Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä on siis reilu 1-vuotias ja on tottunut illalla nukahtamaan tissille. Ei siinä mitään, helppoa ja mukavaahan se on molemmille, mutta kun on taas alkaneet nuo yötohinat ja tissiähän siinä sitten taas tarvitaan..

Pari kertaa on yövierotus onnistunut, kunnes taas on muka ollut joku syy ja oon langennut syöttämään.

Viimeksi yövieroituksessa muksu itkeskeli/piti minua hereillä joka yö klo 3-4. 30 ja väsyneenä ajattelin, että helpommalla pääsen kun syötän kerran 10 min. Mutta nyt on taas heräännyt 2-3 krt yössä, argh.

Taitaa olla vaan niin, että meillä tuo yösyönti loppuu vasta kun lopetan tisuttelun kokonaan. Nyt tisutellaan aamulla ja illalla ja siis yöllä!

Olisko antaa mitään nukutusvinkkiä tai omia kokemuksia? Omaa syytähän tämä on kun en ole osannut aikaisemmin laittaa itsekseen nukahtamaan! Te joiden vauva nukahtaa omaan sänkyyn ja itse, miten te sen teette ??? :)

Kommentit (4)

Lapsi nukkui puolitoistavuotiaaksi asti meidän sängyssä ja lutkutti tissiä muutaman kerran yössä, eli aina havahtuessaan.

Ostimme lapselle ison sängyn (80*200) ja kylmästi vain pistin muksun siihen nukkumaan. Nukutin kyllä siinä vieressä ja annoin rintaa, mutta siihen lapsi nukahti ja on joka ilta nukahtanut. Ei heräile keskellä yötä. Koko perhe nukkuu nyt paremmin.

Ei sitä lasta tarvitse vierottaa vielä rinnasta, meillä ainakin se on tapahtunut itsestään, ihan luonnostaan. Kerrat vähenee ja harvenee, nykyisin lapsi vain maistaa rintaa ja pyytää sitten maitoa lasista.

Sitten vasta laitan lapsen sänkyyn. Ideana on, ettei yhdistäisi tissittelyä ja nukahtamista. Meillä tosin nukutaan perhepedissä, joten imetyksen puuttumisesta huolimatta nukutan kainaloon. Ja täytyy tunnustaa, aamulla siinä seitsemän aikaan annan kuitenkin sängyssä tissiä kun lapsi meinaa muuten herätä kokonaan. Mutta sekin on toiminut, että pidän jonkun tietyn kellonajan, jolloin vasta saa antaa tissiä, meillä se on seitsemän aamulla.

Muutama yö oli kauheaa pyöriskelyä ja huutelua, mutta yritin kyllä rauhoitella. Temperamenttia lapsella vain riittää, mutta kyllä hänkin sitten uskoi ettei rintaa saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kunnes itse väsyin siihen totaalisesti ja yhtenä iltana vaan päätin, että nyt loppuu tissin lutkutus. Panin lapsen nukkumaan omaan sänkyyn ja kävin rauhoittelemassa kun huusi, mutta en ottanut pinniksestä pois. Kolme yötä taisi poika huudella ennen kuin ymmärsi, että tissiä ei nyt enää vaan tule... Siitä lähtien on nukkunut yöt kuin tukki, about 12 tuntia.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat