Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomenta!

..Ja tässä (toivottavasti) linkki viikonlopun pinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8978180&p=&mpage=1&tmode=1...

Kommentit (13)

Aattelin että toi linkki meni vähintäänkin metsään, mutta tais onnistua!

[b]Kaer [/b](?):Kiitos uunitarjouksesta, mutta taitaa olla vähän liian pitkä välimatka (n. 300-400km!)!

Kyllä meidän on varmaan uusi uuni ostettava, mutta lisääpähän ainakin pikkasen keittiön arvoo, kun myydään tää asunto heti kun löytyy sopiva talo!

Mun nukkumisesta ei nykyään oikeen tahdo tulla mitään. Nyt ei kolota mistään, mutta uni vaan ei tuu uudestaan jos kesken kaiken herää.. Niinkun nytkin täällä kukun, vaikka vielä olis muutama tunti herätykseen!

Onneks mies pääsee puolentunnin päästä töistä, että on edes juttuseuraa..

Mulle tuli eilen tosi haikee olo, kun laskin että jouluun on enää parikymmentä päivää ja sit kun se on ohi, niin alkaa pikkuhiljaa olla tää raskauskin loppusuoralla!

Voisin kyllä toisaalta olla vielä vähän pisempään raskaana! = )

Vaikkakin sitä vauvaakin jo kovasti odottaa, mutta sit kun se syntyy, niin raskaus on lopullisesti ohi ja mun kohdalla varmaan viimeistä kertaa..ellei innostuta vielä joskus kymmenen vuoden päästä tekeen sitä todellista iltatähtee!

Taidan mennä nyt takas tonne koiran viereen pötköttään jos vaikka uni tulis vähäks aikaa vielä.

Hauskaa viikonalkua kaikille " simpukoille" !

mammutti ja Vilppu rv 29+3

Minä erittäin laiskana kirjottelijana, ajattelin tänään rustailla piiiiiiitkästä aikaa. Eli oon varmaan viimeeksi kirjottanu rakenneultran jälkeen ja sit iski väsymys ja ajanpuute. Elikkäs liityn mukaan supistelijoiden kerhoon. Viikko ollaan oltu saikulla ja ens viikolla ois taas lääkäri ja pitäs päättää jatkosta. Tänään oli tavallinen neuvola ja tultiin siihen tulokseen, ettei enää kannata mennä takas töihin, koska supistuksia tulee ihan lepotilassakin. Ei kipeitä, mutta inhottavia. Ja kohdunsuu on onneksi edelleen tiukasti kiinni ja kohdunkaulaakin se 3 cm. Et siitä ei oo syytä huoleen.

Turvotuksetkin iski päälle reilu viikko sitten ja sormet on välillä kun ylisuuret nakit pienissä kuorissa. Uniongelmiin en oo vielä törmännyt itse, koska oon iltasin niin poikki ettei tuota tuskaa mennä sänkyyn klo 21.00 ja aamulla kyl nukkuisin, mut täytyy herätä viemään neiti tarhaan.

Muuten on kaikki menny suht hyvin ja jouluu odotellaan kovasti, se vaan tuntuu tänä vuonna hiipivän salakavalasti ovelle ennen kuin ees tajuaa. Ja sit ollaanki jo uudessa vuodessa ja meillä on aaton aattona siskon häät!!! Ei niin helppoo löytää häävaatteita itselleen. Ainoat väärit on musta ja ruskea ja kokoja on joko s tai sit xl. Ja tammikuu menee sit valmistellessa ja sit ollaan helmikuussa ja kaikkihan te tiedätte mitä se tarkoittaa.

Koska en oo aina jaksanu lukee ni en tiiä onko just ollu galluppii, mut mitäs teillä on tähän mennessä tullu painoo. Itsellä tämän päivän mukaan öö no 12 kiloo ku turvotukset toi kahes viikos painoo 3 kiloo. Mut kyl on herkutkin kieltämättä maistunu ja toi liikunta on todella vähästä.

Hyvää vaikka niin sateista ja pimeää joulukuun alkua kaikille helmiksille!

Emylis 30+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...kohta 12 tuntia jaloilla takana. Mahassa on ollut kovin hiljaista. Viimeviikko meni samoin kovin vaisusti, mutta viikonloppuna masukki mylläsi ihan kiitettävästi. Taitaa häntä väsyttää minun puolestanikin, sillä itse olen jaksanut pitkä päivän ihmeen hyvin ja vähillä supistuksilla. Välillä vaan pieni kova pää tai pylly tunkee oikeasta kyljestä läpi niin että tuntuu että tekisi mieli lykätä kädellä vähän takaisin :-) Huomisen otan rennommin töistä huolimatta. Mut tänään pitää vielä kiertää pari kauppaa joululahjojen toivossa...

Eilen saatiin vanha sohva myytyä ja huomenna uutta ostamaan. Kauppa ja malli on jo valittu, väri on vielä päättämättä. Kunpa vaan sen vielä saisi ennen joulua, muuten on kerrankin tilaa kunnon joulukuuselle.

Toisaalta tänä vuonna ajattelin tosissaan kuusesta nauttiakin, kun viime vuodet on muuten aina lähdetty välipäivinä pariksi viikoksi etelään ja joulu on tavallaan loppunut lyhyeen. Siitä on ehtinyt saada vain sen sukulaisissa juoksemisen, mutta loikoilu kotona kullan kainalossa kuusen valossa on jäänyt vähiin. Satsaan nyt siihen hyvillä mielin kun uuden vuoden jälkeen jää enää neljä työpäivääkään ja sitten alkaa mammaloma.

Alkogalluppiin: Moni tuntui olevan ihan nollalinjalla. Mä olen siitä lipsunut ehkä kerran kuussa. Alkuraskaudesta ihan muodon vuoksi kun en halunnut raskautta vielä paljastaa. Tällöin otin lasin vastaan tarjottaessa ja kastelin sitten huulia sinne ja vaihdoin miehen kanssa aina tyhjemmän lasin eteeni tilaisuuden tullen. Ja välillä hyvän ruuan kanssa on mennyt kyllä koko lasillinenkin. Saunassa välillä otan hörpyn miehen siideristä. Kummempaa mielitekoa ei kyllä ole edes ollut ja varsinkin punaviini, maistuu tosi vahvalle nyt kun sitä joskus pienen lasillisen ruuan kanssa ottaa. Ja kuten joku muukin mainitsi: miehelle tuntuu olut maistuvan meidän molempien edestä :-( Olen siitä välillä ihan huomauttanutkin, että vähempikin riittäisi. Ei siis juo itseään humalaan, mutta voi tissutella pitkin arki-iltaa telkkarin ääressä. Ei siis mitään yli " terveellisten" viikkoannosten menevää kulutusta, mutta enemmän kuin ennen odotustani - näin muistaisin. En aio kuitenkaan nipottaa asiasta: aikuisia ollaan molemmat ja hänen juomisensa ei mitenkään heikennä minun elämäni tai parisuhteemme laatua. Tosin vauvan synnyttyä viimeistään aion tehdä selväksi ettei lapsen tarvitse katsella moista.

Ja masun koskettelustakin oli tuohtuneita kommentteja. Mulla maha on saanut paisua suht rauhassa. Moni on kyllä todennut sen olevan iso. Ja isohan toki olen omiin vanhoihin mittoihini verrattuna, mutta toisaalta en vieläkään ole monen lihavan ihmisen mitoissa, painoindeksi nyt noin 23-24, vyötärö yhä alle 100 cm. Ainoastaan työssä eräs minulle tuntematon henkilö tuppasi taputtelemaan masuani kun viikkoja oli n. 23. Meinasin kyllä läimäistä näpeille moista. Muuten olen saanut olla rauhasassa - edes sukulaiset eivät tuppaa näppeineen lähikontaktiin vaikka monen kanssa muuten usein halataan kun tavataan.

Nyt äkkiä pikashoppailemaan kun vielä ehtii. Ja sitten ansaituille unille.

äippä + masukki 30+1!

Juu en mäkään pahana pidä jos nauttii jonkun pienen tilkan viiniä tms. sillon tällön, en usko että se mitenkään katastrofaalista on. Mä en oo ite koskaan ollu ns. tissuttelija, vaan jos otan niin otan sitten kunnolla! =) Nautin kunnon bailaamisesta kavereiden kanssa, ja kyllähän siihen se alkoholi on aina mukaan kuulunu. Mutta en mä siis mikään juoppo kuitenkaan ole! Näin raskausaikana ei oo yhtään tehny mieli bailaamaan, kyllä sitä vielä sitten ehtii. Tosin sillon keikalla kyllä mietin että olisin takuu varmasti pikku huppelissa ollu eturivissä hikipäässä riehumassa! Näin selvinpäin se kännisten touhu näytti lähinnä naurettavalta. Etenkin jätkien iskuyrityksiä oli huvittavaa seurata - ite sain kyllä olla ihan rauhassa, viissiin ajateltiin että tuo on jo menetetty tapaus! =)

loviisa

Pimeetä on näin aamusta vielä, saas nähdä kerkiääkö tuota lunta sataa vielä ennen joulua. Vielä ensi viikonloppuun saakka on ainakin meille luvattu +7 ja meidän pihan pensaat alkavat olla jo ihan nupuillaan, joten saadaan varmaan " vihreä joulu" =((

Eilen kuitenkin käytiin jouluostoksilla ja löytyi onnex suurin osa lahjoista vaikka muutamat jäivät vielä ostamatta. Nyt ainakin suurinpiirtein tiedän mitä vielä tarvitaan.

Joulukortteja pitäisi tänään vielä väsätä, jotta ehtivät sitten postiin ajallaan. Kauppareissukin olis tehtävä, lapset vaan meinaa sitkeesti olla aika räkäsiä, joten ehkä käyn vasta illalla isännän ollessa kotona.

Viikonlopun Galluppiin: Mä oon kans aina ollut ihan nolla linjalla raskauksien aikana ja sama linja myös nyt, alkoholitonta olutta menee kyllä saunoessa ja muutenkin viikonloppuna sipsien kyytipoikana, olut on mun makuun!!! Tosin ei viinissäkään mitään vikaa ole mutta ei kyllä edes nyt tee yhtään mieli (Onhan noitakin nimittäin alkoholittomia versioita olemassa.)

Mammutti kyseli supistuksista eli just aikalailla sellaisia on mullakin kun kuvailit eli tulee ja menee sillai aaltomaisesti. Vatsa kovettuu ja tulee sellainen vähän huono-olo (ei pysty hengittämään kunnolla) ja sit jos oikein kunnon supistus tulee niin mulla menee etureidet myös ihan jumiin ja sit paineentunne tuolla alapäässä kasvaa hirmuisesti. Mulla nää supistukset on kaiketi just niitä kivuttomia vaikka tuntuvatkin ihottavilta ja tekee pahan olon, mutta oikeat synnytyssupparit tuntuvatkin mulla sitten pelkästään selässä, joten nää on sillai ihan erilaisia eikä ainakaan mulle ole aiheuttanut kohdunsuulle mitään muutoksia.

Muuten kaikki masussa ihan hyvin, vähän rupeaa tuo stressikäyrä nousemaan kun vauvalle pitäisi hankkia vielä kaikennäköistä, mutta ennen kaikkea tuo meidän autoasia vaivaa eli me ei kyllä mahduta mihinkään meidän autoon ja nyt rupeaa olemaan jo kiire tuon autoasian kanssa ja ukko vaan vehtaa eikä ota kuuleviin korviinsa et se " uusi" auto olis pakko nyt hankkia! ÄRSYTTÄVÄÄ!

" Koko kansan omaisuudesta" oli myös viikonloppuna puhetta eli mä sanoin jo heti ensi alkuun ekoissa keskusteluissa täällä helmiksissä että mä vihaan raskaudessa juuri tuota asiaa. Eli kun kaikilla tuntuu olevan joku lupa kertoa kuinka suuri olet ja taputella ja silitellä vatsaa jne.... ja tosiaan ihan tuntemattomatkin esim. tavaratalon hississä saattaa paijailla mahaa!! Ällöä! No onneksi tää ekstra lääppiminen loppuu pian!

Nyt oon kirjoitellut niin paljon et nälkähän tässä rupeaa tulemaan, joten nyt aamupalalle. Päivänjatkoja kaikille.

t.kolomonen rv 28 TASAN

En sitten ehtinyt/jaksanut viikonloppuna kirjoitella, pinonkin vasta äsken luin. niin ja Helgalle onnitteluja, minä muistan sut kyllä hyvin!Onnea matkaan!

Olin lauantaina siellä Zen Cafen keikalla, josta jo aiemmin mainitsin. Oli mahtava keikka ja yllättävän hyvin jaksoin menossa mukana. Eilisen olinkin sitten niin väsyny ettei oikeen mitään pystyny tekemään. Jännä kun oli ihan krapulainen olo, vaikken tosiaan juonu ku yhen lasin limsaa... Eli nollalinjalla olen ollut ton alkoholin suhteen, ei oo kyllä yhtään tehny mielikään. (Mikä on ihme sinänsä...nimim. ex-bilehile) Vauveli jumppaili mahassa keikan aikana oikein kunnolla, tais olla desibelit vähän liian korkeella...

Ihan oon ihmeissäni lukenu teidän kommentteja ihmisten käyttäytymisestä, ei mulla ole kukaan tullut masua koskettelemaan!! Ei edes kaverit koske ilman luvan kysymistä. varmaan tosi inhottavaa tollanen. Toki oon jotain kommentteja saanu, mut ne ei haittaa yhtään. Tämä masu on niin ihana, ja kannan sen ylpeydellä, sitä saa mun puolesta muutkin ihailla ja ihmetellä ihan vapaasti.

loviisa rv 28

(nyt jo näin pitkällä, hui! Tää raskausaikahan loppuu ihan kesken!)

Mun on nyt pakko tunnustautua erilaiseksi odottajaksi, kun kaikki muut tuntuvat olevan nollalinjalla alkoholinkäyttögallupissa...

Mä toteutan keskieurooppalaisempaa tyyliä ja sallin itselleni noin kerran viikossa pienen punaviiniannoksen ruoan kanssa. Samalla juon kyllä runsaasti vettä. Nautin suunnattomasti punaviinin mausta ja kaamosajan piristyksenä viikonlopun illallinen, erityisesti liharuoka, usein suorastaan vaatii viinitilkkaa. Alkoholittomat punaviinit maistuvat mielestäni aivan kamalalle, joten niitä käytän vain glögin valmistuksessa. No, mutta tähän alkoholin käyttöni sitten rajoittuukin, saunajuomana yms. juon kivennäisvettä. Kesällä tuli toki kokeiltua alkoholittomia oluita ja Alkon myymää Stowford Pressin 1% siideriä, joka on melko kuivaa ja maistuu raikkaalle omenalle.

Apua nyt on lähdettävä kotiin, ennen kuin menee ylitöiksi. Jatkan muista aiheista joku toinen päivä :)

belleville rv 31+2

Vkonlopun pino kahlattu läpi, oliki paljo asiaa. Mulla sit jäi se uudelleen pinotuminen, meni aika " mukavasti" mahan kanssa köllötellen. Onnex o huomena se lääkäri, saa tietää missä kunnossa tuo alapää o..

[b]Henna[/b] oli saanu hyviä ultrakuulumisia, onnea niistä!! Nyt vaan nautit loppuraskaudesta. =)

Koita [b]oona[/b] levätä ja toivottavasti pömppis pysyy yxiössään ainaki tammikuulle asti. [color=deeppink][b]bd öö[/b][/color]

[b]Helga[/b]lle onnittelut munkin puolestani, muistan sut kyllä!! Ihanaa ett plussa tuli! =) Pidän [b]bd öö[/b] ett kaik menee tällä kertaa hyvin!

Hyviä neuvolakuulumisia oli tullu kans, en ny muista kelle/keille *nolo* mutt onnittelut niistäkin! =)

Mulla ei viä o noi neuvolakäynnit tihentyny, tai ei ois mutt ku joutuu käydä tällee ylimääräsiä ni siitähä niit kertyy. Tähän mennes o virallisesti ollu 5-6vkon välein, saa ny si nähä minne tää sijainen huomena ajan antaa. Se vakkari-th o vähä sellai ihminen ajatusmaailmaltaa ett uudelleensynnyttäjän ei tartteis käydä ku kerran kahessa kuukaudessa, eikä välttämättä sillonkaa. Outo tapaus.. :( Mutt minkäs teet.

G: Muutenki juon 1-2krt/v joten eipä tuota suuria vaikeuxia olla juomatta nytkää. Eli nollalinjalla täälläkin. Mies vetää kaljaa sit munki puolest.. :(

Mä oon saanu olla mahani kanssa kokolailla rauhassa, varovaisia kommentteja o tullu mutt kukaa ei o yrittäny " iholle tulla" . Johtunee kai siitä ku kävelen tuol kadul naama väärinpäin kauheen vihasen näkösenä ni kukaa ei uskalla sanoo mitn. =) Tutut kaupan kassat totee vaa ett nyt se vihdoin näkyy ja ai ku ihana mutt siinäpä se. Tutut ja sukulaiset ei sano mitn. Enpä kyl o kavereit nähny monee aikaa ni huono niitten o kommentoidakkaa. Se o kyl ärsyttävää ku tuntuu ett o pelkkä kävelevä kohtu, ei ihminen enää ollenkaa. No, tää ny onnex o ohimenevä olotila joten koittakaa kanssasisaret kestää ihmisten idioottimaisuutta.

Jaa, se o taas vietävä tää maha köllöllee, ei oikei tykkää selkä ja masu tästä koneen äärellä istumisesta. Koitan tulla huomena illalla kertoon mitä se lekuri sano tai sit viim. ylihuomena. [color=salmon][b]Päivänjatkeita Helmisimpukoille =) ja hyviä vointeja!![/b][/color]

Maaret(ti) & örppänä [size=2][color=red]♥[/color][/size] (rv31+3/32+1)

I hate mondays...yhdyn täysin Karviseen! Olisi niin nukuttanut aamulla sekä minua että poikia, mutta ylös piti nousta van sen takia, että yksi hoitolapsi tuli aamupalalle ja 30min hoitoon ennen kerhoa!!!

Vielä tohon " koko kansan omaisuus" -juttuun piti kommentoida. Eli jotkut ihmiset todellakin koskettelevat lupaa kysymättä minunkin masuani ja eräällä kaverillani on ärsyttävä tapa oikein ravistella vatsaani potkujen toivossa!! Se ei tunnu fyysisestikään yhtään kivalle! Tämä vaan nauraa, kun huudan kauhuissani! Kaikille ei edes riitä paidan päältä silittely, vaan pitää ruveta nostelemaan mun paitoja, että pääsee oikein ihokosketukseen! Raivostuttavaa!!! Olenkin päättänyt, että seuraavaksi minä nostan heidän puseron helmaansa ja silittelen heidän vatsojaan, perkele!

Jopas helpotti :)

Yöt on täälläkin katkonaisia. Heräilen useasti siihen, että olen kellahtanut vatsalleni (normaalisti nukahdan ja herään samasta asennosta) ja asukki myllertää hädissään masussa. Eikös se niin ollutkin, ettei selällään saisikaan nukkua, kun vauva ei silloin saa riittävästi happea? Edellisessä odotuksessa niin neuvolassa muistan sanoneen, mutta nyt ei ole ollut kyllä mitään puhetta. Kääntyminen on tuskallista, vatsaa pitää jo nyt ns. auttaa käsillä ettei vihlo. Ja kylkeä on kyllä yön aikana vaihdettava, mutten alkaa lonkat särkemään :(

Valittaa täytyy, vaikka on tämä odotusaika vaan niin ihanaa!

Nyt ruuan laittoon!

Mukavaa alkanutta viikkoa sadekeleistä huolimatta, Pessi80 rv28+2

Meillä on huomenna jännä neuvola: siskoni on terkkariharjoittelussa. Hiukka jännittää, miten menee mittailut ja miten Tuuti reagoi tuttuun ääneen sydänääniä etsimässä. Pelottaa myös, mitä sanotaan, kun kotivaa' an mukaan paino olisi pudonnut neljässä viikossa 200g. Eihän se tietty paljon ole, mutta tässä vaiheessa tuntuu tosi oudolta. Mahtaako ne lähettää meidät istukkatutkimukseen tai jotain...

Itkettää. Isosetä kuoli tänä aamuna.

nyyh...

Oli mukava saada MyQ ja Mykiskin piipahtamaan viikonloppuna meidän pinossa:)

Mäkin olen ollut viime aikoina hiljainen tän netin suhteen, opettajan opinnot on nyt saatu päätökseen tältä erää ja töitä olisi vielä parisen viikkoa. Sit alkaa äippäloma. Olen tosi väsynyt koko ajan ja pikkumies painaa, hengästyttää jne. Valivali ja seliseli....Mutta parasta on kyllä pikkumiehen mukellus mahassa, se tykkää kovasti pukata peppuaan mun kyljestä ulos:)

Huomenna olisi taas neuvola, painoa on tullut varmaan taas ihan liikaa, mutta en jaksa stressata.

Viime torstain ja perjantain välisenä yönä mulla oli hirveän kipeä sarja suppareita, niin että luulin, että nyt tuli lähtö. Tultiin miehen kanssa pikkujouluista ja se hätääntyi täysin, että nytkö se alkaa, kun hän on ottanut alkoholia eikä pysty ajamaan.Lupasi olla enää ottamatta ennen synnytystä, ei antaisi kuulemma itselleen anteeksi, jos jotain tapahtuisi.

Mukavaa maanantaita!

sjt+mukeltava pikkumies 31+6

Laiskahko kirjoittelija minäkin, mutta jos jotain...

Yöt minullakin katkonaisia ja erittäin huonosti nukuttuja... Suurin syyllinen lienee selkäkipu, kun kylkeä ei heräämättä pysty enää kääntämään. Ja sitten kun on herännyt, ei uni enää välttämättä tulekaan, vaan paniikki seuraavan päivän jaksamisesta.

Tänään sitten neuvolassa pääsi itku terkkarin kysyessä sympaattisesti vointia. Tajusin nyt itse vasta, kuinka väsynyt oikeesti oon! Työt jaksan just hoitaa, mitään muuta oikeastaan en. Terkka laittoi minut huomiseksi lääkärille ja oli sitä mieltä, että sairaslomalle olisi syytä jäädä. Ei vain tahdo luonne antaa periksi... Mutta ei kai se vauvallekaan hyväksi ole, jos ihan raakiksi itseni päästän.

No, sokeritkin oli taas reilusti koholla, joten mieli yhtä harmaana kuin ulkoilma.

Mullakaan ei ihan täysin nollalinja ole alkoholin suhteen ollut -punaviiniä oon pikkuisen joskus siemaillut. Lääkäriystäväni totesikin, että yritäpäs kieltää ranskalaisilta odottajilta punkku :-) Siellä kahvi oli hänen mielestään kiellettyjen listalla. Ja Lonkkuun mulla olis ihan himo, mies hörpäsee sitä saunajuomaksi ja pikku huikat yleensä maistan. Onneksi greippilimsa ajaa melkein saman asian.

Parempia vointeja teille, siskot!

Timbe (30+3)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat