Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä kuopus on nyt 2v8kk ikäinen ja vähän väliä kuulee hämmästelyjä siitä että olen vieeeeeläkin kotona. Jokainen tapaamani ihminen kysyy koska menen töihin. Moni näyttää avoimen hämmästyneeltä siitä että edelleen "kyhnään kotona" lasteni kanssa. Osa on ihan suoraankin hämmästellyt.

Kunnolla töihin ajattelin mennä vasta ensi syksynä. Kuopuksen täytettyä 3v alan tehdä ilta- ja viikonlopputöitä silloin tällöin. Moni on ylistänyt miten päiväkoti on hyväksi ja ei itse ainakaan jaksaisi vuosikausia olla kotona ja niitä virikkeitäkin on jo ehditty ihmetellä...

Itse onneksi koen varmaksi sen että teen oikein kun teen kuten teen.

Mites muilla?

Sivut

Kommentit (47)

ja mun kotona olemista on ihmetelty yhden kerran :) ! Silloin olin ollut 3 vuotta kotona ja odotin kuopusta.

Miksiköhän kukaan ei kysele multa mitään? JA mulla on kuiteskin akateeminen koulutus jne että voisi kuvitella minun haluavan työelämään...

Toisaalta suuron osa mun ystävästi myös kotona, joten kai se on sitten minun ystäväpiirissäni normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

minullekin alettiin huomautella asiasta jo silloin kun lapsi oli vasta 1-vuotias.. en pitänyt mitään kiirettä töihin paluulla koska miehen tuloilla pärjättiin vaikka tekikin tiukkaa. nyt lapsi on 2v7kk ja menee hoitoon, koska on pakko taloudellisen tilanteen takia. mielestäni se on jokaisen oma asia milloin vie lapsen hoitoon, ja ainahanse on mukavampi jos vaan on mahdollisuus olla kotona=) en tosiaan ymmärrä tuota hirveää painostusta että miks et jo mee töihin ym.

ei vois vähempää tuo työnteko kiinnostaa, silti seisoo aina lapset kainalossa jo ovella vastassa hermot pinnassa kun mies tulee kotiin ja lähtee itse samalla ovenavauksella. Loistavaa!!

Tai ei pahasti vielä kotona ollessani. Mutta heti kun kerroin hakevani töitä, alkoi tutuilta tulla vihjeitä mahdollisista paikoista. Vakituista työtä ei ole löytynyt vieläkään. Pari pätkää olen tehnyt vuoden aikana. Eräs sukulainen on todella rasittava, neuvoo millon mihnkin hakemaan ja sitä ja tätä tekemään.

et varmaan tarkoittanu tätä tämmöiseksi. Aiheesta on minusta ihan ok kysellä.

On kyselty ja näin syksyn aluksi kysellään varmaan vielä enemmän kuin tavallisesti. On paljon uusia kasvoja kesän jälkeen..

Jotkut tuntuu näkevän sosiaalipummeja ja yhteiskunnan loisia joka kolossa, niin kuin lapsena oltiin ihan varmoja, että kaapissa asuu mörkö. Mäkin tunnen _yhden_ ihmisen, joka elää yhteiskunnan varoilla, ja aikookin niin tehdä lopun elämäänsä. Sitten mä tunnen ehkä pari sataa ihmistä, jotka elää erilaisia elämänvaiheita, erilaisissa työtilanteissa, käyvät läpi kriisejä ja sitten taas nousevat jaloilleen. Normaaleja ihmisiä, ei mitään mörköjä. Ei tulisi mieleenkään kritisoioda heidän elämäänsä, eikä ainakaan sen takia, että jotkut näistä ihmisistä haluavat viettää muutaman vuoden irti oravanpyörästä. :)

Mun mielestä jo vuosi kotona lapsen kanssa on pitkä aika,ja kunnia kaikille äideille jotka kotona lapsiaan kasvattavat...usko tai älä,töissä selviäisi helpommalla.

Mutta kaikilla ei ole vaihtoehtona muuta kuin palata töihin,kun on lainat yms.maksettavana.

Mun on helppoa olla hyvällä omallatunnolla kotona,ollaan nuoria ja asutaan vuokralla,ei siis ole isoja pakollisia maksuja,ja töihin/kouluun ehdin uudestaan vaikka kuinka moneksi vuodeksi,mutta mun pienet ei ole lapsia kuin kerran,ja nautin joka ikisestä rasittavastakin hetkestä heidän kanssaan kotona :)

Mullapa kun onkin työpaikka minne palata,mutta siinä olet oikeassa ettei mulla ole aikomustakaan palata enää samaan paikkaan,vaan lähteä takaisin koulunpenkille jotta voin lapsilleni turvata jatkossakin parhaan mahdollisen elintason :)

Hauskaa muuten napautella ihmistä jolla on oikeesti noin paha olla itsensä kanssa...piristi sadepäivää kummasti =D

T:23

Lainaus:

Mä en käsitä, miten töissäkäynti voisi olla jotenkin IN tai OUT. Pakkohan jotenkin on elää...

Kun mies on IT-miljonääri, voi työnteko olla naiselle harrastus siinä missä tennis, golf tai shoppailukin.

Lainaus:

5 lasta, iät 9v, 7v, 4v, kohta 3v ja 1,5v. Joka ikisessä välissä on vihjailtu. Joku jo sanoi että eiks kantsis lopettaa se lastenteko ja mennä välillä oikeisiin töihin. Sanoin että mä oon nyt niissä oikeissa töissä.

että jokainen kotiäiti myös muistaisi sen, että jos KAIKKI äidit jäisivät kotiin, tämä yhteiskunta ei enää pyörisi normaalisti ja se vaikuttaisi KAIKKIEN elämään, myös teidän. Joidenkin on aina pakko käydä töissä, myös monien äitien. Ainakin yhteiskunnassa, joka rakentuu työn ympärille.

Ei musta ihmiset arvostele avoimesti tai ole nihkeitä toisten valinnoille. Normaalia kanssakäymistä on kysyä ja miettiä sitten mielessään, mitä miettii (jos kiinnostaa ylipäätään), mutta ei tosiaan sanoa tai näyttää mitään.

Mä en käsitä, miten töissäkäynti voisi olla jotenkin IN tai OUT. Pakkohan jotenkin on elää...

kun työnteko ei kiinnosta se ei kiinnosta. Kolmevuotias lapsi hyötyy jo päivähoidosta virikkeineen, mutta täällä annetaan ymmärtää, että olisi hienoa hoitaa lapset kouluikään saakka kotona.

Oikeasti puhukaa asioista niiden omilla nimillä: työhön palaaminen ei kiinnosta tai oma ammattitaito on niin vanhentunut, että on lentänyt ulos työmarkkinoilta.

Turha esitää jotain lastensa eteen uhrautuvaa arvomaailmaäitiä.

kun tulkitset kaikkien vihjailevan, että sinun pitää mennä töihin? Minä ainakin kyselen lasten kanssa kotona olevilta tuttaviltani ihan vaan small talk -mielessä töihinpalaamisaikeista, en todellakaan syytä heitä kotona olemisesta. Useimmat äiditkin kun kuitenkin jossain vaiheessa palaavat töihin, niin minusta on ihan luontevaa kysyä, että "aiotko olla vielä pitkään kotona?" tai "koska olisi tarkoitus mennä töihin?", kun vaikka kaupungilla nähdään. Ihan samalla tavalla he kyselevät minulta esim. lapseni viihtymisestä päivähoidossa tai omista työkuvioistani, enkä kyllä ole ikinä kokenut, että he syyttäisivät minua valinnoistani ja vihjailisivat, että olisi parempi jäädä kotiin...

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat