Vierailija

ympäristössä, kuin kotihoidossa olevat. Vois melken sanoa, että pvkotilapset ne vasta neljän seinän sisällä olijoita ovat, kun oikeestaan jokaiseen päivään kuuluu samat hoitolapset ja samat ylityöllistetyt

hoitajat. Sen sijaan, minun kotihoidossa olevan lapseni kehä on paljon suurempi ja parasta tietenkin omalle pikkuiselleni, että oma äiti hoitaa.

Sivut

Kommentit (69)

päivää kuin eskarissa. Ainakin meidän pojan koulupäivä ekalla

on 4 tuntia eli sama ku eskarissa.

Jos nyt oikein ymmärsin sun edellisestä kirjoituksesta, niin lapset siis samanlaisia ekalla oli ne kotihoidettuja tai pvkotilapsia? Vain vanhemmilla on nyt sitten niitä ongelmia?

mua kans säälittää. Ja sitten kun saadaan toinen vauva lyhyellä ikäerolla, pistetään vanhempi, ehkä vasta vähän päälle vuoden ikäinen, päiväkotiin, kun niin iso lapsi tarvitsee jo kodin ulkopuolista seuraa ja virikkeitä??? Siihen jos jotain sanot, niin vastaukseksi saa, että voi kun meidän nikopetteri on niin tottunut käymään muskarissa, että se ihan silminnähden kaipaa muuta lapsiseuraa ja virikkeitä..

Voi surku, mä sanon kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jostain syystä se eskari ei sit kuitenkaan toimi " tasaajana" koulutielle. En tiedä johtuuko siitä, että eskari on kuitenkin vain puolipäiväistä (ja sekin vapaahtoista) ja toiset lapsista jäävät vielä loppupäiväksi ryhmän pariin.

Eihän noille lapsille siitä varsinaista ongelmaa ole mutta ongelma syntyy siitä kun yrittää luovia näiden lasten vanhempien kanssa. Ottavat valitettavasti monesti aika lailla nokkiin kun heidän kanssa keskusteluja käy. Tokihan tarhalasten vanhemmatkin " nokkiintuvat" muttei siinä määrin kun ovat jo tarhassa tottuneet keskusteluihin.

Ope/57

yleensä eli kun aina jaksetaan vatvoa sitä, kuinka pienet ympyrät

kotihodossa olevilla lapsilla on. Voihan tyytyväinen kotiäitikin sanoa mielipiteensä, vai onko se varattu vain työssäkäyville?

Vierailija:

Lainaus:

oletkos koskaan ollut näkemässä niitä retkiä?

Lapset huutavat ja melskaavat keskenään ja hoitajat yrittävät rauhoitella. Niin, ja retkestä jäi mieleen????

että meidän poika kyllä muistaa kertoa päiväkotinsa järjestämistä teatteriretkistä jne. yhtä jos toista.

Ja mitä tuolla joku urpo kirjoitti päiväkotilasten suppeasta sanavarastosta jne. niin outoa että meidän poikaa on kehuttu neuvolassa jne. laajasta sanavarastosta ja todella selkeästä puheesta pienestä pitäen. Ollut päiväkodissa hoidossa 2-vuotiaasta.

Mutta feministinä kylläkin.

Tämän listan taantumuksellisuus (ja äitien syyllistäminen siinä ohessa) on pöyristyttävää. Keskustelut on kuin jostain kaukaisesta historiasta..

t. 30

Ihan sama ovatko kotona, perhepäivähoidossa vai päiväkodissa.

Onnellisessa perheessä kasvaa tasapainoisia lapsia.

Vanhemmat ja sisarukset ja kodin sosiaaliset suhteet vaikuttavat kaikissa tapauksissa lapsiin eniten.

Porvoolaiset siirtykööt uuden avauksen kehittelemiseen.

paras kehu?

Ap: " kyllä minä vaaaaan olen niiiiiiiin hieno ja hyvä äiti!

Kylläpäs minua oikein hämmästyttää, kuinka paljon hienompi minä olen kuin tuo naapuri!"

koti-ja pk-hoitoa. hyvä kotihoito voi olla loistavaa ja antaa virikkeitä ja valmiuksia enemmämkin kuin pk. Kaikki kotivanhemmat vaan eivät toimi parhaalla mahdollisella tavalla. Aika moni lapsi saa leikkiä yksin, kavereita ei olenaapureissa ja jos onkin, niin he ovat päivät poissa, siellä päiväkodissa. Äiti istuu tuntikausia tietokoneella, ei jaksa lähteä ulos. ruoaksi usein eineksiä... On hyviä päiväkoteja ja säilöpaikkoja, on hyviä kotivanhempia ja sitten vähemmän hyviä.

alle 2-vuotias ei kyllä tarvitse mitään niin paljon kuin omien vanhempien läheisyyttä. Leikki-ikäinen kaipaa sitten jo kavereita ja toimintaa yhdessä samanikäisten kanssa.

Tyttäreni muistaa vieläkin todella monet päiväkotiretket jotka on tehty nyt jo kaksi-kolme vuotta sitten. Eli kyllä päiväkoditkin tarjoavat lapsille ihania elämyksiä.

Toisaalta mikä ihme on että alle eskari-ikäisen pitää jo harrastaa ja touhuta ulkomaailmassa niin hirveästi. Kyllä lapsille yleensä riittää leikit!! kunhan vaan on ikäistään seuraa. Miksi pitäisi matkustaa ja harrastella hirveästi?

Esikoinen on nyt eskarissa muutaman kotivuoden jälkeen ja kuopus aloittaa päivähoidon vuodenvaihteessa. Kummassakin on omat hyvät ja huonot puolensa.

kaikkea kivaa vaikka nyt heti tän kirjoituksen jälkeen, jos sattuu huvittamaan. Taidetaankin lähteä Hiplopiin leikkimään.

Harrastuksia on myös ja ei kökitä pelkästään kotona, mutta ai että ne kotipäivätkin on ihania, ei tarvitse lähteä mihinkään jos ei huvita vaan leikitään ja oleillaan vaan.

Eihän kotihoidontuella pysty matkustamaan saati edes kunnolla retkeilemään! ja entä lasten harrastukset?

Ja suurimmalla osalla on kuitenkin ihan normaalipalkkainen mies joka pystyy ehkä omalla palkallaan just just kustantamaan ruuat ja asumisen ja vaatteet.

sanavarasto on laaja jo hyvin pienenä, myös kommunikointi aikuisten kanssa paljon ymmärrettävämpää, ovat lahjakkaampia monessa asiassa, eivät sotke, ovat kohteliata ym. olen siis huomannut nämä erot kun vertaan samanikäisiä tutun lapsia.

Mutta omiani eivät kiinnosta juuri hiekkalaatikko tai liukumäki tai muu vastaava, haluavat enemmin tehdä samoja juttuja kuin aikuiset.

tietä kouluun? Ja sikstoiseen, miksi se nyt on niin kauheeta ajatella, että lapsi ei heti ole kuin kala vedessä joutuessaan ihan eri ympyröihin? Kuten itse sanoit, lapset kurovat toisensa kiinni jo ekalla luokalla. Siis, what´s the broblem?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat