Seuraa 

Kalenterin 4.luukku aukeaa:

TONTUNTÖITÄ:

Iloisesti, ilosesti

alkaa tontun joulupesti.

Kantapäissä siivet kilkkaa,

nyt me juostaan kiirenvilkkaa.

Tontuntöitä joulun alla:

toiveita on tulvimalla,

lumipilveen hukkuu katu,

joulu tulee niinkuin satu!

Tittemari Marttinen

Sivut

Kommentit (43)

Tosiaan, ei kukaan pahalla näitä viestejä kirjoita ja kaikki selkeästi yrittävät tukea antaa. Se on väsyneenä vaan todella paljon herkempi kaikelle. Minä ainakin.

Mullahan on jo joskus aikaisemmin mainitsemani atooppinen iho palannut tässä viime kuukausina. Naama helottaa punaisena ja koko kroppa kutisee. On semmosta stressistä johtuvaa kai, kun viimeksi moinen tapahtui pojan odotusaikaan ja eka kerta, kun mieheni tapasin. Saa nähdä häviääkö, kun meillä elämä asettuu.

Nyt menox ihan ekoille joululahjaostoksille. Nyt kun ei tarvi tuplia ottaa vaan pääsee neidin kanssa kahdestaan shoppailemaan ;)

Terkkuja

Air ja lapset

Täälä kans yksi, joka olis ottanut sun tilanteessa herneet nenuun melko syvällekkin...;)Jaksamisia teidän öihin!

Meillä mies lähti työreissulle ja tulee vasta ens viikon keskiviikkona:(:( En tiedä kuinka jaksan näiden lasten kanssa yksin kun oon hirveessä flunssassakin...Vaikka pakkohan se on jaksaa!

Joululahjoista; Ei oo tullu vielä hankittua, sitte pitäs lähtee ostoksille ku mies ens viikolla kotiutuu. Kerralla ostetaan kaikki, tai ainakin se olis tarkotuksena. Miehen kans ei aiota ostaa toisillemme lahjaa, ostettiin uus televisio vähän aikaa sitte ja sovittiin et se on yhteinen joululahja. No joo, miehelle varmaan mieleisempi kun mulle...

Oltiin lauantaina pikkujouluissa miehen kanssa, lapset mun äidillä mihin mentiin juhlista mekin yöksi. Lapset oli nukkuneet huonosti koko yön, pojalla oli nuha johtu varmaan siitä, ja isompi ei saanu vauvan itkujen takia nukuttua kunnolla. Meninkin aamulla jo seitsemältä hoitamaan lapsia, ku tuntu että äiti oli niin kireenä ku ei ollu saanu nukkua kunnolla. Tiuski 2 vuotilaalle ku ei syöny aamupuuroa yms:( Päätä särki ja muutenki kamala olo koko eilisen päivän, osittain krapulaa osittain syynä flunssan alkaminen, joka tapauksessa univelka vaan kasvoi entisestään, joten ei olis kannattanu mennä koko juhliin...Itse juhlat olivat ihan onnistuneet, oli tietty mukava päästä pitkästä aikaa tuulettumaan, mutta kääntöpuolena se kun ei sitte saa nukkua seuraavana päivänä ja vielä tämä miehen reissu heti perään:(:(:(Masentaa noi ilmatkin vielä entisestään!

Pojan flunssa on onneksi helpottamaan päin, mut taitaa tääläkin hampaat tehdä tuloaan ku kalvaa nyrkkiä siihen malliin ja rinnukset on märkänä kuolasta koko ajan. Tänään alko myös ikenillään puremaan tissin päätä inhottavasti.

Nyt menen katsomaan mitä uhmaikänen rakentaa huoneessaan ku kuuluu semmonenki rytinä

Emppusimppu ja Elmeri

Sisältö jatkuu mainoksen alla

hehheheeee :)...

JOULULAHJAT: miehelle enää hankkimatta. Lapsille en ees osta mitään.. Katellaan sitten että tartteeko jotakin ni alesta ostetaan.

JOAN74: täälläkään ei olla mitenkään joulufiiliksellä.. Mullakin pitää olla valkee joulu.. Mutta toisaalta tuo esikoinen kyllä saa mammanki joulumielelle, on aina niin haltioissaan kun näkee tonttuja telkussa jne. Pitäs varmaan ne jouluvalot ripustella, jos ne vähän piristäs.

HAMPAAT JA IMETYS: vielä onnistuu hyvin ja suuremmilta vaurioilta selvitty, kauhulla odotan kun ne ylähampaat tulee, mutta toivottavasti ei viel vähään aikaan.

PANTOUFLE: en kyllä osaa sanoa että onko siinä mitään rajoitusta et miten monta päivää saa suppoja antaa... Mutta koskaan ei kyllä ole lääkäri mitenkään rajannut meillä kipulääkkeen antoa (tytöllä takana kivat korvakierteet jne) muuten kuin just se päiväsatsi...

Paljon jaksamisia väsyneille äityleille!

Meillä ei niinkään yöllä heräillä ja valvoskella(tissittely x1-2) mutta nukkumaanlaitto on yhtä kitinää/karjumista...venyy puoleenyöhön ennenkuin nukahdetaan. Tätä on jatkunu n.2viikkoa, liekö nyt tää se " rytmi" , toivottavasti ei!

Joululahjat olen jo kaikki ostanut ja kerrankin ajoissa. Muina vuosina oon vielä aattoa ed. päivänä juossu veren maku suussa ja paniikissa ostellu lahjoja hirveessä rysiksessä.. jotenki sitä vaan nyt on niin energinen!

Isomman muksun kans ripusteltiin joulujuttuja viikonlopun aikana, äipällä ei oikein vielä oo tuota joulufiilistä. Mieli lähes yhtä musta ku maa, ja johtuen lähes yksinomaan tästä masentavasta lumettomasta kelistä.

Pohjoisen ihmisenä sitä on tottunut lumiseen jouluun! No uskon/toivon että sataa lumen ennen joulua!

Kaiholla lueskelin teidän pikkujouluista, ois ollu kivaa olla mukana menossa. Tää 900km välimatkaa on kuitenki liikaa..

Hampaista: Meilläkin taitaa pikkuherra alkaa hampaita pukkaamaan..jatkuvasti nyrkit suussa ja kuolavana jatkuvasti roikkuu..ja imettäessä tarraa ikenillä nänniin kiinni ja " puree" .. :) Onko muilla kokemuksia?

Täytyy lähtee vaunutteleen tuonne sohjoon :(..

Joan ja Joel

mun pitäs maata nyt just tossa sohvalla ja nautiskella, kun Jaakko nukkuu kerrankin ja kakkonen kattelee videoita, mutta kun...

Ikarus Ja Pumpuli: kiitos! :D

Mie aloin tuossa hetken kun olin sohvalla levynä, pyörittämään tämmöstä ajatusta, että jos minä olisin Jumala, niin: Miehet synnyttäisi ja juurikin nimenomaan niillä vehkeillä mitä heillä on olemassa. Siitä kun yrittäisi kikkelin päästä pusata kuuskilosta vauvaa ja itse siinä vierellä sadistisena vaan ilokaasun kanssa huseerais, niin aikun tekis nannaa sielulle! Mitä, etkö muka jaksa ponnistaa, no ei sitten muuta kun keisarinleikkausta vaan juu, eikä puudutuksia tässä keretä antaa, samoilla lämpösillä vaan...Eikä mitään nättiä yhtä viiltoa ylhäältä alas taiks poikittain, kun laitetaan kokorahan edestä semmonen ristiviilto.

Mitä, en minä ehdi nyt jäämään äitiyslomalle sun kanssa, kun nyt on just tuolla töissä ihan kauhee kiirus ja varpajaista pukkaa, Mirkun läksiäisiä ja Maija tulojaisia, että katellaan tossa parin kuukauden perästä, josko sillon ehtisin. Ja voip olla, et sillonkin pukkaa tyttöjen kanssa keilaamaan menoa ja tietty parikertaa viikossa tarttee päästä vähän tuulettumaan parille! :)

Miulla taitaa heittää nyt nii pahasti, että haen nuo laskut mitä tuo postinsetä tuonne tyrkkäs laatikkoo.

E

että ainakin minulle tämä palsta toimii välistä vain sellaisena tunteiden tuuletus kanavana. Kun on väsynyt kaipaa juuri niitä kohtalotovereita ja vain sitä tunnetta että joku ymmärtää miltä tämä tuntuu. Ja nyt kun tiedän pumpuli sinun taustasi lastentarhanopettajana, pystyn paremmin ymmärtämään tuon sinun halukkuutesi (vai hanakkuutesi ;) auttaa muita. Se vaan tässä nettikeskustelussa tosiaan tökkii ja pahasti kun niitä sävyjä millä toinen asian sanoo, ei voi aistia ja siksi minäkin vedin herneen nenuun tuosta sinun kirjoituksestasi vaikka tuskin tarkoituksesi oli se, että minä tuntisin itseni uusavuttomaksi idiootiksi jolla on epärealistiset käsitykset vauva-arjesta ja joka liioittelee väsymystään? ;) Ja herkästi tulee sellainen olo sitten itsellekin, että joo-o, kaitpa minä sitten vaan liioittelen ja pitäisi vaan aina jaksaa olla niin perkeleen kiitollinen siitä ja siitä vaikka väsyttääkin niin että taju lähtee. Tuntuu joskus, että äiti ei saa olla ihminen ollenkaan vaan että kaikki pitää vaan kestää ja kärsiä.

Koskaan ei voi tietää miltä toisesta tuntuu, ennen kuin on kävellyt hänen kengissään.... vai miten se menee? :)

Eria, sinä olet kyllä yliveto! ;) Jouduin tikahduttamaan naurunpurskahdukset kun tuo esikko tuolla vielä vetelee hirsiä! :D

poistun....

oinasmamma

jäi meilläkin vaunuttelut väliin,mutta hyvin neiti pärjää noilla 30min kauneusunillaan...:) en oo jaksanu enää ressaa tosta päivä nukkumisesta,toisaalta hyvä ettei nukukkaan paljoo niin jaksais yöllä sitten. nyt vaan naureskeli tossa kun laitoin sänkyyn,kivempaa se kun ne helkatin taistelu huudot jotka taanoin oli..

sain jo esikoisen ikkunaan laitettua jouluvalot et nyt lähen penkoo kaappii että mitä muuta kivaa löytys..

Mä täällä ääneen hohotan kun visioin teidän ukot " kuukahtamassa mihin sattuu" ja muka leikkimässä lasten kanssa mutta itse asiassa vetelemässä hirsareita!:D Voi apua, irtosipa hyvät naurut!!

Pantoufle *hahahahaahaa...*

Nimittäin muiden viestien/ongelmien epäasiallinen kommentoiminen tai ystävällisiksi tarkoitettujen vastausten väärintulkitseminen. Tosiasia kuitenkin on se, että emme keskustele kasvokkain vaan virtuaalisella tasolla, jolloin muiden eleitä, ilmeitä ja äänensävyjä ei pysty näkemään vaan kaikki tulkinta on tehtävä kirjoitettujen viestien kautta. Edelleen olen kuitenkin sitä mieltä tai ainakin niin kovasti toivon, ettei kukaan tahallaan täällä halua muiden mieliä pahoittaa.

Sitten muihin asioihin eli onko kenelläkään tietoa miten monta päivää suppoja voi käyttää putkeen tämän ikäisillä vauvoilla? Panadol pakkauksessa sanotaan vain, että 1-2 kpl max 3xpäivässä mutta ei sitä miten monen päivän ajan? Tämä hampaiden puhkeaminen on aika hidasta hommaa ja vaatii varmasti vielä pari päivää ennen kuin tuo toinenkin hammas on ikenestä läpi. Toinen oli tullut esiin nyt yön aikana. Että jee jee mamman tisseille!!:/

Pantoufle

Kiva ensinkin että tapaamisenne onnistui jälleen.

Täällä on ollut tunteiden kuohuntaa, lähinnä ihan normaalia väsymystä ja muuta. Täytyy nyt myöntää, että en ole kirjooitellut pahemmin, koska olen itse sellainen ihminen, etten haluaisi lukea omia yltiöpositiivisia viestejäni jos olisin väsynyt ja valvonut vauvan kanssa.

Meillä nukutaan yöt ja ollaan rauhassa päivätkin, ja jotenkaan en enää koe sopivaksi sitä täällä päivittäin kertoa koska poden siitä huonoa omaatuntoa.

Haluan kuitenkin muistettavan, että kun takana on monta vuotta lapsettomuushoitoja ja kymmenkunta keskeytynyttä raskautta, en olis varmasti jaksanut yhtä hienosti kuin te oinasmamma, hanneli ja k.h.p ja kaikki, joilla alku on ollut valvomista ja rankkaa muuten. olen kiitollinen tästä että meillä on ollut helppoa, mutta samalla toivotan teille kaikille ihan kamalasti jaksamista ja voihan tuo olla että meillä sitten on joku ekstravaikea yksivuotias tms...

Kiitos Opemamma liikuttavan ihanista avauksista.

Lilli ja poika 4kk ja rapiat.

Oli tuo Jamssan kirjoitus kuin omalta koneeltani lähtenyt. Eilenkin tuli sellainen olo, että pitikö mun taas kirjoittaa ja yrittää auttaa toista, kun monesti olisi helpompi olla kirjoittamatta (ja huomasin männäviikoilla, että sinäkin kirjoittelit harvemmin kuten minäkin, joten samoja aatoksia taitaa olla ajoittain). Minä kun olen lastentarhanopettaja niin mulla on ammattitautina yrittää vanhempia auttaa ja tukea, etenkin jos apua tarvitaan (myönnän joskus jakelevani konsteja, vaikkei niitä kysytäkään=). Kiukkuisen kiitoksen jälkeen tulee sitten sellainen fiilis, että pitikö mun taas avata sanainen arkkuni, vaikka toki tiedän, ettei kasvotusten tuollaista vastausta tulisikaan. OIkein alkoi naurattamaan, kun kuvittelin itseni päiväkodin pihalle juttelemassa jonkun äidin kanssa, joka valittaa väsymystään. Kun siihen jotain yritän keksiä avuksi, vastaisi tämä äiti kipakkana " eikö se tullut jo selväksi, ettei se ja se auta " tms. Menisi kyllä meikäläinenkin kerrankin sanattomaksi.

Mutta tämä on virtuaalikeskustelua, joten yritetään puolin ja toisin olla liikoja tulkitsematta. Olen ennenkin huomannut, etten osaa välttämättä kirjoittamalla tuoda punaista lankaa esille. Olen harkinnut kokonaan siirtyväni realitykeskusteluihin elokuisten kanssa, eli hoitamaan vuorovaikutuksen niissä kuukausitapaamisissa.

Erian kirjoitukset on kyllä hauskoja, vaikka kerrotkin pyllylleen menneistä asioista! Osaat ilmaista itseäs hauskasti sekä kirjoittaen että puhuen. Huumoria tässä kotiäitiydessä tarvitaankin, ilman ei kyllä selviäis.

Meillä on taas anoppitaistelut menossa, kun appi ja anoppi eivät pysty ymmärtämään, että me haluaisimme olla joulun kotona. Niin pitkään jankkasivat mieheltäni, että miksi me ei tulla, että mieskin alkoi koko suunnitelmaa ihmettelemään (niin, miksi tosiaan en pääse äidin luo???) ja kaatoi koko suunnitelman ja päätöksen mun niskaan. Siitäkös miehelle suutuin, että mun syyksi laittoi joulukuviot, aivan kuin hän ei itse seisoisi asian takana. Ja on anopinkin vaikea sulattaa asiaa, jos se on minun tahtoni, esn sijaan että mieheni sanoisi, että hän haluaa olla joulun kotona. Tekis niin mieli ottaa äkkilähtö etelän lämpöön jouluksi, tietenkin yksin =) Menköön mies lasten kanssa sitten äitinsä helmoihin koko jouluksi.

Eiköhän tämä jo riitä, adios!

Pumpuli &co

Plääh...äsken ajattelin mukaselväjärkisen jotain, mut nyt se hukku jonnee...

Miestä täytyy kyllä kiittää siitä, että se JAKSAA syöttää pojan yöllä, mutta enhän minäkään siinä osaa nukkua, kun käyn pullon lämmittämässä ja sitten ne Jaakon kanssa istuu tuossa minun puolella sänkyä :) Ja kerpeletto! viimeyöksi olin laittanut kaksi pulloa jääkaappiin valmiiksi ja hirveen kiva, kun kävin ekaa pulloa hakemassa, ni jääkaappi lainehti maitoa! Voi kakka, toinen noista mam:n pulloista oli vuotanut kaikki maidot tonne hyllylle, jee!!! Siinä kun on se pohja irrotettavissa ja tämä oli sen sitten huolimattomasti laittanut takasin, että joo :D nyt vähän jo hymyilyttää, mutta ei sillon!

Nii ja toinen kirosana, meidän rosterisesta vedenkeittimestä irtoaa nokka!!! Jotenkin se on huonosti siihen heftattu, että sekin vielä! Mitähän tässä vielä ehtiikään tapahtua tänpäivän nimiin?

Ja sitten tosiaan, mie en ainakaan pahalla sano/kirjoita täällä mitään asioita. Mulla itellä on vähän huono suodatin monissa asioissa ja tahdon aina etsiä piilomerkityksiä. Niin sillä yritän itse, HUOM yritän valikoiden jotakin kirjoittaa. Enkä nyt tarkoita, että minä olisin mistään kirjoituksesta ottanut hepulia :D tai jotain...

Lähen tuonne nyt kiroamaan tota keitintä...

Eria

Nyt on niin kamalan pitkä pino ja en ole kerennyt tänään juuri koneella istua. Toinen nukkuu, mutta nyt toinen taas herää joten en taaskaan kerkeä paljoa kommentoimaan.

Mutta sen verran sanon, että anteeksi myös minun puolestani jos jotakin kirjoituksillani olen loukannut eli pumpuli, k.h.p, ketä teitä nyt oli....

Ymmärtänette varmaan että väsyneenä on pinna tiukalla ja silloin ei ehkä kannattaisi tänne nettipalstoille kirjoitellakaan koska, kuten todettua, väärinymmärryksen väärä on suuri. Sinulle erityisesti Pumpuli: olen toki kiitollinen neuvoistasi ja halustasi auttaa, mutta kun minulle vain tuli kirjoituksestasi sellainen olo, että luulit että en oikein ymmärrä tätä vauva-arkea tiuhoine yösyömisineen yms. ja siksi olen väsynyt. Tämä otti luonnon päälle, koska kyse ei ollut näistä yöSYÖMISISTÄ vaan yöVALVOMISISTA. Ja mielestäni olin sen selkeästi ilmaissut. Tuli olo, että minua pidetään jonain uusavuttomana idioottina joka ei tajua että vauvat valvottaa ja että muutenkin vähätellään väsymykseni määrää mikä väsyneelle ihmiselle on se kaikista suurin punainen vaate. Ja minä olen muutenkin erittäin temperamenttinen ihminen, saati sitten väsyneenä. Eli ANTEEKSI vielä kerran, jos loukkasin sinun tai kenenkään muun tunteita. Se ei ollut tarkoitukseni.

Sitten positiivisiin uutisiin! Meillä nukuttiin yhdellä syötöllä yhdeksään asti aamulla viime yönä!!!!! Ja nyt vastaavasti päivällä nukuttu tosi vähän ja sekin vähä huudon kera...;) Että taisi olla tosiaan typyllä yö ja päivä sekaisin ja nyt toivotaan että oikea rytmi olisi löytynyt!!!

Tsemppiä kaikille muille univajeesta kärsiville ja pikaista helpotusta. Ja täst edes lupaan etten väsyneenä tänne enää kirjoita, koska en oikeasti halua ketään loukata.

pahoitellen,

oinasmamma

Hih, tarkotin varmaan VAARA. Pikaistuksissani äsken kirjoitin, joten noita kirjoitusvirheitä on varmaan jokunen....

Voi äklö tosiaan tätä pimeyttä....:((( Tänään " puolipakolla" kaivoin joulukoristeita ja-valoja esille vaikka ei kyllä ole tipan tippaa joulumieltä näköpiirissä ja ei kai tulekaan jos ei sitä valkosta töhnää rupee taivaalta pian tippumaan....

Papunalla olikin iloisia kakkauutisia! :) Onnittelut äitille ja pojalle " miehen työstä" ;)

Nyt " potkiin" poikaa hereille, ei kai nyt koko päivää voi nukkua vaikka pimee onkin.....;)

hyvä että huumoria löytyy ;)

pakko se on vääntää että jaksaa..on piristävää lueskella kaikkien juttui vaik itellä ei oo mitään ihmeellistä...nooh terve vaan..:D

opemammalle kiitos kivasta jouluisesta runosta ja kiitos vielä matkaseurasta Helsinkiin

OINASMAMMALLE JA HANNELILLE kovasti jaksamista ja voimia vauveleiden yöhärdellin kanssa. Minulle tulee niin ystäväni mieleen joka esikoisensa kanssa oli samanlaisessa tilanteessa kun te. Odotusaikana hän ajatteli, että tekee gradua kun vauva on pieni, koska kaikki vain jauhoivat että vauvat vain nukkuvat ja syövät. Mutta kuinkas kävikään... heidän vauva ei nukkunut! Ensimmäiset kaksi vuotta oli tosi rankkaa, kun lapsi ei nukkunut ainuttakaan yötä heräämättä. Heräili kymmenen kertaa yössä ja valvoi useina öinä montakin tuntia. Kärsivällisyyttä kyllä tarvittiin. Tämä ei varmasti yhtään lohduta teitä, mutta muitakin on jotka eivät öitään nuku.

Sitten pukin tuomisista... Eetu sai kivan ankkakirjan, kiitokset siitä.

Joku taisi kysellä, joko joululahjoja on hankittu. Minä en ole vielä ainuttakaan lahjaa hankkinut. Kolmoselle olen kyllä tilannut lelukaupasta baby bornin kaksosten juoksurattaat, soittelevat kun ovat saapuneet. Kaikenlaista nuo lelunvalmistajat keksivätkin...Koululaiset toivovat hartaasti kännykkää lahjaksi.

nyt täytyy poistua pikkutyttöjen aamiaisen laittoon...

myry kera viiden kullamurun

Tuota Erian kirjoittelemaa juttua täällä funtsin...alkoi mielikuvitus lentää...Olisi muuten näky...kuvitelkaas oma ukkonne niihin sairaalan ihaniin verkkoalushousuihin...voi hitsi että alkoi naurattaa:)

Kaikessa ihanuudessaan:suurimmasta osasta miehistä ei olisi ikinä tähän kaikkeen:)Meillä mies ei ikinä jaksaisi nousta imettämään Leeviä 1-4 yöllä tai rauhoittelemaan allergioista kärsivää nelkkua,joka heräilee edelleen 2-6 krt/yö ja nousta sitten aloittamaan uutta päivää klo 4-5, puhumattakaan synnytyksistä tai raskauksista....Miehet on ah niin miehiä:)

Ope

OPEMAMMA:

Kiitos kaunis ihanista aamun avauksista. Enpä haluakaan pinoa avata, kun on tottunut teikäläisen sen tekevän ;)

KERUTUS:

Myös minä yhdyn tuohon, että vauvat ovat pieni niin vähän aikaa, että sitten myöhemmin voipi harmittaa ettei olekaan pienokaista silloin niin kovin nähnyt. Helposti se vauva vaan jää äidin hoidettavaksi, kuten meilläkin esikoisen aikaan. Silloin tyhmä en osannut miehelle sanoa, että nyt mukaan näihin vauvajuttuihin ja jos yritin vihjaista, hän sanoi, ettei hän osaa oikein tehdä mitään noin pienen kanssa. Että sitten, kun on isompi voi leikkiä yms... Nyt on kyllä ihanasti leikkimässä kaverin kanssa ja tämä neidin hoito on TÄYSIN meikäläisen juttuja. Aina välillä tyrkkään neidin sitten miehelle, että saapi vauvaa pitää sylissäkin eikä ole vain esikoisen perässä juoksemassa.

OINASMAMMALLE JA HANNELILLE:

IIIIIIIIIIIIIIIIIISO voimahali ja jaksamisia. Tiedän tunteen tuosta yövalvomisesta. Meidän esikoinen oli aikamoinen yökukkuja eikä suostunut nukkumaan oikein ekat 3kk. Ei ollut koliikkia, mutta häntä ei vaan huvittanut ja kanniskella sai. Silloin oli vielä jotenkin ok, kun oli ainokainen. nyt asiat on toisin ja neidin ollessa 2kk kieppeillä meillä oli tätä kanniskelurumbaa reilu 2viikkoa. Onneksi siitä on päästy, mutta iltanukahtaminen sitten on ihan eri juttu. Eilen oltiin sängyssä klo 3 yöllä!!! Yöeensä klo 1 neiti sentään nukahtaa ja herää klo 4 syömään. Meillä syödään TUNTI eli ei mitään yöllisiä pikatankkauksia vaan istuksin sohvalla kiltisti sen tunnin. Esikoinen ei nyt ole kotona, mutta herää yleensä klo 5 eli eipä siinä paljoa ehdi nukkumaan ja valmiina on todella kiukkuinen äiti päivisin. No joo, eli siis taidan ymmärtää teitä ja yrittäkäähän päivisin saada levätyksi edes jossakin välissä. Minä torkahdan toisinaan kesken esikoisen leikkien lattialle istualteen...

Mä ihailen sitä, miten sä oikeesti olet jaksannut ja myöskin ehtinyt valmistella teidän nimiästen tarjottavat. Ja sitten vielä vieraiden vastaanotta, seurustelua, imetystä ja esikoisen kanssa touhuilua siinä sivussa... Oikeesti, mä hengästyn jo pelkästä ajatuksestakin ja meillä näitä pieniä on sentään yksi vähemmän.

Oli kiva lukea, että kaikki meni hienosti!

juuh,mäki vähän aamu pöppörössä otan helposti kierroksia :) ymmärrän väsymyksenne suuret! mua vaan ketuttaa koko tutti,tuntuu et joskus on hyvät puolet ja toisinaan huonot..

meillä iida vetää 200ml velliä iltapalaksi :S en muista kirjotinko mut eilinen saldo oli 900ml niistä 200ml velliä..huhuh aikamoisis annoksia,mut nätisti syö pullon aina tyhjäksi.

imetyksestä sen verran et mun omalla kohalla kävi niin et kokoaika pähkäilin saako tarpeeksi jne..mä nostan oikeesti hattua teille kaikille jotka jaksatte imettää!! mut meillä tuntu et rytmi alkoi pikku hiljaa muokkautuu ku lopetin tissittelyn,tuntu et se oli pelkkää taistelua. pullon alettua sain tytönki omaan sänkyynsä nukkuu.

aamuyöt meillä on kyllä piereskelyä ja ähinää ja tuttirumbaa 4-7.00

noh kyllä tää aika menee niin nopee että... hirmuisesti jaksuja väsyneille mammoille..<3

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat