Seuraa 

Sivut

Kommentit (36)

Tereveiset rapakon takaa

Tervehdys kaikille, pikainen viestitys, mulla laskettu aika 21.1 ja asustamme USA:ssa talla hetkella. aikaisemmin 10, 8 ja 5 vuotiaat tytot. Mies kultainen ja ihana...

Tassa toitten lomasta vaan pikainen viesti kaikille, jotka haluavat parisuhteeseen uutta. Lukekaa Gary Chapmanin kirja Rakkauden kieli.

hyvin jaksellaan taalla ja innoissaan odotamme nelosta, ehka eniten kuinn aikaisempia, on taa meille niin suuri ihme!

leperus ja viikoja 31 + jotain, ei enaa suorilta muista, ekalta kylla muisti viikot ja puolet paivatkin ihan tarkkaan.

[color=red]Piti vähä kaivella :))

[color=458B74]Ja hyvää alkavaa viikkoa! Se on Itsenäisyyspäiväkin tällä viikolla. Niin hassulta tuntuu tää, et pitäis olla joulukuu, vaikkei maassa ole yhtään lunta. Tänä aamuna oli taas niin pimeä ja harmaa ilta, ettei tiennyt onko yö vai päivä ku heräsi.

Meillä meni lauantai ja sunnuntai vieraita kestitessä. Miehen sisko oli miehineen kylässä. Lauantai-ilta menikin istuessa, jutustellessa ja seurapelejä pelatessa puoli kolmeen saakka yöllä. Ihme ja kumma, miten minäkin jaksoin valvoa. Eilen nukuimme pitkään, kävimme Ikeassa ja ulkona syömässä. Illalla miehen sisko ja hänen miehensä sit lähtivätkin kotiinsa.

Vuokrattiin miehen kanssa illaksi leffa " Ice Age 2" ja suosittelen, jos joku ei ole kyseistä leffaa nähnyt. Myös ykkösosa on hyvä. Niitä katsoessa saa nauraa, eivätkä ole ihan " lastenleffoja" . vaikka piirrettyjä ovatkin.

( . ) Viime yö oli kamala. Mulla oli illalla vatsa kipeä nukkumaan käydessä ja olinkin varma, että nyt se kamala vatsatauti on iskenyt minuunkin. Sit närästi (varmaan toista kertaa koko raskaudessa, joten eihän minulla siihen mitään lääkettä ollut), ja närästys teki kuvottavan olon. No olo sitten helpotti jossain vaiheessa ja nukahdin, mutta kahdelta yöllä heräsin kovaan ristiselkäpoltteluun. Siinä sitä aikani seurasin, eikä missään asennossa ollut hyvä. Mietin, että onko se supistelua vai mitä, mutta kun ei vatsanpuolella tuntunut ollenkaan. Sit kävin napsaisemassa Panadol-tabletin, odotin sen vaikutusta ja menin takaisin nukkumaan. Kyllä se hieman helpotti, mutta ei vienyt koko särkyä pois. Loppuyö meni kuitenkin torkkuen edes jonkin verran.

Mut ettei nyt ihan omanapaiseksi mene tämä jutustelu, niin kommentoin nyt hieman juttujanne.

Tuosta lakkiasiasta olette keskustelleet. Meillä on vauvalle kyllä toppapukuun sopiva fleecelakki (kokoa 38/40), mutta ei kyllä sen alle sitä kypärälakkia. Minkähän kokoinen kypärälakki tuli äitiyspakkauksesta? Kävin kurkkaamassa, 70cm. No täytyy ostaa sinne alle jotain.

Noopu: Tulehan heti kertomaan, mitä NKL:lla selvisi :)

Meku: Nyt otas rauhallisesti siellä, ettet saa paineita enää nousemaan. Mut kivalta kuulosti teidän Tampereen reissu!

Ai juu, suurKIITOS kaikille vinkeistä täytekakun täytteiksi! Nyt täytyy miettiä mitä noista testais ;) Tää palsta on kyllä ihana paikka, kun täällä saa ratkaisun joka ongelmaan!!!

UudenvuodenjuhlintaG: Ei varmaan uskalla hirveästi juhlia, jos silloin vielä kasassa ollaan. Katsellaan, jos joku kaveri kutsuisi bileihinsä käymään, mut autolla saa kyllä mies ajella. Eli siis selvinpäin olla ;)

Mut nyt vaiks sohvalle lukemaan kirjaa viltin alle, on tuolla niin ikävä ilma tuolla ulkona, etten tänään edes harkitse kotoa poistumista ;)

Sulina + Papu rv 36+4 (huomenna viimeinen lääkärineuvola)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Viikonloppu meni nopsakkaasti joulutorttuja tehdessä ja eilen kaveri kävi kylässä.

Aamusella kävin sairaalassa jättämässä pari putkea verta ja huomen aamulla ois poliaika ja lääkäri. Toivottavasti taas ultraavat, niin pääsee näkemään vaavelin. :) Neuvolassa kävin kans tänään ottamassa ne vasta-aineverikokeet, kun esikoinen oli keltainen. Samalla reissulla kuulin, että meidän th jää ens viikolla 4-6 vkon sairaslomalle, eli hänet nähdään vasta jälkitarkastuksen aikoihin. Ihan kauhee sokki miulle. Tikru, tiesit sie tästä?? Ihan kuin matto ois vedetty jalkojen alta, jos oma ihana th ei olekaan paikalla, kun soittaa ja ilmoittaa, että vauva on syntynyt. Ja muutenkin, jos tulee huolia tässä viime metreillä. Onhan siellä tieten toinen th, muttei se ole sama juttu. :( Meillä on siis tikrun kans maaliman paras th, siksi tämä paasaus...

Noh, eipä tästäkään tarinasta pitkä tullut, kun pitää mennä iltahommiin. Uudet jutut taas toisen kerran.

Voikaa hyvin!

T: Monttu 35+3

[color=darkviolet]Niin mikäs mikäs tää h&ämmän joulukalenteri juttu on, ku mun silmät ei löytäny mitään myssy/tumppu juttua? Tosin tälle päivää se ei oo mitään uutta, koska kaupassa piti käyä toistamiseen ja sit horisin aiemmin tuon joulujuhla ja myyjäisten kanssa.

Kalenterista ku kattoo niin ihan selvästi ovat peräkkäisinä päivinä, eikä samana niinku väitin.

Leperus: Oliko sulla laskettu aika 21.1. vai miten? Mulla 20.1. ja nyt menossa tänään rv 33+2.

En osaa ettiä sitä meidän esittelylistaa edes, että sieltä näkisin kurkata, ootko sinne kirjottanut.

Eilinen hujahti ohi siivoillessa, nyt on taas pari päivää siisti koti. Oli sen verran taas sadepäivä, ettei huvittanut ulos lähteä. Kiva oli yhdessä siivoilla, kun mieskin innostui. Ukko pesi ton mein sohvankin, kun alkoi olla jo taas niin tahmainen pojan jäljiltä. Aina se onnistuu salakuljettamaan ruokaa olohuoneeseen!

Kohta pitäis pojan kanssa lähteä asioille ja kauppaan. Onneks on nuo palvelut tuossa ihan vieressä, niin ei tarvii pidemmälle könytä. Auto seisoo päivät pitkät parkissa, mutta kun ei oo miulla ajokorttia.

Sain eilen nyt vihdoin silitettyä kaikki vauvan vaatteet ja lakanat ja järjestettyä ne kaappiin.

Kokeilin myös sitä banaanikakun ohjetta, jonka joku oli kerran tänne laittanut ja voi että se oli hyvää!! Pitää hakea kaupasta lisää leipomustarvikkeita ja pyöräyttää toinenkin =)

Leppoisaa viikon alkua kaikille!

-tau- 33+2

Ensin kommentoin marialle (olikohan maria-79 =) Eli kun tietokone alkaa sammuilemaan itsekseen niin ensimmäiseksi kannattaa avata ne kuoret siitä ja puhdistaa pölyt sisältä (ihan imurilla tai nihkeällä liinalla) aikaa myöten tuulettimiin ja muihin osiin alkaa kertyä pölyä mikä aiheuttaa sitten koneen liikalämpiämistä ja kone katkaisee virran jos kuumenee liikaa. Ja sen jälkeen jos ei auta niin seuraava vaihtoehto on virusten tarkistus,mukaan lukien spywaret sun muut. Epäilisin että puhdistus auttaa!!

Ja sitten iloisiin uutisiin,mullahan oli eilen niitä supistuksia ja kas kummaa tänään vauva muljahti ympäri!!!! Nyt ollaan RT:ssa täälläkin! Se on murehdittanu mua niin kamalasti että nyt pompin riemusta.ja muut asiat neuvolassa meni näin:

RR:120/80

U-prot:+

SF-mitta:31 (nyt tuli joku notkahdus,asennon vaihdon takia)

Liikeet ja syke:++

Painoa: 200g/vk (Nyt on kertyny sitten 9kg raskauden alusta..)

Eli kaikki niin hyvin kun olla voi =)

Onnea täältäkin JEnna tytölle!!

Nyt kokkailemaan!

T:Isa ja masukki 33+1 (leperus jos oikein muistan niin sulla on sama L.A. kun mulla eli 21.1. eli viikot on varmaan samat..tosin mun muistissa ei oo kehumista! )

tau: nakojaan meilla paivan ero, laitetaan sitten kilpajuoksuksi, kunhan aika lahenee 

en ole siihen esittelypinoonsaanut laitettua, nyt teenkin ennatyksen, kun saman paivan puolella kahdesti¿tosin takalaista aikaa meni eri paiville.

tigger, minakin olen oksentanut obsidania, varsinkin kun ajattelin, etta jos ei tarviskaan ottaa 2xpaivassa ja kuilasin tyhjaan mahaan 2 tabua kerralla. hui kauhistus sita raudan makua orkin jalkeen¿vahingosta viisastunena (tapahtui 2 kertaa) otan yhen kerrallaan ja mahakin on jo tottunut. mulla oli alussa hemppa vaan 91 ja ei oo vaihtoehtoja raudan syonnille.

zatu: onko sunki vaavi viela vaarinpain, minakin toivon ja rukilen, etta alyaisi kaantya¿.

mies tuolla alhaalla laittelee koukkuja, ja pikkuinen ripustaa niihin joulusukkia. Ja kuulemma vaavillekin pitaa olla yksi¿ Mukava kuunnella heidan touhujaan. ja kuten naette kaytan tehollista tyoaikaa ¿tyoskentelyyn¿, mutta onhan toki tarkeaa kertoa kuulumisia!!

tuiskualle halaus!

lydi@: muutimme tanne vuosi sitten elokuussa ja mieheni on takalaisia, asuimme ensimmaiset 11 vuotta suomessa ja nuyt olemme ¿komennuksella¿ taalla. Paasin tukijavaihtoon takalaiseen yliopistoon. tulimme ensiksi vuodeksi, nyt on toinen vuosi menossa ja ties kuinka kauan viela olemme, kukaan ei tieda. olemme aloittaneet omaa bisnestoimintaa ja kunhan se paasee paremmin vauhtiin, voidaan vakavammenin miettia sitten jatkoja. helppo tanne oli tulla, kun olemme vahintaan joka toinen vuosi vierailleet taalla ja on ehtinyt tuttuja ja ystaviakin jo tulla!

Isa: onnittelut vauvan kaannoksesta, sita minakin taalla toivon. yksi tuttuni opiskelee vyohyketrapiaa ja han lupasi ¿kaantaa vauvan¿ jos ei ite alya. tuo paa ylos asento on kylla mita kurjin, mutta onneksi mun vaavi on vahan sivuttain, ettei paa ihan puske tuohon ylamahalle. Meita on sitten kolme kipajuoksussa, missa kaikki saavat parhaimman palkinnon! sina,tau ja mina.

noopu, et oo viimeine, kun maaki viela laitoin

mutta pitaa jatkaa nyt toitakin

Lopuksi mun pikkuisen kirje, kirjoitti tanaan. han on vasta oppinut lukemaan, ei vielakaan hirmu noppeesti, mutta osaa kuitenkin. kirje seuraava: Ai like äitistä muta on se ihna mää rakastann äitistä. piti laitta nuo a:nkin pisteet, kun oli niin ihana tuo krje!

leperus viikot samat kuin isalla

Tässä vielä odottelen inspiraatiota että saisin ruvettua kamoja laittelemaan uusiin kaappeihin... Saa sentään rauhassa kirjoitella kun mies ei ole vieressä kurkkimassa :-)

UUSI VUOSI: ei ole vielä suunniteltu mitään, mullahan la 1.1. joten katsotaan nyt miten tuo joulu menee. Eiköhän kuitenkin aika rauhallisissa merkeissä mene.

HATUISTA: mä tilasin yhdeltä naiselta joka oli markkinoilla, myssyn ja tumput semmoista paksumpaa fleecea / teddya, mutta ei ole vielä kuulunut että olisi valmiit. Pitääkin soitella sille.

noopu - oliko sulla mikä syy että käyt siellä synnytystapa-arviossa?

leperus - meillä oli ultra muutama päivä sitten ja vaikka katselin en siitä mitään selvää saanut. On jo kokoa sen verran ettei näy koko vauveli kerralla...

tigru - toivottavasti huono olo on sitten taakse jäänyttä. Sulla tuo painoarvio aikalailla samoissa kun mulla ja mua se kovasti hirvitti. Höpöttelijä hölmöläinen toi mun ukko :-)

Mies keksi sitten uuden jutun eilen illalla. Sanoi että meillä ei sitten enää harrastella aviollisia juttuja ennen vauvan syntymää. Toinen syy oli se kun esikoista lähdettiin hakemaan aamuyöllä vesien mentyä ja oltiin illalla hempeilty. Hän meinas että on tökännyt reiän kalvoihin :-) Ja toinen syy että entä jos kesken puuhien masukki nappaa sen vehkeestä kiinni! Tämmöisiä höpöttelee mun hönö ukkeli, onneksi kuitenkin huumorilla :-)

( . ) Ylpeä olen kun olen tosiaan ollut tarkkana noiden syömisten kanssa. Eilen oltiin anoppilassa kylässä ja pöytä oli täynnä herkkuja, siinähän kattelin kun muut mussutti ja itse söin yhden sämpylän :-) Painokin pudonnut kilon viikossa, joten ehkä auttaa turvotukseen... Kädetkään ei ihan niin pahasti öisin puudu, toivottavasti menisi vaikka kokonaan ohi. Vauveli myllää välillä enemmän ja välillä vähemmän ja kokoajan odotan että kohta hulahtaa vedet mennä, no jos viikon vielä olisi niin sitten saisikin mun puolesta tulla.

Pakko kai se olisi hommiin alkaa. Pitää vielä terkkarista hakea noita sokerin mittausjuttuja ja neuloja. Oli käly (diabeetikko) ja terveysaseman diabeteshoitaja vähän kauhuissaan kun Kättäriltä sanoivat että samalla neulalla voi insuliinia pistää 4-5 pv. Sanoi että ei missään nimessä, korkeintaan kahdesti saa käyttää samaa neulaa. Jännä kun eivät aina ole ihan messissä...

t. Mirabella ja Albert rv 36+0

Mulle tulee H&M:lltä aina sähköpostiin tarjouksia ja siitä on suoria linkkejä sivuille. Sitä kautta bongasin sen tumppujutun. Katsoin tosin tänään niitä sivuja suoraan ja sitä kautta en sitten löytänyt sitä. Just sen päivän kohdalla ei ollutkaan paljastettu mitään. En tiedä onko siinä joku virhe vai onko se muutettu jotenkin. Mutta aion katsoa joka tapauksessa saisinko niitä ostettua. Voin yrittää saada sulle laitettua vaik kuvaa niist jos haluut.

Tuisku

siellä käytyä ja tosi tungos oli joka paikassa ainakin niissä lelukaupoissa..ihan ahistamaan rupes..aamulla laulettii Jennalle ja kortti ja lahjaki annettii ja kovasti siitä tykkäs..illemmalla kun mieski on kotona syödään kakkua ja jotai muuta hyvää..on se kyllä kumma kun meijän sukulaisista ei kukaan ole taaskaa onnitellu Jennaa,aina sitä kuyllä odottaa et ees joku vaikka ihan turhaa se on:(

mansemamma rv 35+5

[color=darkgreen]Tänään vaihtuvat viikot ja nyt tuntuu jo loppusuora häämöttävän =) Viikkoja siis tänään kasassa 36. Vauvanvaatteet on vielä laittamatta, en tiedä koska jaksaisin ruveta siihenkin urakaaan, korin on melkein valmis, se peitto pitäis vielä ommella, mutta nyt en ole löytänyt aikaa sille hommalle.

Lauantaina oli firman joulujuhlat ja hyvin meni. Sai syödä hyvää ruokaa ja nauttia hyvästä seurasta. Yöksi menin siskon luo (joka oli meillä hoitamassa) kun ei meillekään oikein mahtunut nukkumaan. Sisko siis asuu vaasassa ja minä 45 km kauempana. Mies jäi vielä " bailaamaan" ja heräsin puoli viideltä siihen ettei vielä ollut tullut ja soitin, niin istuivat kahden muun kanssa hesessä ja oli luvannut heille sohvapaikat sikon luota. Molemmat ovat firman työntekijöitä että hyvin tunnetaan. No en sitten saanut unenpäästä kiinni, miehet tulivat 5.30 ja itse nukahdin vasta kuudelta. Voi että aamulla väsytti!

Eilinen meni sitten puolitorkkuessa unenpöpperössä, hyi kamlaa. Olisi kyllä ollut paljon muutakin tekemistä. Ensi viikonloppuna on taas joulujuhlat,kunnan tarjoamat, mutta en taida niihen jaksaa lähteä.

[color=darkyellow]Viime yö oli hirveä, poika tuli viereen ja siitä alkoikin oikea show, kiereskelin ja joka kerta heräsin, oli pää kipeä ja hartiat jumissa. Lisäksi mies kuorsasi (krapulan jälkeen ääni on aika kunnioitettava) ja lopulta menin toiseen huoneeseen nukkumaan, otin panadolin ja sainkin nukuttua, tosin kello oli jo puoli viisi silloin.

Tänään vaivaa nää kipeät hartiat aika pahasti. Muutenkin väsyttää vieläkin ja tuo sää ulkona ei varsinaisesti nosta joulumieltä, yhtään jouluvaloa en ole saanut vielä esille, tuntuu että on niin paljon pakollista tekemistä ettei mitään energiaa jää siihen ylimääräiseen.

Koskahan saataisiin lunta??

[color=darkgreen]Muuten vointi on hyvä, mahan tiimoilta siis =) Välillä on raskasta hengittää ja maha alkaa tuntua suurelta, mutta muuten ei voi valittaa. Kunhan menisi näin hyvin loppuun asti, vaikka yleensä ne viimeiset viikot ovat kyllä yhtä tuskaa.

Joka aamu ajattelen että jokohan saa lukea viestin että eka tammikuinen syntynyt, mutta onneksi vielä jaksavat pysyä turvallisessa mahassa!

Nyt en taida kommentoida sen enmpää, plailen!

nenn 36+0

kirjoitin piitkät pätkät ja kas, kone sammui!

Minä kun en ole tallentelevaa tyyppiä :)

Nyt sitten siivosin koneen sisuksista kaks kiloo pölyä,katotaan mikä on vaikutus..

[color=#A52A2A][b]Ardisia:[/b]Jalat yhteen nyt ja lepoa, ei vielä saa lähtee nyytin hakuun! tsot tsot!

[color=#556B2F][b]Lydi@:[/b] Mulla noi sokerit vissiin tosiaan on ailahtelevaiset, en osaa kyllä kovin niitä tulkita,mutta joudun niitä nyt mitata 1pvä/vko.

Pitäis olla oikeen sen 12h syömättä, mutta ei oo onnistunu..

Mutta tälläsiä mä oon saanu päivän mittauksiksi:

N. 10h syömättä 5.3-5.8

1,5h aamupalan jälkeen 6.0-6.9

Ennen ruokaa 6.9-7.2

1,5h ruuan jälkeen 8.2-8.5

enne iltapalaa 8.5 1,5h jälkeen 8.3

mutta nää ei kuulemma oo oikee hyviä, en osaa siis itte tulkita..

[color=#A52A2A]Pitää tässä samalla muistuttaa noita kahta isompaa, että hopi hop siivoon loppuun, ennen ei jouluvaloja huoneeseen tipu!

Juniori katselee voicea ja soittaa sulkapallomailaa kuin kitaraa :D

Taitaakin pukki tuoda kitaran lahjaksi, luulen näin ;))

[color=#556B2F]Voi että, aivastin ja kas, lirahti lusikallinen, on ihan lihakset mennyttä!

Siitä tulikin mieleen, onko kukaan käyttänyt ikää niitä kuulia lantiopohjalihasten harjoitukseen? onko hyvät??

[color=#A52A2A][b]uusivuosiG:[/b] tänne tulee ystäviä pelaamaan pokeria, on luvassa oikea " jättipotti" ja sitten ammutaan raketteja..

[color=8B0A50][b]Maria ja himpula 34+1

Oon taas ollut koko päivän niin työn touhussa että meni tovi lukea läpi päivän pino, sen verran juttua taas kertynyt!

ARDISIA- kuulostaa aika jännältä sun tilanne, nyt vaan lepoa ja jalat ristiin (ihan ku se auttais....:)

Itsellä ei kokemusta synnytyksen alkamisesta, mutta nuo sinun oireesi kuulosti ihan samalta kun 4 lasta synnyttäneellä siskollani.

Ruokahaluttomuutta, vatsa löysällä, limaa, supistelua ym. Toivottavasti kuitenkin saat selvyyden huomenna ja että vauveli pysyisi kasvamassa vielä viikon-pari!

Lykkyä tykö!

ISABELLUSKA- mahtoi olla jännä tunne kun vauva päätti muljahtaa " oikein" päin! Onnittelut!

UUSI VUOSI - meillä taitaa tänä vuonna olla aika kotivoittoinen aatto, ellei olla synnyttämässä (la 12.1) niin miehen tyttö on luultavasti meillä!

Ja mies saa olla kyllä ihan selvin päin, arvatkaa vaan kuinka vaikeeta on täällä maalla saada uuden vuoden aattona taksia?? Kokemusta viime vuodesta, kaverit jäi kaikki tänne yöksi kun ei päästy edes soittamalla läpi....Ja minähän en synnytä kotona!

SAIRAALAKASSI on nyt sitten ainakin osittain pakattu täälläkin, kovin vaikeeta vaan on miettiä mitä sinne laitan, vaikka olen kerännyt listaa täältä palstalta kokeneemmilta.Saahan niitä tavaroita jälkikäteenkin jos tulee ihan hoppu!

Vauvan oman " kotiintulo" kassinkin pakkasin, uudet, pienet 56 senttiset unisex vaatteet odottavat käyttäjäänsä....

Lisäksi sain tänään vihdoin leikattua ä-pakkauksen patjan sopivaksi vauvan koriin (se on jotenkin häirinnyt kun en ole sitä saanut aikaiseksi...!), askartelin joulukortit, laitoin kuoreen ja kirjoitin niihin kaikki osoitteet (ettei jää viime tippaan) sekä sain peruna-,lanttu-,ja porkkanalaatikot melkein valmiiksi, huomenna sekoitan ainekset loppuun asti ja laitan foliovuuissa pakkaseen raakana, näin voi sitten aina sulattaa ja paistaa sitä mukaa kun tarvii (tein siis koko perheelle, jaetaan yleensä jouluruokien tekoa riippumatta missä joulu vietetään!)

Eilen sain vihdoin joulutähden ikkunaan ja valot parvekkeen kaiteen ympärille, mutta kun meiltä puuttuu yhdet valot ja jatkojohdosta sellainen 2-osainen haara, että sais 2 muuntajaa siihen kiinni....

Yllätys yllätys, ne lisävalot sekä jatko-osa johtoon oli Prismasta loppuneet enkä jaksanut lähteä rautakauppaan hakemaan!

Eli jää valojen laitto hamaan tulevaisuuteen....

Nyt lopetan ennekuin tästä tulee oma-napa-romaani ja painun valmistautumaan täydellisiä naisia kattomaan!

Huomenna uus päivä, uudet kujeet!

Voikaahan hyvin & pysykää yhtenä kappaleena!

Pupina & Möykky 34+3

Nyt on kyllä viikonloppu lepäilty oikein olan takaa :) Ukko jopa siivosi ja minä sain lepäillä! Ei ole enää lorahdellu housuun vettä ja toivottavasti ei lorahtele, kun en sinne osastolle tahtois.. :(

Onneksi on joululahjat hankittu ettei niistä tarvitse stressata.

Joulua meillä jo odotellaan, on vain niin masentavaa kurkata ulos kun nurmikko vihertää ja vettä sataa. Vaikea saada joulutunnelmaa vaikka jouluvalot on laiteltukin. Jouluruokaa kyllä syötiin pikkujoulujen kunniaksi viikonloppuna ja kyllä oli hyvää :)

Mansenmamman tytölle 2-vuotis onnittelut!

mirabella: voi tuota sinun miestä ;)

Zatu se taas leipoo. miten sulla paino pysyy kurissa tuollaisilla herkuilla vai ukolleko syötät? ;) Voih kun voiskin syödä kaikkia nuita sinun leipomuksia :)

Tuiskualle paranemisia sinulle ja pojalle!

Hattujutuista on ollut puhetta, niin meillä on esikoisen pikku pikku " karhuhattu" tälle vauvalle pakattu on sitä pienintä kokoa. Muistin sentään pakata hatunkin vaikka ensin meinas unohtua. Toppapuvun sentän muistin.

Palaillaan äityli ja rinsessa 32+5

Ei, ei ole vauvaa näkynyt, tuntunut kyllä hyvin selvästi. Enpä tiedä, uskallanko tätä tänne kirjoittaa, mutta luulen/pelkään/odotan vauvelin syntyvän tähän perheeseen millä hetkellä tahansa :/ ?

Sunnuntai- aamuna heräsin ihan sairaan kipeisiin supistuksiin. Maha sekaisin ja huono olo, alaselkä kuin tulessa. Samanlaisella ololla on poikien synnytykset alkaneet.. Mies oli töissä. Soittelin sille että pitää kännyä käden ulottuvilla, luulen, että täytyy lähteä näytille ainakin. Aattelin, että odotan ja katson, mihin päin supparit etenee.

Käytiin poikien kanssa aamusaunassa ja otettiin rauhallisesti. Supistuksia tuli säännöllisesti, mutta ei ollut kestoltaan pitkiä. Paikallaan ei kärsinyt olla, siinä sitten joulua laitettiin, koristeltiin ja askarreltiin. Jatkuvasti valui sellaista ihme limaa (limatulppaa, ei verta seassa kuitenkaan). Mies tuli kahden jälkeen ja menin sitten nukkumaan yhden panacodin turvin. Kun heräsin, olo oli toinen. Maha oli levon aikana laskeutunut alas (ihanaa, helppoa hengittää!!) ja supistuksista jäljellä vain sellainen jomotus alaselässä ja mahassa. Ilta meni sitten lepäillessä ilman supistuksia.

Tänään on taas supistellut, aikas napakoita tulee enemmän vähemmän säännöllisesti.

Nämä supistukset on luonteeltaan aivan erilaisia kuin ne supistukset, mitä olen tässä pitkin raskautta tuntenut. Vissiin niitä avaavia?

Tuntee ihan selkeesti paineen tunteen tuolla alakerrassa, koko ajan tunne että jotakin valahtaa housuihin. Valkovuotoa/limaa tulee PALJON. Vauva on kovin rauhallinen, sellaista venyttelyä tunnen aika ajoin mutta ei enää käännä kylkeään tai potki. Mulla on huono olo, ei tee ruokaa mieli ja jos syö vähääkään enempi niin meinaa oksu tulla :/

Huomenna viimeistään menen näytille, ihan tuon vauvan hiljaisuuden vuoksikin.

Sain kuitenkin aikaiseksi sen verran, että vihdoin viimein valkaisin kaikki valkoiset vauvanvaatteet ja harsot sekä pakkasin synnytyslaukkua osittain valmiiksi. Vauvalle en laukkua ole vielä laittanut, ainoastaan " ensivaatteet" , sillä jos näin aikaisin syntyy niin ei kyllä kotia ihan heti pääse ja ehdin niitä vaatteita sitten itse hakemaan.

Perjantaina kävimme mekin pikkujouluissa, mie kyllä livahdin paikalta jo jälkiruoan jälkeen. Ei vedä ruotsalainen joulupöytä vertoja suomalaiselle, ihan orpoa kun ei ole laatikoita... No massuni sain kuitenkin täyteen ja mies päänsä kipeäksi. Hän tuli kolmen jälkeen kebab- annoksen kanssa kotia, oli huolehtinut kaikki työntekijät turvallisesti ensin kotimatkalle kuulema ;) Lauantaina oltiin esikoisen kanssa liikkeellä koko päivä, kahviteltiin kavereitten kanssa ja kaupoilla kierreltiin.

Esikoinen on muuten päättänyt, että pikkuveljen nimeksi on laitettava Hannes. Mitä te tykkäätte nimestä? Mulla _oli_ rehellisesti sanottuna nimestä huono fiilis, kun asuttiin Suomessa, mutta täällä nimi on aika suosittu tällä hetkellä ja olen alkanut makustelemaan sitä uudelleen. Oikeastaan ihan kiva nimi, joka sanotaan samalla lailla sekä kotosalla että täällä. Meillä oli kylä miehen kanssa jo yksi nimi jemmassa, mutta eihän sitä tiedä sopiiko nimi sitten vauvalle ollenkaan. Täytyy olla useampikin vaihtoehto!

Ihanaa, enää kolme yötä ja isä tulee tänne! Kyllä pojatkin ovat kuin tulisilla hiilillä, niin kovin vaaria odotetaan. Täytyy vain toivoa, että se jaksaa/pystyy olemaan ihan selvinpäin koko vierailun ajan :/ Tai no mustahan se on kiinni, osittain, eipä se ukkeli alkoon pääse ellen sitä sinne aja. Täällä kun ei kakkosolutta vahvempaa tavallisessa kaupassa myydä. Tuliaisena isällä on satavarmasti Pandan suklaakonvehteja ja Aurajuustoa, jota aion syödä hyvällä omallatunnolla pipareitten kera.

No, menipäs omanapaiseksi taas, sorry kovin! Paljoa pitäis kommentoidakin, tässä tärkeimpiä..

UusivuosiG: Ei olla suunniteltu. Jos mennään vanhan kaavan mukaan, niin meille tulee kavereita ja syödään nakkeja ja perunasalaattia ja ammutaan raketteja. Mies saapi tänä vuonna olla selvinpäin, siitä voitte olla varmoja ;)

Miehen lahja G: On toivonut taskualmanakkaa, johon MIE kirjoitan ylös tärkeitä asioita (kummilasten synttärit, lääkäriajat, harrastusajat jne.. Helpottaa kuulema sen arkea kovin ;)

Lisäksi ostin jo ratin+kaasupolkimet X-boxiin, Ice age 2- filmin (ykkösosa on tän perheen suosikki ;) ja jotakin pehmoista pitäis vielä... Viime viikolla ostin sille pari paitaa pikkujoulua varten, et jospa ne ois sellainen ennakkolahja sitten?

Maria: Mulla sama ongelma tän koneen kanssa. Näyttö sammuu itsekseen aika välillä, ts. menee johonkin " lepotilaan" . Voisko tuokin johtua kuumenemisesta?

Tau: Kiva, että teillä ollaan nyt jo enemmän varman päällä lapsenvahti- asian kanssa! Ole huoleti, asioilla on tapana järjestyä! Huomasin muuten, että mä olen laskenut viikkoni väärin. Mulla on la 22.1, oon luullut että mulla vaihtuu viikot aina maanantaisin, mutta nyt taitaakin sitten olla jo 33+4.. Taitaa olla kalentereissa eroja??

Äityli: Koetetaan vielä pitää nämä vauvat masuissa, otahan rauhallisesti!!

Mirabella: Meillä töissä " sääntö" , että insuliinia vaan kerran samalla neulalla! Tiedän kyllä, että muualla tehdään toisin.. Ítse voisin käyttää samaa neulaa pari kertaa, mutta en enempää... Tylsistyneellä neulalla ei saa kuin pahaa jälkeä aikaiseksi?

Ei vitsi, kello on jo noin paljon.. Täytyy lähteä laittamaan nakkikeitto tulelle, mies tulee jo tunnin päästä :/

Palataan astialle!

Ardisia 33+4?????????

Oltiin viikonloppu anoppilassa ja meni aivan penkin alle, kun mulla tää flunssa äityi niin mahdottomaksi ja pojalle nousi kuume taas. Eilinen päivä meni päivystyksessä jonottaessa.

Nyt kuuluukin kysymys? Onko kenelläkään raskaus aiheuttanut turvotuksellaan ns vale-poskiontelontulehdusta. Mulla ilmeisesti kävi näin. Toissä yönä alkoi kamala vasemman puolen särky kasvoilla. Puoli päätä särki. Aina kun laskeutui takaisin sänkyyn, särky yltyi kovaksi. Eilen sitten lääkäri totesi ultralla, että on tosi turvoksissa sen puolen poskiontelo. Yritettiin punkteerata, mutta yhtään mitään sieltä ei saatu. Nyt pitää popsia sitten antibioottia ja Panacodia, että pystyy tuolta kauhealta säryltä elämään. Luulen, että sairaalassaolo ei ainakaan ole helpottanut, että voisin voittaa tämän flunssan. Vastustuskyky on varmaan nolla.

Mulla on vähän mustia fiiliksiä ollut viikonloppuna, kun veljen vaimo joutui sairaalaan tosi huonossa kunnossa. Yhtäkkiä lähtenyt laihtumaan ja sydän tuntuu hakkaavan kuin viimeistä päivää. Mystisiä kipuja ympäri kehoa. Kellään ei ole mitään hajuakaan mistä on kysymys ja veli on huolissaan kovasti. Heillä on kolme pientä lasta. Suuri on huoli miten heillä pärjätään.

Täällä on ollut lakeista puhetta: Just olen miettinyt aivan samaa. Ajattelin yrittää, että jos saisin netin kautta H&M:n kautta tilattua sellaiset ihanat jutut. Siellä on sellainen ns joulukalenteri ja tällä viikolla on just vauvalle aivan ihanat karvaiset tumput, hattu ja töppöset. Pitää vaan olla ajoissa liikkeellä, kun ne loppuu heti.

Uudenvuoden suunnitelmat ovat aivan auki. Kaikki riippuu niin miten tää pikkuinen päättää tulla maailmaan ja muuttokin on just ennen uutta vuotta. Aika näyttää mitä tehdään vai tehdäänkö yhtään mitään. Meillä la on 3.1.

Leperus: Ihania nuo lapset!

Tigger; Mulla on kans joskus tullut ihan oksennus tuon obsidanin takia. Siksi syön vähän vuorotellen Hemoferiä ja obsidania. Mul tuo hemppa on pysynyt ihan kohtuullisena (114) Joten Hemofer käy hyvin, vaikka onkin miedompaa reilusti kuin obsidan. Toisaalta imeytyy hyvin.

Zatu: Sinä se vaan jaksat leipoa ja touhuta. Mukava lukea sun touhun täyteisistä päivistä. Mulla vaan piparitaikina odottaa pakkasessa leipojaansa, että milloinkahan senkin saisi tehtyä.

Mirabella: Voimia sulle niiden sokrujen ja syömisten kanssa. Jäin miettiin tota neulahommaa, kun kyllähän niillä insuliinikynillä esim pistetään useastikin samalla neulalla. Siis koko kynällinen, jossa monia annoksia. Mutta jos on siis käytössä kertakäyttöruiskut, niin en oo kyl kuullu et samoja käytettäs, mut varmaan ne asiantuntijat tietää mistä puhuu.

Nenn; Meilläkään ei vaatteita ole nykäistykään. Kerkiäähän ne sitten. Auts, kun kuulostaa ikävältä hartiavaivas. Pyydäppäs sitä ukkoas hieromaan niitä...;) (Mennään näköjään melkein samoilla lukemilla viikoissa, mul ke 36 täynnä)

Joops, tämä tällä erää. Taidan lähtä käymään kaupassa ja sitten voisin yrittää niitä pipareita leipoo, kun kerran taikinakin on valmiina odottelemassa. Sit pitänee joku vielä koristellakin, kun olen sellainen sokerihiiri, että pitää saada koristeellisia pipareita..:)

Tuiskua ja kirppu 35+5

Taas täällä kirjoittelemassa päivän pinon hännänhuipuksi iltasella...

Tigger, tosiaan nuo Dinerin kanahampurilaiset (ja varmaan muutkin) vie kielen mennessään! Ja kokonaan upposi tähänkin masuun, vaikka olen kärsinyt siitä, että ruoka ei ole maistunut, ja annokset ovat olleet pieniä (herkkuja, hedelmiä, salaatteja, leipiä on kyllä uponnut). Harmi, kun ei ole lähempänä, Vantaalta Tampereelle ei ihan joka nälkään viitsi ajella ;) No, veljeni Tampereella on ostanut asunnon, ja muutti nyt kuun vaihteessa, eli ehkä vielä käyn äitiysloman alkaessa ensiviikolla sitä katsomassa. Kun sitten vuoden vaihteen jälkeen ei tiedä, miten sitä pääsee liikenteeseen/jaksaa lähteä. Eli ajattelin nyt tuon 200 km suuntaansa ainakin vielä tässä parin viikon sisällä ajella.

Vilkuilen koko ajan tuohon telkkarin suuntaan täydellisiä naisia, eli ehkä pitää keskittyä nyt siihen, ja toivottaa teille kauniita unia! Toivottavasti terhot eivät liikaa meuhkaa yöllä masussa..

t. Meku 33+1

Enpäs olekaan pitkään aikaan mitään kirjoittanut. Oon lueskellut vaan muiden kuulumisia täällä :)

Torstaina sairastuin vatsatautiin. Sitä kesti sitten to ja pe ja ajattelin, että se on jo ohi. No eipäs se ollutkaan. Lauantai ja sunnuntai välisenä yönä se tuli takasin kuumeen kera ja nyt tänään sitten kävin lääkärissä. On kuulemma tällästä kovaa vatsatautia just liikenteessä...

Vetää tosi voimattomaks olon tällänen sairastaminen.

No osaapahan ainakin sitten arvostaa kun on taas terveenä... Ettei ihan joka asiasta valita.

Mulla enää pari viikkoa, sitten alkaa äitiysloma, jee :)

Jotenkin sitä on niin väsynyt jo, ettei jaksais mitään, varsinkin kun tuolla ulkona nyt on millasta on...

UUDENVUODEN suunnitelmia ei vielä ole. Josko sitä sais kutsun vaikka jollekin kaverille tai jotain... Että tulis jotaki tehtyä. Jos ei, niin sitten varmaan kotosalla ollaan :) Mutta eipä se kyllä mitään haittais. Kotona on aina kivaa!

Joo ice age 2 on kyllä jättihyvä ;) Samoiten kun ykkönenkin... kannattaa kyllä kaikkien kattoa!!!

Tässä on monilla enään NIIN vähän laskettuun aikaan... IIK!! Aika on mennyt niin älyttömän nopeasti...

Mulla nyt sentään vielä kaks kuukautta. Tänään alkoi 32vko... eli tarkalleen kaks kuukautta ... Mutta sekin on niin vähän.

En olis ikinä uskonut, että raskausaika menee näin nopeasti... Ku 9kk kuulostaa niin paljon enemmältä kun mitä tää aika on ollut...!!!

Aiemmin kun olin neuvolassa, sanottiin mulle, että vauva on tosi pieni. Melkein liika pieni viikkoihin nähden. Nyt se on sitten ottanut jokun älyttömän kirin ja kasvanut parissa viikossa hirveesti. Nyt pitääkin sitten ehkä mennä vielä ultraan ja kattoa mahtuuko se pikkunen sieltä lainkaan ulos... Eli aika nopeasti voi tilanne siellä masussa muuttua :)

No mutta... Pitänee hakea vähän tuota Jaffaa lisää, että maha joskus paranisi...

HYVÄÄ ALKANUTTA VIIKKOA KAIKILLE!!!

myrtti-rv32

Niin se on taas arki. Kivaa kyllä, että tuo itsenäisyyspäivä katkaisee tän arkiputken.

Mansemamma: Isot onnittelut Jennalle! Kuinka paljon teidän tyttö täytti?

uusivuosig: Ollaan todennäköisesti vaan kotona. Mies varmaan ottaa vähän häppää ja mä nukahdan heti vuoden vaihtumisen jälkeen. Tai katsotaan sitten mikä vointi on, uskaltaako sitä antaa miehen enää mitään ottaa :)

Viikonloppu oli mukava ja nopeasti ohi.

Perjantaina leivottiin pipareita ja koristeltiin niitä. Lisäksi lapset laittoivat joulupukille kirjeen menemään (meillä ollu traditiona, että miehen tytär kirjoittaa oman lahjatoivelistan pikkujoulun aikoihin ja sitten laitetaan maitoa+pipari pöydälle yöksi ja kirje ikkunan väliin. Yöllä tonttu on hakenut kirjeen, syönyt piparin ja juonut maidon sekä jättänyt pikkujoululahjan johonkin kätköön. Ikkunan välistä sitten on löytynyt vihjekirje ja tyttö on etsinyt lahjansa) Tänä vuonna kirjoittivat miehen tyttö ja meidän poika yhteisen kirjeen joulupukille. Ja yllätys, yllätys, oli tonttu taas tuonut pikkujoululahjat kummallekin.

Lauantai olikin kauppapäivä ja laitettiin muumipiparitalo kasaan ja koristeisiin. Kyllä tuli hieno, vaikka vähän kenollaan onkin :)

Eilen käytiin taas joululahjakaupoissa. Löysin eteiseen joulumaton ja ne kiuaskivet miehelle. Tai no minä ostin, mutta mies sai kantaa itse ne Tarjoustalosta autolle ja kotiin, kun painoivat 20 kg.

Nyt alkaa olla lahjat hommattuna, muutamia enää puuttuu. Ei muuta kuin joulua odottelemaan...

Taneli+ perttuvauva 35+1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat