettää jolulahjat hänen lapsilleen. Päinvastoin hän on ollut koko ajan hyvin positiivinen ja asiallinen törkeistäkin kommenteista huolimatta!

itsekin huomannut saman, että ei kelpaa käytetty. Pitäisi olla uusinta uutta suoraan kaupasta. En tiedä miksi maailma on tälläiseksi mennyt.

Itse sain ystävältä muovikassillisen vanhoja lastenvaatteita ja olin onnesta soikeana. Paketissa oli mm. Nokian kumisaappaat kokoa 20 ja muuta ihanaa.

Kun lukee näitä " Otetaan/Annetaan" -palstoja, siellä kinutaan taulutelkkareita ja läppäreitä ilmaiseksi. Kun tarjosin vaikkapa sänkyjä ilmaisiksi, ei kelvannut.

kaikki liitteet.

Vierailija:

</p> <p> <br /> Vierailija:</p> <p>[quote kirjoitti:

en jaksanut lukea kun sivuun 9 saakka kaikki viestit.

Ehkäisevää toimeentulotukea saa vuokrarästien maksuun, mutta ap älä tee vaan itse mitään. Anna muiden tehdä. Mä yhtä tollasta äitiä hyysäsin aikani ja sitten kyllästyin kun ei itse missään vaiheessa alkanut hoitaa omia asioitaan. Ei pistänyt miestä maksamaan elareita ja sitten jäi laskut maksamatta ja tuli ulosottoja jne jne... Tyhmästä päästä sai kärsiä sitten lapsetkin.

Jos tulot ovat laskeneet yllättäen viimeisen 2-3 kuukauden aikana, niin ap ei välttämättä ole saanut vielä kaikkia tukiaan. Sossu laskee tuloja vielä pitkään sen jälkeen, kun ne ovat tippuneet pieneksi. Esimerkiksi jos työpaikka on loppunut elokuussa, niin he saattavat laskea, että viimeisellä palkalla pitäisi elää vielä neljä seuraavaa kuukautta. Kelakin tekee päätökset hitaasti, joten asumistukipäätös voi viedä 2-4 kuukautta.

Jos taas juuri tätä hetkeä on edeltänyt tuollainen köyhä kausi, niin nyt sitten ap maksaa rästiin jääneitä vuokria ja muita maksuja, niillä tuloilal mitä on. Tuollaisen yllättävän köyhtymisen jälkeen kestää 3-6 kuukautta palautua siihen tilanteeseen, että voi taas elää suhteellisen normaalia elämää, elipä sitä tuilla tai palkkatyön tuloilla.

nimi. kokemusta on

En tiä, kauheesti kirjoitusvirheitä, ei välimerkkejä...Tuli huono fiilis, joten jätin asian sikseen. Antoi kyllä osoitteensa ja nimensä. En tosin ole tarkastanut onko aitoja.

Kyllä kaikkien lasten pitää saada joulu, vaikka mikä tilanne olisi. Kaikilla meillä on pari euroa ylimääräistä rahaa tai joku pieni lelu lahjoitettavaksi heille. Sähköpostiosoite tuolla ketjun alkupäässä ja toimii!!!

Miettikää vähän miltä itsestä tuntuisi jos omalle perheelle ei olisi varaa laittaa mitään jouluksi.

Täällä on nyt vaan paljon taas niitä ihmisiä jotka säälisi ja pitäisi kädestä kuoleman hetkellä ja niitä jotka tekevät kaikkensa ja pelastavat uhrin hengen. Kumpiakohan ihmisiä tarvitaan enemmän?

Vierailija:

[quote]

Ärsyttää tuollaiset sääliä kerjäävät ruikuttajat. Suomessa ei kukaan ole niin köyhä etteikö olisi varaa ostaa parin euron lahjoja lapsille, ellei sitten elä yli varojensa, joka on ihan oma moka. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot...

Vierailija:

[quote]

Erikoinen Mies!! En voi kun ihmetellä.

REPS!! AP kyllä sä olet hauska!!

Terveisin 4 lapsen yh joka " tienaa" niinkin kivasti että lapset saa joululahjat ja meille tulee joulu.

puhumattakaan avoimesta mielestä ja kyvystä " värikkääseen" ajatusmaailmaan. Täällä kovasti haukutaan ja teilataan ihmisiä ajattelematta että maailma on kova paikka ja välillä sattuu ja tapahtuu.

Minulla myös monia ystäviä jotka ajattelevat hyvin mustavalkoisesti ja ovat sitä mieltä että ikävät tapahtumat ja tilanteet ovat yleensä ihmisten omaa syytä.

Vakuutan teille, että on esim. monia miehiä, jotka erotilanteessa eivät anna Vaimon ja/tai lasten ottaa MITÄÄN mukaansa heidän muuttaessaan. Joulukoristeet on pientä sen rinnalla että yksinhuoltajaksi päätynyt äiti joutuu hankkimaan KAIKEN uudelleen.

Eräs ystäväni jätti avomiehensä miehen jatkuvan pettämisen takia, ja mitään ei saanut mukaansa. Päällepäin ei kummastakaan voisi moista uskoa. Ja näitä tarinoita on monia ja muutama tosi kauhutarinakin. Yleensä nämä miehet ovat niitä hiljaisia ja mukavia joista ei olisi IKINÄ uskonut ja monet eivät uskokaan tapahtuneen jälkeen vaan jälleen kerran syyllistetään naista joka valehtelee yms.

Tulkaa pois pumpulista ja kohdatkaa julma ja kylmä maailma. Arvatkaapas vaan jos omalle kohdallenne jotain sattuu, missä ovat suurin osa ellei kaikki ystävät...

provo ei ole koska eron jälkeen koristeet jäivät ex-miehelle koska hänestä ne kuuluivat hänelle. Myöskin lapsia on 6 ja tosiaan minimiäitiysraha tulona niin sillä ei paljon ylimääräisiä ostella.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat